Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Hielke

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Hielke » 07 mei 2014, 17:42

Hij heeft op die plaats een foutje gemaakt jongens. Een foutje dat 'm duur had kunnen komen te staan. As it turns out to be, meer niet. Geen spin, niet naast de baan, geen schade, een duidelijk leermoment.

Hebben jullie die fouten nooit gemaakt?

dvh

Bericht door dvh » 07 mei 2014, 18:18

Is gknl nu ook gebanned ?

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 07 mei 2014, 18:33

Ik ben daar ook al eens rechts in het gras geraakt..is wel schrikken hehe. Gebeurt iedereen wel eens denk ik. Maar als je er fout op reageert kan het snel verkeerd aflopen.

Ik vond die glnk best lekker door rijden maar het ziet er allemaal wat geforceerd uit. Ik zou het wat rustiger aan doen en wat meer marge houden. Niets te winnen ten slotte :)

ErikS

Bericht door ErikS » 07 mei 2014, 19:28

dvh schreef:Is gknl nu ook gebanned ?

Helaas, ja.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 07 mei 2014, 21:47

veejay schreef:Stond DSC aan? Ok, dat verklaart het eea.
Wat bedoel je hier precies mee? Met DSC/ESP aan had je dit wellicht juist kunnen voorkomen toch?

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2014, 21:57

sitechris schreef:
Wat bedoel je hier precies mee? Met DSC/ESP aan had je dit wellicht juist kunnen voorkomen toch?
Dankzij de computers blijft hij op de baan ;)

Joy

Bericht door Joy » 07 mei 2014, 22:15

Veejay reageert op GLNK z'n filmpje. Ik neem aan dat de Clio en Golf beide zonder stabiliteitssystemen hebben gereden? Of is dit ook voor ESP niet te redden?

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2014, 22:21

daNpy schreef:
sitechris schreef:
Dankzij de computers blijft hij op de baan ;)
Om DSC/ESP te laten werken zal er eerst een mate van instabiliteit moeten zijn. Dat was bij de Z4 niet het geval.

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2014, 22:28

Eerste bocht. Meer sturen als de auto de bocht om wil (typisch voor sim racen?) -> onderstuur.
Tweede bocht idem dito, auto al met 2 wielen naast de baan.

Ja, lekker stabiel hoor. Ik hoef niet eens verder te kijken :bag:
Laatst gewijzigd door daNpy op 07 mei 2014, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2014, 22:30

als je enthousiast aanvalt en de banden daar nog koud zijn en ff moet 'settellen' zeg maar dan valt het allemaal reuze mee, voor de 1.000+ oid ronde ridders is het 'makkelijk' praten natuurlijk. ;-)

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2014, 22:32

Ook met warme banden kun je meer sturen dan de auto de bocht om wil Rene, maar het helpt helemaal niks behalve dat je banden er lekker snel aan gaan.
Je gaat/wil simpelweg harder de bocht door dan de auto op die manier kan :)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2014, 22:38

straat bandjes en ja ze piepten wel regelmatig maar dat hoeft niet altijd een slecht teken te zijn, normaal kijk ik NBR video's eigenlijk nooit uit, deze heb ik wel uitgekeken (na de verhalen) en vond het voor het eerste rondje en de druk opgevoerd via DF zeg maar, in een jong SIM racers brain :ongeveer als:
niet verkeerd, je kon zien dat ie veel SIM baan kennis had, althans lijkt me...en een goede tijd neer zette.

ik heb ooit een half uur zo'n spelletje gedaan (2007 of 2008) ooit in mijn leven, dus ik heb totaal geen baankennis via zoiets en kan zoiets ook niet gebruiken/onthouden met dat zeef hoofd van mij :bag:
anders kun je veel meer gebruik maken van 'de kennis van' dat soort spellen/sim zeg maar.
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 mei 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2014, 22:43

daNpy schreef:Eerste bocht. Meer sturen als de auto de bocht om wil (typisch voor sim racen?).
Tweede bocht idem dito, auto al met 2 wielen naast de baan.

Ja, lekker stabiel hoor. Ik hoef niet eens verder te kijken :bag:
DanPY, ik kan de hele 21 km van de Nordschleife naast de baan rijden zonder dat de auto ook maar een seconde instabiel wordt.

Als je uitspraken over stabiliteitssystemen doet zul je wel moeten weten op welke momenten die dingen geactiveerd worden. Toch maar een tijdje doorkijken dus.

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2014, 22:59

Je gaat mij niet vertellen dat als je onderstuurd de baan af glijdt je auto in stabiele toestand is. En dat is wat anders dan over het gras toeren.

Verder vind het de moeite van het kijken en de discussie niet eens waard.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 mei 2014, 23:07

Racen is toch altijd: langzaam in, snel uit? Dan kun je dus, in theorie, niet eens onderstuur ervaren.

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2014, 23:24

Petrolhead Tom schreef:Racen is toch altijd: langzaam in, snel uit? Dan kun je dus, in theorie, niet eens onderstuur ervaren.
Dat is de theorie van de tragen om hun gebrek aan tempo goed te praten.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2014, 00:18

:lollerdelol:lol :D

Reind

Bericht door Reind » 08 mei 2014, 08:50

Petrolhead Tom schreef:Racen is toch altijd: langzaam in, snel uit? Dan kun je dus, in theorie, niet eens onderstuur ervaren.

Nee, racen is ergens tijd later liggen. Het langzaam in, snel uit is les 1 voor een beginnende circuitrijder. Heb je dat onder de knie moet je nog 3 seconden per ronde zien te vinden van rempunt tot apex. En dat zonder je exitsnelheid in gevaar te brengen.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 08 mei 2014, 08:59

Joy schreef:Veejay reageert op GLNK z'n filmpje. Ik neem aan dat de Clio en Golf beide zonder stabiliteitssystemen hebben gereden? Of is dit ook voor ESP niet te redden?
Inderdeed de Z4 bedoel ik, maar volgens mij heeft hij TCS aan niet DSC.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 mei 2014, 09:31

Wat 1 filmpje al niet teweeg kan brengen. :lol: :blabla:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 mei 2014, 09:36

Reind schreef:
Nee, racen is ergens tijd later liggen. Het langzaam in, snel uit is les 1 voor een beginnende circuitrijder. Heb je dat onder de knie moet je nog 3 seconden per ronde zien te vinden van rempunt tot apex. En dat zonder je exitsnelheid in gevaar te brengen.
:thumbup:
Er zullen weinig snellere eerste rondjes te vinden zijn, maar als je je auto met 200km/u de muur in stuurt (wat zoals Fabian zegt bij sommige hoogteverschillen die in een sim niet voor dezelfde problemen als in het echt zorgen best wel een reële mogelijkheid is geweest), dan heb je daar ook niet zo heel veel aan.
Op Assen zou een 2.08 met die auto mogelijk moeten zijn, tenminste, dat is er al ooit mee gereden met een vaag geluid in de wielophanging, dus nog wel met enige marge. Sorry Rico... :mrgreen:
Volgens mij hoorde ik iets over een 2.15 ergens, dus ondanks de onrust in de auto is het nog niet op de grens.
Dat geeft niet, want dat komt met meer ervaring wel. Als de auto voor die tijd niet plat wordt gereden... :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 mei 2014, 09:57

Peter Tunissen schreef:
Reind schreef:
:thumbup:
Er zullen weinig snellere eerste rondjes te vinden zijn, maar als je je auto met 200km/u de muur in stuurt (wat zoals Fabian zegt bij sommige hoogteverschillen die in een sim niet voor dezelfde problemen als in het echt zorgen best wel een reële mogelijkheid is geweest), dan heb je daar ook niet zo heel veel aan.
Op Assen zou een 2.08 met die auto mogelijk moeten zijn, tenminste, dat is er al ooit mee gereden met een vaag geluid in de wielophanging, dus nog wel met enige marge. Sorry Rico... :mrgreen:
Volgens mij hoorde ik iets over een 2.15 ergens, dus ondanks de onrust in de auto is het nog niet op de grens.
Dat geeft niet, want dat komt met meer ervaring wel. Als de auto voor die tijd niet plat wordt gereden... :bag:
Duidelijk verhaal van jullie allebei. Maar volgens mij weet Dave alles al. ;)

Ook lekker veel respect voor techniek en andermans eigendommen. Die SKRD is ook een doetje. Als iemand zo in mijn auto reed zou ik ze direct vragen om de auto aan de kant te zetten.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 mei 2014, 10:30

Die arme Sebastiaan... Geeft keurig aan dat hij niet zo gediend is van zijn rijgedrag en chef gaat rustig door met zijn idiote rijgedrag. :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2014, 10:33

Ja Tom, wat denk je, heb je een keer de kans een stuk in een Porsche te sturen en dan doe je dat als een oud wijf. Niet zo logisch he.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 mei 2014, 10:44

Hielke schreef:Ja Tom, wat denk je, heb je een keer de kans een stuk in een Porsche te sturen en dan doe je dat als een oud wijf. Niet zo logisch he.
Word jij nooit moe van jezelf? On-topic: er zit ook nog iets tussen sportief rijden en als een halve gare rammen in iemand anders auto. Dat moet jij als ultieme ritjes bietser toch begrijpen?

Plaats reactie