Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- GTRene
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
das wel lachen idd, je kijkt wel 2x om en of naar kenteken en of candid kamera ergens 
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Prachtig leesvoer elke keer weer! 
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- TurboClouseau
Zoals altijd weer een mooi verslag Paskal!Paskal schreef:Ik was er gisteren en eergisteren ook weer te vinden. Twee dagen vol met verrassingen in positieve en negatieve zin. Het verslagje vind je hier
Wat kom je toch apart spul tegen daar op straat. Ik zie mezelf in gedachte al naar de AH rijden in NL
-
Andre
Mooie verhalen Paskal!
Ik kwam ook nog wel eens op de ring maar toen 2 vrienden van mij ongelukken hebben gehad op de ring en de afhandeling ervan heb ik er een vieze smaak aan overgehouden. Het is leuk om daar een keer te kijken. Maar ik ga liever de baan niet meer op.
Ik kwam ook nog wel eens op de ring maar toen 2 vrienden van mij ongelukken hebben gehad op de ring en de afhandeling ervan heb ik er een vieze smaak aan overgehouden. Het is leuk om daar een keer te kijken. Maar ik ga liever de baan niet meer op.
- Eric-328
Als je tegenwoordig op de Ring rijdt kun je maar beter zorgen dat je zeker 5-10 ruggen opzij hebt liggen voor het geval je een schuiver maakt...
- Roy RS
wat zijn de prijzen dan? Ik meen laatst ergens een lijstje gezien te hebben, daar viel dat wel mee...maar ik weet de bedragen niet meer
-
KoenM
Paskal postte ze laatst eens.
Zijn hier te vinden:
http://ring-world.nl" onclick="window.open(this.href);return false; > informatie > kosten
Zijn hier te vinden:
http://ring-world.nl" onclick="window.open(this.href);return false; > informatie > kosten
-
OnlineFabian
Eric-328 schreef:Als je tegenwoordig op de Ring rijdt kun je maar beter zorgen dat je zeker 5-10 ruggen opzij hebt liggen voor het geval je een schuiver maakt...
Dan moet je wel hele gekke dingen doen?! Niet eerder van zulke bedragen gehoord, of je moet met 200+ aan alle kanten de vangrails raken etc etc.
En dan nog heb je je WA-dekking daarvoor. Als je tenminste zo slim was om je polisvoorwaarden eerst even te lezen.....
- Eric-328
Ken iemand die dikke 5000 mocht neertellen. Op ander forum zelfs iemand die een rekening van 13.000 gepresenteerd kreeg.
-
OnlineFabian
Dan heeft hij hele gekke dingen gedaan...Eric-328 schreef:Ken iemand die dikke 5000 mocht neertellen. Op ander forum zelfs iemand die een rekening van 13.000 gepresenteerd kreeg.
-
Andre
Verzekeringen zijn niet zo happig meer voor de Ring. Het is een heel gesodemieter om je poen terug te krijgen via de verzekering. Gigantisch tijdrovend. Het feit blijft dat de ring jou poen wel krijgt ze houden je auto in beslag en je moet echt overal je beurs voor trekken als het fout gaat. Ook al ligt er olie op de baan van een ander en staan er geen vlaggers. Schade is jou schuld en betalen en wel meteen. Hoe die daar erin staan ben ik wel klaar mee. 2 vrienden van me hebben daar schade gehad en het hele traject meegemaakt. Ik ben er klaar mee geld ook voor trackdays daar. Als je wat raakt daar baal je al van je eigen schade maar gedonder daarna staat in de schaduw van je eigen schade. En dan mag je ook nog even 26 euro het rondje betalen.
Nee mijn ogen zijn wel open gegaan ik wens de ring gangers veel plezier daar!
Nee mijn ogen zijn wel open gegaan ik wens de ring gangers veel plezier daar!
- Paskal
- Auto: meerdere
+1,Fabian schreef:Dan heeft hij hele gekke dingen gedaan...Eric-328 schreef:Ken iemand die dikke 5000 mocht neertellen. Op ander forum zelfs iemand die een rekening van 13.000 gepresenteerd kreeg.
Doem/spookverhalen zijn er altijd en die neem ik altijd met een korreltje zout. Net zoals de verhalen dat er jaarlijks > 10 doden vallen e.d. Ik ga er vanuit dat ik de rekening zelf mag betalen als ik eens wat vangrail uit de grond rij. Mocht mijn vzmij dat toch willen betalen dan is dat mooi meegenomen maar daar ga ik in beginsel niet vanuit.
Ik zie het verschil met een trackday op Zandvoort eerlijk gezegd niet. Daar moet je toch ook betalen?
-
Andre
Daar heb je nog grindbakken.
- Knot
Eerste rondjes (3) van het jaar gemaakt. Vanmiddag al wezen kijken bij de pistenclub trackday, veel duur spul aan het rijden, hoop die mak aan deden en hoop niet echt ervaren. Ook paar leuke ombouw projecten gezien, corvette v8 in een Granada!
Eerste rondje op nat was wennen maar ook prachtig, bij T13 al vol dwars op nat. Ook brunchen lekker driftend in en uit. Met de automaat in M gaat het nog wel al moet je vaak wel wachten tot de snelheid gezakt ik voor je terug mag schakelen, het is er duidelijk niet voor gemaakt. Ook opschakelen moet je uit de kickdown stand zijn anders pakt ie m niet. Blokje is wel goed schoon gebrandt met 6500rpm, katalysatoren waren roodgloeiend na 3 ronden, dacht dat de remmen stonken maar was de uitlaat. Bij volgas in neutraal ook een soort sis snerp wat ie normaal nooit laat horen.
Rondjes op half nat half droog vond ik niks. Op nat was het goed te doen met de 728 op standaard onderstel en winterbanden. Driften is wel vaag, met 5 meter aan de haal, automaat, geen sper, week onderstel, ballon banden, kon niet echt spreken van controle die ik met de E36 beslist wel had.
Ben benieuwd of er nog wat drift foto's te vinden zijn!
Eerste rondje op nat was wennen maar ook prachtig, bij T13 al vol dwars op nat. Ook brunchen lekker driftend in en uit. Met de automaat in M gaat het nog wel al moet je vaak wel wachten tot de snelheid gezakt ik voor je terug mag schakelen, het is er duidelijk niet voor gemaakt. Ook opschakelen moet je uit de kickdown stand zijn anders pakt ie m niet. Blokje is wel goed schoon gebrandt met 6500rpm, katalysatoren waren roodgloeiend na 3 ronden, dacht dat de remmen stonken maar was de uitlaat. Bij volgas in neutraal ook een soort sis snerp wat ie normaal nooit laat horen.
Rondjes op half nat half droog vond ik niks. Op nat was het goed te doen met de 728 op standaard onderstel en winterbanden. Driften is wel vaag, met 5 meter aan de haal, automaat, geen sper, week onderstel, ballon banden, kon niet echt spreken van controle die ik met de E36 beslist wel had.
Ben benieuwd of er nog wat drift foto's te vinden zijn!
- GTRene
winterbanden?
kan je dacht ik nu een boete voor krijgen in DLD...(of was dat een ander land)
ah, denk Italie>
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... mer__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
verder ben je verplicht een fluo hesje onder handbereik in de auto te hebben liggen...heb je dat al?
kan je dacht ik nu een boete voor krijgen in DLD...(of was dat een ander land)
ah, denk Italie>
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... mer__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
verder ben je verplicht een fluo hesje onder handbereik in de auto te hebben liggen...heb je dat al?
- Knot
Hesjes liggen in de kofferbak en ook een alu deken etc, echter wel met winterbanden naar Italie geweest, en rond het gardameer rondgereden, niemand erover gehoord.. Ik heb niks met winterbanden dus rij ze lekker aan stront, 200 op de snelweg en nordschleife etc, bij 25C lekker door kachelen, voorjaar 2015 kan ie er weer prima op verkocht worden.
Trouwens wel apart als je de 2.8 in toeren rijdt gaat ie prima. Echter op berg stukken in Oostenrijk bijvoorbeeld heeft ie het zwaar in 5, moet je in M5 om te kunnen vloeren zonder dat ie blijft flipperen tussen 4 en 5 maar dan nog blijven hangen op 140, 150 of 160 tot het weer rechtuit gaat en dan pas versnellen, dat is echt de automaat die al het koppel wegneemt. Denk dat je met een 728i handbak met sper nog best lekker rondjes kan draaien op de ring, en comfy heen en weer!
Trouwens wel apart als je de 2.8 in toeren rijdt gaat ie prima. Echter op berg stukken in Oostenrijk bijvoorbeeld heeft ie het zwaar in 5, moet je in M5 om te kunnen vloeren zonder dat ie blijft flipperen tussen 4 en 5 maar dan nog blijven hangen op 140, 150 of 160 tot het weer rechtuit gaat en dan pas versnellen, dat is echt de automaat die al het koppel wegneemt. Denk dat je met een 728i handbak met sper nog best lekker rondjes kan draaien op de ring, en comfy heen en weer!
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Daarvoor (en voor verbruik en revisie risico) dus altijd handbak!
- GTRene
740i handbak dus
maja moeilijk voor een leuke prijs een goede te kopen.
maja moeilijk voor een leuke prijs een goede te kopen.
- Paskal
- Auto: meerdere
- Knot
Top, 2e foto droog is goed, rest is pruts, 1e op nat wilde ik ook mooie drift maken maar had asc weer aangezet omdat ik dacht dat abs het ook niet meer deed.
Thx paskal!
Thx paskal!
- Roy RS
kan ik eigenlijk gewoon een gopro in de kooi hangen, of laten ze je dan niet erop? Ik lees hier dat dat niet mag namelijk...
- Knot
Mag toch gewoon weer.
Ik had m niet mee maar die 10m33 btg van mij op half nat zat toch niemand op te wachten. Merk wel dat ik foutjes maakte met instuur punten, te lang niet geweest.
Ik had m niet mee maar die 10m33 btg van mij op half nat zat toch niemand op te wachten. Merk wel dat ik foutjes maakte met instuur punten, te lang niet geweest.
- Alexander
filmen mag idd. Mits de camera binnen de auto blijft. Niet op dak oid.Roy RS schreef:kan ik eigenlijk gewoon een gopro in de kooi hangen, of laten ze je dan niet erop? Ik lees hier dat dat niet mag namelijk...
- Knot
Ik doe dan altijd gopro aan m'n helm maar bij tf juist lekker zonder helm, zie je veel meer in je ooghoeken, dan is op de zijkant erg gaaf, zie je wat auto, onderstel en wielen doen, jammer maar begrijpelijk voor risico als het eraf valt.