Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Knot
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ben er normaal niet zo van, maar vandaag toch even op z'n Dave & Sebastiaans rondom de ring gereden, wel met respect voor de medemens dus alleen als er niemand direct in de buurt is maar wat kan je in de Eiffel toch heerlijk los gaan. Had het zelfs naar m'n zin met het dak Open, automaat in M en lekker sturen en de grens opzoeken. Verlaten weggetjes rond kaltenborn etc, ging soms op de B wegen nog over de 200 met die gekke boot!
Moeten ze maar geen week lang rock am ring doen, dan vragen ze erom. Enige goede is de beck's drive thru, bier halen vanuit de auto..
Overigens wel goede balans merkte ik met wat gooi en smijt werk, netjes communicerend en op commando lift off overstuur. Denk dat die 740 6bak van geert zo gek nog niet was op bilstein onderstel, m5 sper en op goede remmen.
Moeten ze maar geen week lang rock am ring doen, dan vragen ze erom. Enige goede is de beck's drive thru, bier halen vanuit de auto..
Overigens wel goede balans merkte ik met wat gooi en smijt werk, netjes communicerend en op commando lift off overstuur. Denk dat die 740 6bak van geert zo gek nog niet was op bilstein onderstel, m5 sper en op goede remmen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
neeeh joh, kleur interieur is belangrijker...

- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Amen Knot, vorig week lekker sturen met de 328 tussen Antweiler en Nurburg, leuke (verlaten) wegen idd.
- Gijs.
Jep, IP is echt fantastisch om te aanschouwen. Nog een voorbeeldPetrolhead Tom schreef:Ik ga vaker op IP dagen naar de ring! Wat gaaf zeg!![]()
- Volvoturbo
2 weken geleden bij brunchen.
Zaterdagavond de baan ging net open.
Motorrijder trekt hem te lang open nog voorbij de kurb.
Valt en sterft voor mijn ogen. Infuus reanimatie mocht niet helpen.
Toen draaide mijn maag om toen de politie kwam en er een doek geheel over de motorrijder werd gelegd.
Even staan kotsen en naar het hotel gegaan.
Had al kaartje gekocht maar durfde er bijna niet meer op te gaan volgende dag.
Zaterdagavond de baan ging net open.
Motorrijder trekt hem te lang open nog voorbij de kurb.
Valt en sterft voor mijn ogen. Infuus reanimatie mocht niet helpen.
Toen draaide mijn maag om toen de politie kwam en er een doek geheel over de motorrijder werd gelegd.
Even staan kotsen en naar het hotel gegaan.
Had al kaartje gekocht maar durfde er bijna niet meer op te gaan volgende dag.
- Knot
Kan ik begrijpen... ik wil liefst ook nooit met de motor een rondje doen, je bent gewoon erg kwetsbaar.
-
ErikS
Heftig.
Praat er veel over kerel, verwerken die hap.
Praat er veel over kerel, verwerken die hap.
- Roy RS
dat zijn geen geintjes om te zien....
- Martijn M
Jezus dat is heftig. Ik vind het elke keer eng als je een motorrijder onderuit ziet schuiven, kan er soms zo 'onschuldig' uit zien...
- Joy
Een jaar of wat terug 2 motorrijders op één dag zien verongelukken. De 1e rijder op weg naar de Ring, nam bijzonder veel risico bij het inhalen van ons groepje en een kilometer of wat verder lag ie volledig in de kreukels in de poten van een wegbord. Ironisch genoeg ook nog eens in een bord met daarop een waarschuwing voor motorrijders...
Op de Ring zelf lag er later die dag halverwege de baan een motorrijder in onmogelijke vorm op het wegdek en zijn helm een eind verderop. Zijn vrienden stonden vol ongeloof ernaast met de handen op hun helm.
Bij het zien van de mopperende bestuurders op de parking dat de baan zolang dicht bleef ondanks dat men wist wat er gebeurd was dacht ik, ok dit geeft mij niet het juiste gevoel wat ik bij een hobby zoek.
Sinds die dag is voor mij de magie van de Nurburgring een beetje verdwenen. Het hoort er uiteraard bij maar de verhouding plezier/gevaar is daar niet altijd in balans en dat is het mij niet waard.
Op de Ring zelf lag er later die dag halverwege de baan een motorrijder in onmogelijke vorm op het wegdek en zijn helm een eind verderop. Zijn vrienden stonden vol ongeloof ernaast met de handen op hun helm.
Bij het zien van de mopperende bestuurders op de parking dat de baan zolang dicht bleef ondanks dat men wist wat er gebeurd was dacht ik, ok dit geeft mij niet het juiste gevoel wat ik bij een hobby zoek.
Sinds die dag is voor mij de magie van de Nurburgring een beetje verdwenen. Het hoort er uiteraard bij maar de verhouding plezier/gevaar is daar niet altijd in balans en dat is het mij niet waard.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Dat is al even geleden en kan ik mij nog goed herinneren. Bizar moment was dat.Joy schreef:Een jaar of wat terug 2 motorrijders op één dag zien verongelukken. De 1e rijder op weg naar de Ring, nam bijzonder veel risico bij het inhalen van ons groepje en een kilometer of wat verder lag ie volledig in de kreukels in de poten van een wegbord. Ironisch genoeg ook nog eens in een bord met daarop een waarschuwing voor motorrijders...
- GTRene
altijd verschrikkelijk om verongelukte mensen te zien, het hoort dan wel bij de soms nare grimmen van het leven, maar raakt je wel en of doet je wel weer beseffen wat de risico's kunnen zijn.
je mag je leven daar wellicht niet door laten lijden, maar je gezonde verstand af en toe laten gebruiken, kan geen kwaad.
je mag je leven daar wellicht niet door laten lijden, maar je gezonde verstand af en toe laten gebruiken, kan geen kwaad.
-
Onlineyorick
Op twee wielen over de nurburgring is levensgevaarlijk. Daar zou ik nooit aan beginnen en zeker niet op tempo. In de auto is dat een heel ander verhaal, zeker als de wagen is geprepareerd.
Ik heb het ook twee keer meegemaakt dat een motorrijder is verongelukt. Niet gestopt maar helaas wel zien liggen. Het raakt je wel, maar het is hun keuze geweest om op twee wielen over de ring te rijden tussen de auto's.
Ik heb het ook twee keer meegemaakt dat een motorrijder is verongelukt. Niet gestopt maar helaas wel zien liggen. Het raakt je wel, maar het is hun keuze geweest om op twee wielen over de ring te rijden tussen de auto's.
- Knot
Ik wil nog wel een keer een weekje gaan sturen in de omgeving met de motor met wat vrienden, maar dan komt toch dat je dat ene rondje (rustig) wilt rijden om af te vinken.
- Fabian
Als je dan gaat, ga dan op de avond dat de baan alleen voor motoren geopend is. Dat is 24 juni 'savonds!
Tenminste geen last van lekkende auto's. De enige reden waarom ik niet meer in het Touristenverkeer met de motor zou gaan rijden.
Tenminste geen last van lekkende auto's. De enige reden waarom ik niet meer in het Touristenverkeer met de motor zou gaan rijden.
- Petrolhead Tom
Verschrikkelijk om te lezen dit! Bah.
Ik ga het liefst 's avonds als de ring maar een paar uur open is. Lekker rustig.
Ik ga het liefst 's avonds als de ring maar een paar uur open is. Lekker rustig.
- Volvoturbo
Ik zie s'avonds de meeste ongelukken.
Omdat het dan rustig is verleggen de meesten hun grenzen.
Zelfde als er net een baanafsluiting is geweest.
Waar ik al helemaal niet tegen kon is dat,
toen die motorrijder gereanimeerd werd. En er met gele vlaggen werden gezwaaid.
Er een malloot aan kwam met een gloednieuwe Porsche Turbo S.
Om alles te negeren en volle polle te gaan rijden.
Mogen ze van mij een Nurburgring verbod voor geven.
Echt
l
Omdat het dan rustig is verleggen de meesten hun grenzen.
Zelfde als er net een baanafsluiting is geweest.
Waar ik al helemaal niet tegen kon is dat,
toen die motorrijder gereanimeerd werd. En er met gele vlaggen werden gezwaaid.
Er een malloot aan kwam met een gloednieuwe Porsche Turbo S.
Om alles te negeren en volle polle te gaan rijden.
Mogen ze van mij een Nurburgring verbod voor geven.
Echt
l
- Peter-Paul
Is dat 24 mei geweest?
-
Salto
Ik heb de laatste ronde van de avond wel eens een motorrijder moeten ontwijken die onderuit ging over een oliespoor in de laatste bocht voor het rechte stuk zegmaar.
Ik heb hem ondanks de olie gelukkig net mis kunnen houden, maar het was even billenknijpen..
Ik moet er niet aan denken hoe het had afgelopen als ik hem ook nog geraakt had..
Ik ben van plan om nog een hoop ringrondjes te doen, maar hoop nooit de echte ellende mee te maken.
Ik heb hem ondanks de olie gelukkig net mis kunnen houden, maar het was even billenknijpen..
Ik moet er niet aan denken hoe het had afgelopen als ik hem ook nog geraakt had..
Ik ben van plan om nog een hoop ringrondjes te doen, maar hoop nooit de echte ellende mee te maken.
- Petrolhead Tom
Daar hoopt natuurlijk iedereen op, helaas heb je het niet voor het uitkiezen.Salto schreef: Ik ben van plan om nog een hoop ringrondjes te doen, maar hoop nooit de echte ellende mee te maken.
-
Salto
Inderdaad.. en als je ziet hoeveel ongelukken en crashes er op een gemiddelde TF-dag voorbij komen..
- Roy RS
ik ga zondag voor het eerst een serie rondjes maken in een 205 met een kooitje, op 1 of andere manier voel ik me dan toch best veilig en heb ik niet het idee dat ik echt mijn leven op het spel zet...echter als ik op een motor zou moeten, zou ik doodsbang zijn....sowieso de reden dat ik geen motorrijbewijs heb, je bent zó kwetsbaar.
- frank de jonge
Op een motor ben je idd heel kwetsbaar. Maar je moet ook jezelf goed onder controle kunnen houden op zo'n ding. Je rijdt op zo'n ding voor je plezier en niet om te meten tov andere rijders...
- Hielke
Dan moet je niet op een circuit gaan rijden. En al helemaal niet op De Ring tussen al die brakke lekkende auto's.frank de jonge schreef:Op een motor ben je idd heel kwetsbaar. Maar je moet ook jezelf goed onder controle kunnen houden op zo'n ding. Je rijdt op zo'n ding voor je plezier en niet om te meten tov andere rijders...
Dus....natuurlijk komen er vele motorrijders om zich met anderen te meten. De combinatie gemotoriseerd voertuig en circuit vraagt daar ook een beetje om. Je bent als motorrijder alleen levensmoe als je daar met de huidige drukte tussen auto's ook mee door wilt blijven gaan.
- Luco
Ik vind al dat je levensmoe bent als je met een auto zonder kooi de ring op gaat