Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 09:31

Succes Bram.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 13:03

Is werk/studie combineren geen optie?
Dat heb ik al een keer gedaan. alleen kan ik alleen op een of andere manier niet hetgene opbrengen dat er op school nodig was. Misschien dat dat komt omdat je geen ''collega's'' hebt die hetzelfde doel willen bereiken waar je je aan op kan trekken. Het mooiste zou zijn een baan binnen bijvoorbeeld beveiliging/defensie waar ik tijdens werken kan leren. het enigste nadeel is dat er bij defensie een grote reorganisatie is geweest en alle externe vacatures intern worden opgevangen. ik de beveiliging worden er door bedrijven vrij weinig opleidingen gegeven.

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 13:38

Beetje zwak excuus, ik heb 5 jaar avondstudie gedaan naast het werk en daar begrepen mijn collegas ook niks van, je doet het toch zeker voor jezelf en niet voor je collegas.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 13:45

Tuurlijk doe je het voor jezelf. Maar ik merkte de jaren op school aan mijzelf dat ik beter leerde met mensen om mij heen die hetzelfde doel wilde bereiken dan als ik alleen een studie volg. Vandaar dat werken/leren bij bijvoorbeeld beveiliging/overheid/defensie denk ik de beste optie is.

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 13:49

Die mensen die hetzelfde willen heb je dan toch op school om je heen (wij als klas deden heel veel samen), ik snap dus jouw redenatie/argumenten echt niet.
Als je het echt graag wil dan moet de motivatie om het vol te houden niet zo moeilijk zijn lijkt me.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 08 okt 2013, 13:49

Mijn ervaring is dat je medestudenten (ook werkend) wel motiverend werken. Je zit allemaal 's avonds tot 22:00 uur op school en mag de volgende dag om 07:00 uur weer aan de slag voor je opdrachtgever.

Het is wel wat zwaarder om 's avonds te studeren, maar vind het prettig om het te kunnen combineren met praktijk. Van alleen theorie word ik niet veel wijzer...

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 13:54

Nee ik duidde op de studie die ik alleen heb gevolgd Luco. Dat dat anders werkte dan de jaren dat ik met medestudenten op school zat. Als je net zoals jou een avond studie klassikaal volgt heb je allemaal hetzelfde doel.
En die motivatie is er zeker. Alleen dan moet ik wel een studie vinden waar ik 100% achtersta. Ik vind het zonde om iets half te gaan doen wat {veel} geld kost en dat je het óf niet afmaakt óf niks aan hebt. Daar heb ik er al genoeg voorbij zien komen. Hoop dat ik het iets verduidelijkt heb!!

dvh

Bericht door dvh » 08 okt 2013, 13:57

Zit de komende 2 jaar ook weer 's avonds op school... :bag:

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 13:58

Ja, dan heb je geen medestudenten, lijkt me iets lastiger, maar ook al doe je een studie "alleen" er zullen er vast meer zijn die diezelfde studie volgen, alleen niet klassikaal, maar dan kan je elkaar nog wel opzoeken en gezamenlijk dingen doen voor de studie, dat werkt wel beter en motiverend.

Of een studie kiezen die klassikaal wordt gegeven?

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 14:03

Ik volgde toen een studie via net NTI. Waar je contact hebt met een mentor en via een forum contact heb met medestudenten. Zei het feit dat ik de enigste was die online was en mijn mentor pas na 2/3/4 weken reageerde. Dan moet het wel alleen doen. ik zoek idd een studie waar die ik klassikaal kan doen en omdat ik een vrij onregelmatig beroep daar omheen mijn werk in kan plannen. Mooier zou nog zijn, wat ik al aangaf, dat ik via mijn baas naast het werken een studie kan volgen.

@DVh.Wat doe je nu en wat voor een studie ga je volgen?

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 14:36

Heb je een idee in welke richting je wilt Kelvin?

Ik ben wel een beetje klaar met die avondstudies, enige wat ik weer moet doen is VCA vol halen, maar dat doe ik pas als er weer opdrachten komen, zie het voorlopig nog niet aantrekken.
Gelukkig doe ik nu (viavia) wat dom invulwerk voor wat bedrijven in het buitenland, dus kan het gewoon thuis doen en kan ervan eten.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 14:46

Het wereldje van beveiliging heeft me altijd wel getrokken. Maar dat zal nooit een vetpot worden. Defensie heb ik over zitten twijfelen maar daar ben ik ook niet zeker over en een kantoorbaan is niks voor mij. Zoals je leest weet ik het echt niet. Heb al open dagen afgelopen, beroepentesten gedaan en met jan en alleman gepraat over hun vak wat daar de voor en nadelen over zijn. ik heb me nog nooit laten lijden door financiën aangezien geluk toch wel het belangrijkste is in werk. Heb ook al gedacht om naast het werk wat ik nu doe over een tijdje {x maanden x jaar?} een semi-eigen bedrijf op te zetten in mijn grootste passie de auto detailing, Alleen daar is de concurrentie weer zo groot en de economie niet naar dat mensen daar hun geld aan uitgeven.

Maar zolang je positief blijft zal er vast wel een weg komen die je kunt bewandelen...

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 14:53

Ja, als je niet weet wat je wilt is het lastig.

Voordeel van eigen bedrijfje starten naast je baan is dat je er niet van hoeft te leven en dus van daaruit eerst een klantenbestand op kan bouwen en dan langzaam over kan schakelen (minder bij baas en meer bij eigen bedrijf)

Denk dat er hier genoeg zijn die hun auto willen laten poetsen/detaillen/schoonmaken.
Ik zoek nog iemand die koplampen kan polijsten :tooth:

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 16:11

Ik ben wat het detailen betreft nog wel van plan cursussen te gaan volgen. Denk aan wetsanden, diverse machines en producten uitproberen. Wat jij aangeeft is idd waar. Je bent in het begin niet afhankelijk zodat je rustig aan je klantenbestand op kan bouwen, kan kijken of er animo is etc etc. Het enigste nadeel is de moordende concurrentie. Niet alleen van bedrijven. Maar ook hobyisten die het als bijverdiensten doen. Dus dat is een afweging die je moet maken. Plannen en motivatie genoeg alleen moet de puzzel nog op de goede plek vallen..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 okt 2013, 16:26

Als daar je hart ligt dan zou ik daar werk van maken Kelvin :wink:

Luco

Bericht door Luco » 08 okt 2013, 16:31

juist

en als je niet tever weg woont heb ik ook wel proefprojectje voor je :blink:

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 08 okt 2013, 18:28

Haha vlak bij Nijmegen luco;) En tuurlijk je moet doen wat je leuk vind. Maar met het oog op de toekomst moet het ook rendabel zijn. Het is ook een beetje afhankelijk van hoe de economie aantrekt. Op dit moment geven mensen {buiten de liefhebbers om} er geen geld aan uit. + dat heel veel liefhebbers hun auto zelf onder handen nemen. ik hou het sowieso in mn achterhoofd;)

martll

Bericht door martll » 08 okt 2013, 20:39

Hier nog een zoekende naar een avondstudie. Is niet makkelijk met zoveel studies/cusussen en niet wetende welke kant je op wilt. :coffee:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 okt 2013, 14:08

Vandaag het tweede gesprek gehad, zou vanavond weten wie van de 4 overgeblevenen het is geworden.

Ben net al gebeld, dat ben ik dus :crazy:

Ik word eindelijk burger :clap:

JP

Bericht door JP » 11 okt 2013, 14:09

Gefeliciteerd Bram !! :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2013, 14:10

Weer zon lamlendige militair die het in het burgerleven komt maken :tooth: :lol:

Gefeliciteerd Bram :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 okt 2013, 14:11

:mrgreen:

KoenM

Bericht door KoenM » 11 okt 2013, 14:18

Gefeliciteerd!

@Kelvin, motivatie kan ook van mensen om je heen komen.
Zorg dat zij je er toe dwingen/je er op wijzen dat je echt je 'huiswerk' moet doen.
Op het moment zelf misschien niet heel prettig, maar werkt wel het beste.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2013, 14:25

gefeliciteerd :clap:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 okt 2013, 14:27

Congratz Bram!

Plaats reactie