Ziek ..... Nieuw leven!
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Ziek................Maandag 8 oktober ziekenhuisopname
Rijbewijs is natuurlijk een ding, en een belangrijk ding, maar zal vooral afhangen hoe lang je klachten vrij bent?
Maar hoe lang duurt het voordat je alles weer kunt en mag?
Met krachttraining kan ik me voorstellen dat er toch best wel wat druk op je hoofd komt te staan (afgaande op mijn eigen manier van sporten) en dat je dat idd. erg rustig op moet bouwen.
Met krachttraining kan ik me voorstellen dat er toch best wel wat druk op je hoofd komt te staan (afgaande op mijn eigen manier van sporten) en dat je dat idd. erg rustig op moet bouwen.
- Riceaux
Rijbewijs mag een jaar na de laatste aanval weer. Of als de neurochirurg het eerder vertrouwd vind, maar dan nog blijf ik afhankelijk van het CBR.Richardt. schreef:Rijbewijs is natuurlijk een ding, en een belangrijk ding, maar zal vooral afhangen hoe lang je klachten vrij bent?
In principe mag/kan ik alles weer. Alleen dingen als zwemmen moeten onder begeleiding. En sporten met fysiek contact mag ik een half jaar niet. Alleen m'n energieniveau en krachtniveau zijn gewoon zwaar aangetast door de operatie. Duurt dus ook nog wel even voordat ik weer aan het werk ga. Vooral omdat ik grote temperatuurverschillen zoveel mogelijk moet vermijden.
- Peric
Dan sport je toch niet helemaal goed hoor. Goed uitademen als je kracht zet is best belangrijk.Richardt. schreef:Rijbewijs is natuurlijk een ding, en een belangrijk ding, maar zal vooral afhangen hoe lang je klachten vrij bent?
En Rico, veel succes met de revalidatie! Steady but slowly..
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nouja, ik loop natuurlijk niet met kloppende aders en een dikke rode kop door de sportschool.Dan sport je toch niet helemaal goed hoor. Goed uitademen als je kracht zet is best belangrijk.
Maar als je flink wat gewicht verzet en net dat laatste zetje geeft, dan loopt de spanning wel op natuurlijk

De druk is dan ongetwijfeld hoger dan in rust toestand. Natuurlijk zal Rico niet zo fanatiek beginnen, maar ik vind een paar weken na zo'n zware operatie alweer aan de krachttraining beginnen best vlot. Voor mijn gevoel dan iig

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kracht zetten is altijd uitademen idd.....................voor iedereen een verplichte regel, bij hypertensie en persen ben je rijp voor een CVA..........
En ja, dat geldt ook voor het schijten idd...............
En ja, dat geldt ook voor het schijten idd...............
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Zo vanzelfsprekend is dit niet hoor. Ik doe zelf 7 jaar bodybuilding en bij sommige oefeningen adem ik pas uit als ik de herhaling heb gedaan. Het verschilt per oefening. Oefeningen als deadlift, benchpress, squat hou ik 't in totdat ik de herhaling heb gedaan. De ander doet het liever niet.. Ieder z'n ding, maar het is niet per definitie zo dat je uit MOET ademen bij het kracht zetten.
- Riceaux
Ik train sowieso niet zo enthousiast hoor. Alleen lichte oefeningen om de krachten wat op peil te houden normaal. Ben nu wel van plan om iets verder te gaan qua oefeningen.De druk is dan ongetwijfeld hoger dan in rust toestand. Natuurlijk zal Rico niet zo fanatiek beginnen, maar ik vind een paar weken na zo'n zware operatie alweer aan de krachttraining beginnen best vlot. Voor mijn gevoel dan iig
Thanks!En Rico, veel succes met de revalidatie! Steady but slowly..
Heb nu al helemaal niet meer het gevoel dat ik 2 weken geleden geopereerd ben. Maar dat is juist verraderlijk omdat je dan snel de neiging hebt om veel meer te doen dan eigenlijk goed voor je is.
- Riceaux
Re: Ziek................Uitslag eerste MRI na operatie
Zonet de uitslag van de eerste MRI-scan na de 2de operatie gekregen. Uitslag is zeer positief. Het is nog niet helemaal duidelijk of al het tumorweefsel is verwijderd. Maar sowieso 90% van wat er na de 1ste operatie nog zat. En gek genoeg is het gat wat er na de 1ste operatie zat nu grotendeels weer opgevuld met hersenweefsel.
De witte stukken op de onderstaande scans zijn niet per definitie tumorweefsel. Kan ook vocht zijn of gevolgen van de operatie. Heb ook maar 1 laag van de totale scan gepost hieronder. Wat je in ieder geval wel kan zien is dat het gat grotendeels is opgevuld. De uitslag is pas echt doorgedrongen na een half uurtje. Krijg nu de smile niet van m'n smoel af. Vanmiddag direct de papieren opsturen naar het CBR om m'n rijbewijs weer aan te vragen, de chirurg zag geen medische reden waarom ik niet zou kunnen rijden.
Voor de operatie

Na de operatie

De witte stukken op de onderstaande scans zijn niet per definitie tumorweefsel. Kan ook vocht zijn of gevolgen van de operatie. Heb ook maar 1 laag van de totale scan gepost hieronder. Wat je in ieder geval wel kan zien is dat het gat grotendeels is opgevuld. De uitslag is pas echt doorgedrongen na een half uurtje. Krijg nu de smile niet van m'n smoel af. Vanmiddag direct de papieren opsturen naar het CBR om m'n rijbewijs weer aan te vragen, de chirurg zag geen medische reden waarom ik niet zou kunnen rijden.

Voor de operatie
Na de operatie
-
Super nieuws Rico. Dat je zelfs de MRI-scan met ons deelt..

-
Onlinetomgtr
Goed man!!! Fijn om ook weer eens goed nieuws te horen en helemaal top dat het goede nieuws van jou komt! Hopelijk zit je weer lekker snel achter het stuur. Hoef niet te zeggen " je leven weer op te pakken" want als ik andere draadjes volg hou je jezelf aardig bezig!
- dvh
Knap dat dat allemaal kan tegenwoordig 
Congrats man!

Congrats man!
- frank de jonge
- GTRene
hopelijk krijg je het felbegeerde papiertje snel terug...
ik zie trouwens een 3 en een 5 in je rechter hersenhelft

-
GTRene schreef:hopelijk krijg je het felbegeerde papiertje snel terug...
Heeft met het aantal cellen te maken, wist je dat?

- Riceaux
Tsja ik heb daar niet zoveel problemen mee. En het programma waarmee de chirurg werkt is een klein beetje veranderd waardoor hij nu ook scans door kan mailen. Dus dit zijn ook de eerste plaatjes die ik zelf op m'n computer heb staan. Anders had ik ze ook al wel eerder gedeeld.Super nieuws Rico. Dat je zelfs de MRI-scan met ons deelt..

Ik heb mezelf inderdaad aardig bezig gehouden de laatste tijd. Maar dit geeft me toch wel weer een extra stoot energie om dingen te ondernemen en te plannen. Volgende week maar even mailtje sturen naar m'n opleiding om plan van aanpak te maken om weer door te kunnen met m'n studie.Goed man!!! Fijn om ook weer eens goed nieuws te horen en helemaal top dat het goede nieuws van jou komt! Hopelijk zit je weer lekker snel achter het stuur. Hoef niet te zeggen " je leven weer op te pakken" want als ik andere draadjes volg hou je jezelf aardig bezig!
Haha was me nog niet eens opgevallen. Maar zoals Erik zegt heeft het met het aantal hersencellen te maken, rechts blijkbaar 35 hersencellen en links niks.ik zie trouwens een 3 en een 5 in je rechter hersenhelft

- Tristan
Erg fijn om ook eens goed nieuws te lezen! 

-
OnlineLuco
Super voor je

-
- Roy RS
- Niels
- Auto: Prius+
Super! Dan valt een last van je af zeg 

-
Gefeliciteerd Rico! 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Van harte Rico

- Joopieboy
Gefeliciteerd, dat klinkt wel heel erg goed! 

- Arthur
- Auto: Nr.51