
Porsche 718 Boxster / Cayman
- sitechris
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Schijnbaar is het heel belangrijk dat de remschijven te klein ogen? 

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat "probleem" bestond al jaren geleden bij de 981, toen viel er geen hond over idd ( nou ja ik dan), gezocht commentaar door de journalist en zeer inconsequent.sitechris schreef:Schijnbaar is het heel belangrijk dat de remschijven te klein ogen?
Macboy schreef:Wederom kan je die gasten niet serieus meer nemen met dat soort onzin conclusies.
Mee eens, er worden te veel pogingen ondernomen om de kar af te kraken, terwijl het als opvolger van de 981 in het geheel een beter product is geworden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Uiteraard bedoel ik dus ook die schijfremmen wat al jaren zo is en er niet uitziet. Heeft niks met de 718 te maken.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Kleinere schijven is minder gewicht. Ik zie het probleem niet.
Ik vind overigens wel dat er een 6 cilinder boxer in een niet 4-deurs Porsche moet zitten.
Ik vind overigens wel dat er een 6 cilinder boxer in een niet 4-deurs Porsche moet zitten.

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik heb wel eea gelezen/gezien, maar op welke punten is het een zoveel beter product geworden?romo schreef:
Mee eens, er worden te veel pogingen ondernomen om de kar af te kraken, terwijl het als opvolger van de 981 in het geheel een beter product is geworden.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wie kraakt hier die auto af m.u.v. de motor?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Kasteel schreef:Ik heb wel eea gelezen/gezien, maar op welke punten is het een zoveel beter product geworden?romo schreef:
Mee eens, er worden te veel pogingen ondernomen om de kar af te kraken, terwijl het als opvolger van de 981 in het geheel een beter product is geworden.
Me zelf nog maar even herhalen;
Maar; de kar ziet er waanzinnig uit, wederom aangescherpt, een in- en exterieur om je vingers bij af te likken, het sturen is klassen beter dan de 981, met een kleiner GT stuurwiel als ook een 10% sneller stuurhuis.
Midrange is de kar bere sterk tov de 981, dat maakt het een veel betere dd, je kan er als een bejaarde mee rijden, je kan knallen tot 7,5K RPM de keuze is reuze.
Een Cayman S doet de NS in 7.40, dat zijn GT4 tijden.
Last but not least; goedkoper ook dan de 981 (basis)
Beter product all the way dus...........(ja ik snap het geluid, maar het gaat hier over het totaal plaatje)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
De pers doet verwoede pogingen de motor/geluid als excuus truus te gebruikenTom schreef:Wie kraakt hier die auto af m.u.v. de motor?
Daarom geen 5 sterren, maar 4,5..................dat soort gelul dus.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
zo in de beelden en foto's en ho ze erover praten, een prachtige auto, zal door veel juppies? e.d. verkocht worden, doelgroep die zich nit zo interesseert of het een flat 6 is of een V8 zeg maar, lieden ala 520i of mercedes cl230 oid bewijze van, mensen die net zo goed de instapper voor lief nemen, terwijl bv geld niet zo de reden is.
je rijd een Porsche en nog een mooie ook, in bijna alles hetzelfde als met die dikke NA motor, maar dan zonder die dikke NA motor
als iemand die 4 pitter koopt zal ik ook zoiets zeggen als, gaaf man, gefeliciteerd, mooi kar (iets in die geest)
als ik het geld zou hebben en dat type wel zou willen, dan zou ik puur om dat oorgasme en manier van lopen, wachten op de flat 6 mocht die komen, ik denk van wel, bv in 2 speciale uitvoeringen, de RS en dan misschien nog een uitvoering schat ik zo.
je rijd een Porsche en nog een mooie ook, in bijna alles hetzelfde als met die dikke NA motor, maar dan zonder die dikke NA motor

als iemand die 4 pitter koopt zal ik ook zoiets zeggen als, gaaf man, gefeliciteerd, mooi kar (iets in die geest)
als ik het geld zou hebben en dat type wel zou willen, dan zou ik puur om dat oorgasme en manier van lopen, wachten op de flat 6 mocht die komen, ik denk van wel, bv in 2 speciale uitvoeringen, de RS en dan misschien nog een uitvoering schat ik zo.
-
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zijn er al (chip)tuners bezig met de 718 blokjes? Lijkt mij dat je met wat kleine dingen (intercooler, downpipe (decat) etc) flinke stappen kan maken in vermogen.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ja, want zo'n auto koop je niet om mee naar de Ikea te rijdenromo schreef:
De pers doet verwoede pogingen de motor/geluid als excuus truus te gebruiken

Bij een vervoersmiddel om van A naar B te komen boeit een motor niet. Bij dit soort karren wel.
Gelukkig brengt Perry vandaag goed nieuws:
http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-7 ... nder-89170" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind de viercilinders ook prima - zoals ik de turbomotoren in een 911 Carrera me ook niet in de weg zitten. Iedereen doet alsof het hardcore sportauto's zijn, maar dat is bij een 911 Carrera net zo min het geval als bij de 718's die er nu zijn. Een Porsche is altijd een kruising geweest tussen een degelijke Duitse auto voor alledag en een sportauto; dacht je dat de Nederlandse politie dertig jaar Porsches zou hebben gebruikt als het circuitauto's met een kenteken waren?
Mijn voorkeur voor nu: een 718 Cayman S met handbak graag. Wit-metallic met rood leer, als het even kan. Als die GT4 er is zien we wel weer.
Mijn voorkeur voor nu: een 718 Cayman S met handbak graag. Wit-metallic met rood leer, als het even kan. Als die GT4 er is zien we wel weer.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Bij mij zou je zelfs de S gerust weg mogen laten. Gewoon standaard 718 met handbak in rood met nul opties. Ik gok dat dat leuk zat is om mee te rijden.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
De 'gewone' heb ik alleen met PDK gereden, de S zowel met handbak als met PDK. Dus wie weet heb je gelijk (ik denk van wel), maar daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Over nul opties gesproken: ik vond de sportstoelen wel een factor tien beter zitten dan de standaardstoelen. Dus als ik één optie mocht kiezen, zou het die zijn.
Over nul opties gesproken: ik vond de sportstoelen wel een factor tien beter zitten dan de standaardstoelen. Dus als ik één optie mocht kiezen, zou het die zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
welke sportstoelen bedoel je dan? die wat nog standaard lijken of meer die kuip achtige?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
'Sportkuipstoelen' noemt Porsche ze. De gewone stoelen (die Porsche 'sportstoelen' noemt) vond ik wat smal bovenin, bij mijn schouders.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zou voor mij dan misschien ideaal zijn. Stoelen zijn voor mij doorgaans eerder te breed dan te smal.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
hm, had vele foto's verwacht op de porsche site, maar kon het zo gauw niet vinden, schijnbaar wel redelijkw at keuze/opties.
http://www.porsche.com/usa/models/cayma ... ort/seats/" onclick="window.open(this.href);return false;
en de sportsturen
http://www.porsche.com/usa/models/cayma ... ng-wheels/" onclick="window.open(this.href);return false;
wel van de 911 carrera

ah hier heel iets meer over die stoelen ook instellingen, die laatste zijn wellicht wat voor RomoSeats
Sports seats
The Sports seats are comfortable and provide support even during performance driving. They come equipped with electric backrest adjustment and mechanical height and fore/aft adjustment. The seat centres are lined with Alcantara®.
Fully electric Sports seats
Comfort doesn’t have to be sacrificed. Neither does a sporty driving feel. The optional fully electric Sports seats offer power adjustment of seat height, backrest angle, squab angle and squab depth. Also electrically operated are the fore/aft adjustment, four-way lumbar support and even the steering column. The included memory package stores a range of settings, including the positions of both exterior mirrors and all driver’s seat and steering wheel positions.
Sports seats
PlusAvailable as an option are Sports seats Plus in leather with electric backrest adjustment as well as mechanical height and fore/aft adjustment. The side bolsters on the squab and backrest have a firmer, sportier padding and provide even better lateral support.
Adaptive Sports seats Plus
Available on request, adaptive Sports seats Plus reinforce the connection between sport and comfort. As an upgraded version of the Sports seats Plus, they combine all the features of the fully electric Sports seats and add power adjustment of the side bolsters on the squab and backrest.
Sports bucket seats*
Sports bucket seats featuring a folding backrest, integral thorax airbag and manual fore/aft adjustment are available as optional equipment. The seat shells are made from glass- and carbon-fibre reinforced plastic with a carbon surface finish.
Seat heating and ventilation
Seat heating is available as an option for all seats. Seat ventilation is also available on request (not for Sports bucket seats or seats with seat centres in Alcantara® or Sport-Tex) – for a pleasant and dry seating environment, even in hot weather.
Child seat preparation*
ISOFIX child seat preparation for the front passenger seat is available as an option and includes a deactivation function for the front passenger airbag. The Porsche Tequipment range of genuine accessories offers a selection of Porsche child seats specially tested and approved for Porsche cars.
* Child seats are not compatible with the Sports bucket seats.
Technical Data
Overview Comfort
Concept Drive Chassis Safety

http://www.porsche.com/usa/models/cayma ... ort/seats/" onclick="window.open(this.href);return false;
en de sportsturen
http://www.porsche.com/usa/models/cayma ... ng-wheels/" onclick="window.open(this.href);return false;
wel van de 911 carrera
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
tbh, (volledig voor te hebben gereden, maar ik sta er dan ook niet echt geheel voor open)romo schreef:Kasteel schreef:Ik heb wel eea gelezen/gezien, maar op welke punten is het een zoveel beter product geworden?romo schreef:
Mee eens, er worden te veel pogingen ondernomen om de kar af te kraken, terwijl het als opvolger van de 981 in het geheel een beter product is geworden.
Me zelf nog maar even herhalen;
Maar; de kar ziet er waanzinnig uit, wederom aangescherpt, een in- en exterieur om je vingers bij af te likken, het sturen is klassen beter dan de 981, met een kleiner GT stuurwiel als ook een 10% sneller stuurhuis.
Midrange is de kar bere sterk tov de 981, dat maakt het een veel betere dd, je kan er als een bejaarde mee rijden, je kan knallen tot 7,5K RPM de keuze is reuze.
Een Cayman S doet de NS in 7.40, dat zijn GT4 tijden.
Last but not least; goedkoper ook dan de 981 (basis)
Beter product all the way dus...........(ja ik snap het geluid, maar het gaat hier over het totaal plaatje)
- het nieuwe interieur + exterieur
- sturen 'klassen' beter zou ik zelf willen beoordelen, was imho al echt heel goed
- kleiner stuurwiel
- 10% 'sneller' stuurhuis
- turbo voordelen
of een boxer 6, dan weet ik het eigenlijk wel wat ik liever zou hebben....
Punt is, het is nu eenmaal zo, dus je kan (iig voorlopig) niet kiezen, dus moet je bepalen of het wat voor je is....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
ach opzich is de boxer 4 met turbo's ook mooi, bied een goede tunings mogelijkheid op, zo'n S versie zal wellicht zo zo'n 400<>420pk opbrengen en meer met wat andere wijzigingen denk ik.
koppel stijgt dan ook mee...heb je een leuk bommetje, wellicht een lichter vliegwiel en ander uitlaat systeem, zodat die in leerlauf? ook vlotter in rpm klimt en klinkt, zal um goed doen.
wat dat betreft laat Porsche wel weer de tuningsmarkt meedoen
de kicks and push voorwaarts is ook weer wat waard lijkt me, een stakker is het in elk geval niet.
koppel stijgt dan ook mee...heb je een leuk bommetje, wellicht een lichter vliegwiel en ander uitlaat systeem, zodat die in leerlauf? ook vlotter in rpm klimt en klinkt, zal um goed doen.
wat dat betreft laat Porsche wel weer de tuningsmarkt meedoen

de kicks and push voorwaarts is ook weer wat waard lijkt me, een stakker is het in elk geval niet.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
@ Kasteel;
Ik heb ook liever het gehuil van de 6F atmo, met PSE werelds.
De keuze (en ik heb er zelf over nagedacht ) is;
1 Koop een 2e hands 981 Cayman GTS, voor de 6 cilinder NA purist dan
2 Koop een 718 uitvoering, aanvaard een 4F met plussen en minnen
3 Koop een 981 GT4 dan wel een 718 GT4, een met aangrenzende zekerheid 6F atmo
De keuze is reuze, maar niet makkelijk, ik heb nagedacht over wederom een GTS, ook over een GT4 (nieuw, waarbij ik 2 keer een aanbod van PCL heb afgeslagen), ik heb alles in de ijskast gezet, ik wacht op wat er komen gaat, de M2 rij ik mooi door tot 2018-19, en dan zie ik het wel weer.
Ik heb ook liever het gehuil van de 6F atmo, met PSE werelds.
De keuze (en ik heb er zelf over nagedacht ) is;
1 Koop een 2e hands 981 Cayman GTS, voor de 6 cilinder NA purist dan
2 Koop een 718 uitvoering, aanvaard een 4F met plussen en minnen
3 Koop een 981 GT4 dan wel een 718 GT4, een met aangrenzende zekerheid 6F atmo
De keuze is reuze, maar niet makkelijk, ik heb nagedacht over wederom een GTS, ook over een GT4 (nieuw, waarbij ik 2 keer een aanbod van PCL heb afgeslagen), ik heb alles in de ijskast gezet, ik wacht op wat er komen gaat, de M2 rij ik mooi door tot 2018-19, en dan zie ik het wel weer.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Even over die stoelen;
De Sportbuckets zijn zwaar onder de maat, zeker voor het geld.
Beter zijn de GT uitvoeringen, die zijn niet knikbaar itt bovenstaande !
Direct ook gaan voor het kleinere GT stuurwiel (36cm), is ook dikker dan de voorgaande sturen.
Komt bij dat de 718 anders stuurt qua gevoel dan dan de 981..........
De Sportbuckets zijn zwaar onder de maat, zeker voor het geld.
Beter zijn de GT uitvoeringen, die zijn niet knikbaar itt bovenstaande !
Direct ook gaan voor het kleinere GT stuurwiel (36cm), is ook dikker dan de voorgaande sturen.
Komt bij dat de 718 anders stuurt qua gevoel dan dan de 981..........
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Niks zo persoonlijk als stoelen natuurlijk. Wat voor de een geweldig zit, is voor de ander 'volstrekt onder de maat'. Proefzitten is altijd het beste idee natuurlijk.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Uiteraard, ik preek hier voor eigen parochie 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
In de link werden de klein ogende schijfremmen van de 718 genoemd. Terwijl dit bij de vorige Cayman precies zo was. Dat is dan onnodig afkraken toch ?Tom schreef:Wie kraakt hier die auto af m.u.v. de motor?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten