CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes
- Joopieboy
Re: CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes
Dat is al langer bekend, gaat nergens meer over, volledig uit verband getrokken en is totaal niet meer in verhouding. Het is puur voor het geld te doen anders zouden ze wel gaan laseren in woonwijken en bij scholen en niet op zondagnacht op de A2 waar je voor een paar km een bekeuring krijgt. Want nee 140 op de cruise op een lege A2 net voor middernacht is natuurlijk levensgevaarlijk. 

- Hans
http://www.nu.nl/politiek/4172522/boete ... april.html" onclick="window.open(this.href);return false;De boete voor zwartrijden stijgt op 1 april van 35 euro naar 50 euro. De verhoging moet zwartrijden onaantrekkelijker maken. Maar de stijging is beperkt gehouden om meer agressie bij betrapte zwartrijders te vermijden.
Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) en de vervoerders kwamen de hogere boete donderdag overeen. Aanvankelijk lag er een plan op tafel om het bedrag op te schroeven tot 70 euro.
Van de daders van agressie in het openbaar vervoer is 60 procent zwartrijder.
Naast de verhoging komt er vanaf 1 april een regeling voor reizigers met bijvoorbeeld een ov-jaarabonnement, die vergeten in- of uit te checken.
Deze groep krijgt geen boete meer als per ongeluk niet is ingecheckt. Het gaat om reizigers met een ov-jaarabonnement/ov-vrij, NS-abonnement Altijd Vrij, Weekend Vrij en Dal Vrij gedurende de weekenddagen, studentenreisproduct en netabonnement.
Het is toch niet normaal. Stelletje slappelingen, boete voor zwartrijden op 500 euro zetten en die gene die daarnaast ook nog een poot uitsteekt tegen een conducteur een jaar in de bak zetten.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Tijd om alle flits boa's te gaan belagen, dan gaan de snelheidsboetes naar beneden 
Laatste gedeelte is dan wel weer mooi, als je een abbonement hebt ben je van het gezeur van in en uitchecken af. Aan de andere kant als geen student meer inchecked loopt de vervoerder wel geld mis.

Laatste gedeelte is dan wel weer mooi, als je een abbonement hebt ben je van het gezeur van in en uitchecken af. Aan de andere kant als geen student meer inchecked loopt de vervoerder wel geld mis.
Laatst gewijzigd door Eric Z op 29 nov 2015, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Je bent me voor... 

-
Arthur schreef:Je bent me voor...

- WJ
Dat komt omdat er bij dat OV gepeupel toch geen geld te halen valt.
Bij mij als automobilist jammergenoeg ook niet...

Bij mij als automobilist jammergenoeg ook niet...

- Martijn_bmw
hele dikke +1 precies wat ik dacht... toch te gek voor woorden omdat je bang bent voor geweld laat je de bedragen maar laag...Hans schreef:http://www.nu.nl/politiek/4172522/boete ... april.html" onclick="window.open(this.href);return false;De boete voor zwartrijden stijgt op 1 april van 35 euro naar 50 euro. De verhoging moet zwartrijden onaantrekkelijker maken. Maar de stijging is beperkt gehouden om meer agressie bij betrapte zwartrijders te vermijden.
Staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) en de vervoerders kwamen de hogere boete donderdag overeen. Aanvankelijk lag er een plan op tafel om het bedrag op te schroeven tot 70 euro.
Van de daders van agressie in het openbaar vervoer is 60 procent zwartrijder.
Naast de verhoging komt er vanaf 1 april een regeling voor reizigers met bijvoorbeeld een ov-jaarabonnement, die vergeten in- of uit te checken.
Deze groep krijgt geen boete meer als per ongeluk niet is ingecheckt. Het gaat om reizigers met een ov-jaarabonnement/ov-vrij, NS-abonnement Altijd Vrij, Weekend Vrij en Dal Vrij gedurende de weekenddagen, studentenreisproduct en netabonnement.
Het is toch niet normaal. Stelletje slappelingen, boete voor zwartrijden op 500 euro zetten en die gene die daarnaast ook nog een poot uitsteekt tegen een conducteur een jaar in de bak zetten.
en daar waar je veilig kentekenhouders vanachter je buro per post kan kaalplukken daar zijn de bedragen buiten elke proportie

laatste kreeg ik er nog eentje 90EUR voor 115km/h waar je op dat moment 100km/h mocht omdat de spitstrook open was... (om 15uur 's middags, ik had de foto opgevraagd en er was geen hond op de weg dus die strook had gewoon dicht kunnen zijn en dan had je er 120km/h gemogen....

- Luco
Ik werd vandaag aangehouden, ik denk, oops, geen gordel, niet helemaal netjes gereden, beetje laat uitvoegen maar niet over doorgetrokken streep, dat wordt een vette, wat denk je, geen boete, maar zon fucking emg aanmelding, iemand ervaring met die fijne cursus 

-
Cursus zitten ook wel wat kosten aan verbonden hoor. Maar die geven ze wel erg makkelijk weg dan...
Als ik dat zie kom je beter weg met een boete. Overigens voldoe je met bovenstaande omschrijving niet echt aan het genoemde verhaal om je te kwalificeren voor een cursus maar zie dat maar eens aan te tonen.Cursuskosten in 2016
korte cursus alcohol en verkeer: € 220,00 cursuskosten, en € 342,00 opleggingskosten
cursus alcohol en verkeer: € 552,00 cursuskosten, en € 342,00 opleggingskosten
cursus verantwoord rijgedrag: € 732,00 cursuskosten, en € 342,00 opleggingskosten
Bestuurders die zich onverantwoord hebben gedragen in het verkeer. En die in één rit twee keer of vaker de verkeersregels hebben overtreden. Bijvoorbeeld met bumperkleven, afsnijden of door rood rijden.
Bestuurders die meer dan 50 km per uur te hard hebben gereden in de bebouwde kom. Of bestuurders die meer dan 31 km per uur te hard hebben gereden bij wegwerkzaamheden in de bebouwde kom.
Bestuurders van een brommer die meer dan 31 km per uur te hard hebben gereden in de bebouwde kom.
- Joy
Was het gevaarlijk rijgedrag in hun ogen? Daar willen ze nog wel eens EMG voor opleggen. Dat is best zuur qua kosten.
- Riceaux
Plus de kosten van het niet kunnen werken die dag/dagen.
- Luco
fuck zeg 732 cursuskosten en 342 opleggingskosten, wat zijn die opleggingskosten nu weer?
Ja had liever een boete gehad, maar hij was vrij stellig, heb nog boete gevraagd maar daar ging die niet in mee
Ja joy hij vond zo laat uitvoegen gevaarlijk rijgedrag, was naar mijn mening echt ruim voldoende ruimte, maar ja die discussie is toch zinloos, maar hopen dat het cbr het mee vind vallen, kleine kans, maar toch.
Ach ja kan ik "binnenkort" uit eerste hand vertellen hoe zon cursus werkt
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voor je bericht krijgt.
Ja had liever een boete gehad, maar hij was vrij stellig, heb nog boete gevraagd maar daar ging die niet in mee

Ja joy hij vond zo laat uitvoegen gevaarlijk rijgedrag, was naar mijn mening echt ruim voldoende ruimte, maar ja die discussie is toch zinloos, maar hopen dat het cbr het mee vind vallen, kleine kans, maar toch.
Ach ja kan ik "binnenkort" uit eerste hand vertellen hoe zon cursus werkt

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voor je bericht krijgt.
- Riceaux
MacBoy al bericht?
- Luco
Nee, ik heb ook niks ontvangen
Maar ik vraag me ook af of het nut heeft en goedkoper is om er een zaak van te maken?
Maar ik vraag me ook af of het nut heeft en goedkoper is om er een zaak van te maken?
- Bert ///M3
Volgens mij gaat dat EMG verhaal via het CBR en niet via justitie.
Die agent verteld jou alleen dat je aangemeld word voor beoordeling of EMG noodzakelijk is of niet, maar de feitelijke beslissing ligt bij het CBR.
Als jij niet te hard gereden hebt en niet over een verdrijvingsvlak ingevoegd hebt dan heb je de wet in feite niet overtreden en kunnen ze je daar volgens mij geen EMG voor opleggen. Tenzij je iemand afgesneden hebt oid.
Zolang je geen post van het CBR krijgt is er dus (nog) niks aan de hand.
Die agent verteld jou alleen dat je aangemeld word voor beoordeling of EMG noodzakelijk is of niet, maar de feitelijke beslissing ligt bij het CBR.
Als jij niet te hard gereden hebt en niet over een verdrijvingsvlak ingevoegd hebt dan heb je de wet in feite niet overtreden en kunnen ze je daar volgens mij geen EMG voor opleggen. Tenzij je iemand afgesneden hebt oid.
Zolang je geen post van het CBR krijgt is er dus (nog) niks aan de hand.
- Luco
Weet ik Bert, maar de verhalen die je hoort is dat bijna 100% van de aanmeldingen ook daadwerkelijk een cursus wordt, ik moet gewoon afwachten.
En in beroep kan je ook niet, dat vind ik ook de manco, het was misschien niet helemaal netjes, maar binnen de regels en dan doen ze maar een emg want een bekeuring had nooit stand gehouden.
en bij een emg gaat het cbr uit van het verhaal van de agent en is er geen wederhoor, wat bij een bekeuring wel kan.
En in beroep kan je ook niet, dat vind ik ook de manco, het was misschien niet helemaal netjes, maar binnen de regels en dan doen ze maar een emg want een bekeuring had nooit stand gehouden.
en bij een emg gaat het cbr uit van het verhaal van de agent en is er geen wederhoor, wat bij een bekeuring wel kan.
- Bert ///M3
Er is een bezwaarperiode van 6 weken bij het CBR. Dus je kan er wel degelijk tegen in beroep.
- Luco
ow dat wist ik niet, eerst de post maar eens afwachten.
- Tim N
Heb je iemand gesneden in de uitvoegactie?
Zo niet is het toch zolang je niet over het doorgetrokken deel/danwel puntstuk gereden bent maar nog ter hoogte van de onderbroken streep/ blokmarkering rijdt geen reden tot EGR cursus?
Zo niet is het toch zolang je niet over het doorgetrokken deel/danwel puntstuk gereden bent maar nog ter hoogte van de onderbroken streep/ blokmarkering rijdt geen reden tot EGR cursus?
-
Cbr zal niet zo gauw afwijzen, daar is dit een te mooie melkkoe voor.
- Luco
Tja Tim, die discussie win je natuurlijk nooit van een agent. Ik heb goed gespiegeld en er was ruimte genoeg om uit te voegen zonder de auto die daar al reed te hinderen en ik heb netjes richting aangegeven, alleen was dat de onherkenbare politieauto, volgens hem moest die afremmen en was het te danken aan zijn kpld opleiding dat die niet bij mij achterop reedTim N schreef:Heb je iemand gesneden in de uitvoegactie?

@Eric, dat vermoeden heb ik ook, al zei die agent wat anders.
- Tim N
Dan is het idd balen, maar als je achter je eigen keuze en verrichting staat zou ik zeker bezwaar maken in deze.
- Luco
Niet geschoten is altijd mis, dus het proberen waard en anders gewoon op de blaren zitten, het is niet anders.
- Bert ///M3
Volgens mij hebben die auto's allemaal omboard camera. Dus zou simple weg op beeld moeten staan.Luco schreef:Tja Tim, die discussie win je natuurlijk nooit van een agent. Ik heb goed gespiegeld en er was ruimte genoeg om uit te voegen zonder de auto die daar al reed te hinderen en ik heb netjes richting aangegeven, alleen was dat de onherkenbare politieauto, volgens hem moest die afremmen en was het te danken aan zijn kpld opleiding dat die niet bij mij achterop reedTim N schreef:Heb je iemand gesneden in de uitvoegactie?
Zo niet is het toch zolang je niet over het doorgetrokken deel/danwel puntstuk gereden bent maar nog ter hoogte van de onderbroken streep/ blokmarkering rijdt geen reden tot EGR cursus?![]()
![]()
![]()
![]()
@Eric, dat vermoeden heb ik ook, al zei die agent wat anders.
-
Gisteren nog een interessant stukje tv over ouderen en autorijden Luco.
http://pauw.vara.nl/media/357169" onclick="window.open(this.href);return false;
1 Keer een vergissing kan overigens iedereen gebeuren. Ook de agent in kwestie. Weet niethoe lang hij je gevolgd heeft? Heb je zelf de beelden terug mogen zien?

http://pauw.vara.nl/media/357169" onclick="window.open(this.href);return false;
1 Keer een vergissing kan overigens iedereen gebeuren. Ook de agent in kwestie. Weet niethoe lang hij je gevolgd heeft? Heb je zelf de beelden terug mogen zien?