BMW 1 Serie M Coupé
- Knot
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Je snapt het niet Mark, al heb je alle versies EVO, Subaro, een Noble M600, maakt allemaal niet uit, je moet hier melden dat jde de 1M geweldig vind en dat je hem zo snel mogelijk wil hebben 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Knot schreef:Je snapt het niet Mark, al heb je alle versies EVO, Subaro, een Noble M600, maakt allemaal niet uit, je moet hier melden dat jde de 1M geweldig vind en dat je hem zo snel mogelijk wil hebben
Ja man, snap dat nou is......................
- wjn
Snap ik niet. Overal waar het niet verboden is, wordt met turbo's geraced...Andre schreef:Turbo s zijn misschien niet de beste motoren voor een circuit
-
ErnstV
Arthur schreef:Bij inruil ja, bij verkoop natuurlijk weer niet. Zoek i-net er maar eens op na, weing auto's die na 4 jaar minder dan 50% kosten. Kijk voor de grap eens naar een 130i. 20+ makkelijk en die zijn dan van 2006.Tristan schreef:Was dat maar waar. Mijn 123d is nu bijna 3 jaar oud maar krijg nog maar iets meer dan 1/3 van de nieuwprijs. Oke, wel km-stand van 130K, maar goed, wel diesel.Knot schreef:Ervaring leert toch dat de prijs na 4 jaar pas op 50% zit...
De M3 cabrio uit 2008 kost nu de helf van de nieuwwaarde.
Groet,
ErnstV
-
Mark N
Dan doet BMW het een stuk beter in restwaarde dan sommige merken.. Volvo S80 V8 van m'n pa is na 4,5 jaar nog net boven de 20% van de nieuwwaarde waard bij inruil..
-
Harrie
Wat te denken van een 760i (en L)...4,5 jaar oud, full options. Doe brengen tussen de 30-40k op.Mark N schreef:Dan doet BMW het een stuk beter in restwaarde dan sommige merken.. Volvo S80 V8 van m'n pa is na 4,5 jaar nog net boven de 20% van de nieuwwaarde waard bij inruil..
-
Mark N
Dat scheelt alleen in absolute getallen dan. Want een 760Li stond in de prijslijsten voor 186K, zeg dat deze met wat opties zo rond de de 200K uit komt, dan is 40K ook 20% van de nieuwwaarde.
Niet elke BMW is dus erg waardevast dat is dan wel weer duidelijk.
Niet elke BMW is dus erg waardevast dat is dan wel weer duidelijk.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Sterker nog, geen enkele auto is waardevast.. Koop dan een oldtimer of een Toekomstige klassieker
(een 1-serie bv)
(een 1-serie bv)
- Femme
Een turbomotor met een intercooler zal last krijgen van heat soak (intercooler warmt op onder hoge continue belasting waardoor er minder zuurstof de motor in komt). Het is maar de vraag of een straatauto is gebouwd voor de belasting die er optreedt bij circuitgebruik.wjn schreef:Snap ik niet. Overal waar het niet verboden is, wordt met turbo's geraced...Andre schreef:Turbo s zijn misschien niet de beste motoren voor een circuit
- Tristan
Koeling hebben ze allang onder controle tegenwoordig. Dikke IC icm. oliekoeler en je heb er geen last meer van.
-
Harrie
Wat is eigenlijk uberhaupt het voordeel van een screamer motor? Zeg 8500rpm?
Pas op hogere toerentallen geeft zo'n ding zijn vermogen, terwijl een turbo blokje bij pakweg 2000 rpm er al aan begint te trekken tot pakweg 6-7000 rpm. Zo'n toerenmotor komt dan pas tot leven? Of valt dat ook onder de noemer beleving?
Pas op hogere toerentallen geeft zo'n ding zijn vermogen, terwijl een turbo blokje bij pakweg 2000 rpm er al aan begint te trekken tot pakweg 6-7000 rpm. Zo'n toerenmotor komt dan pas tot leven? Of valt dat ook onder de noemer beleving?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Sperdy
Nou Mark, ik ga wel met je mee. Terwijl ik toch ontzettend geniet van een heerlijke 135i. Als geld geen probleem is of iemand zou mij een auto cadeau en kon kiezen tussen 1M of M3 werd het toch een E92M3 Coupe DCT Sport Edition. Ik vond de M3 verfijnder, het blok meer racy, en het stuurgevoel beter en de auto was veel stabieler op serieuze snelheden (zeg maar 220kmh +). ik vind de 1M wel geweldig, maar het is geen verfijnde auto, geeft niet, dat is het concept. De n54 is koning waar het gaat om koppel en kracht, op dat punt heeft de M3 het nakijken. Maar het Mv8 blok is anders, ik was er zo aan gewend. Kleine tank - wat ik hoor - is gewoon waardeloos. Als het gaat om 'bang for the bug', dan kun je niet om de 1M heen, als de keuze tussen deze twee auto's zou gaan.
-
Andre
De wind staat vandaag zeker op het zuiden?

- RVV
FerdiACS1 schreef:Nou Mark, ik ga wel met je mee. Terwijl ik toch ontzettend geniet van een heerlijke 135i. Als geld geen probleem is of iemand zou mij een auto cadeau en kon kiezen tussen 1M of M3 werd het toch een E92M3 Coupe DCT Sport Edition. Ik vond de M3 verfijnder, het blok meer racy, en het stuurgevoel beter en de auto was veel stabieler op serieuze snelheden (zeg maar 220kmh +). ik vind de 1M wel geweldig, maar het is geen verfijnde auto, geeft niet, dat is het concept. De n54 is koning waar het gaat om koppel en kracht, op dat punt heeft de M3 het nakijken. Maar het Mv8 blok is anders, ik was er zo aan gewend. Kleine tank - wat ik hoor - is gewoon waardeloos. Als het gaat om 'bang for the bug', dan kun je niet om de 1M heen, als de keuze tussen deze twee auto's zou gaan.
Ferdi waarom niet die snitzel inruilen op een jonge en nette M3?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Deze is "onthaard"...........................

-
Andre
witte op de ring afgelopen weekend.

- romo
- JP
Bij menige BMW dealer zul je bij aankoop van een 1M ook geknipt, geschoren, danwel geplukt worden.....romo schreef:Deze is "onthaard"...........................
(...)
Vraag me btw af wat die 1M in Luxemburg zou kosten.
- Mathieu
Volgens mij zijn ze bij GRIP tamelijk positief.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mmFWEXhe ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mmFWEXhe ... re=related[/youtube]
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Geinig filmpje. Die Panamera in't begin. Wil dáár wel meer van zien als dat kan(?) Ook al is 't niet moeders mooiste, hij gaat , en niet zo als de eerste de beste Fiat Punthoofd of Renault Migraine 
- GTRene
whahahaahaRobin schreef:Fiat Punthoofd of Renault Migraine
- romo
Wederom een mooie video.............^
Hier de garantie voorwaarden van ACS, alleen de vraag hoe BMW daar mee omgaat........
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/ ... for-bmw-m/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier de garantie voorwaarden van ACS, alleen de vraag hoe BMW daar mee omgaat........
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/ ... for-bmw-m/" onclick="window.open(this.href);return false;