Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Gefeliciteerd man. 

- GTRene
klinkt goed David, je mag jezelf dan wel trakteren op een mooie Z3 M coupe als de rust is weder gekeerd 

- Dennis Cavallino
De rust is er verder nog nauwelijks.
- De helft van de winkeliers staat op rand van faillissement. Dat wordt een sneeuwbaleffect van jewelste. Eerst de winkeliers zelf. Hun personeel. Daarna toeleveranciers, maar vooral de verhuurder (lees: ook Nederlandse pensioenfondsen!). Lege winkelstraten nodigen straks niet meer uit om lekker te gaan shoppen. Komt goed uit, want we hebben toch geen geld meer in de portemonnee.
- ESM wordt 4x zo hoog als nu. 2 miljoen euro. KATCHING!
Zal 't genoeg zijn? Dat daar geld heen moet, gaat ten koste van andere zaken. Extra bezuinigen dus! Daarmee kunnen we landen als Spanje en Italië redden. Echter, er zal geen geld zijn om in de toekomst ook landen als Frankrijk, België of uiteindelijk zelfs Nederland te redden..... Klinkt dat voorbarig van mij? Denk 't niet. Denk maar aan die sneeuwbal.
Het goede nieuws. De rekenrente voor onze pensioenfondsen is aangepast. Dankzij een trucje wordt dat nu 4% ipv <2%. Dat 't eigenlijk helemaal geen goed nieuws is begrijpt iedereen. Het is puur een wanhoopspoging om ons 'systeem' iets langer te behoeden voor executie.
- De helft van de winkeliers staat op rand van faillissement. Dat wordt een sneeuwbaleffect van jewelste. Eerst de winkeliers zelf. Hun personeel. Daarna toeleveranciers, maar vooral de verhuurder (lees: ook Nederlandse pensioenfondsen!). Lege winkelstraten nodigen straks niet meer uit om lekker te gaan shoppen. Komt goed uit, want we hebben toch geen geld meer in de portemonnee.
- ESM wordt 4x zo hoog als nu. 2 miljoen euro. KATCHING!
Zal 't genoeg zijn? Dat daar geld heen moet, gaat ten koste van andere zaken. Extra bezuinigen dus! Daarmee kunnen we landen als Spanje en Italië redden. Echter, er zal geen geld zijn om in de toekomst ook landen als Frankrijk, België of uiteindelijk zelfs Nederland te redden..... Klinkt dat voorbarig van mij? Denk 't niet. Denk maar aan die sneeuwbal.
Het goede nieuws. De rekenrente voor onze pensioenfondsen is aangepast. Dankzij een trucje wordt dat nu 4% ipv <2%. Dat 't eigenlijk helemaal geen goed nieuws is begrijpt iedereen. Het is puur een wanhoopspoging om ons 'systeem' iets langer te behoeden voor executie.
-
Cav, ik weet niet waar jij gaat winkelen, maar hier was het zaterdag zwart van de mensen. En niet alleen kijkers.
Maar op zicht is het logisch dat een aantal winkels het veld ruimen. Verkoop via internet neemt enorm toe.
Daarnaast zijn er in de goede jaren een groot aantal kwalitatief slechte zaken en bedrijven bijgekomen. Deze verlaten nu als eerste het toneel, waardoor de betere zaken overblijven. En dat is weer goed voor de consument.
Maar op zicht is het logisch dat een aantal winkels het veld ruimen. Verkoop via internet neemt enorm toe.
Daarnaast zijn er in de goede jaren een groot aantal kwalitatief slechte zaken en bedrijven bijgekomen. Deze verlaten nu als eerste het toneel, waardoor de betere zaken overblijven. En dat is weer goed voor de consument.

- Luco
Rebel schreef:Cav, ik weet niet waar jij gaat winkelen, maar hier was het zaterdag zwart van de mensen. En niet alleen kijkers.
Nou Rebel, de tijd dat het kaf van het koren wordt gescheiden ligt al even achter ons hoor.
Dat was 2009 en 2010.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
In mijn branche zie ik nog genoeg (teveel) pruts0rsLuco schreef:Rebel schreef:Cav, ik weet niet waar jij gaat winkelen, maar hier was het zaterdag zwart van de mensen. En niet alleen kijkers.
Nou Rebel, de tijd dat het kaf van het koren wordt gescheiden ligt al even achter ons hoor.
Dat was 2009 en 2010.

- Dennis Cavallino
Volgend weekend wordt 't nog drukker Rebel. Laatste kans om voor 19% BTW te shoppen (en te tanken).
31 december zal 't ook wel druk zijn bij de slijterij en tabakszaken (en wederom de tankstations). De dag erna gaan de accijnzen flink omhoog.
Verder eens met pauperwinkels die eindelijk verdwijnen. Helaas zijn juist ook goede winkels de dupe. Hoge huurprijzen en gebrek aan inloop zijn killing. Je kunt als winkelier niet leven van enkel de zaterdag-shoppers tijdens pay-day.
31 december zal 't ook wel druk zijn bij de slijterij en tabakszaken (en wederom de tankstations). De dag erna gaan de accijnzen flink omhoog.
Verder eens met pauperwinkels die eindelijk verdwijnen. Helaas zijn juist ook goede winkels de dupe. Hoge huurprijzen en gebrek aan inloop zijn killing. Je kunt als winkelier niet leven van enkel de zaterdag-shoppers tijdens pay-day.
- dvh
Crisis !
Vannacht was een inbreker bij ons aan het inbreken.........
Hij zocht naar geld...
Ik heb toen mee helpen zoeken..
Vannacht was een inbreker bij ons aan het inbreken.........
Hij zocht naar geld...
Ik heb toen mee helpen zoeken..
- Dennis Cavallino
Dat zeiden ze bij de bank ook al!
-
Hoge huurprijzen zullen wel dalen als de helft van de straat leeg staat. Als je als huurder tenminste een flexibel contract hebt. Ik heb geen ervaring met het huren van handelspanden.Dennis Cavallino schreef:Volgend weekend wordt 't nog drukker Rebel. Laatste kans om voor 19% BTW te shoppen (en te tanken).
- dvh
A-lokatie blijft duur. En nog genoeg bedrijven die daar grof geld voor willen betalen om een huurcontract over te nemen.
-
Vanmiddag was een aardig interview op de radio. Het ging over de mentaliteit in Nederland. Betreffende spreekster was van mening dat de mentaliteit in Nederland bij werkgevers en werknemers de laatste jaren behoorlijk was afgenomen en dat ze deze crisis dan ook misschien wel verdienen.
Ze doelde bijvoorbeeld op het stofzuigen van de zaak om 17.30 en dan geïrriteerd naar een klant kijken die nog durft binnen te komen om 17.45. Onvriendelijkheid in de horeca. Slechte service van bedrijven, en slechte producten, etc.
Maurice met zijn fles olie was hier ook een goed voorbeeld van.
Ik kan me er wel gedeeltelijk in vinden. Zelfs vandaag de dag lukt het fabrikanten in Nederland nog niet om fatsoenlijke goed functionerende producten te leveren. Eindcontrole bij sommige bedrijven is ver zoek.
Maar veel erger is dat ook de winkelier het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld vind en kan zich daarom maar lastig in de schoenen van de klant verplaatsen.
Wouter heeft hoe erg ook misschien wel gelijk, en moet deze storm eerst nog eens een tijdje voort waaien alvorens men zich beseft hoe hard sommige mensen voor hun geld moeten werken.
Ze doelde bijvoorbeeld op het stofzuigen van de zaak om 17.30 en dan geïrriteerd naar een klant kijken die nog durft binnen te komen om 17.45. Onvriendelijkheid in de horeca. Slechte service van bedrijven, en slechte producten, etc.
Ik kan me er wel gedeeltelijk in vinden. Zelfs vandaag de dag lukt het fabrikanten in Nederland nog niet om fatsoenlijke goed functionerende producten te leveren. Eindcontrole bij sommige bedrijven is ver zoek.
Maar veel erger is dat ook de winkelier het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld vind en kan zich daarom maar lastig in de schoenen van de klant verplaatsen.
Wouter heeft hoe erg ook misschien wel gelijk, en moet deze storm eerst nog eens een tijdje voort waaien alvorens men zich beseft hoe hard sommige mensen voor hun geld moeten werken.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Sinds wanneer heb jij contact met 'n criminele organisatie Dennis?Dennis Cavallino schreef:Dat zeiden ze bij de bank ook al!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Rebel, ik snap de spreekster wel 'n beetje en/maar bedenk ook dat sinds internetverkopen/crisis het niet altijd eenvoudig is je te verplaatsen in bepaalde klanten(was 't daarvóór ook al niet) want ze zijn nu wel vaak erg mondig en kortaf en zeggen je gewoon in 't gezicht:Ik koop 't wel op internet.
Dit even zwartwit en geldt niet voor iedereen, ik ben zelf consument, maar de prijs is het bewijs bijna en de mondigheid(understatement) van bepaalde klanten is van dien aard dat je d'r alleen maar triest van wordt zegmaar.
Kijk hoe banken hun klanten(ons) behandelen...?
Wanneer zal de wal 't schip keren?
Over de kwaliteit van 'n product: Dat zou zomaar in mekaar gezet kunnen zijn door diezelfde klant die zich klote behandeld voelt om 17:45 door 'een winkelier'.....
De cirkel is ronder dan we denken....
En:

DISCLAIMER: Ik behandel 'n klant altijd correct, tot het punt dat de klant zelf niet meer redelijk doet natuurlijk. Klant is dan wel koning , maar dan moet hij/zij zich wel zo gedragen.
En: Zoals ik me verplaats in de klant en daardoor mensenkennis krijg/heb, zou ik zeggen: Verplaats u ook eens als klant in winkelpersoneel dan, wisselwerking die helpt.
Dit even zwartwit en geldt niet voor iedereen, ik ben zelf consument, maar de prijs is het bewijs bijna en de mondigheid(understatement) van bepaalde klanten is van dien aard dat je d'r alleen maar triest van wordt zegmaar.
Kijk hoe banken hun klanten(ons) behandelen...?
Wanneer zal de wal 't schip keren?
Over de kwaliteit van 'n product: Dat zou zomaar in mekaar gezet kunnen zijn door diezelfde klant die zich klote behandeld voelt om 17:45 door 'een winkelier'.....
De cirkel is ronder dan we denken....
En:
DISCLAIMER: Ik behandel 'n klant altijd correct, tot het punt dat de klant zelf niet meer redelijk doet natuurlijk. Klant is dan wel koning , maar dan moet hij/zij zich wel zo gedragen.
En: Zoals ik me verplaats in de klant en daardoor mensenkennis krijg/heb, zou ik zeggen: Verplaats u ook eens als klant in winkelpersoneel dan, wisselwerking die helpt.
- Dennis Cavallino
Rebel schreef:Vanmiddag was een aardig interview op de radio. Het ging over de mentaliteit in Nederland. Betreffende spreekster was van mening dat de mentaliteit in Nederland bij werkgevers en werknemers de laatste jaren behoorlijk was afgenomen en dat ze deze crisis dan ook misschien wel verdienen.
Dikke +1 !!
Een hart voor de zaak heeft bijna niemand meer
Een hart voor de baas ook niet
Een hart voor werknemer ook niet
Laat staan voor de klant
Eigenlijk vinden we 't allemaal "wel best".
Gisteravond zag ik bij DWDD een stukje over André Hazes. Daar was ik niet bepaald fan van, maar zijn teksten kan ik soms wel waarderen. Dat je GVD moet knokken om ergens te komen. Ik dacht gisteravond wel ff: Verdomme Dré, dat had mijn pa tegen mij kunnen zeggen op dit moment. Ik moet gewoon harder knokken. Beter mijn best doen.
<gaat weer factuurtje tikken>
-
Ach ja ik zag dat zonnebank jochie in het publiek zitten naast een vrouw van 95 die 24 wilde lijken.
Goede analyse over het gebeuren in Haren.
Goede analyse over het gebeuren in Haren.
- Dennis Cavallino
Ja ik probeerde 't moois eruit te pikken van wat ik te zien kreeg, volgens mij is dat gelukt. Was niet zo moeilijk.
Analyse was zeker goed van tafelgenoten van Matthijs. Ik denk alleen niet dat 't kwartje bij de betrokkenen gevallen is. Niet bij burgemeester, politiechefs, raddraaiers, ouders, jeugd, media, DJ's en ook niet bij Job Cohen&Co.
Misschien moeten ze 't nog een keertje terugkijken om te beseffen wat er precies werd gezegd. Het mooiste voorbeeld was 't stukje dat ging over de voorpagina van 't Parool. Over Project X Amsterdamse grachten.
We kunnen dat ook wel terugkoppelen naar dit draadje. Dat de media een hele belangrijke rol spelen. Dat wordt met zo'n hype als die in Haren wel duidelijk. Toch geloof ik nog steeds dat ons systeem sowieso al stuk was en de media + de rest daar niet zoveel meer aan konden doen. 20 - 10 jaar terug hadden er al maatregelen getroffen moeten worden om deze crisis te lijf te kunnen gaan. imho.

Analyse was zeker goed van tafelgenoten van Matthijs. Ik denk alleen niet dat 't kwartje bij de betrokkenen gevallen is. Niet bij burgemeester, politiechefs, raddraaiers, ouders, jeugd, media, DJ's en ook niet bij Job Cohen&Co.
Misschien moeten ze 't nog een keertje terugkijken om te beseffen wat er precies werd gezegd. Het mooiste voorbeeld was 't stukje dat ging over de voorpagina van 't Parool. Over Project X Amsterdamse grachten.
We kunnen dat ook wel terugkoppelen naar dit draadje. Dat de media een hele belangrijke rol spelen. Dat wordt met zo'n hype als die in Haren wel duidelijk. Toch geloof ik nog steeds dat ons systeem sowieso al stuk was en de media + de rest daar niet zoveel meer aan konden doen. 20 - 10 jaar terug hadden er al maatregelen getroffen moeten worden om deze crisis te lijf te kunnen gaan. imho.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dikke +1 !!
Een hart voor de zaak heeft bijna niemand meer
Een hart voor de baas ook niet
Een hart voor werknemer ook niet
Laat staan voor de klant
Eigenlijk vinden we 't allemaal "wel best".
ook van mijn kant +1
Kort samengevat; er is geen enkele vorm van betrokkenheid.............
Daar kun je enorm mee scoren, ik kan het weten, aan drukte geen gebrek......
- Dennis Cavallino
Helaas kun je daar niet overal mee scoren Romo. Er bestaan organisaties waar 't beter is om je niet betrokken op te stellen... mits je je baan wilt behouden en niemand voor de kop wilt stoten.
Of je daar wilt (blijven) werken is een tweede.
Of je daar wilt (blijven) werken is een tweede.
-
DEN HAAG - De verlichting langs sommige snelwegen gaat 's avonds laat en 's nachts uit. Dat maakte Rijkswaterstaat dinsdag bekend. De maatregel is onderdeel van een reeks bezuinigingsmaatregelen.
In de nabije toekomst gaan de lichten van 21.00 tot 05.00 uur uit. Op drukke wegen en op knooppunten worden de lichten om 23.00 uur gedoofd. Op plekken met specifieke kenmerken, bijvoorbeeld een scherpe bocht of een korte invoegstrook, blijven de lampen branden. Dat geldt ook voor tunnels.
Verder laat Rijkswaterstaat aannemers op sommige wegen ook overdag werken in plaats van alleen 's nachts, of kunnen die 's avonds een uur eerder beginnen. Dat zal leiden tot meer files, aldus Rijkswaterstaat.
De instantie gaat verder verder bezuinigen op het maaien van bermen, op advertenties waarin werkzaamheden worden aangekondigd en op voorzieningen voor schippers op de binnenvaart.
Rijkswaterstaat moet tot en met 2020 in totaal 1,64 miljard euro bezuinigen.
Zo zo .....
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Das mooi, dan kan de ontwikkelingshulp weer van 0.7 naar 0.8 om de pvda tevreden te stellen.
- Dennis Cavallino
Eindelijk!!
Vooral bij regen is die verlichting super irritant door de vele reflecties vanaf 't asfalt.
Vooral bij regen is die verlichting super irritant door de vele reflecties vanaf 't asfalt.
- Dennis Cavallino
Beurskrach in de maak?
Daarna (over een jaar of 5 - 10) gaat de zon weer schijnen, dus DvH kan vast zonnebrillen inslaan voor weinig. :boogie:
Komt wel overeen met andere analisten die verwachten dat we zware tijden tegemoet gaan. Zwaarder dan we in 2007-2012 hebben meegemaakt.De Dow Jones Industrials index en de Dow Jones Transportation index gaan niet gelijk op. Beleggers zijn gewaarschuwd!
Een van de onderdelen van de bekende Dow Theorie is dat wanneer de twee bekende indexen de Dow Jones Industrials en de Dow Jones Transportation index dezelfde beweging vertonen, dit een extra sterksignaal afgeeft. Sinds enige tijd lopen de twee echter uiteen. Beleggers zullen ook op heel veel andere zaken letten, maar het is wel een teken dat zij moeten opletten.
In 1987 was er ook sprake van divergentie tjussen de Dow Jones Industrials en de Dow Transportation (zie tweede grafiek hiernaast). In oktober 1987 was sprake van een beurskrach toen de Dow Jones Industrials (dé Dow) 500 punten kelderde. Dat kwam overeen met 20%.
Daarna (over een jaar of 5 - 10) gaat de zon weer schijnen, dus DvH kan vast zonnebrillen inslaan voor weinig. :boogie:
- GTRene
en Lee Towers komt weer terug met de remake van "I can see clearly now" tegen die tijd :drieling:
- Dennis Cavallino
Zoals jullie weten ben ik voor een iets hogere inflatie dan nu, maar ook voor de verhoogde BTW. Mits daar dus korting op inkomen/bezit/sparen(lees: verstandig omgaan met geld)/vermogen/erfenis/investeren/innoveren tegenover komt te staan. Ik vind onderstaand bericht dus positief, ook al nekt 't de koopkracht van velen nog eens extra:
De verhoging van de btw per 1 oktober zal de inflatie de komende twee jaar opdrijven, waarbij hoge inkomens harder worden geraakt dan lage, stelt het ING Economisch Bureau.
De verhoging van het algemene btw-tarief naar 21% van 19%, stuwt de inflatie in 2013 met 0,5 procentpunt en in 2014 met 0,4 procentpunt, aldus de economen van ING. Ze verwachten dat winkeliers de prijzen geleidelijk gaan verhogen, waardoor het effect langer wordt gevoeld. Gemiddeld zijn consumenten volgend jaar 180 euro meer kwijt en het jaar daarop 330 euro dan dit jaar, becijferen de ING-economen.
Ze wijzen er daarbij op dat hoge inkomens meer uitgeven aan producten die onder het algemene tarief vallen, terwijl lage inkomens een groter deel van hun budget uitgeven aan producten die onder het lage tarief van 6% vallen. Zo betaalde in 2010 het kwart hoogste inkomens per uitgegeven euro 6,8 cent aan de algemene btw, bij het laagste kwart ging het om 6,3 cent.
De verhoging van de btw is één van de maatregelen uit de begroting voor 2013 om de overheidsfinancien op orde te krijgen. De verhoging levert de schatkist naar verwachting 4,1 miljard euro aan extra inkomsten op.
De ING-economen raden huishoudens aan grote aankopen vóór 1 oktober te doen. Met name auto's en dure cadeaus adviseren ze nog deze maand aan te schaffen.