BMW M3 GTS
-
OnlineHielke
- Berichten: 11636
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M3 GTS
Lijkt Porsche wel?
Komt Porsche met tot 100 stuks gelimiteerde oplages van de GT3 of GT3 RS om dan nog voordat ze worden afgeleverd al weer een nieuwe gelimiteerde straat oplage van die auto's te introduceren?
Dacht het niet. Je kunt bij Porsche al sinds jaar en dag de no limit real thing bestellen.
Komt Porsche met tot 100 stuks gelimiteerde oplages van de GT3 of GT3 RS om dan nog voordat ze worden afgeleverd al weer een nieuwe gelimiteerde straat oplage van die auto's te introduceren?
Dacht het niet. Je kunt bij Porsche al sinds jaar en dag de no limit real thing bestellen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 GTS
whahahaFerdiACS1 schreef:Andre, die avatar van jou lijdt mij te veel af.
Heb de mijne ook aangepast, ter compensatie...

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M3 GTS
Gaat niet per definitie om het gelimiteerde, maar het is natuurlijk wel zo dat bij Porsche de nieuwe modellen echt heel snel wisselen, een GT3 mk1 wordt al als oud bestempeld, omdat er al 10 topmodellen gevolgd hebben, model dat vandaag hot is, wordt binnen een jaar al overspoeld door een nieuwe topmodel (huidige GT3 RS wordt einde van het jaar weer vol overbluft door de GT2 RS). Denk dat de 'houdbaarheid' van de GTS beter is, getuige o.a. de CSL.Hielke schreef:Lijkt Porsche wel?
Komt Porsche met tot 100 stuks gelimiteerde oplages van de GT3 of GT3 RS om dan nog voordat ze worden afgeleverd al weer een nieuwe gelimiteerde straat oplage van die auto's te introduceren?
Dacht het niet. Je kunt bij Porsche al sinds jaar en dag de no limit real thing bestellen.
Neemt niet weg dat de (997) GT3 mk1 voor mij momenteel 'the thing to have', laat iedereen maar vingeren met 1mm beter, ander pompje daar, geloof het allemaal wel

Maar André, vooraf was je redelijk positief over de GTS en was het veelbelovend, aan je reactie kan ik opmaken dat jouw bestelling iig niet meer in de planning staat? Dacht namelijk dat Porsche niet jouw ding was, merk/principe/motorsportbenadering wel, maar de lay-out vergde een andere techniek op de grens dat niet je ding was?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 GTS
996 vind ik ook niet echt mooi, maar deze is toch best aardigKasteel schreef: Neemt niet weg dat de (997) GT3 mk1 voor mij momenteel 'the thing to have', laat iedereen maar vingeren met 1mm beter, ander pompje daar, geloof het allemaal wel.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M3 GTS
Begrijp me goed, ben ook totaal weg van de 996 gt3, met name de mk1, maar wat me er een beetje aan tegenstaat is toch de leeftijd die nu toch wel begint te tellen (beetje onderhoudangst ed).GTRene schreef:996 vind ik ook niet echt mooi, maar deze is toch best aardigKasteel schreef: Neemt niet weg dat de (997) GT3 mk1 voor mij momenteel 'the thing to have', laat iedereen maar vingeren met 1mm beter, ander pompje daar, geloof het allemaal wel.
lijkt wel een CS
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GTS
GTS is super alleen ik zou het van bmw wel waardeloos vinden als er een GTS-R komt.
Een GTS is al niet goedkoop en dan denk je dat je wat speciaals hebt. De eerste auto is nog niet eens aan een klant uitgeleverd en men spreekt al van een opvolger in de naam van GTS-R
Bij porsche heb je GT3 en GT3 RS en meestal halverwege heb je een MK2 update mid cycle update. En dat is het dan. Meer versies zijn er niet en meer is ook niet nodig.
GT2 is turbo dat heeft niks met de GT3 series te maken.
Te veel editions is gewoon niet goed. Bij bmw doen ze dat niet goed op deze manier. Komt op mij een beetje over als het uitmelken van de M3 en dat is jammer en dat heeft bmw niet nodig.
Een GTS is al niet goedkoop en dan denk je dat je wat speciaals hebt. De eerste auto is nog niet eens aan een klant uitgeleverd en men spreekt al van een opvolger in de naam van GTS-R
Bij porsche heb je GT3 en GT3 RS en meestal halverwege heb je een MK2 update mid cycle update. En dat is het dan. Meer versies zijn er niet en meer is ook niet nodig.
GT2 is turbo dat heeft niks met de GT3 series te maken.
Te veel editions is gewoon niet goed. Bij bmw doen ze dat niet goed op deze manier. Komt op mij een beetje over als het uitmelken van de M3 en dat is jammer en dat heeft bmw niet nodig.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M3 GTS
+1
Die vergelijking van Bart en anderen over Porsche 997 slaat natuurlijk nergens op. Is alleen maar bewijs dat men zich niet in Porsche verdiept. Je hebt Carrera, GT3, GT2 en Turbo. En dat er om de 4 jaar een facelift is lijkt me niet meer dan logisch.
De SportClassic komt om de 25 jaar dus om dat nou als argument te gebruiken ...
Die vergelijking van Bart en anderen over Porsche 997 slaat natuurlijk nergens op. Is alleen maar bewijs dat men zich niet in Porsche verdiept. Je hebt Carrera, GT3, GT2 en Turbo. En dat er om de 4 jaar een facelift is lijkt me niet meer dan logisch.
De SportClassic komt om de 25 jaar dus om dat nou als argument te gebruiken ...
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M3 GTS
Nou Ilija, het is ook geen aanval richting Porsche, maar zeggen dat BMW de media vingert door steeds met nieuwe topmodellen te komen en dan Porsche als tegenvoorbeeld te nemen is onzin.Macboy schreef:+1
Die vergelijking van Bart en anderen over Porsche 997 slaat natuurlijk nergens op. Is alleen maar bewijs dat men zich niet in Porsche verdiept. Je hebt Carrera, GT3, GT2 en Turbo. En dat er om de 4 jaar een facelift is lijkt me niet meer dan logisch.
De SportClassic komt om de 25 jaar dus om dat nou als argument te gebruiken ...
En 4 jaar per facelift, hoelang heeft de 997 mk1 GT3 meegedraaid dan volgens jou? Volgens mij alleen modeljaar medio 2007-medio 2009? Edit: zie net een exemplaar van eind 2006 voorbij komen op Autogespot, had ze nog niet ouder gezien dan met 'x-kenteken'.
SportClassic staat overigens al 2 weken in Heteren, jij als mede/Porsche-fapper bent jezelf verplicht er een kijkje te nemen.
Edit: gt3-jaren
-
- Berichten: 22263
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M3 GTS
BMW komt met die specials na de facelift of tegen het einde van het model. CSL na de facelift, GTS na de facelift, 1 serie M-achtig model eind van het model, enz. terwijl Porsche continu die modellijnen heeft (al is de GT2 RS nieuw) en die modellen meelopen met de rest (en dus ook de facelifts).
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GTS
Tom hoe zou jij je voelen als je 188k hebt overgemaakt voor een GTS die nog gebouwd moet worden en dat er nu waarschijnlijk een GTS-R zit aan te komen.
Bekijk het even in dat perspectief.
Bekijk het even in dat perspectief.
-
- Berichten: 22263
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M3 GTS
Ik onderbouw alleen even wat Ilija zegt.
Vind zo'n GTS wel gaaf (zo van de filmpjes, qua geluid e.d.) maar zou em voor het geld niet kopen.
Dan liever voor 70k een 2e hands M3 oppikken, 30k eraan verspijkeren, orginele stoelen/spullen opslaan en bij verkoop weer erop zetten. Is wel geen GTS maar waarschijnlijk even zo goed.
Eigenlijk zou ik sowieso geen BMW meer kopen als GT3 binnen bereik valt en je de dagelijkse bruikbaarheid van een M niet nodig hebt.
Vind zo'n GTS wel gaaf (zo van de filmpjes, qua geluid e.d.) maar zou em voor het geld niet kopen.
Dan liever voor 70k een 2e hands M3 oppikken, 30k eraan verspijkeren, orginele stoelen/spullen opslaan en bij verkoop weer erop zetten. Is wel geen GTS maar waarschijnlijk even zo goed.
Eigenlijk zou ik sowieso geen BMW meer kopen als GT3 binnen bereik valt en je de dagelijkse bruikbaarheid van een M niet nodig hebt.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW M3 GTS
GVD ....... 188 K
dat is wel serieus geld zeg .
dat is wel serieus geld zeg .
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 GTS
Maar wat heeft zo'n GTS-R dan nog 'meer' (of eerder minder) dan 'n GTS?
Is daar al wat bekend over?
Is daar al wat bekend over?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: BMW M3 GTS
Minder gewicht (CF kofferklep, CF motorkap), meer vermogen en alleen in zwart... Veel meer heb ik er niet over kunnen vinden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 GTS
wellicht breder in de wielkasten? 

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GTS
yep achter wielkasten lijken iets breder te worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M3 GTS
Ik geloof niet zo in een GTS-R.
Het past niet in de gedachtegoed en modellen strategie van BMW.
Het past niet in de gedachtegoed en modellen strategie van BMW.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: BMW M3 GTS
Klopt ja, ze spreken van "flared rear fenders".Andre schreef:yep achter wielkasten lijken iets breder te worden.
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 GTS
Dat paste een E28 524td ook niet in 1984(?), of een X5 ergens in 2000, of de voorwielaandrijvers die gaan komen.Rico schreef:Ik geloof niet zo in een GTS-R.
Het past niet in de gedachtegoed en modellen strategie van BMW.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M3 GTS
Maar dat waren/zijn moneymakers die je opnoemt, zo'n GTS of GTS-R absoluut niet.
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M3 GTS
Mee eens. Maar BMW heeft tov Merc en Audi geen 'jongensdromen' (meer) in 't assortiment. Een soort 'supercar' die iedereen(dus ook de autoleek lezer) wil. Bij Benz bijv de SLR en nu SLS, bij Audi de R8.Rico schreef:Maar dat waren/zijn moneymakers die je opnoemt, zo'n GTS of GTS-R absoluut niet.
Dit is blijkbaar BMW's manier.Het geeft propaganda/airtime etc aan hun en dat hebben ze op 't gebied van 'autoposters boven het bed met moderne auto's anno 2010' op hun manier qua merkbeleving/ propaganda nodig.
Denk ik.
Maar ik praat hun niet goed:Meteen een straat GTR dan maar op de markt brengen, zeg maar zoals David R.'s M3 eruitziet en dan met 'n 4,5 liter met 570pk bij 9000rpm en 1200kg ofzo.

Voor 4ton mi-ni-maal.....
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: BMW M3 GTS
Zolang BMW bij het maken van snelle versies van een normale auto blijft, maken ze geen "jongensdromen" auto's. Een M3 CSL/GTS/GTS-R/GTR is ook maar gewoon een opegdikte middenklasser. Hoe gaaf wij het ook vinden, de autoleek, de vrouwtjes of het grote publiek ziet een schreeuwerig aangeklede normale auto.
Kom je met iets als een R8, SLS of in mindere mate een SLR (want dat is ook een opgedikte SL55), dan trek je aandacht, dan maak je een jongensdroom. Dán pas maak je iets wat het publiek begrijpt.
Nu is het de vraag of BMW dat wel wil, of dat ze altijd de "underdog" willen blijven maar toch met hun "normale" auto's verbluffende prestaties blijven neerzetten.
Kom je met iets als een R8, SLS of in mindere mate een SLR (want dat is ook een opgedikte SL55), dan trek je aandacht, dan maak je een jongensdroom. Dán pas maak je iets wat het publiek begrijpt.
Nu is het de vraag of BMW dat wel wil, of dat ze altijd de "underdog" willen blijven maar toch met hun "normale" auto's verbluffende prestaties blijven neerzetten.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M3 GTS
Technical Specifications BMW M3 GTS.
BMW M3 GTS
Body
Number of doors/seats 2 / 2
Length/Width/Height (unladen) mm 4645 / 1804 / 1387
Wheelbase mm 2760
Track front/rear mm 1546 / 1539
Turning cycle m 11.9
Tank capacity appr ltr 63
Cooling system incl. heating ltr 11-4
Engine oil3) ltr 8.8
Weight, unladen, to DIN/EU kg 1530 / 1605
Max load to DIN kg 350
Max perm weight, overall kg 1880
Max perm axle load front/rear kg 950 / 980
Max perm trailer load (12 %) braked/unbraked kg – / –
Perm roof load/trail download kg – / –
Luggage capacity l 430
Air resistance cd x A 0.34 x 2.17
Engine
Config/no of cyls/valves V / 8 / 4
Engine technology High-revving concept with individual throttle valves, Bi-Vanos, dynamically optimised oil supply and ionic-current knock control
Capacity cc 4361
Stroke/bore mm 82.0 / 92.0
Compression ratio :1 12.0
Fuel grade at least RON 95
Max output kW/bhp 331 / 450
at min–1 8300
Max torque Nm 440
at min–1 3750
Electrical system
Battery/installation Ah/– 70 / luggage comp
Alternator A/W 180 / 2520
Driving dynamics and safety
Suspension, front Aluminium double-joint spring-strut suspension with tension rod; small, positive steering scrub radius; traverse force compensation; anti-dive, coilover suspension with dampers independently variable in compression and rebound travel, variable wheel camber
Suspension, rear Lightweight five-link rear suspension with anti-squat and anti-dive, rigid rear-axle support, coilover suspension with dampers independently variable in compression and rebound travel, variable wheel camber
Brakes, front Six-piston fixed-calliper compound disc brakes
Diameter mm 378 x 32, vented and perforated
Brakes, rear Four-piston fixed-calliper compound disc brakes
Diameter mm 380 x 28, vented and perforated
Driving stability systems Fitted as standard: DSC incl. ABS and DTC (Dynamic Traction Control), CBC Cornering Brake Control, DBC Dynamic Brake Control, rain brake support, fading compensation, hill-start assistant, variable M differential lock, Electronic Damper Control
Safety features Fitted as standard: Airbags for driver and front seat passenger, side airbags for driver and front seat passenger, head airbags, three-point automatic belts with belt stoppers, pretensioners and belt-force limiters, crash sensors, tyre defect indicator, firmly bolted roll bar with fastening points for optional roll cage and additionally supplied six-point safety belts for driver and front seat passenger
Steering Rack-and-pinion hydraulic steering with Servotronic function
Overall steering transmission :1 12.5
Tyres front/rear 255/35 ZR19 / 285/30 ZR19
Wheels front/rear 9J x 19 LM / 10J x 19 LM
BMW M3 GTS
Transmission
Type 7-speed M Dual Clutch Drivelogic transmission
Gear ratios I :1 4.780
II :1 3.056
III :1 2.153
IV :1 1.678
V :1 1.390
VI :1 1.203
VII :1 1.000
R :1 4.454
Final drive :1 3.154
Performance
Power-to-weight ratio kg/kW 4.6
Output per litre kW/ltr 75.9
Acceleration 0–100 km/h s 4.4
0–1000 m s 22.5
Top speed km/h 305
Fuel con in the EU cycle
Urban ltr/100km 18.4
Extra-urban ltr/100km 9.3
Composite ltr/100km 12.7
CO2 g/km 295
Emission classification EU5
Insurance category (German)
KH / VK / TK
BMW M3 GTS
Body
Number of doors/seats 2 / 2
Length/Width/Height (unladen) mm 4645 / 1804 / 1387
Wheelbase mm 2760
Track front/rear mm 1546 / 1539
Turning cycle m 11.9
Tank capacity appr ltr 63
Cooling system incl. heating ltr 11-4
Engine oil3) ltr 8.8
Weight, unladen, to DIN/EU kg 1530 / 1605
Max load to DIN kg 350
Max perm weight, overall kg 1880
Max perm axle load front/rear kg 950 / 980
Max perm trailer load (12 %) braked/unbraked kg – / –
Perm roof load/trail download kg – / –
Luggage capacity l 430
Air resistance cd x A 0.34 x 2.17
Engine
Config/no of cyls/valves V / 8 / 4
Engine technology High-revving concept with individual throttle valves, Bi-Vanos, dynamically optimised oil supply and ionic-current knock control
Capacity cc 4361
Stroke/bore mm 82.0 / 92.0
Compression ratio :1 12.0
Fuel grade at least RON 95
Max output kW/bhp 331 / 450
at min–1 8300
Max torque Nm 440
at min–1 3750
Electrical system
Battery/installation Ah/– 70 / luggage comp
Alternator A/W 180 / 2520
Driving dynamics and safety
Suspension, front Aluminium double-joint spring-strut suspension with tension rod; small, positive steering scrub radius; traverse force compensation; anti-dive, coilover suspension with dampers independently variable in compression and rebound travel, variable wheel camber
Suspension, rear Lightweight five-link rear suspension with anti-squat and anti-dive, rigid rear-axle support, coilover suspension with dampers independently variable in compression and rebound travel, variable wheel camber
Brakes, front Six-piston fixed-calliper compound disc brakes
Diameter mm 378 x 32, vented and perforated
Brakes, rear Four-piston fixed-calliper compound disc brakes
Diameter mm 380 x 28, vented and perforated
Driving stability systems Fitted as standard: DSC incl. ABS and DTC (Dynamic Traction Control), CBC Cornering Brake Control, DBC Dynamic Brake Control, rain brake support, fading compensation, hill-start assistant, variable M differential lock, Electronic Damper Control
Safety features Fitted as standard: Airbags for driver and front seat passenger, side airbags for driver and front seat passenger, head airbags, three-point automatic belts with belt stoppers, pretensioners and belt-force limiters, crash sensors, tyre defect indicator, firmly bolted roll bar with fastening points for optional roll cage and additionally supplied six-point safety belts for driver and front seat passenger
Steering Rack-and-pinion hydraulic steering with Servotronic function
Overall steering transmission :1 12.5
Tyres front/rear 255/35 ZR19 / 285/30 ZR19
Wheels front/rear 9J x 19 LM / 10J x 19 LM
BMW M3 GTS
Transmission
Type 7-speed M Dual Clutch Drivelogic transmission
Gear ratios I :1 4.780
II :1 3.056
III :1 2.153
IV :1 1.678
V :1 1.390
VI :1 1.203
VII :1 1.000
R :1 4.454
Final drive :1 3.154
Performance
Power-to-weight ratio kg/kW 4.6
Output per litre kW/ltr 75.9
Acceleration 0–100 km/h s 4.4
0–1000 m s 22.5
Top speed km/h 305
Fuel con in the EU cycle
Urban ltr/100km 18.4
Extra-urban ltr/100km 9.3
Composite ltr/100km 12.7
CO2 g/km 295
Emission classification EU5
Insurance category (German)
KH / VK / TK
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M3 GTS
hm, DIN weight dus 1530kg...echte kilo's dus nat? EU is +75kg is bestuurder (met mazzel qua gewicht)
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: BMW M3 GTS
Kentekengewicht in Europa is gelijk aan een rijklare auto met halve tank brandstof zonder bestuurder. Dus 1605kg in dit geval.GTRene schreef:hm, DIN weight dus 1530kg...echte kilo's dus nat? EU is +75kg is bestuurder (met mazzel qua gewicht)
Laatst gewijzigd door Youp op 18 mei 2010, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.