Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
- Reind
Re: Seat ST FR -> 330e bijna besteld

- Reind
Re: BMW 330e besteld
De BMW is besteld en word geleverd in week 46. Ik had ergens in week 50 verwacht dus dat is een aangename verassing.
Na binnenkomst wordt het stuur gelijk met alcantara bekleed en worden de zwarte nieren gemonteerd. Daarna zet ik er zelf een frontsplitter onder. Ik had ook even geïnformeerd naar chiptuning. Je krijgt er met chippen ongeveer 75pk/125Nm bij. Dan kom je gecombineerd uit op +/- 330pk/500Nm. Niet slecht voor een Eco model. Maar denk niet dat ik dat ga doen.
Na binnenkomst wordt het stuur gelijk met alcantara bekleed en worden de zwarte nieren gemonteerd. Daarna zet ik er zelf een frontsplitter onder. Ik had ook even geïnformeerd naar chiptuning. Je krijgt er met chippen ongeveer 75pk/125Nm bij. Dan kom je gecombineerd uit op +/- 330pk/500Nm. Niet slecht voor een Eco model. Maar denk niet dat ik dat ga doen.
-
Chippen via de dealer? Dan uiteraard doen. 

-
Leuk, gefeliciteerd! En voor nu succes met het wachten...
-
Gefeliciteerd. Als ik m'n wagen kon laten chippen met behoud van garantie...
- tomgtr
76 pk extra wel heel aantrekkelijk zeg.
- Martijn_bmw
gefeliciteerd!
Denk dat het chippen via http://www.obd-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is en niet via BMW.
Ik heb iig nog niet gehoord dat je affabriek bij BMW deze auto kan laten chippen.
Denk dat het chippen via http://www.obd-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is en niet via BMW.
Ik heb iig nog niet gehoord dat je affabriek bij BMW deze auto kan laten chippen.
- Reind
Ik wil het inderdaad via OBD doen. Moet even afwachten wat de dealer daar van vind. OBD tuned voor meerdere dealers en is een vertrouwd adres.
-
Leuk, een 330e. Ben zelf al twee keer met een 330e op vakantie geweest, totaal zo'n 9000km dus aardig wat ervaring mee.
- Macboy
Leuk ook als je die ervaring dan even deelt ?
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Met een plugin hybrid zou ik wat voorzichtiger zijn met chippen. Het is maar de vraag of de warmtehuishouding goed geregeld is van het blok. Koelt de warme turbo goed af als hij opeens op elektrisch overschakelt? Wat als de olietemperatuur vanwege elektrisch rijden laag is en je opeens via kickdown motor bijschakelt? Bij VAG hebben ze veel problemen met blok van de GTE.
In geval van tuning ben je wel je garantie kwijt. Iets om over na te denken bij meer kwetsbare techniek.
In geval van tuning ben je wel je garantie kwijt. Iets om over na te denken bij meer kwetsbare techniek.
-
Je hebt gelijk, het was laat dus ik dacht: "misschien heeft iemand een gerichte vraag"Macboy schreef:Leuk ook als je die ervaring dan even deelt ?

't Is er een met M pakket, estoril blauw met zandkleurig leer, erg mooie combinatie. Fijne balans in onderstel, zowel sportief als comfortabel. Je voelt het hoge gewicht wel goed bij steviger stuurwerk. De automaat is zéér goed, ik verlangde geen moment naar een handbak. Je kunt wel handmatig schakelen maar het heeft geen enkele zin, want de auto is daarvoor te afstandelijk. Je hoort nauwelijks geluid en met zoveel versnellingen en het vloeiende overschakelen heb je helemaal niet goed door in welke versnelling je zit. Totaal iets anders dan met de SMG van mijn E46, waarbij ik juist de automatische stand nooit gebruik. Geluid van de vierpitter natuurlijk niet om over naar huis te schrijven. Op de Autobahn kun je prima mee met de grote jongens, zeker tot 180 gaat het heel vlot en denk je dat er veel meer in moet zitten dan 220 maar hij is begrensd volgens mij. Door de elektromotor pakt hij goed op en voel je geen turbogat. Dit is wel echt een prettige eigenschap van een hybride vind ik.
Verbruik was 7,0L/100km (op de BC) over de hele vakantie, over gevarieerd terrein zonder een keer opladen. Ik weet niet hoe nauwkeurig de boordcomputer is, wel dat de tank wat klein is voor dit verbruik (bij 40L gaat het al lampje aan).
Wat ik wel irritant vond is dat de motor heel snel uitgeschakeld wordt in de normale rijmodus, ook als de accu leeg is (hij houdt altijd een % of 8-10). Als je op een bochtige weg rijdt is dat dus bij iedere bocht waar je gas loslaat voor de bocht, gas in de bocht en dan springt de motor weer aan. Dit gaat niet erg verfijnd. In de sportmodus heb je dat niet, maar de default bij het starten is de normale modus. In de sportmodus wordt het "uitlaat" geluid iets harder en hij gaat zwaarder sturen maar niet communicatiever. Demping blijft volgens mij gelijk.
- MartijnGizmo
Volgens mij is het andersom, JD programmeert de GTE's zo dat de motor niet constant uit gaat en koud vol wordt belast. Maar inderdaad, met alle systemen zou ik ook niet zitten wachten op een mogelijke schuldvraag ivm chippen en garantie.sitechris schreef:Met een plugin hybrid zou ik wat voorzichtiger zijn met chippen. Het is maar de vraag of de warmtehuishouding goed geregeld is van het blok. Koelt de warme turbo goed af als hij opeens op elektrisch overschakelt? Wat als de olietemperatuur vanwege elektrisch rijden laag is en je opeens via kickdown motor bijschakelt? Bij VAG hebben ze veel problemen met blok van de GTE.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Voor de Passat en Golf GTE is inmiddels ook een fabrieksupdate beschikbaar die ervoor zorgt dat in de sportieve GTE modus bij gaslos de motor blijft draaien. Was voorheen niet het geval.
- Macboy
Leuk verhaal Beros
Nu de fotos nog, ben erg benieuwd naar de kleurencombo.

Nu de fotos nog, ben erg benieuwd naar de kleurencombo.
- Reind
Kreeg gister mailtje van de dealer. Je auto word hier nu afgeladen. Gister avond even langs gereden. Leuk om voor het eerst je nieuwe auto te zien. Alles nog in het plastic enzo maartoch. Volgende week zaterdag word hij afgeleverd.

- Hugo Bos
Vet, british racing green 

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Mooie auto! lekker kleurtje zo met die verlichting. Welke dealer is dit? Story Nijmegen?
- Tim N
Super, snel gegaan zeg van bestellen tot levering.
Was wel gaaf als boston, oxford oid leverbaar was geweest.
Was wel gaaf als boston, oxford oid leverbaar was geweest.
- Macboy
Dat zijn de gaafste dingen op autogebied !!
Wat betreft kleuren hebben we die discussie vaker gehad. Blijft gewoon jammer.
Wat betreft kleuren hebben we die discussie vaker gehad. Blijft gewoon jammer.
- Reind
Ik ben een tukker dus dit is bij Broekhuis in Enschede. Het is inderdaad snel gegaan. Schijnt dat de fabriek zich helemaal richt op de productie van de 330e. Als je op hetzelfde moment een 330d had besteld had je hem waarschijnlijk niet meer in 2016 op kenteken gehad.
- Martijn_bmw
scheelt dat je die 330d ook liever in 2017 op kenteken hebt
25% --> 22%
wel mooi dat een fabriek zo meedenkt voor de nederlandse markt

wel mooi dat een fabriek zo meedenkt voor de nederlandse markt
- Luca
Mooie bak!
- RutgerK
GTE is toch alleen via externe box te chillen bij JD? Kan hij dat soort dingen ook programmeren via die box? Ik dacht dat het een sub optionele oplossing was.MartijnGizmo schreef:Volgens mij is het andersom, JD programmeert de GTE's zo dat de motor niet constant uit gaat en koud vol wordt belast. Maar inderdaad, met alle systemen zou ik ook niet zitten wachten op een mogelijke schuldvraag ivm chippen en garantie.sitechris schreef:Met een plugin hybrid zou ik wat voorzichtiger zijn met chippen. Het is maar de vraag of de warmtehuishouding goed geregeld is van het blok. Koelt de warme turbo goed af als hij opeens op elektrisch overschakelt? Wat als de olietemperatuur vanwege elektrisch rijden laag is en je opeens via kickdown motor bijschakelt? Bij VAG hebben ze veel problemen met blok van de GTE.
Ik kan bij de e-tron niet goed vaststellen wat wanneer gebeurt. Als het kouder is dan wordt de motor veel sneller ingeschakeld in hybride stand. Ook onder de 50 km/u en bij stilstaan. Misschien is dat om warmte in het blok te krijgen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Bij mijn PHEV om warmte in het interieur te krijgen. Schakel ik de fan uit, slaat de motor ook af. Lang leve de stoelverwarming....