Datum waarop het rijverbod ingaat kun je zelf aangeven. Zal dus nog wel niet ingegaan zijn.RVV schreef:Ze hadden toch een maand ofzo een rijverbod in Duitsland? (en een boete van een paar honderd euro?!)
Compleet debiel om met een rijverbod dan daaro te gaan rijden helemaal op deze manier. Volgens mij ben je dan ook niet verzekerd.
EDIT
Ja dus..
glnk schreef:Heb je daar geen video van mr. Tom GoPro Petrolhead? Glnk doet het even wat rustiger aan op de weg. Wij hebben hier een boete van 508,50 euro binnen gekregen vanuit Deutschland
Und ein monat fahrverbot
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Petrolhead Tom
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
- Joopieboy
Helemaal mee eens, gelukkig doet Sebas nog redelijk normaal op de weg naar de ring toe. Maar veel locals zijn er niet blij mee met het gedrag van velen. Dat valt wel te merken als je daar met mensen staat te praten. Niet voor niets ook zo vaak controles edg daar. Vind het ook echt triest van sommigen. Zo verpest je het uiteindelijk voor elkaar...Paskal schreef:Hielke sodemieter aub een eind op met je gekletsDergelijk rijgedrag op deze wegen slaat natuurlijk nergens op.
Figuren als Dave die de weg rondom de Ring gebruiken als circuit veroorzaken jaarlijks vele ernstige en helaas ook dodelijke ongevallen rondom de Ring. Heb daar in de afgelopen 18 jaar al vele narrow-escapes gezien door dit soort figuren. Je bent echt niet goed bij je hoofd bent als je daar zo rond gaat blazen in notabene andermans auto. Het feit dat Mart (die zelf ook wel van een potje sturen houdt) aangeeft dat hij het een benauwd moment vond zegt al genoeg.
Ik had hem als Sebastiaan zijnde na een paar honderd meter een schop verkocht en dan had ie terug mogen lopen.
- Danish
In de omgeving van de ring sportief rijden vind ik een no-go.
Op de ring durven ze meestal niet. Reden daarvan zal wel zijn, dat je buiten de ring wel verzekerd bent als het fout gaat..
Op de ring durven ze meestal niet. Reden daarvan zal wel zijn, dat je buiten de ring wel verzekerd bent als het fout gaat..
- RVV
Tja dan moet je ook wel aardig zeker van je zaak zijn. Ik geloof niet dat deze klootmongolen daar überhaupt over hebben nagedacht. Ik zou me namelijk aardig klote voelen als ik een maand rijverbod zou hebben met flensburg punten aan de kont en plus 500 euro boete. Dan ga je als normaal denkend mens niet nog een keer debiel doen rond de ring.Petrolhead Tom schreef:Datum waarop het rijverbod ingaat kun je zelf aangeven. Zal dus nog wel niet ingegaan zijn.RVV schreef:Ze hadden toch een maand ofzo een rijverbod in Duitsland? (en een boete van een paar honderd euro?!)
Compleet debiel om met een rijverbod dan daaro te gaan rijden helemaal op deze manier. Volgens mij ben je dan ook niet verzekerd.
EDIT
Ja dus..
glnk schreef:Heb je daar geen video van mr. Tom GoPro Petrolhead? Glnk doet het even wat rustiger aan op de weg. Wij hebben hier een boete van 508,50 euro binnen gekregen vanuit Deutschland
Und ein monat fahrverbot
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Sportief rijden in de Eifel zie ik niet als een no-go. Waarom daar niet en bijv ergens anders in een mooi stuurgebied wel? Ja, als je op de limiet gaat rijden ben je verkeerd bezig, dat hoort op de Ring. Maar iets vlotter voortbewegen dan normaal rijden kan wat mij betreft prima.Danish schreef:In de omgeving van de ring sportief rijden vind ik een no-go.
- Martijn M
Er zit een verschil tussen sportief, op de limiet en lomp. Tussen sportief en op de limiet zit een redelijk groot verschil, maar sommige gaan over het lijntje sportief > lomp heen.
- Knot
Ik rij ook wel sportief rond de ring, lees, doorhalen in de toeren, keertje inhalen als iemand echt 60/70 gaat etc maar uiteraard niet max attack, daar koop ik een ticket voor.
Betrap me er wel eens op dat het soms wat gekker gaat als ik 4 baansluitingen achter elkaar voor de kiezen krijg, dan raak ik geirriteerd.
Betrap me er wel eens op dat het soms wat gekker gaat als ik 4 baansluitingen achter elkaar voor de kiezen krijg, dan raak ik geirriteerd.
- ///Joost
Sportief rijden betekent dat je op bepaalde stukken wat meer doorrijdt, hoger in toeren, sneller een bocht aansnijden, etc.
Als je daarmee anderen in gevaar brengt zoals in het incident hierboven ben je fout bezig. Over de middellijn sturen in een blinde bocht en circuitlijnen rijden is sowieso een no-go. Ook al doe je het in een overzichtelijke bocht met tegemoetkomend verkeer, ook een no-go, want de andere partij kan daar behoorlijk van schrikken. Het gebied buiten de ring is openbare weg en daar hoor je je aan de verkeersregels te houden. Al is het maar om anderen een plezier te doen. Een motorrijder die je tegemoet komt al hangende in een bocht kan net effe iets minder makkelijk de berm insturen bijvoorbeeld.
Het werkt aanstekelijk, want kijk maar naar evenementen als de TT. Dan denkt in een keer ook half motorrijdend NL en D dat ze Rossi zijn. De echt verstandige hardrijders onderscheiden zich van de idioten door hard te rijden daar waar het kan. Daar waar anderen het ook doen en er geen schriksituaties kunnen ontstaan met potentieel fatale afloop.
Als je daarmee anderen in gevaar brengt zoals in het incident hierboven ben je fout bezig. Over de middellijn sturen in een blinde bocht en circuitlijnen rijden is sowieso een no-go. Ook al doe je het in een overzichtelijke bocht met tegemoetkomend verkeer, ook een no-go, want de andere partij kan daar behoorlijk van schrikken. Het gebied buiten de ring is openbare weg en daar hoor je je aan de verkeersregels te houden. Al is het maar om anderen een plezier te doen. Een motorrijder die je tegemoet komt al hangende in een bocht kan net effe iets minder makkelijk de berm insturen bijvoorbeeld.
Het werkt aanstekelijk, want kijk maar naar evenementen als de TT. Dan denkt in een keer ook half motorrijdend NL en D dat ze Rossi zijn. De echt verstandige hardrijders onderscheiden zich van de idioten door hard te rijden daar waar het kan. Daar waar anderen het ook doen en er geen schriksituaties kunnen ontstaan met potentieel fatale afloop.
- Hielke
Maar moeten we nu de openbare weg net buiten De Ring heilig verklaren? Onzin natuurlijk. De economie aldaar profiteert van de autosport en dan mogen ze zo af en toe ook wat lasten ipv lusten verwachten.
Ik heb ook de schurft aan gasten die het op de baan niet durven of kunnen laten zien en dan net daarbuiten op het naadje gaan rijden. Maar dit was in de video niet het geval. De rijder had op de baan al laten zien het te kunnen en tijdens de rit op de openbare weg had ie de kans voor de eerste keer een Porsche bij z'n nekvel te grijpen. Ik was er dan absoluut ook even voor gaan zitten. En ik had ook zo her en der een bochtje aan de buitenkant aangesneden om redenen die ik al genoemd heb. Begrijp je dat niet dan begrijp je sportief autorijden niet.
Ik heb ook de schurft aan gasten die het op de baan niet durven of kunnen laten zien en dan net daarbuiten op het naadje gaan rijden. Maar dit was in de video niet het geval. De rijder had op de baan al laten zien het te kunnen en tijdens de rit op de openbare weg had ie de kans voor de eerste keer een Porsche bij z'n nekvel te grijpen. Ik was er dan absoluut ook even voor gaan zitten. En ik had ook zo her en der een bochtje aan de buitenkant aangesneden om redenen die ik al genoemd heb. Begrijp je dat niet dan begrijp je sportief autorijden niet.
- ///Joost
Wat een BS...Dus als je op de ring je mannetje staat, mag je buiten de ring ook even laten zien wat je kan? Er is niets mis met sportief rijden, zolang je anderen niet in gevaar brengt. Eenieder die op de ring komt kent de risico's en kiest daar bewust voor.Hielke schreef:Maar moeten we nu de openbare weg net buiten De Ring heilig verklaren? Onzin natuurlijk. De economie aldaar profiteert van de autosport en dan mogen ze zo af en toe ook wat lasten ipv lusten verwachten.
Buiten de ring zijn er in een keer tegenliggers, kruisingen, stoplichten, noem maar op. De wegen rondom de ring zijn niet heilig, want op andere plekken hoor je net zo goed niet zo te rijden (in het hoogseizoen in de Eifel of Ardennen gaan lopen knallen als een bezetene is net zo goed dom). Anders hoeven we geen trackdays meer te organiseren als dit toch geoorloofd is. Het is mooi dat zo'n unieke locatie als de ring bestaat, want waar anders kan zoiets? Gebruik dan ook je verstand door niet de grenzen op te zoeken en andere weggebruikers in gevaar te brengen, JUIST in de omgeving van de ring.
Je bent nu zaken aan het goedpraten, waarvan je moralistisch gezien weet dat het niet klopt.
- Martijn M
Hielke doe eens rustig met de pilletjes.
- dvh
Best veel veranderd in 7 jaar DF 
-
ErikS
Ik kan me een week in Frankrijk herinneren dat de enige die ik kon bijhouden met m'n 318IS de bus + aanhanger van Steve was!
DF'ers zijn niet vies van een partijtje hard rijden op den openbare weg.
Dat is een ding wat ik zeker weet....
Toen ik vroeg of het wat rustiger kon omdat ik maar 140pk's bij me had ging het prima, dat dan wel weer...
Had ook wel wat te maken met rechtuitsnelheid, en niet met bochtensnelheid, dat is weer de andere kant....
DF'ers zijn niet vies van een partijtje hard rijden op den openbare weg.
Dat is een ding wat ik zeker weet....
Toen ik vroeg of het wat rustiger kon omdat ik maar 140pk's bij me had ging het prima, dat dan wel weer...
Had ook wel wat te maken met rechtuitsnelheid, en niet met bochtensnelheid, dat is weer de andere kant....
- Hielke
Wat moralistisch niet klopt Joost is dat ik komend vanaf Joure met de Punto de afslag Oudehaske fulle pulle haartje naadje maximaal aanval, en dat ik met de MX-5 de eerste kilometers van het traject Aldeboarn - Gorredijk voor De Ring aanzie en die bochten navenant neem. Maar zo af en toe gebeurt het wel. Gewoon omdat die bochten erom vragen en de mogelijkheid zich voordoet.
Als je als jonge vent naar De Ring bent afgereisd, daar die prachtige weggetjes tegenkomt, en door De Ring nog vol met adrenaline zit, dan kan ik, zonder het goed te praten, wel wat begrip voor een gevloerd gaspedaal opbrengen.
En in 7 jaar tijd is er helemaal niks veranderd dvh. Toerders zijn nog steeds toerders. Ze miepen alleen wat harder.
Als je als jonge vent naar De Ring bent afgereisd, daar die prachtige weggetjes tegenkomt, en door De Ring nog vol met adrenaline zit, dan kan ik, zonder het goed te praten, wel wat begrip voor een gevloerd gaspedaal opbrengen.
En in 7 jaar tijd is er helemaal niks veranderd dvh. Toerders zijn nog steeds toerders. Ze miepen alleen wat harder.
- dvh
DF is een stuk moralistischer geworden ..
- Hielke
Zo kun je het ook zeggen ja.dvh schreef:DF is een stuk moralistischer geworden ..
Ik heb glnk in een chat trouwens meerdere keren gezegd dat ik sommige van z'n gedragingen op de openbare weg afkeur. Ben er dus zelf ook niet vies van.
- ///Joost
De discussie gaat hier ook niet om 'het begrip hebben voor', want dat heb ik ook wel. Maar het gaat hier om onverantwoord autorijden op plekken waar het niet kan. Als je zegt het niet goed te willen praten, waarom verdedig je zijn actie dan? Beetje een half-half mening... En dan 'miep' ik als ik wel een duidelijke mening heb?Hielke schreef: Als je als jonge vent naar De Ring bent afgereisd, daar die prachtige weggetjes tegenkomt, en door De Ring nog vol met adrenaline zit, dan kan ik, zonder het goed te praten, wel wat begrip voor een gevloerd gaspedaal opbrengen.
Bovendien denk ik dat het helemaal niet verkeerd is om af en toe eens stil te staan (no pun intended) bij wat wel en niet kan. Zo zullen er ook mensen zijn die het totaal onverantwoord vinden om uberhaupt op de ring te rijden, maar dat hoor je mij dan weer niet zeggen.
- Martijn M
Of verstandigerdvh schreef:DF is een stuk moralistischer geworden ..
- Joopieboy
Pas maar op dat ie niet persoonlijk gaat worden dan via het forum, daar heb ik ook al ervaring mee.Hielke schreef:Zo kun je het ook zeggen ja.dvh schreef:DF is een stuk moralistischer geworden ..
Ik heb glnk in een chat trouwens meerdere keren gezegd dat ik sommige van z'n gedragingen op de openbare weg afkeur. Ben er dus zelf ook niet vies van.
Maar meestal als ik van de ring afkom ben ik hartstikke rustig, voelt heerlijk dan! Even stoppen en kijken daar en dan op de weg terug naar huis lekker tam touren.
- Elmar
Precies Hielke.Hielke schreef:Maar moeten we nu de openbare weg net buiten De Ring heilig verklaren? Onzin natuurlijk. De economie aldaar profiteert van de autosport en dan mogen ze zo af en toe ook wat lasten ipv lusten verwachten.
Ik rij hier op de dijk ook altijd ideale lijn, neem graag de berm mee. Leer je ook veel van. Dus waarom om de ring wel als een ouwe kerel rijden, maar ergens anders wel het gas erop.
Denk nog vaak aan Heysteria Run 2011, wat een malloten deden daar aan mee. Maar o zo leuk.
- Petrolhead Tom
Dat was vrij geniaal inderdaad.Elmar schreef:Precies Hielke.Hielke schreef:Maar moeten we nu de openbare weg net buiten De Ring heilig verklaren? Onzin natuurlijk. De economie aldaar profiteert van de autosport en dan mogen ze zo af en toe ook wat lasten ipv lusten verwachten.
Ik rij hier op de dijk ook altijd ideale lijn, neem graag de berm mee. Leer je ook veel van. Dus waarom om de ring wel als een ouwe kerel rijden, maar ergens anders wel het gas erop.
Denk nog vaak aan Heysteria Run 2011, wat een malloten deden daar aan mee. Maar o zo leuk.
- Downforce Hans
Kan toch wel listig zijn Elmar, de berm meenemenElmar schreef:Precies Hielke.Hielke schreef:Maar moeten we nu de openbare weg net buiten De Ring heilig verklaren? Onzin natuurlijk. De economie aldaar profiteert van de autosport en dan mogen ze zo af en toe ook wat lasten ipv lusten verwachten.
- ///Joost
Als een stuk vangrail al EUR 1000 kost op de NS, wat kost een berm dan?Downforce Hans schreef: Kan toch wel listig zijn Elmar, de berm meenemen
- Reind
Wat die gasten doen op de openbare weg is ronduit belachelijk. Ze hebben geen idee wat voor risico's ze nemen en wat de gevolgen zijn als er iets verkeerd gaat.
Ik ben ook geen heilig boontje. Ik ga elke week wel een keertje of wat dwars en neem op/afritten ook met bizar hoge snelheden.
Maar ik hou me wel ALTIJD aan de volgende regel. Ik hinder niemand en als er iets gebeurt kom ik niet met iemand anders in contact. Dus als ik een uitdagende bocht of rotonde zie waar overig verkeer is, heb ik PECH.
Ik ben ook geen heilig boontje. Ik ga elke week wel een keertje of wat dwars en neem op/afritten ook met bizar hoge snelheden.
Maar ik hou me wel ALTIJD aan de volgende regel. Ik hinder niemand en als er iets gebeurt kom ik niet met iemand anders in contact. Dus als ik een uitdagende bocht of rotonde zie waar overig verkeer is, heb ik PECH.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Reind schreef:Wat die gasten doen op de openbare weg is ronduit belachelijk. Ze hebben geen idee wat voor risico's ze nemen en wat de gevolgen zijn als er iets verkeerd gaat.
Eens, op het circuit komen mensen (zowel jij als je medeweggebruiker) die bewust meer risico nemen, dat is de lol en de uitdaging.
Op de openbare weg willen de meeste mensen alleen maar van A naar B. Die mensen breng je ongevraagd in gevaar. Simpel.
Dan kun je zelf nog zoveel race- of simervaring hebben, als je zo rijdt worden de marges veel en veel te klein.