Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joop

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Joop » 16 aug 2015, 15:28

Mooie route Beros! Daar kan ik wellicht nog wel wat mee voor een Alpenrit in de Franse hoek van de Alpen. :thumbup:

Dit jaar hebben wij de omgeving van de Julische Alpen en de Kamnik-Savinja Alpen aangedaan voor onze jaarlijkse roadtrip door de Alpen. Een trip door Oostenrijk, Italië en Slovenië. Slovenië is mij in ieder geval goed bevallen en heb er uiteindelijk wel geweldige rijderswegen kunnen vinden en bewees maar weer eens te meer dat de Alpenpassen niet allemaal 2500m boven zeeniveau (bijv. de Stelviopass) hoeven te liggen om leuk te kunnen sturen.

Verslag van de rit is terug te lezen in dit topic: Driving The Alps 2015: "Slovenija"

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2015, 22:07

Joop schreef:Mooie route Beros! Daar kan ik wellicht nog wel wat mee voor een Alpenrit in de Franse hoek van de Alpen. :thumbup:

Dit jaar hebben wij de omgeving van de Julische Alpen en de Kamnik-Savinja Alpen aangedaan voor onze jaarlijkse roadtrip door de Alpen. Een trip door Oostenrijk, Italië en Slovenië. Slovenië is mij in ieder geval goed bevallen en heb er uiteindelijk wel geweldige rijderswegen kunnen vinden en bewees maar weer eens te meer dat de Alpenpassen niet allemaal 2500m boven zeeniveau (bijv. de Stelviopass) hoeven te liggen om leuk te kunnen sturen.

Verslag van de rit is terug te lezen in dit topic: Driving The Alps 2015: "Slovenija"

Wat een fantastisch verslag Joop !!! Man wat gaaf, moet zeggen dat Duitsland een onderschat land is, ik kom er zeer graag.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 16 aug 2015, 22:22

Gaaf verslag en prachtige foto's. Krijg meteen zin om er heen te gaan :)

Metchu

Bericht door Metchu » 16 aug 2015, 23:31

Joop schreef:Mooie route Beros! Daar kan ik wellicht nog wel wat mee voor een Alpenrit in de Franse hoek van de Alpen. :thumbup:

te gek om te lezen idd!!! lekker foto heavy ook :df:

allen

Bericht door allen » 17 aug 2015, 08:57

Joop, mooi uitgebreid verslag. :)
Slovenië staat hier (incl. onverharde paden) ook nog op de lijst.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 22 aug 2015, 21:37

Ben vandaag (zaterdag) even de Sustenpas op gereden. Niet direct een aanrader. Heel erg veel motoren, heel erg veel fietsers en vooral heel erg druk. Het uitzicht was prima, maar heb nergens tempo kunnen maken. Doordeweeks rijdt het een stuk prettiger.

Beros

Bericht door Beros » 22 aug 2015, 23:53

Omdat wij een beetje snel naar het zuiden wilden, zijn we door de Frejustunnel gegaan (van Modane naar Bardonecchia), niet wetende dat dat zo prijzig zou zijn (45€ enkeltje uit m'n hoofd). Je kunt dan veel beter vanuit het Valloiredal een col pakken, Galibier/Croix de Fer/Glandon.

Joop

Bericht door Joop » 24 aug 2015, 21:03

Die zal ik ook even onthouden Beros. De tunnels bij dergelijke grensovergangen probeer ik doorgaans ook wel te mijden (los van de tol). Vaak niet het meest spannende en ook vaak een grotere kans op opstoppingen van verkeer.
romo schreef: Wat een fantastisch verslag Joop !!! Man wat gaaf, moet zeggen dat Duitsland een onderschat land is, ik kom er zeer graag.
Thx (en anderen natuurlijk ook)...

...Duitsland is ook erg fijn inderdaad. Ook een van de plekken waar ik toch met regelmatig te vinden ben: naast de Eifel in bijv., Sauerland, Beieren, Baden-Würtemberg (met o.a. z'n Zwarte Woud). Vaak ook nog gewoon erg rustig waardoor je alle ruimte hebt om lekker een stukje te sturen.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 sep 2015, 14:07

Ik lees hier mooie inspiratie voor de racefiets! :police:

Afgelopen zomer de Maratona dles Dolomiti gefietst en in deze omgeving ook veel met de auto gereden. Waanzinning. Met de auto minder afzien uiteraard, maar mooi op een andere manier.

allen

Bericht door allen » 03 sep 2015, 14:33

Met de fiets lijkt me leuk, maar dan niet op een echte racer. 3 of 4 weken afzien met een zwaar bepakte fiets. Wellicht zwerven door Afrika? Zoiets belachelijks zwerft al een tijdje in m'n hoofd... :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 03 sep 2015, 15:24

allen schreef:Met de fiets lijkt me leuk, maar dan niet op een echte racer. 3 of 4 weken afzien met een zwaar bepakte fiets. Wellicht zwerven door Afrika? Zoiets belachelijks zwerft al een tijdje in m'n hoofd... :bag:
Ghehe.
Ik hou wel van jouw instelling.... :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 sep 2015, 18:07

allen schreef:Met de fiets lijkt me leuk, maar dan niet op een echte racer. 3 of 4 weken afzien met een zwaar bepakte fiets. Wellicht zwerven door Afrika? Zoiets belachelijks zwerft al een tijdje in m'n hoofd... :bag:
Ik speel ook wel eens met dat soort ideeën.

Check deze blog! Dat is pas een avontuur. Single speed over de aardkloot.

http://markusstitz.com

allen

Bericht door allen » 03 sep 2015, 18:36

Zoek dan ook eens naar Henk van Dillen.
Ik speelde met het idee ooit met de wagen naar Singapore te rijden voor een bakkie koffie bij m'n zus.
Deze beste jongen is dit jaar op een fiets van 200 euro vertrokken. Naar Singapore inderdaad. :shock:
Hij is er nog niet overigens...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 sep 2015, 18:42

Verleden week vertrokken?
:mrgreen: :wink:

Walter

Bericht door Walter » 17 sep 2016, 12:42

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 sep 2016, 16:46

:thumbup: gaaf! Geweldige auto ook voor een Road trip :df: :D

allen

Bericht door allen » 17 sep 2016, 17:52

Wales en Schotland zijn super. Eerstgenoemde kom ik het liefst ieder jaar wel even. Fantastische wegen. Je kunt er hard, maar ook als je rustig rijdt blijft het geweldig genieten!
Mooie foto's.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 sep 2016, 20:44

Prachtig verslag :clap:

Rein

Bericht door Rein » 15 nov 2016, 12:37

Op dit moment studeer ik voor een jaar in Birmingham, een uitgelezen kans om opzoek te gaan naar wat mooie UK-roads!

Het plan is om komend weekend een auto te huren (Europcar, VW Passat voor 50 pond :shock: ) en dan vanuit Birmingham richting de EVO triangle te rijden. Vanuit daar door Snowdonia, richting Anglesey-circuit (vanwege de gave beelden die in de Chris Harris videos worden geschoten). Probleem is alleen dat het nogal uit de richting is, vraag mij dus af of dit wel haalbaar is?

Na een overnachting in de buurt van Aberystwyth wilde ik dan de weg pakken waar Walter naar refereert (van Tregaron naar Llanwrtyd Wells) en nog wat rondtoeren door Brecon Beacons.

Dit is het globale idee tot nu toe: https://goo.gl/maps/2pJCZyjSNax" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik vind het zelf wat lastig inschatten of dit erg ambitieus is voor een weekendje (zaterdagochtend 8u - zondagavond 20u). We willen natuurlijk ook wel even rondkijken hier en daar ipv enkel rondrijden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Zijn er verder nog suggesties qua mooie wegen die zeker de moeite waard zijn?

Niels

Bericht door Niels » 15 nov 2016, 13:16

Leuk plan. Ik vermoed dat die 12 uur reistijd er ook echt wel in gaat. Ooit eens een langweekend Schotland gedaan en wij kwamen maar halverwege onze doelen. Wel mooi rijden!

allen

Bericht door allen » 15 nov 2016, 13:36

Hier omgekeerd. We waren in de helft van de tijd door onze route heen in Schotland. Achteraf gezien te debiel gereden en behalve de weg weinig anders gezien.

Niels

Bericht door Niels » 15 nov 2016, 14:29

:lol:

Kortom, gewoon gaan rijden en kijken hoe ver je komt :df:

allen

Bericht door allen » 15 nov 2016, 14:45

Weet niet of ze het nog hebben. Paar maanden terug zat ik er een beetje doorheen en had ik geen zin meer om nog even te stoppen bij de Aldi. Die goedkope supermarkt idd. We hebben daar een fantastisch duidelijke wegenkaart (boekvorm) van waarop je het kleinste kronkelweggetje nog kunt vinden. Fantastisch als je een bijrijder hebt die een beetje kaart kan lezen en niet snel misselijk wordt.

Walter

Bericht door Walter » 15 nov 2016, 18:57

.
Laatst gewijzigd door Walter op 29 jan 2017, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein

Bericht door Rein » 18 nov 2016, 09:14

Dank heren, we gaan het gewoon proberen! Gelukkig regent het altijd, dus tijd genoeg om lekker veel te rijden :df:

@Allen, kon niets vinden bij de plaatselijke Aldi, helaas.

Ik zal proberen of ik nog wat leuke foto's kan schieten, dan post ik deze na het weekend

Plaats reactie