Ik zal dan als rijk rekende Ford rijder even reageren.

Ik baseer mijn mening op feiten. Ik zal wat op noemen.
Er zijn enkele vergelijkbaar prijzende auto's zoals bv de R32. Is in aanschaf iets duurder, 2de hands van hetzelfde bouwjaar zijn ze goedkoper te verkrijgen dan een FRS.
Het is ook een feit wanneer er een FRS bij een dealer staat dan deze zelfs nog meer moet kosten, rond de 25k. Die auto's staan geen weken. Kun je bij verschillende dealers navragen.
Ik zeg toch ook niet dat ze niet vlot verkocht worden bij de dealer ? Een mooi exemplaar zal denk ik ook graag gekocht worden bij een Ford dealer.
Natuurlijk is een rotte Cosworth geen drol waard, net zet goed als een rotte M3 dat ook niet is. Ennu...aanbod van een mooie M3 E30? Volgens mij zijn die ook maar sporadisch te vinden. Ik begrijp dus niet wat je daarmee wil zeggen in je vergelijk. Ook een mooie en goede M3 kost veel geld.
Eh ik had het niet zozeer over een rotte Cosworth, maar juist over een goeie. En ja die zijn waardevast maar ook weer omdat ze zo schaars zijn. Maar Gijs bracht het zo dat alle Cossies zo'n hoge (verzamelaars)waarde hebben.. maar dat is alleen voor mint conditie.
Dan komen we op inruilen. Volgens mij is er hier niet zo heel lang geleden moord en brand geschreeuwd over de inruilwaarde van een 130i. En over het feit dat die dingen met absurt lage prijzen niet te slijten zijn. Uhmm...we hebben het hier dan ook nog eens over relatief jonge auto's he, die op zijn minst net zo duur waren nieuw en al richting de prijs van een gebruikte FRS kruipen, maar wel een paar jaar jonger.
Een 130i heeft ook een beroerde inruilwaarde, maar dat stelde ik toch ook niet ter discussie ? Een 130i heeft ook veel tegen, net niet praktisch genoeg, net te duur voor de echte liefhebbers met een kleinere beurs. EN de grootste concurrent van de 130i is in house de e90/e92 3 serie. Meestal is dee keuze tussen een 1 serie en een 3 serie makkelijk, de 3 serie dus. Verder denk ik zelf niet dat er veel mensen zijn die een keuze maken tussen een Ford focus MK1 RS of een 130i
Ik durf je nog een geheimpje te verklappen. De inruilprijs van een FRS bij de dealer is best interessant, en dan heb ik het niet eens over de inruilprijs op een nieuwe auto van 50k. Waarom? Omdat er geregeld in de dealerkring naar een FRS gevraagd word voor een klant. Kun je overigens ook navragen bij een dealer.
Ja Leuk en aardig maar dan moet je wel weer bij diezelfde Ford dealer terecht. En wat zie je als Ford RS MK1 rijder nou als leuk alternatief ? Hooguit een Focus ST, maar die is weer niet zo speciaal. Wil je ergens anders shoppen bij de VW dealer, of BMW dealer, of desnoods de Opel dealer, dan zal die speciale MK1 RS echt geen hoge inruilpijs krijgen omdat het een MK1 RS is. Een VW dealer ziet het gewoon als een VW Golf GTI alternatief en basseert daar ook zijn inruilprijs op.
Kortom, heeft dus niets te maken met rijk rekenen.

maar je gewoon even verdiepen in de materie.
Volgens mij heeft hier ook niemand gezegd of gesugereerd dat je met een blik RS-sen binnenloopt. Dus dat statement begrijp ik ook niet.
Materie die de liefhebber hanteert is denk ik wel anders dan de materie die de handelaar hanteert
Je hebt met 1 ding wel gelijk... ze zijn waardevast omdat er maar zo weinig exemplaren zijn en ook nog eens weinig mooie exemplaren. En ook nog eens verdomd lekkere auto's zijn. En daar is het hier toch om te doen?
Absoluut, maar dit draadje gaat in de eerste plaats natuurlijk om de allernieuwste RS, en met zijn 50K nieuwprijs (en die prijs opzich wil ik niet opnieuw ter discussie stellen) zal die de eerste 3 jaar aan dezelfde afschrijvingswetten onderhevig zijn (50% afschrijven) als zijn concurrenten.