Horloge / Horloges topic
- Macboy
- Robertdj
Re: Horloge / Horloges topic
Is er hier iemand bekend met Horlogerie Alex uit Neerkant?
Speedmaster uit 2002 met boekjes, geserviced maar weet niet wanneer en 1 jaar garantie.
De tachymeter lijkt rechtsboven niet helemaal lekker, maar dat soort details zie je in het echt pas goed.
Het klokkie

Indien nieuw lijkt William Wien me wel een mooi adres, 2640,- nieuw, en veel positieve ervaringen te vinden.
Speedmaster uit 2002 met boekjes, geserviced maar weet niet wanneer en 1 jaar garantie.
De tachymeter lijkt rechtsboven niet helemaal lekker, maar dat soort details zie je in het echt pas goed.
Het klokkie

Indien nieuw lijkt William Wien me wel een mooi adres, 2640,- nieuw, en veel positieve ervaringen te vinden.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nautilus is inderdaad qua look best erg oubollig 70s. Royal Oak 'is' veel mooier.
Maar d'r hangt 'n zweem van onbereikbaarheid aan , untouchability. raar eigenlijk. Ding is vreselijk duur voor 'n stalen klok, maar toch prijsvast. In horlogeland vaak de holy grail. Ik vind de Aquanaut veel frisser, maar heb wel wat met de Nautilus, maar dat ligt eerlijk is eerlijk aan 't merk en niet aan 't model.
William Wien is prima!
Maar d'r hangt 'n zweem van onbereikbaarheid aan , untouchability. raar eigenlijk. Ding is vreselijk duur voor 'n stalen klok, maar toch prijsvast. In horlogeland vaak de holy grail. Ik vind de Aquanaut veel frisser, maar heb wel wat met de Nautilus, maar dat ligt eerlijk is eerlijk aan 't merk en niet aan 't model.

William Wien is prima!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Oei, die heeft heel veel Omega's liggen
Prijsverschil met juwelier ga ik toch aan de juwelier gunnen, is te overzien
Die PP die Ilija post vind ik ergens toch ook erg gaaf. Weet niet wat het is, ik zou het nooit dragen (is ook onbetaalbaar), maar die klok heeft gewoon iets

Prijsverschil met juwelier ga ik toch aan de juwelier gunnen, is te overzien

Die PP die Ilija post vind ik ergens toch ook erg gaaf. Weet niet wat het is, ik zou het nooit dragen (is ook onbetaalbaar), maar die klok heeft gewoon iets

-
OnlineHarryC
Horlogerie Alex is een zeer gerenommeerde horloge man.....
Woonde eerst bij mij in Deurne, nu dan in de Neerkant.
Heb daar mijn Panerai ook gekocht.
Woonde eerst bij mij in Deurne, nu dan in de Neerkant.
Heb daar mijn Panerai ook gekocht.
- Elmar
Ja, ik heb ook je toilet mogen aanschouwen....Macboy schreef:Ik hou er wel van !

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Robertdj
Geinige reclame, al vraag ik me af of je hiermee de doelgroep van IWC bereikt...

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Mijn 'nieuwe' aanwinst, de Frederique Constant van dvh.
Er zit nu een glad lederen bandje om, maar daar heb ik al een zwart exemplaar van Hirsch met vlindersluiting voor besteld, die zal eind van de week wel binnen komen... Ik heb deze ook op m'n Parnis zitten en die band draagt erg lekker.
De grootte van het horloge is met 38mm prima, maar kleiner moet het niet worden vind ik.
Er zit nu een glad lederen bandje om, maar daar heb ik al een zwart exemplaar van Hirsch met vlindersluiting voor besteld, die zal eind van de week wel binnen komen... Ik heb deze ook op m'n Parnis zitten en die band draagt erg lekker.
De grootte van het horloge is met 38mm prima, maar kleiner moet het niet worden vind ik.
- Bijlagen
-
- FC-303.JPG (83.3 KiB) 1559 keer bekeken
- Robertdj
"Wordt denk ik wel pas volgende week"
-Menrik
Keurig klokje, tijd om de Parnis te degraderen tot ragklok
-Menrik
Keurig klokje, tijd om de Parnis te degraderen tot ragklok

- RVV
Robin schreef:Mooi ding en eigen werk!
Mijn holy grails varieren van een:
1970(geboortejaar) (Double) (Red) Seadweller of Submariner
Panerai 270
Panerai 524
En deze 5167a
Toen die net uit was, koste die geloof ik iets van 10000 Dmark, Erg mooi horloge, leek me een mooi tweede horloge om voor te gaan na mijn Omega Speedmaster.. Maar ineens werd die elk jaar gewoon 1000 tot 1500 dmark duurder. Toen de Euro kwam werd het helemaal gekkenwerk. Kortom het is hem nooit geworden. Wel een keer om de pols gehad.
-
Veel plezier Menrik. 

- Aerschtuner
Toch geen Steinhart, Menrik?
Ik ben nog niet wezen kijken. Eens zien of ik zaterdag even naar Aachen kan rijden. Vind hem nog steeds erg mooi.

- Mnrk
Dat gaat wel lukken, Xave!
De Steinhart komt er nog wel, want die blijft ook schitterend. Alleen is de prioriteit wat minder.

Deze kwam voor een mooie prijs voorbij en vind 'm al een tijdje erg fraai. Ik wilde deze niet aan me voorbij laten gaan...Aerschtuner schreef:Toch geen Steinhart, Menrik?Ik ben nog niet wezen kijken. Eens zien of ik zaterdag even naar Aachen kan rijden. Vind hem nog steeds erg mooi.
De Steinhart komt er nog wel, want die blijft ook schitterend. Alleen is de prioriteit wat minder.

- dvh
Veel plezier ermee Menrik!
- Mnrk
Thanks David!
- Mnrk
Het horloge van de duivel?
Zonde dat het jaar in witte cijfers is weergegeven.

Zonde dat het jaar in witte cijfers is weergegeven.

- MParallel
- Auto: BMW
Oh die heeft wel wat!
-
Ja 'n hoop rood (?) op de dial:)MParallel schreef:Oh die heeft wel wat!
Ik vind 't he-le-maal niks. Ze sjouwen achter Hublot aan met hun kleurtjes en hipheid.
Let wel: De 'normale' witte indices/streepjes/cijfers en wijzers-uitvoering is top(gun)
- RVV
Ik vind het ook absoluut geen mooie combi. Vind het concept al sowieso niks. Wat moet een eeuwig durende kalender nou in een pilotenhorloge? Beetje een BMW X6 onder de horloges.
- dvh
Leuk als je geld teveel hebt en een keer gek wil doen.
-
Tja wat heeft 'n (type/variant) klok eigenlijk nodig?
Een piloot zit niet meteen te springen om een eeuwigdurende kalender, maar wél om een duidelijke wijzerplaat, GMT tijd vaak en misschien/dus 'n chronograafSlide rule, ouderwets I know, maar zie Navitimer)
Maar in de basis een 3 wijzers, met 'n GROTE centrale secondewijzer en duidelijk afleesbaar.
Dat verhaal kun je ook loslaten op duikhorloges, hoort daar 'n chrono of GMT op?Imho niet echt.
Maar een pleepot Nautilus icoontje(...) wordt ook al uitgevoerd met verschillende-niet altijd even elegante imho- complicaties.
Ik ben er wel weer achter(buiten de GC's van Patek) dat less is more.
Vandaar m'n Panerai neiging nog steeds.
Welke complicatie heeft iemand in 't dagelijks leven nodig?
Bij mij zou GMT nr 1 zijn(tweede tijd, wereldtijd), die vind ik functioneler dan nr 2 chrono die ik amper/niet gebruik,.
Datum zowieso.
Dingen als maanstand zeggen me weinig. Maar in 't complete verhaal met chrono en eeuwige kalender verpakt in 'n mooie (niet zijnde Nautilus) Patek: Henny Vrienten en consorten.
Een piloot zit niet meteen te springen om een eeuwigdurende kalender, maar wél om een duidelijke wijzerplaat, GMT tijd vaak en misschien/dus 'n chronograafSlide rule, ouderwets I know, maar zie Navitimer)
Maar in de basis een 3 wijzers, met 'n GROTE centrale secondewijzer en duidelijk afleesbaar.
Dat verhaal kun je ook loslaten op duikhorloges, hoort daar 'n chrono of GMT op?Imho niet echt.
Maar een pleepot Nautilus icoontje(...) wordt ook al uitgevoerd met verschillende-niet altijd even elegante imho- complicaties.
Ik ben er wel weer achter(buiten de GC's van Patek) dat less is more.
Vandaar m'n Panerai neiging nog steeds.
Welke complicatie heeft iemand in 't dagelijks leven nodig?
Bij mij zou GMT nr 1 zijn(tweede tijd, wereldtijd), die vind ik functioneler dan nr 2 chrono die ik amper/niet gebruik,.
Datum zowieso.
Dingen als maanstand zeggen me weinig. Maar in 't complete verhaal met chrono en eeuwige kalender verpakt in 'n mooie (niet zijnde Nautilus) Patek: Henny Vrienten en consorten.
- Robertdj
Datum ben ik niet zo'n fan van, op de Certina is het nu prima, maar als dat straks niet meer mijn daily is zal ik het weer vervloeken. Day-date vind ik al helemaal ruk.
Chrono zal nog moeten blijken, lijkt me verdomd handig wanneer er bier in de vriezer ligt
Al zal ik de zoevende secondewijzer waarschijnlijk wel missen.
Chrono zal nog moeten blijken, lijkt me verdomd handig wanneer er bier in de vriezer ligt

- RVV
Het is ook niet de eeuwig durende kalender, maar de combinatie met een pilotenhorloge. Maargoed dat is mijn mening natuurlijk je zal er maar al eeuwen op deze combi hebben gewacht 

- Macboy
Gefeliciteerd Menrik