Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Focus II RS

Bericht door SteV6 » 18 mar 2009, 11:32

Het feit dat deze auto zo duur is ligt voor een groot deel aan de belastingdruk hier in NL.

Ga je echter kijken wat je voor de 50K terugkrijgt, dan is heel hard zeiken over de prijs bijna onterecht. Kijk voor de grap eens wat je kwijt bent aan een A3, S3 of een 130i met dezelfde uitrusting aangevinkt?! En dan zwijgen we nog even over een TT-S, Evo X, Subaru STi ...

Deze Focus RS lijkt me een sensationeel rijdende auto. Ik ben er nog steeds helemaal weg van en wil graag een proefrit maken om te kijken of de rijbeleving overeenkomt met mijn verwachtingen. Tot die tijd lekker plaatjes en filmpjes kijken ;)


Stephan

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Focus II RS

Bericht door Bram » 18 mar 2009, 11:34

Daarnaast schrijven genoemde auto's waarschijnlijk nog veel harder af, omdat je er een hoop extra's op moet zetten, die betalen zich later zo goed als nooit terug.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus II RS

Bericht door Rupie » 18 mar 2009, 11:42

Harrie schreef:
Ruben schreef:Waardevast?! U bedoelt gewoon 30 mille afschrijven!
Geef even aan waar ie staat, dan ga ik die namelijk meteen halen. :wink:
Klikkerdeklik
partyondude schreef:Dat afschrijven is gelukkig niet op BMW van toepassing :lol:
Nee, inderdaad, toen ik hoorde wat ze voor mijn auto wilde geven, wist ik dat ik niet ging afschrijven :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus II RS

Bericht door allen » 18 mar 2009, 11:44

Ilija, prijsbeleving is vooral een subjectieve bezigheid. Anders is iedere premiumbrand bij voorbaat te duur. Die paar stikseltjes zijn ook nooit 10k extra waard. :bag:

----
Gefeliciteerd met je aankoop Harrie! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Focus II RS

Bericht door Arthur » 18 mar 2009, 11:45

@Ruben: Dat zijn auto's van 6 a 7 jaar oud hoor. Dat doet de gemiddelde "dikke" kar in die klasse in 3 jaar.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Focus II RS

Bericht door Bram » 18 mar 2009, 11:47

Inderdaad, zo slecht zijn die prijzen niet denk ik.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Focus II RS

Bericht door Metchu » 18 mar 2009, 11:54

ja, maar krijg em maar eens verkocht... waarom denk je dat ze niet afschrijven ? :hammer:

Gijs
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:17

Re: Focus II RS

Bericht door Gijs » 18 mar 2009, 12:09

Metchu, als je een RS niet verkocht krijgt, zal dit gerust invloed hebben op de prijs denk je niet?
Gezien het feit dat de prijzen voor RS'en toch hoog blijven, lijkt het me dat ze toch wel verkocht worden.

Wat betreft waardevastheid zijn Ford's RS'en volgens mij één van de beste investeringen in autoland die je kunt doen.
Kijk voor de grap eens naar de prijzen van Escort Cosworth's. Nieuwprijs in 1993 € 43000,-. Kost nu 16 jaar later nog steeds € 15000,- voor een gemiddelde staat. Een erg goed exemplaar is zomaar € 20-25K waard. Hoeveel auto's met een nieuwwaarde van circa € 45000,- zijn na 15 jaar nog zoveel waard?
Sierra Cosworth 3d is trouwens nog erger, nieuwprijs in 1986 rond de € 35000 euro, een goed exemplaar kost 22 jaar later nog steeds € 20000,-
Zelfde geldt min of meer voor de Focus 1 RS. Inmiddels 6-7 jaar oud en nog steeds kosten de meeste tussen € 22,5-25K.
Voor datzelfde geld koop je inmiddels een e46 m3, die echter een nieuwprijs had van € 90000,- Wat nou waardevast.
En ook van een 100% circuit geörienteerde auto als de R26R verwacht ik niet zo'n waardevastheid.

Mede gezien de geruchten dat dit nog wel eens de laatste RS kan zijn, denk ik dat de waardevastheid van de Focus2 RS ook enorm zal zijn. De tijd zal het ons leren.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Focus II RS

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 14:08

Ga voor de gein eens opzoeken wat een Escort MkI RS waard is. Gewoon lang genoeg houden die Focus, dan komt het vanzelf goed. En niet te veel kilometers rijden.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Focus II RS

Bericht door Harrie » 18 mar 2009, 14:10

Ruben schreef:
Harrie schreef:
Ruben schreef:Waardevast?! U bedoelt gewoon 30 mille afschrijven!
Geef even aan waar ie staat, dan ga ik die namelijk meteen halen. :wink:
Klikkerdeklik
partyondude schreef:Dat afschrijven is gelukkig niet op BMW van toepassing :lol:
Nee, inderdaad, toen ik hoorde wat ze voor mijn auto wilde geven, wist ik dat ik niet ging afschrijven :mrgreen:
Hahahahahahah, volkomen belachelijk waar je nu mee komt. Een RS1 koste nieuw 42k. Er waren GEEN opties, dus 42K was de prijs die je moest betalen. Nu kom met 2dehandse prijzen van 20K minimaal. Volgens mij is dat een afschrijving van 20K max op een auto van 7 jaar oud. :wink: Ga dus niet zomaar roepen dat je 30k afschrijving op zo'n ding hebt.

Prijzen blijven inderdaad zo hoog omdat de auto's relatief snel verkocht worden. Vooral bij een dealer staan ze maar erg kort en zijn ze nog een klap duurder.

En ja...ook ik vind de 50K veel te veel in vergelijk met andere auto's. En ik blijf van mening dat dat niet zo heel veel te maken heeft met het belasting klimaat. Dat zou hooguit een prijsverschil van 3k uit mogen maken.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Focus II RS

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 15:29

Nog even in aansluiting op mijn vorige post. In NL vind je via gaspedaal.nl überhaupt geen Escort MkI of MkII. Zoek je in Duitsland, dan zie je dat een oude RS best wat geld waard is. Dus nogmaals: koop een Focus RS en doe 'm de eerste twintig jaar niet meer weg.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... g=&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;

Gijs
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:17

Re: Focus II RS

Bericht door Gijs » 18 mar 2009, 16:39

Snipe, inderdaad ja, ik was de Mk1 zelfs nog vergeten.
Voor een RS1800 in goede staat, met BDA motor wordt echt de hoofdprijs betaald, veel meer dan de nieuwprijs ooit was.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 18 mar 2009, 16:42

Grappig om te lezen hoe de Ford rijders zich "rijk" rekenen :D

De vorige Focus RS, waardevast ? Ja bij die handelaren die de prijs "kunstmatig" hoog houden, dat zeker. Ruil je eigen Focus RS maar eens in, dan kom je wel terug op de zogenaamde waardevastheid. Particulier je Focus RS slijten ? Zouden ze in de rij staan voor een 6 á 7 jaar oude Ford voor 22 tot 24K ? Natuurlijk is er die ene liefhebber, maar die moet zijn eigen auto ook weer kwijt.. en ondertussen weten we hiero allemaal wel hoe makkelijk het is om een aparte auto te slijten binnen het liefhebbers circuit :roll:

Vergelijk met een e46 M3 gaat mank m.i, omdat er een veel groter aanbod is van e46 M3's. Dat drukt de relatieve waarde van een e46 M3, tegenover 20 e46 M3's staat 1 Focus RS te koop ofzo.


En dan de echt oudere RS'en, Sierra's Escorts.. waardevast ja hoor.. maar wel in perfect onderhouden staat, en die moet je met een vergrootglas zoeken. Er is domweg geen aanbod meer, want alles is ondertussen weggerot.. op die paar liefhebbers auto's na dan.

Nu word het een beetje gebracht dat het een kwestie is van een blik open trekken met oude RS'en en binnenlopen maar.

Echte schaartse levert wel een collectors waarde op, maar dat is slechts binnen een heel klein liefhebberscircuit. Buiten dat circuit zit niemand te wachten op een oude Sierra van 25000 euro.

Zijn RS's waardevast, ja dat geloof ik best, Raak je zelf 1 kwijt voor een goede prijs ? Daar heb ik een hard hoofd in :hmmm:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Focus II RS

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 16:43

Gijs schreef:Snipe, inderdaad ja, ik was de Mk1 zelfs nog vergeten.
Opmerkelijk, want dat is de mooiste.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus II RS

Bericht door allen » 18 mar 2009, 16:54

LOL, blijkbaar wel Rico.

Denk dat we het toch met mekaar eens zijn dat je "liefhebberswagens" voor een kleine doelgroep nooit in een week kwijt kunt raken. Alhoewel Stéphane en Emiel m'n theorie toch een beetje onderuit geschoffeld hebben.

Laat ik het met een ander voorbeeld proberen uit te leggen. Die shagrotto van Michel zal nooit binnen een week van eigenaar veranderen, mocht hij er een prijs aan vast hangen die hem tevreden zou stellen. Hoeveel mensen willen zo'n ding? Stel dat hij 20-25k kost, dan zou ik er in een impulsieve bui misschien voor kunnen vallen omdat de soort wagen me aanspreekt. JIj echter niet. Je zou voor dat geld wel gek zijn om zo'n oude wagen te kopen. Daar rijdt je al een knap jonge e90 voor met een neerklapbare achterbank, airco en cruise control. Smaken verschillen echter ook. Ik vind een e90 er niet uit zien. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Focus II RS

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 17:02

Rico schreef:Echte schaartse levert wel een collectors waarde op, maar dat is slechts binnen een heel klein liefhebberscircuit. Buiten dat circuit zit niemand te wachten op een oude Sierra van 25000 euro.

Zijn RS's waardevast, ja dat geloof ik best, Raak je zelf 1 kwijt voor een goede prijs ? Daar heb ik een hard hoofd in :hmmm:
Je hebt maar één gek nodig.
....al kan het wel even duren voor je die gevonden hebt...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 18 mar 2009, 19:51

allen schreef:LOL, blijkbaar wel Rico.

Denk dat we het toch met mekaar eens zijn dat je "liefhebberswagens" voor een kleine doelgroep nooit in een week kwijt kunt raken. Alhoewel Stéphane en Emiel m'n theorie toch een beetje onderuit geschoffeld hebben.

Laat ik het met een ander voorbeeld proberen uit te leggen. Die shagrotto van Michel zal nooit binnen een week van eigenaar veranderen, mocht hij er een prijs aan vast hangen die hem tevreden zou stellen. Hoeveel mensen willen zo'n ding? Stel dat hij 20-25k kost, dan zou ik er in een impulsieve bui misschien voor kunnen vallen omdat de soort wagen me aanspreekt. JIj echter niet. Je zou voor dat geld wel gek zijn om zo'n oude wagen te kopen. Daar rijdt je al een knap jonge e90 voor met een neerklapbare achterbank, airco en cruise control. Smaken verschillen echter ook. Ik vind een e90 er niet uit zien. :mrgreen:
Allen de keuze is niet een oude e30 M3 of een knappe e90... of in Ford termen te blijven een Sierra Cossie of een nieuwe Mondeo. Maar hoe relatief is de hoge collectors waarde van een special in dit geval een RS achtige. Ofwel wat wil de gek er nog voor geven ? Het is wel erg makkelijk om te roepen, in een impuslieve bui doe ik het gewoon, maar puntje bij paaltje word er nog wel even extra achter de oren gekrabt.

Onderschat zeker ook niet het huidige financiële klimaat. Collector items hebben daar flink last van. Want het is immers een soort van luxe artikel. Ik zie hetzelfde momenteel gebeuren met zeldzame Rolexen.. die tot voor kort met gemak voor rond de 12000 euro van de hand gingen in het liefhebberscircuit, maar nu voor rond de 8 a 9000 euro nog niet te slijten zijn. Allemaal dankzij de kredietcrisis.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus II RS

Bericht door allen » 18 mar 2009, 20:12

De kredietcrisis vind ik een non argument. Alle auto's zijn in waarde gedaald. Niet alleen de burgerbakken of alleen de 'speciale' auto's.
De 'RS' op zichzelf heeft voor mij geen enkele meerwaarde. Zo te horen ook niet voor jou. Een E30M3 heb ik weer wel wat mee. Indien je jezelf toch nog even achter de oren moet krabben wanneer je het ijzer kunt smeden, ben je niet liefhebber genoeg. :idea:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 18 mar 2009, 20:15

Allen het is niet of een auto in waarde is gedaald.. maar hebben mensen nog de extra financiële luxe over voor zo'n speciale auto ?

Van 30000 euro voor 20000 euro... dan is het nog steeds 20000 euro wat men extra moet uitgeven... want bijna altijd is het een 2e of soms 3e auto erbij.. bijna niemand zet zijn collectors item in als dagelijks vervoermiddel.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Focus II RS

Bericht door allen » 18 mar 2009, 20:19

ja dat snap ik eigenlijk nooit zo erg. Die gasten zeuren over de prijs van zo'n wagen omdat ze het niet dagelijks willen gebruiken. Vervolgens kopen ze voor 50k een nieuwe middenklasser. Die was niet te duur. Ik koop dan met liefde voor de helft die collectorsgebak en ik zal hem aftrappen ook. 8)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Focus II RS

Bericht door Harrie » 18 mar 2009, 20:32

Rico schreef:Grappig om te lezen hoe de Ford rijders zich "rijk" rekenen :D

De vorige Focus RS, waardevast ? Ja bij die handelaren die de prijs "kunstmatig" hoog houden, dat zeker. Ruil je eigen Focus RS maar eens in, dan kom je wel terug op de zogenaamde waardevastheid. Particulier je Focus RS slijten ? Zouden ze in de rij staan voor een 6 á 7 jaar oude Ford voor 22 tot 24K ? Natuurlijk is er die ene liefhebber, maar die moet zijn eigen auto ook weer kwijt.. en ondertussen weten we hiero allemaal wel hoe makkelijk het is om een aparte auto te slijten binnen het liefhebbers circuit :roll:

Vergelijk met een e46 M3 gaat mank m.i, omdat er een veel groter aanbod is van e46 M3's. Dat drukt de relatieve waarde van een e46 M3, tegenover 20 e46 M3's staat 1 Focus RS te koop ofzo.


En dan de echt oudere RS'en, Sierra's Escorts.. waardevast ja hoor.. maar wel in perfect onderhouden staat, en die moet je met een vergrootglas zoeken. Er is domweg geen aanbod meer, want alles is ondertussen weggerot.. op die paar liefhebbers auto's na dan.

Nu word het een beetje gebracht dat het een kwestie is van een blik open trekken met oude RS'en en binnenlopen maar.

Echte schaartse levert wel een collectors waarde op, maar dat is slechts binnen een heel klein liefhebberscircuit. Buiten dat circuit zit niemand te wachten op een oude Sierra van 25000 euro.

Zijn RS's waardevast, ja dat geloof ik best, Raak je zelf 1 kwijt voor een goede prijs ? Daar heb ik een hard hoofd in :hmmm:
Ik zal dan als rijk rekende Ford rijder even reageren. :mrgreen: :wink: Ik baseer mijn mening op feiten. Ik zal wat op noemen.

Er zijn enkele vergelijkbaar prijzende auto's zoals bv de R32. Is in aanschaf iets duurder, 2de hands van hetzelfde bouwjaar zijn ze goedkoper te verkrijgen dan een FRS.

Het is ook een feit wanneer er een FRS bij een dealer staat dan deze zelfs nog meer moet kosten, rond de 25k. Die auto's staan geen weken. Kun je bij verschillende dealers navragen.

Natuurlijk is een rotte Cosworth geen drol waard, net zet goed als een rotte M3 dat ook niet is. Ennu...aanbod van een mooie M3 E30? Volgens mij zijn die ook maar sporadisch te vinden. Ik begrijp dus niet wat je daarmee wil zeggen in je vergelijk. Ook een mooie en goede M3 kost veel geld.

Dan komen we op inruilen. Volgens mij is er hier niet zo heel lang geleden moord en brand geschreeuwd over de inruilwaarde van een 130i. En over het feit dat die dingen met absurt lage prijzen niet te slijten zijn. Uhmm...we hebben het hier dan ook nog eens over relatief jonge auto's he, die op zijn minst net zo duur waren nieuw en al richting de prijs van een gebruikte FRS kruipen, maar wel een paar jaar jonger.

Ik durf je nog een geheimpje te verklappen. De inruilprijs van een FRS bij de dealer is best interessant, en dan heb ik het niet eens over de inruilprijs op een nieuwe auto van 50k. Waarom? Omdat er geregeld in de dealerkring naar een FRS gevraagd word voor een klant. Kun je overigens ook navragen bij een dealer.

Kortom, heeft dus niets te maken met rijk rekenen. :wink: :mrgreen: maar je gewoon even verdiepen in de materie.

Volgens mij heeft hier ook niemand gezegd of gesugereerd dat je met een blik RS-sen binnenloopt. Dus dat statement begrijp ik ook niet.

Je hebt met 1 ding wel gelijk... ze zijn waardevast omdat er maar zo weinig exemplaren zijn en ook nog eens weinig mooie exemplaren. En ook nog eens verdomd lekkere auto's zijn. En daar is het hier toch om te doen?

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Focus II RS

Bericht door Kasteel » 18 mar 2009, 21:06

50k voor een van de beste hatches vind ik best fair, de Megane R26R is gewoon een bargain te noemen :). Beide auto's echt top voor ERBIJ :).

*droomt van Markk scenario: EVO 6/7/8 RS+Megane r26r+Z4M :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 18 mar 2009, 21:48

Ik zal dan als rijk rekende Ford rijder even reageren. :mrgreen: :wink: Ik baseer mijn mening op feiten. Ik zal wat op noemen.

Er zijn enkele vergelijkbaar prijzende auto's zoals bv de R32. Is in aanschaf iets duurder, 2de hands van hetzelfde bouwjaar zijn ze goedkoper te verkrijgen dan een FRS.

Het is ook een feit wanneer er een FRS bij een dealer staat dan deze zelfs nog meer moet kosten, rond de 25k. Die auto's staan geen weken. Kun je bij verschillende dealers navragen.
Ik zeg toch ook niet dat ze niet vlot verkocht worden bij de dealer ? Een mooi exemplaar zal denk ik ook graag gekocht worden bij een Ford dealer.
Natuurlijk is een rotte Cosworth geen drol waard, net zet goed als een rotte M3 dat ook niet is. Ennu...aanbod van een mooie M3 E30? Volgens mij zijn die ook maar sporadisch te vinden. Ik begrijp dus niet wat je daarmee wil zeggen in je vergelijk. Ook een mooie en goede M3 kost veel geld.
Eh ik had het niet zozeer over een rotte Cosworth, maar juist over een goeie. En ja die zijn waardevast maar ook weer omdat ze zo schaars zijn. Maar Gijs bracht het zo dat alle Cossies zo'n hoge (verzamelaars)waarde hebben.. maar dat is alleen voor mint conditie.
Dan komen we op inruilen. Volgens mij is er hier niet zo heel lang geleden moord en brand geschreeuwd over de inruilwaarde van een 130i. En over het feit dat die dingen met absurt lage prijzen niet te slijten zijn. Uhmm...we hebben het hier dan ook nog eens over relatief jonge auto's he, die op zijn minst net zo duur waren nieuw en al richting de prijs van een gebruikte FRS kruipen, maar wel een paar jaar jonger.
Een 130i heeft ook een beroerde inruilwaarde, maar dat stelde ik toch ook niet ter discussie ? Een 130i heeft ook veel tegen, net niet praktisch genoeg, net te duur voor de echte liefhebbers met een kleinere beurs. EN de grootste concurrent van de 130i is in house de e90/e92 3 serie. Meestal is dee keuze tussen een 1 serie en een 3 serie makkelijk, de 3 serie dus. Verder denk ik zelf niet dat er veel mensen zijn die een keuze maken tussen een Ford focus MK1 RS of een 130i
Ik durf je nog een geheimpje te verklappen. De inruilprijs van een FRS bij de dealer is best interessant, en dan heb ik het niet eens over de inruilprijs op een nieuwe auto van 50k. Waarom? Omdat er geregeld in de dealerkring naar een FRS gevraagd word voor een klant. Kun je overigens ook navragen bij een dealer.
Ja Leuk en aardig maar dan moet je wel weer bij diezelfde Ford dealer terecht. En wat zie je als Ford RS MK1 rijder nou als leuk alternatief ? Hooguit een Focus ST, maar die is weer niet zo speciaal. Wil je ergens anders shoppen bij de VW dealer, of BMW dealer, of desnoods de Opel dealer, dan zal die speciale MK1 RS echt geen hoge inruilpijs krijgen omdat het een MK1 RS is. Een VW dealer ziet het gewoon als een VW Golf GTI alternatief en basseert daar ook zijn inruilprijs op.
Kortom, heeft dus niets te maken met rijk rekenen. :wink: :mrgreen: maar je gewoon even verdiepen in de materie.

Volgens mij heeft hier ook niemand gezegd of gesugereerd dat je met een blik RS-sen binnenloopt. Dus dat statement begrijp ik ook niet.
Materie die de liefhebber hanteert is denk ik wel anders dan de materie die de handelaar hanteert :wink:

Je hebt met 1 ding wel gelijk... ze zijn waardevast omdat er maar zo weinig exemplaren zijn en ook nog eens weinig mooie exemplaren. En ook nog eens verdomd lekkere auto's zijn. En daar is het hier toch om te doen?
Absoluut, maar dit draadje gaat in de eerste plaats natuurlijk om de allernieuwste RS, en met zijn 50K nieuwprijs (en die prijs opzich wil ik niet opnieuw ter discussie stellen) zal die de eerste 3 jaar aan dezelfde afschrijvingswetten onderhevig zijn (50% afschrijven) als zijn concurrenten.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Focus II RS

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 21:54

Kortom, kopen en gewoon een jaar of 7 doorrijden met dat ding..!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Focus II RS

Bericht door Arthur » 19 mar 2009, 09:32

Of nog 2 a 3 jaar wachten :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten