Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%
 
Totaal aantal stemmen: 148

Tom
Berichten: 22308
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Tom » 27 dec 2011, 22:07

@schaap in wolfskleren gelul
Vergeet niet dat ie van het formaat MX5 is.. 't is dus maar een compacte coupe.

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Rupie » 27 dec 2011, 22:12

romo schreef:GT 86 kost zeg maar voor het gemak €43K

Factor 2 maakt;

1M voor pak hem beet €86K

Factor 3,5 maakt

458 voor pak hem beet €290K

Neemt je rijplezier nu ook met die factoren toe?

Daar moet iedereen zelf maar een antwoord op bedenken.................................

Um, centenkwestie? Of trap ik nu vol in je val?

Voor 40k koop ik geen GT86. Voor 85k koop ik geen 1M. Voor 290k zou ik wel een 458 kopen. Laat daar nu die lege huls maar eens op los.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Hielke » 27 dec 2011, 23:37

Deze nieuwe RWD Subaru mag, als het op een vergelijking met trackday geschikte Renaults aankomt, alleen met de Clio RS vergeleken worden. Hetzelfde gewicht, eenzelfde 2 liter atmosferische motor, dezelfde pk's. De Clio heeft zich al uit den treure als zeer capabel bewezen en kost 26.000 euro. Voor 40.000 moet de Subaru ongelofelijk goed zijn.

RWD is voor trackdays een enorme bonus boven FWD? Niet noodzakelijkerwijs. In het geval van de Clio heb je met een minimum aan aandrijfkrachten in het stuurwiel te maken. Onderstuur en overstuur dan. Als je denkt dat je de Subaru overstuurd over een circuit hoort te jagen snap je het niet. Een goede trackcar heeft altijd een kleine hoeveelheid onderstuur, ongeacht de aandrijving. Gas los = neus naar binnen, ook ongeacht de aandrijving.

Misschien dat het RWD concept een meerwaarde op industrieterreintjes geeft. Voor dat doel zou ik nooit 40.000 aan een nieuwe auto uitgeven. Andre misschien.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 27 dec 2011, 23:46

Het zal wel aan mij liggen, maar als iemand een leuk coupeetje zoekt gaat hij toch niet kijken wat voor boodschappenwagentjes er bij Renault in de showroom staan? Je kunt tegen mensen die naar een 911 overwegen ook wel roepen dat een Audi RS3 net zoveel vermogen heeft, maar wie kan dat wat schelen?

Zo'n Renault is een gaaf ding maar natuurlijk in geen enkel opzicht een concurrent voor een achterwielaangedreven coupé.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Rupie » 27 dec 2011, 23:54

Das gewoon niet waar. Sportieve auto's, sportieve rijbeleving. Verschillen zijn er ook, maar grotendeels zal je die tussen de oren vinden waar ze vergroot worden. Laatst op Malmedy met Jeroen meegereden en die gaf aan dat het goed was dat ik geen Clio had gekocht. Hij had gelijk, maar das achteraf een koe in de kont kijken. Ik had me zeker een jaartje, misschien wel anderhalf met de Clio kunnen vermaken denk ik. Misschien wel meer. Kijk naar Joost. Die gooit de Clio er ook niet direct uit nu die een Exige heeft. Die laatste is, mocht je het niet vatten, iets meer auto dan de GT86.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 00:03

Ruben schreef:Die laatste is, mocht je het niet vatten, iets meer auto dan de GT86.
Waar en wanneer heb jij de GT 86 dan gezien en gereden? Ik denk ook wel dat een Exige te prefereren is boven een GT 86, maar dat is hier eigenlijk de vraag niet. De vraag was of je een achterwielaangedreven coupé kunt vergelijken met een voorwielaangedreven boodschappenwagentje en ik denk gewoon dat dat niet zo is.

Je zou de GT 86 moeten vergelijken met andere coupés in die prijsklasse: Peugeot RCZ, Volkswagen Scirocco, Lotus Elise CR met een lousy 134 pk, Hyundai Genesis.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1996
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Joost » 28 dec 2011, 01:51

Het ligt er maar net aan waar je de auto voor gaat gebruiken.

Ik heb de Clio en de Exige alleen maar voor het rijden op het circuit en er naar toe. Toen ik ervoor koos de Clio te kopen had dat net zo goed een coupe, of een achterwielaandrijver kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 10:22

Dat weet ik. Dat leek me de uitzondering die de regel bevestigt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34406
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door JP » 28 dec 2011, 10:39

Mmm....

Genesis; 213pk / 302Nm / €41995,- / 1470kg / rwd
RZC; 200pk / 275Nm / €35350,- / 1272kg / fwd
Scirocco; 200pk / 280Nm / €33990,- / 1273kg / fwd
Megane; 250pk / 350Nm / €32990,- / 1362kg / fwd
Audi TT; 211pk / 350Nm / €45190,- / 1260kg / fwd
GT86/BRZ; 200pk / 205Nm / €40000* / 1210kg / rwd

*omennabij

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Rupie » 28 dec 2011, 10:54

Snipe schreef:Dat weet ik. Dat leek me de uitzondering die de regel bevestigt.
We zijn hier op DF toch? Of vergis ik me weer? Als je weigert een Clio RS te testen omdat het geen coupe is, dan val je imo in een heel ander soort categorie automobilist. Ik hoop dat er daar niet teveel van zijn op DF.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 10:59

Tja. Er zijn fora waar je kunt zeggen dat je twijfelt tussen een Toyota Aygo en een Ford Ka en dan meldt zich een 16-jarige met een brommer die roept dat je gewoon een F@ck1ng v3tte BMW moet kopen. Hier gaat het over een achterwielaangedreven coupé en meldt een veertiger met een Fiat Punto dat je beter een Clio kan kopen.

Die Clio is vast een goede auto maar als je denkt dat 'ie concurreert met achterwielaangedreven coupés die bijna het dubbele kosten dan heb je natuurlijk wel ergens onderweg je hoofd gestoten. What's next? Een duotest tussen een Clio en een 911?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Rupie » 28 dec 2011, 11:03

Haal je toch wat specs door elkaar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34406
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door JP » 28 dec 2011, 11:13

Afbeelding

fotofop en hij kan het hebben, alleen die prijs.....

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door WJ » 28 dec 2011, 11:17

Wanneer gaat DF er mee rijden? :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door allen » 28 dec 2011, 11:32

Ik zal wel de enige zijn die geen moeite heeft met de prijs. Een simpele gezinswagen is tegenwoordig ook al snel 35-40k. Nog altijd ben ik van mening dat je nieuw met nieuw en oud met oud moet vergelijken. Vermogen is ook niet alles in m'n ogen. Maar waar de meesten liever in een 1 serie stappen voor dit geld, omdat deze waarschijnlijk net zo snel is en wat extra status heeft, laat ik de BMW links liggen. De Subaru / Toyota overigens ook. Voor mij zou een instap Elise leuker zijn op de binnenwegen. Ik heb een jaar gereden met een Speedster. Net geen 150 pk, maar lol voor tien. Ik heb geen 300 pk nodig om me te vermaken. Ik wil strak en vlotjes kunnen rijden, waarbij ik nog net niet asociaal overkom op de andere weggebruikers. En dan voldoet zelfs een Elise CR!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 11:45

allen schreef:Nog altijd ben ik van mening dat je nieuw met nieuw en oud met oud moet vergelijken.
Inderdaad. Als je nieuw met gebruikt vergelijkt kun je wel aan de gang blijven en is op het eind de conclusie dat het idioot is dat we niet allemaal in een Rolls of een Porsche rijden.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Hielke » 28 dec 2011, 12:15

Snipe schreef:Tja. Er zijn fora waar je kunt zeggen dat je twijfelt tussen een Toyota Aygo en een Ford Ka en dan meldt zich een 16-jarige met een brommer die roept dat je gewoon een F@ck1ng v3tte BMW moet kopen. Hier gaat het over een achterwielaangedreven coupé en meldt een veertiger met een Fiat Punto dat je beter een Clio kan kopen.

Die Clio is vast een goede auto maar als je denkt dat 'ie concurreert met achterwielaangedreven coupés die bijna het dubbele kosten dan heb je natuurlijk wel ergens onderweg je hoofd gestoten. What's next? Een duotest tussen een Clio en een 911?
Perry, ik amuseer me (de verbazing ben ik allang voorbij) over je naïeve en beperkte kijk op sportieve en voor trackuse geschikte auto's. Je historische kader is soms van een beperktheid die me doet vermoeden dat je denkt dat de automobiele wereld in het jaar 2000 begonnen is. Het zal wel met je leeftijd te maken hebben.

Zelf ben ik van een bouwjaar dat ik bewust heb mogen meemaken dat sportieve hothatches onder aanvoering van hun oervader, de Golf GTI, worst en appelmoes van de populariteit van de destijds bestaande suprematie van de kleine RWD's maakten. De Alfetta's, Giulietta's, en 75's, de Taunussen en Sierra's, de Ascona's en Manta's. En ook de achterwielaangedreven Corolla GT. De latere hothatches waren in bijna alle sportieve disciplines evenwaardig aan of geschikter dan de bestaande RWD's. Alleen BMW bleef z'n naam en principes trouw. Al weet 80% van de huidige 1 serie rijders niet eens welke wielen worden aangedreven.

Nu Subaru/Toyota de omgekeerde weg willen gaan door met een vreemde eend in hun modellenbijt een gat in de populariteit van de huidige FWD hothatches te willen slaan, zijn die auto's volgens jou ineens niet met elkaar te vergelijken? Terwijl kopers decennia lang de aandrijfconcepten juist niet in hun koopoverwegingen hebben meegenomen? Terwijl Joost hierboven (archetype van de trackrijder) juist duidelijk maakt dat het aandrijdconcept ook voor hem slechts ondergeschikt bij zijn koopoverweging bleek te zijn? Terwijl Subaru/Toyota de auto heel duidelijk als trackspecialist in de markt zetten? Terwijl gewicht, motorinhoud en motorvermogen 1 op 1 met de huidige koning van de trackday (de Clio RS) te vergelijken zijn?

Perry, je hebt de klokken horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Je hebt er simpelweg niet genoeg verstand van.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 12:41

Hielke schreef:Perry, ik amuseer me (de verbazing ben ik allang voorbij) over je naïeve en beperkte kijk op sportieve en voor trackuse geschikte auto's. Je historische kader is soms van een beperktheid die me doet vermoeden dat je denkt dat de automobiele wereld in het jaar 2000 begonnen is. Het zal wel met je leeftijd te maken hebben.
Jij hebt het over trackuse, dat woord heb je mij niet zien gebruiken. Als jij er zoveel verstand van hebt, moet je maar eens even melden hoeveel procent van de Clio's gekocht wordt voor gebruik op het circuit. En als je er zoveel verstand van hebt, moet je maar eens even laten weten hoeveel achterwielaangedreven coupés er op een Clio worden omgeruild en vice versa. En als je er zoveel verstand van hebt, moet je maar eens even laten weten welke auto's Toyota als concurrent zag toen de prijs voor de GT 86 bepaald moest worden. Dan kun je wel met een (op zichzelf kloppend) voorbeeldje uit het jaar kruik komen, maar dat doet natuurlijk niet ter zake voor de positionering van een nieuwe Toyota.

Ik stel simpelweg dat een kleine hot hatch, hoe leuk en goed ook, geen concurrent is voor een veel duurdere coupé. Dat zeg ik niet op basis van mijn smaak of op basis van hoe die auto's rijden, maar op basis van carrosserievorm en positionering.

Dat doet niet per se af aan jouw stelling dat die Toyota (veel) te duur is, maar een Clio is simpelweg geen concurrent van dit ding. Een Megane Coupé is dat misschien wel, ook al is dat (net als bijvoorbeeld een Astra GTC) eerder een driedeurs hatchback dan een coupé.

On a different matter: de Clio de koning van de trackday? Ik weet niet op welke trackdays jij allemaal komt (bij die van DF heb ik je de afgelopen jaren 1 keer gezien), maar ik heb dat nooit zo ervaren. Die Clio van Joost vind ik een gaaf ding, maar het is nou ook weer niet zo dat 'ie de Exiges of de CSL's onttroont.

En als laatste: de automobiele wereld in 2000 begonnen? Ik rijd zelf in een voorwielaangedreven hot hatch van vóór 2000...

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Hielke » 28 dec 2011, 13:17

Perry,

sinds wanneer is de carrosserievorm DE bepalende factor voor de geschiktheid van een auto als trackcar?

En luister/kijk nou eens goed wat je over positionering zegt. Door als tester zo'n marketing achtige uitspraak van een fabrikant over te nemen diskwalificeer je jezelf als onafhankelijk medium. Omdat de fabrikant zegt dat hun auto daar thuishoort is het ook automatisch zo? Positionering is iets wat de koper doet. Niemand anders. Als Joost en een boel andere kopers/kenners hun Clio RS (heel terecht zeg ik als kenner) als trackcar positioneren, als gerenommeerde Engelse autobladen de Clio RS als ultieme trackcar positioneren, dan zal daar een grote kern van waarheid inzitten. Als Subaru de nieuwe coupé, die qua specificaties 1 op 1 met de Clio RS te vergelijken is, als trackcar promoten, dan is het toch niet meer dan logisch dat die auto's met elkaar vergeleken gaan worden! Geloof mij als kenner, daar heeft het aandrijfconcept helemaal niets mee te maken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 28 dec 2011, 13:19

Volgens mij zit Perry al eeuwen in die youngtimer bende (eigen blogsite) denk dat je hem niks leert over die vooroorlogse troep.

Verder Hielke , jouw posts druipen over van de aannamens, totdat Andre er straks eentje heeft dan is de gt86 ineens hemel op aarde :kikker:

Welke auto beter is een cliootje of de gt86 is allemaal afwachten. Maar jouw referentie Hielke in de trackday aangepaste clio van Joost is ook niet feitelijk relevant. Want je snapt zelf ook wel dat je een trackday aangepaste auto niet kan vergelijken met een out of the box gt86.

Ik heb zelf een keer een uurtje gestuurd in een 2008 clio RS out of the box, nou daar was meer dan genoeg op aan te merken. Dus jou Clio heilig verklaring is voor mij van nul en generlei waarde.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 13:33

Hielke schreef:Perry,

sinds wanneer is de carrosserievorm DE bepalende factor voor de geschiktheid van een auto als trackcar?

En luister/kijk nou eens goed wat je over positionering zegt. Door als tester zo'n marketing achtige uitspraak van een fabrikant over te nemen diskwalificeer je jezelf als onafhankelijk medium. Omdat de fabrikant zegt dat hun auto daar thuishoort is het ook automatisch zo? Positionering is iets wat de koper doet. Niemand anders. Als Joost en een boel andere kopers/kenners hun Clio RS (heel terecht zeg ik als kenner) als trackcar positioneren, als gerenommeerde Engelse autobladen de Clio RS als ultieme trackcar positioneren, dan zal daar een grote kern van waarheid inzitten. Als Subaru de nieuwe coupé, die qua specificaties 1 op 1 met de Clio RS te vergelijken is, als trackcar promoten, dan is het toch niet meer dan logisch dat die auto's met elkaar vergeleken gaan worden! Geloof mij als kenner, daar heeft het aandrijfconcept helemaal niets mee te maken.
Dit is zo onmetelijk ridicuul dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Een fabrikant kan een model geen positie in de markt geven? Dan zeg je feitelijk dat marketing niet bestaat. Als je herhaalt wat een fabrikant zegt ben je niet meer onafhankelijk? Alle media doen niets anders. Als er een nieuw model verschijnt gebruiken we persfoto's van de fabrikant en nemen we de specificaties over zonder dat we eerst met een meetlat en een weegschaal in de weer gaan.
En hoewel fabrikanten een model niet kunnen positioneren, zeg je twee zinnen later toch dat Renault de Clio als trackcar positioneert. Vind je dan ook dat je zelf daarmee niet meer onafhankelijk bent? Overigens wordt de RS niet eens genoemd als je op de site van Renault de Clio aanklikt, laat staan dat het over een circuit gaat.

Als laatste ging je aan mijn vraag voorbij: hoeveel procent van de kopers van een Clio gebruikt 'm op het circuit?
En die 'gerenommeerde Engelse autobladen' mogen de Clio dan wel de 'ultieme trackcar' vinden, ik kan wel wat leukers bedenken. Om een bekend politicus te citeren: u kletst uit uw nekharen.

Robin
Berichten: 55307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 28 dec 2011, 13:38

Tja, vermakelijk en interessant dit.

Op 'n bepaald moment in het 1M draadje werd de Megane RS rakker er ook 'met de haren bijgesleept' ivm die denderende NS tijd gereden door 'n profi die Horst al na 2 laps NS op 'n ronde zou zetten bij wijze van, but who cares, het ding is goed, en dat zeg ik als 'pro rwd 'figuur....

Dus een 1M wordt vergeleken met die veel goedkopere Megan RS, en met 'n Boxster /Cayman (en zelfs in de autovisie supertest die ik hier voor me heb te liggen met totale supercars :kikker: )

Kortom komt 't raar over van mijn kant:
Ja ik vind zo'n Megane RS en broertjes Clio helemaal niet zo raar in vergelijking met zo'n zeer klein(zie foto Tom) GT86je. Zo 'klein' als 'n Miata. Een Megane is veel praktischer ook nog.

Kortom , hoe ik de verhalen ook lees en terugredeneer en omkeer, zit ik toch wel wat in Hylke's 'kamp', al zou ik dan weer wél de GT86 verkiezen boven die Meganes/Clios en'm dan meteen omruilen voor 'n gebruikte Exige ofzo. En dat mag, want we leven totnutoe in 'n vrij land. :D

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Barend » 28 dec 2011, 13:50

Zegge.. Is één van beide varianten al in Europa op de weg gezien?
Het wordt duidelijk tijd dat er iemand in gaat rijden!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 28 dec 2011, 13:53

Robin schreef:Tja, vermakelijk en interessant dit.
Discussies die even wat verder gaan dan 'ik vind hem mooi' of 'RWD is wel/niet voor homo's' zijn inderdaad leuk. Argumenten, posts met meer dan drie zinnen, het gaat de goede kant op ;-)

Ik snap wel wat Hielke zegt en op zich is het niet onwaar. Alleen gaat hij uit van het circuit als de maat van alle dingen, terwijl vrijwel niemand zo'n Clio koopt om er het circuit mee op te gaan. Dat staat nog even los van of de auto daar geschikt voor is en of het jammer is dat niet meer mensen de auto voor dat doel aanschaffen.
Dan kun je zeggen: "Ja, maar hier zitten we op Driving Fun, dus hier is dat heel belangrijk." Zelfs dat is waar. Maar als ik goed ben geïnformeerd vinden we het hier ook leuk om een dijkweggetje te pakken, de Stelvio te nemen of een driftdag te doen.

Die discussie over de Megane en de 1 M heb ik ook nooit begrepen. Ja, die Megane is sneller. Maar er is altijd wel iemand die sneller is, dus wat maakt het uit? Het Ringrecord van Bellof staat op 6.11 en alles wat langzamer is is gekrabbel in de marge. Je kunt dus maar beter de auto kiezen waar je zelf het meeste plezier aan beleeft.

Robin
Berichten: 55307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Robin » 28 dec 2011, 13:58

Snipe schreef:
Robin schreef:Je kunt dus maar beter de auto kiezen waar je zelf het meeste plezier aan beleeft.
En dat zou in mijn geval dus géén Megane ofzo zijn.
Maar de redenatie en 't prijs/wat je ervoor krijgt /trackdayverhaal(alsof Hylke daar mee begon, jij had 't over setjes driftbanden achterin de kofferbak toch, al ver vóór dat Hylke zich dáár weer mee bemoeide?) is bestwel waterdicht van Hylke's kant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast