BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- Fabian
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Wow, wat een figures!!!! 

- Dennis Cavallino
Nog even voor de Friezen onder ons:
Lees dit eens en bekijk de plaatjes goed:
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=588858" onclick="window.open(this.href);return false;
En bedenk dan dat je daar aan gaat lopen schroeven. Dan ben je toch een baas uit de buitencategorie? Ik zou daar zelf nooit aan durven beginnen, maar goed, ik vind een F10 M5 snel zat (en lekker zuinig voor zo'n auto), ook al heb ik de sprinttijd niet gemeten. Die geloof ik namelijk blind. En toen ik (heel relaxed) 250 reed, werd ik ingehaald door een andere M5. Ik had ook niet 't idee dat ik al volgas reed.
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=588858" onclick="window.open(this.href);return false;
En bedenk dan dat je daar aan gaat lopen schroeven. Dan ben je toch een baas uit de buitencategorie? Ik zou daar zelf nooit aan durven beginnen, maar goed, ik vind een F10 M5 snel zat (en lekker zuinig voor zo'n auto), ook al heb ik de sprinttijd niet gemeten. Die geloof ik namelijk blind. En toen ik (heel relaxed) 250 reed, werd ik ingehaald door een andere M5. Ik had ook niet 't idee dat ik al volgas reed.
- Roy RS
Dennis Cavallino schreef:Nog even voor de Friezen onder ons:
Max drehmoment @ 1500rpm....

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Nu ben je aan het generaliseren.Dennis Cavallino schreef:Nog even voor de Friezen onder ons:

Zonder grappen, ongelooflijk wat een project dit is. De gewone M5 is al geen stakkertje...
Super Frank, keep us posted!

- M-bitious
Van Manhart mag ik knallen wat ik wil, alleen geen! launch control. Het project is dus wel degelijk geslaagd. Ik heb er zelfs garantie op als de bak stuk gaat, ondanks dat er 100 Nm teveel in zit. Ze krijgen hun demo ook maar niet kapot! De heren van M vertelden Manhart dat 800Nm de max is, maar ook daar zit wel tolerantie in. Maar ik vind 0-100 niet interessant en een nutteloze belasting van de techniek. Dat is dus gewoon mijn keuze en geen projectbeperking. Ik geef daarom de v-box resultaten van Manhart, zodat jullie weten dat 3,8 mogelijk is. Op dit moment is dit het eindresultaat. Ik ga zeker door met posten. Ik heb zelfs een dyno run film met cijfers
gepost. Maar ik weet ook wel dat je met goede bedoelingen veel tijd kunt steken in het informeren en delen met de leden hier, maar er altijd mensen lastig doen. Desondanks amuseer ik me er kostelijk mee en deel graag de ervaringen. Ik ben geen testbedrijf!
gepost. Maar ik weet ook wel dat je met goede bedoelingen veel tijd kunt steken in het informeren en delen met de leden hier, maar er altijd mensen lastig doen. Desondanks amuseer ik me er kostelijk mee en deel graag de ervaringen. Ik ben geen testbedrijf!
- M-bitious
Met Robin is alles cool. Hebben pm gewisseld, niets meer aan de hand 

- Luc B
Nu dat uit de weg is;
Will it drift ?
Will it drift ?
- duifjes.com
Ja Cavmatthyssie schreef:Nu ben je aan het generaliseren.Dennis Cavallino schreef:Nog even voor de Friezen onder ons:![]()
![]()
![]()
Zonder grappen, ongelooflijk wat een project dit is. De gewone M5 is al geen stakkertje...
Super Frank, keep us posted!

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Nee, driften is helaas onmogelijk met deze auto vanwege het gebrek aan koppel 

- Roy RS
Even puur ter zijde, als er een handbak in had gezeten, kan dat wel standaard meer koppel aan of is dit precies hetzelfde maar dan anders? Ik las ergens dat deze bak de eerste DCT is die zoveel koppel aan kan geloof ik, is dat systeem dan in de basis zwakker dan ouderwetse handbakken?
Ik las inderdaad ook dat schakeltijden niet meer stammen uit t dsg tijdperk maar gewoon top zijn, klinkt allemaal erg goed, zeker voor een 'automaat'
Ik las inderdaad ook dat schakeltijden niet meer stammen uit t dsg tijdperk maar gewoon top zijn, klinkt allemaal erg goed, zeker voor een 'automaat'
- Martijn M
Wat een slap gelul in dit topic zeg.
Je kan er niet omheen draaien dat dit een enorm gruwelijk bazen project is. Iedereen die loopt te zeiken is gewoon verdomd jaloers dat die bak van Frank 100-200 sneller doet dan die truttenkar van hun die 0-50 nog niet eens in die tijd doet.
Desalnietteplus. Blijf vooral posten, vind het een erg gaaf project.
Je kan er niet omheen draaien dat dit een enorm gruwelijk bazen project is. Iedereen die loopt te zeiken is gewoon verdomd jaloers dat die bak van Frank 100-200 sneller doet dan die truttenkar van hun die 0-50 nog niet eens in die tijd doet.

- Luc B
Destijds bij Essing performance centre hebben ze een X5M gebouwd met 955pk/1035Nm koppel (begrenst). Ik weet verder niet welke bak hier achter hangt, maar heeft een tijdje met dit vermogen gedraait. (Hierna weer terug gebouwd meen ik, is voor mijn tijd gebeurt) ik meen dat deze setup een 1300Nm kon draaien maar dat ook hier de bak en differentieel parten speelde. Mocht iemand verdere details willen kan ik deze uiteraard opgraven.Roy RS schreef:Even puur ter zijde, als er een handbak in had gezeten, kan dat wel standaard meer koppel aan of is dit precies hetzelfde maar dan anders? Ik las ergens dat deze bak de eerste DCT is die zoveel koppel aan kan geloof ik, is dat systeem dan in de basis zwakker dan ouderwetse handbakken?
Turbo's en recept liggen er nog

Komt er nog eentje achteraf aankakkenMartijn M schreef:Wat een slap gelul in dit topic zeg.
- RVV
Hielke wat zet jij jezelf toch ultiem voor schut. Meer zeg ik er niet over.
- M-bitious
Ik vermoed dat er gewoon de standaard automaat aan hing. Deze kunnen tot 1.200 Nm gaan.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Top artikelDennis Cavallino schreef: Lees dit eens en bekijk de plaatjes goed:

Ben
- Erik
- Auto: BMW ///M
Ok dus als M zegt 800 voor gebruik zal hij best bij 900 nog wel heel blijven mits je hem niet mishandelt (lees launchen).
Wat volgens mij je bak killed is het losbreek moment wat fors kan oplopen door de stootfactor als je zo wegknalt vanuit nul 5000rpm BLAM kgkkkkk. Maar wielspin krijg je ook als je bij 5kmh vol op die lollie gaat staan of niet ?

Wat volgens mij je bak killed is het losbreek moment wat fors kan oplopen door de stootfactor als je zo wegknalt vanuit nul 5000rpm BLAM kgkkkkk. Maar wielspin krijg je ook als je bij 5kmh vol op die lollie gaat staan of niet ?

- Hielke
Omdat ik zeg dat het project in de huidige vorm niet geslaagd is? Oh, in dat geval ga ik op DF nog heel vaak nat!RVV schreef:Hielke wat zet jij jezelf toch ultiem voor schut. Meer zeg ik er niet over.

- Erik
- Auto: BMW ///M
Er zullen binnenkort ook wel intake hoses naar die turbo's komen, de lucht moet nu een 90grd hoek maken....daar is nog wel wat te winnen, maar dan gaat ie ook kabaal maken !
Man man man als je het zo allemaal leest, watergekoelde ecu man dat is geen auto het is een machine !!
Gaaf gaaf gaaf
Man man man als je het zo allemaal leest, watergekoelde ecu man dat is geen auto het is een machine !!
Gaaf gaaf gaaf

- Dennis Cavallino
Als we allemaal onze ogen dichtdoen, dan kan Hielke anoniem vertrekken.

- Martijn M
In mijn boeken is de Brontosaurus al uitgestorven.Dennis Cavallino schreef:Als we allemaal onze ogen dichtdoen, dan kan Hielke anoniem vertrekken.
- Downforce Hans
Dus als je een truttenkar hebt dan mag je geen op of aanmerkingen hebben op iemand met een snellere auto, als ik je goed begrijp want dan ben je jaloers.........aha zit het zo.......Martijn M schreef:Wat een slap gelul in dit topic zeg.
Nou, dit was dus 1 van de laatste posts van jou dus, want hoeveel pk heeft die auto van jou?

- Fasteddie2
He Frank,
super resultaten zeg ! En optisch ook weer een plaatje om te zien
Persoonlijk het meest geïnteresseerd in, hoe deze tuning het doet tov. een GT-R
super resultaten zeg ! En optisch ook weer een plaatje om te zien

Persoonlijk het meest geïnteresseerd in, hoe deze tuning het doet tov. een GT-R

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Frank, bedankt voor jouw pm blij dat dit uit de wereld is.
F10 M5 vind ik de mooiste huidige sedan van alle auto's van 't moment, alle AMG/RS/andere dingen meegerekend. Laat staan eentje met zo'n kleur en 750pk. Dus top. We zien wel. En 't is allemaal prima.
Die kant moeten we met DF niet opgaan natuurlijk.(In 't algemeen, niet duidend op deze Manhart M5 van Frank)
Anyway ik neem 'n kop koffie.

F10 M5 vind ik de mooiste huidige sedan van alle auto's van 't moment, alle AMG/RS/andere dingen meegerekend. Laat staan eentje met zo'n kleur en 750pk. Dus top. We zien wel. En 't is allemaal prima.
In 't algemeen ben ik er achter gekomen gisteren dat wat Hans schrijft , dat dat dus een valide punt is.Downforce Hans schreef:Dus als je een truttenkar hebt dan mag je geen op of aanmerkingen hebben op iemand met een snellere auto, als ik je goed begrijp want dan ben je jaloers.........aha zit het zo.......Martijn M schreef:Wat een slap gelul in dit topic zeg.
Nou, dit was dus 1 van de laatste posts van jou dus, want hoeveel pk heeft die auto van jou?![]()

Die kant moeten we met DF niet opgaan natuurlijk.(In 't algemeen, niet duidend op deze Manhart M5 van Frank)
Anyway ik neem 'n kop koffie.

- Luc B
Klopt inderdaad. 1200Nm is de bak zelf al op begrenst, toen deze werd opgeheven is er hier en daar wat gesneuveld.M-bitious schreef:Ik vermoed dat er gewoon de standaard automaat aan hing. Deze kunnen tot 1.200 Nm gaan.
- Erik K.
Is die X5M ooit volledig gereed gekomen? Heb er destijds wel e.e.a. over gelezen, maar nooit meer wat van vernomen of deze daadwerkelijk af is gekomen.Luc B schreef:Klopt inderdaad. 1200Nm is de bak zelf al op begrenst, toen deze werd opgeheven is er hier en daar wat gesneuveld.M-bitious schreef:Ik vermoed dat er gewoon de standaard automaat aan hing. Deze kunnen tot 1.200 Nm gaan.