G21 M340i en R52S, modje aan de BMW
- Joop
Re: G21 M340i en R52S, modje aan de BMW
Drie jaar na inbouw en daarna jaarlijks.
Mijne over twee weken, dan is de auto ook drie jaar. Gelijk een einde garantie controle.
Mijne over twee weken, dan is de auto ook drie jaar. Gelijk een einde garantie controle.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Alarm is toch alleen voor de verzekering?
- Arthur
- Auto: Nr.52
-
Onlinefrankie
Alarm eerste 3 jaar niet, daarna elk jaar. Ik heb ook service inclusive, beurt kostte niks, alleen de apk, alarm keuring en wissertjes. Wissers had ik zelf wel kunnen doen, maar auto stond daar toch al en ik ben van het gemak 
-
Onlinefrankie
Weer vers apktje voor de Mini. Uitlaat was niet meer gasdicht, dus dat moest ff opgelost worden. Plaatje er overheen lassen was duidelijk geen optie meer 

3100km mee gereden afgelopen jaar, niet superveel maar is ook wel eens minder geweest.
Na 9 jaar begint het toch wel een beetje te kriebelen voor iets nieuwers. F57 JCW kijk ik nu met een schuin oog naar. Maar ja, graag een handbak en dat is nog niet zo eenvoudig. Ook wil ik niet nieuwere dan 2018 ivm opf geneuzel (al weet ik niet precies vanaf wanneer die op de JCW zit). En gaat nieuwer niet te veel ten koste van het rijplezier? Toch wel beetje verslaafd aan de compressor gier...
Genoeg om over na te denken.

3100km mee gereden afgelopen jaar, niet superveel maar is ook wel eens minder geweest.
Na 9 jaar begint het toch wel een beetje te kriebelen voor iets nieuwers. F57 JCW kijk ik nu met een schuin oog naar. Maar ja, graag een handbak en dat is nog niet zo eenvoudig. Ook wil ik niet nieuwere dan 2018 ivm opf geneuzel (al weet ik niet precies vanaf wanneer die op de JCW zit). En gaat nieuwer niet te veel ten koste van het rijplezier? Toch wel beetje verslaafd aan de compressor gier...
Genoeg om over na te denken.
-
Onlinefrankie
Wat nieuws over de BMW. Nu er eindelijk wat meer alternatieven voor de unlock komen en de prijzen daarvan ook flink gedaald zijn, ook de stoute schoenen aangetrokken. Auto naar PSR parts gebracht voor unlock, MHD stage 1 en xHP stage 1. Krijg net de dynografiek doorgestuurd, blijkbaar rond de 450pk en 635nm, straks ophalen ben benieuwd hoe het voelt!
- Martijn_bmw
Zo dat is een lekker vermogen

- Tristan
Goed nieuws! Destijds ook bij PSR een downpipe laten monteren en dit lijkt me ook erg aantrekkelijk.frankie schreef: 13 apr 2026, 12:51 Wat nieuws over de BMW. Nu er eindelijk wat meer alternatieven voor de unlock komen en de prijzen daarvan ook flink gedaald zijn, ook de stoute schoenen aangetrokken. Auto naar PSR parts gebracht voor unlock, MHD stage 1 en xHP stage 1. Krijg net de dynografiek doorgestuurd, blijkbaar rond de 450pk en 635nm, straks ophalen ben benieuwd hoe het voelt!
-
Onlinefrankie
Ik wil eigenlijk de OPF er nog onderuit en vervangen voor een nieuwe midpipe. Nu de MHD erop zit is dat ook stuk makkelijker. Twijfel alleen nog tussen resonated en non resnonated.
- Tristan
Ik rij met 200 Cell DP en OPF. Geluid is wel verbeterd en rij nu alleen met de klep open (zekering eruit getrokken). En geluid is dan zeker niet luid.
Verwacht met verwijderen van de OPF dat het met de klep dicht het gelijk is als de huidige setup maar met de klep open een stuk luider.
Verwacht met verwijderen van de OPF dat het met de klep dicht het gelijk is als de huidige setup maar met de klep open een stuk luider.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Leuk man. MHD is top. DHZ via de telefoon. Letterlijk.frankie schreef: 13 apr 2026, 12:51 Wat nieuws over de BMW. Nu er eindelijk wat meer alternatieven voor de unlock komen en de prijzen daarvan ook flink gedaald zijn, ook de stoute schoenen aangetrokken. Auto naar PSR parts gebracht voor unlock, MHD stage 1 en xHP stage 1. Krijg net de dynografiek doorgestuurd, blijkbaar rond de 450pk en 635nm, straks ophalen ben benieuwd hoe het voelt!
We lezen je bevindingen straks wel!
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Mooie upgrades. xHP is echt een hele fijne update. Merkbaar sneller schakelende versnellingsbak. Vooral de manuele downshifts zijn echt indrukwekkend.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/M8C
lekkere upgrades! ben benieuwd naar je ervaringen.
-
Onlinefrankie
Dus, beetje mee gespeeld gisteren.
Ik heb verschillende OTS maps erin zitten en kan zgn "on the fly" map switchen. Dat gebeurt door de BC knop paar seconden in te drukken, vervolgens kan ik met het linker wieltje op het stuur wisselen. De toerenteller geeft dan aan in welke map ik zit (0 is map 0 (standaard), 1000 toeren is map 1, 2000 toeren is map 2, etc.). Dat is best wel grappig om beetje mee te experimenteren. De maps zijn allemaal een beetje anders. RON95 map, RON98 map, uitlaatklep altijd open in Sport met (beschaafde) burbles bij gas los en er kunnen maximaal 4 maps geprogrammeerd worden. Qua vermogen is het ook een flinke stap, stuk rapper maar voelt heel natuurlijk. Net alsof het hiervoor altijd een beetje geknepen was en nu pas volledig los gelaten wordt. Heb geen twijfel dat het inderdaad in de buurt van 450pk komt.
De xHP is ook super, schakelen gebeurt duidelijk sneller en zoals hierboven al gemeld dat geldt helemaal voor het terug schakelen. Met de bak in sport zijn het wel echt flinke klappen bij schakelen. Dat had van mij niet gehoeven maar hoort blijkbaar bij de beleving
Ik heb verschillende OTS maps erin zitten en kan zgn "on the fly" map switchen. Dat gebeurt door de BC knop paar seconden in te drukken, vervolgens kan ik met het linker wieltje op het stuur wisselen. De toerenteller geeft dan aan in welke map ik zit (0 is map 0 (standaard), 1000 toeren is map 1, 2000 toeren is map 2, etc.). Dat is best wel grappig om beetje mee te experimenteren. De maps zijn allemaal een beetje anders. RON95 map, RON98 map, uitlaatklep altijd open in Sport met (beschaafde) burbles bij gas los en er kunnen maximaal 4 maps geprogrammeerd worden. Qua vermogen is het ook een flinke stap, stuk rapper maar voelt heel natuurlijk. Net alsof het hiervoor altijd een beetje geknepen was en nu pas volledig los gelaten wordt. Heb geen twijfel dat het inderdaad in de buurt van 450pk komt.
De xHP is ook super, schakelen gebeurt duidelijk sneller en zoals hierboven al gemeld dat geldt helemaal voor het terug schakelen. Met de bak in sport zijn het wel echt flinke klappen bij schakelen. Dat had van mij niet gehoeven maar hoort blijkbaar bij de beleving
-
Onlinefrankie
Bij de Touring schijnt non res nogal wat drone op te leveren volgens de experts.Tristan schreef: 13 apr 2026, 14:25 Ik rij met 200 Cell DP en OPF. Geluid is wel verbeterd en rij nu alleen met de klep open (zekering eruit getrokken). En geluid is dan zeker niet luid.