DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Eric H » 01 jun 2009, 22:29

Jan, Laurens, Jitse, Peter, Dennis, Madelief en iedereen die ik nu even vergeet en net zo belangrijk is voor Downforce :

Fantastisch....had vooraf het idee dat ik noodgedwongen vaker in de PTC tent te vinden zou zijn, maar het tegendeel bleek waar.
Ieder excuus dat ik had om naar Downforce te gaan werd met beide handen aangegrepen.

Gezelligheid troef, weer wat DF-ers als fanclub, weer wat nieuwe gezichten en weer wat "oude" bekenden gezien.

Super resultaat van Laurens natuurlijk :thumbup:
En ook "mijn" stickers waren goed zichtbaar :mrgreen: :mrgreen:

Nog steeds verdenk ik Jan er beetje van dat hij de regie wat geld heeft toegestopt voor wat mooie beelden van de 130i-tjes.
Volgens mij werd eerst Jitse een volle ronde over het circuit gevolgd en vervolgens was Laurens aan de beurt.
Schitterende beelden.

Mensen....................het was mooi !!!

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Mike S. » 01 jun 2009, 22:43

Sorrie dat ik je niet 1,2,3 herkende eric :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Bram » 01 jun 2009, 22:48

Mooi tempo Laurens :D Ziet er strak uit allemaal 8)

Joost H.
Berichten: 1935
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Joost H. » 01 jun 2009, 22:52

Goed bezig weer allemaal :clap:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luuk » 01 jun 2009, 23:16

Waar heeft m'n Tloslibla vandaag eigenlijk in gehangen? 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Mark Nauta » 01 jun 2009, 23:26

Paar plaatjes!!! ;)

Onze held op het podium!!!!
Afbeelding

Bij binnenkomst in de pitlane
Afbeelding


Tijdens de race:

Geweldige start voor Laurens. Bij het aanremmen van de S-bocht al vele auto's voorbij. Jitse en Peter volgen in de achtergrond.
Afbeelding

Touché. Clio meets 130i
Afbeelding

Jitse bezig in een mooie race. Peter heeft in de achtergrond de handen vol aan de 130i. Volledig dwars door de S-bocht!
Afbeelding

De 'winnende' 130i van Laurens
Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Xave30 » 01 jun 2009, 23:30

Mooie foto verslag Mark. You have done it again. :thumbup:

En gefeliciteerd team Downforce

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door GTRene » 01 jun 2009, 23:34

yeah, mooie foto's en gefeliciteerd DownForce :clap: eneuh zelfs in een andere 130i...knap, trouwens de kleurstelling van de auto's vind ik ook erg geslaagd :thumbup: (de originelen dan)

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Laurens » 01 jun 2009, 23:38

Het was weer een erg leuk weekend, ik ga nu heel snel m'n bed opzoeken morgen meer :goodnight:

Tom
Berichten: 22286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Tom » 02 jun 2009, 00:33

Vandaag ook wezen kijken :)
Heerlijk dagje zo in het zonnetje. Verder geen zin om verslag te typen, ik ga naar bed :P
Snel twee fototjes:

Afbeelding

Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Xave30 » 02 jun 2009, 00:54

8)

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luuk » 02 jun 2009, 01:04

Wit is trouwens zóóó passé... Zwart met oranje-blokjes is helemaal in op 't moment! :wink: :P

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Eric H » 02 jun 2009, 07:33

Mike Spanjersbergh schreef:Sorrie dat ik je niet 1,2,3 herkende eric :mrgreen:
Het is je vergeven Mike :lol:

Ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de on-board beelden....

kejoba
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:34

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door kejoba » 02 jun 2009, 10:58

Aan alle Downforce medewerkers, PROFICIAT!!!! :banaan:

En wederom hebben jullie het voor elkaar om een podiumplek te pakken :thumbup:

Petje af mannen!! enne lekker blijven :df:

Groet,
Kees

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jun 2009, 11:31

Dit weekend was ik in de weer met een pneumatische hamer, een slijptol en nog wat hardware waar je 't goed warm van kreeg in deze hitte en regelmatig dacht ik: hoe moeten de DF mannen 't hebben in de pits en vooral in de auto? Het was lekker heet! Petje af voor de prestaties die jullie hebben geleverd!! Erg gaaf om 't team moreel te volgen en dan na 't weekend te zien wat ze daadwerkelijk hebben gedaan. Niet verkeerd mannen.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Tom V » 02 jun 2009, 11:48

Dennis Cavallino schreef:Dit weekend was ik in de weer met een pneumatische hamer, een slijptol en nog wat hardware waar je 't goed warm van kreeg in deze hitte en regelmatig dacht ik: hoe moeten de DF mannen 't hebben in de pits en vooral in de auto? Het was lekker heet! Petje af voor de prestaties die jullie hebben geleverd!! Erg gaaf om 't team moreel te volgen en dan na 't weekend te zien wat ze daadwerkelijk hebben gedaan. Niet verkeerd mannen.
Verrader! http://www.teammoreel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Metchu » 02 jun 2009, 12:19

hahahahahahhahahaha te droog :mrgreen:


Laurens! heb je al posters? want dan komt er eentje boven me bed :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door RVV » 02 jun 2009, 12:36

Naast die van sly zeker :mrgreen:

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Jordy van Kouwen » 02 jun 2009, 12:42

Eric H schreef:Nog steeds verdenk ik Jan er beetje van dat hij de regie wat geld heeft toegestopt voor wat mooie beelden van de 130i-tjes.
Jan, moet ik mijn bankrekeningnummer nog even mailen? :-)
Er zijn opnames gemaakt voor een korte special van het Downforce Racing team, vandaar dat er ook wat beelden op de baan zijn opgenomen (voor over de interviews).
Daardoor hebben we ook toevallig de crash van Peter op de band staan. Balen Peter!

Voor de rest mooi werk mannen!

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Metchu » 02 jun 2009, 13:04

Een tip voor Peter (van Elmar) en wat andere brokkemakers van afgelopen weekend...


Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door DownforceJan » 02 jun 2009, 13:54

Jordy van Kouwen schreef:
Eric H schreef:Nog steeds verdenk ik Jan er beetje van dat hij de regie wat geld heeft toegestopt voor wat mooie beelden van de 130i-tjes.
Jan, moet ik mijn bankrekeningnummer nog even mailen? :-)
Er zijn opnames gemaakt voor een korte special van het Downforce Racing team, vandaar dat er ook wat beelden op de baan zijn opgenomen (voor over de interviews).
Daardoor hebben we ook toevallig de crash van Peter op de band staan. Balen Peter!

Voor de rest mooi werk mannen!
Jordy,

Bedankt! We zijn uiteraard heel erg benieuwd naar het resultaat.
Als je Milan er maar in houdt ".... fan van Peter.......". Prachtig!
Je bankpas is voldoende hoor. Van waar het geld komt maakt me niet uit. :df:

Je compliment komt Dennis en zijn mannen toe.
Niet iedereen zal dat zien, maar voor hem is het een zeer (in)spannende bezigheid om met zoveel onervaren jonge honden tot structuur en resultaten te komen. Dit moet echt af en toe gezegd worden.
:thnx:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Peter Tunissen » 02 jun 2009, 14:52

Nou, dan zal ik ook maar eens aan mijn verslagje beginnen.
Woensdagochtend nog druk bezig met allerlei laatste mailtjes en telefoontjes, 's middags gauw wat spullen inpakken, richting Oud-Gastel via een paar omwegen en wat last minute benodigdheden ophalen en 's avonds in de Downforce truck richting Zandvoort achter de Dunlop truck van Kees Konings aan.
Daar redelijk laat aangekomen dus niet te gek laat gemaakt en op naar donderdag die in het teken zou staan van het opbouwen van de tent. Dat duurt wel even, dus daar konden Dennis en ik onze dag mooi mee om krijgen.
's Avonds kwam Jitse erbij en de barbecue kon beginnen. :beer:
Vrijdag de vrije trainingen.
In de eerste had ik behoorlijk wat problemen met aanlopende wielen, maar dat werd in no time verholpen voor de tweede vrije training. Jitse en Laurens konden volgens mij redelijk probleemloos hun rondjes afleggen.
Daarna besloten we om op zaterdag de kwalificatie en race op één set banden te doen en op zondag de tweede race op een nieuwe set. De races duren een uur en veel langer dan dat gaan die banden ook niet mee, dus was het zaak om in de kwalificatie snel een goed rondje neer te zetten en niet te veel van de banden te vergen.
In de eerste twee pogingen reed er steeds iemand voor me in de weg, het derde rondje was redelijk in een 1.59.3 en toen maar besloten om het voor gezien te houden; in de race worden de punten immers pas verdeeld.
Jitse had een 1.58.7 gereden en Laurens die dit weekend als enige met een experimenteel korter diff reed (dat naar eigen zeggen toch wel gauw 1.5 - 2 seconden scheelde) had de tweede plaats met een 1.56.2.

Over de race op zaterdag kan ik verder kort zijn, want die was ook kort.
De start was goed en ik kon meteen al een Clio en nog een andere auto voorbij. In de Tarzan zat ik aan de binnenkant bij Jitse, maar elkaar er in de eerste bocht afrossen heeft niet zoveel zin, dus netjes achter hem aangesloten en zo ging het nog zeker twee bochten goed. Bij het insturen van het rechter gedeelte van de Slotemaker bocht voelde de auto al vreemd aan en in het Scheivlak was het duidelijk dat er linksvoor iets niet in orde was. Een lekke band of een leeglopende band, een van de twee, maar ja, kom daar in een race maar achter met een heleboel mafketels om je heen die allemaal zo snel mogelijk naar voren willen.
Omdat voor me een stuk of acht auto's elkaar dwars zaten kon ik het tempo nog redelijk makkelijk volgen, dus de eerste keer de pit ingang rechts laten liggen en besloten om het nog een rondje te proberen. Richting Audi S was het echter helemaal over met de linker voorband en moest ik op de radio aan Bjorn doorgeven dat ik binnen zou komen voor een nieuwe band. Inclusief alles kost je dat bijna een ronde, want ik kwam net weer de baan op naast Laurens en Luco. Wat daar het gevolg van was heeft iedereen al wel uitgebreid kunnen zien en lezen, dus daar ga ik verder maar niks meer over zeggen. Maar het is wel eeuwig zonde; dit was de eerste race die Downforce had kunnen en moeten winnen.
Ondanks dat ik een rondje achter lag en het eigenlijk nergens meer om ging was dit toch een hele leuke race. Zeker na de pitstops toen ik net Bos Uit uitkwam op het moment Jitse de pits uit kwam rijden, daar was dus weer een doel om naartoe te rijden. Dat lukte redelijk, met een paar tienden per rondje en onze snelste rondetijden waren uiteindelijk bijna identiek, 1.59.729 om 1.59.769. Uiteindelijk zat ik naast Jitse bij het ingaan van de Audi S toen een maffe Duitser met een Focus zo schrok van twee 130i'tjes in zijn binnenspiegel dat hij meteen maar ging rallycrossen. Jitse kon er net binnendoor voorbij, maar ik zat aan de verkeerde kant en moest even remmen om de Focus niet te raken en werd daarna op het korte rechte stuk naar Kumho toe zeker vijf keer geblokt, toen geprobeerd om er buitenom in Bos Uit voorbij te komen, dat lukte ook totdat ik daar bijna de muur in gedrukt werd en uiteindelijk hem maar aan de binnenkant voor de Tarzan bocht uitgeremd, maar toen was Jitse alweer aan de horizon verdwenen. Uiteindelijk de race twee seconden (en een ronde :angel: ) achter Jitse gefinisht, die netjes zesde was geworden!

Omdat de schade aan Laurens zijn auto toch behoorlijk was op zaterdagavond besloten om dan maar een reserveauto in Oud-Gastel op te gaan halen.
Dat is sneller gezegd dan gedaan, maar uiteindelijk waren we om 0:30 dan toch terug op het circuit en een kwartier later mochten we zelfs de paddock op van de vriendelijke meneer aan de poort.
Daarna slapen en op zondag flink wat werk om de witte 130i te ontstickeren, te bestickeren, het diff om te bouwen en alles goed af te stellen voor Laurens.
Het geeft wel aan hoe professioneel het team van monteurs van Downforce is dat zoiets in een halve dag gefixt wordt.
Daarna was het wachten op de race van maandag, die lekker laat om 16:30 gepland stond.
Dus even tijd gehad om ook wat races te zien (Dutch GT4 is mooi, close racing zit er zeker wel in, maar met rondetijden van 1.52 is het natuurlijk niet de koningsklasse van de Nederlandse toerwagen racerij te noemen.....) en met alle DF'ers die ons dit weekend bezocht hebben te praten.

Rond een uur of drie kwam Jack Plooij nog even in de tent om een interview met de meeste teamleden af te nemen (ook van degene die er niet van houden om met hun lelijke kop op tv te komen, maar gelukkig heeft Milan me heel goed er doorheen geholpen :goodnight: ) en rond een uur of vier mochten we dan eindelijk gaan opstellen. De race was eigenlijk om 16:30 gepland, maar dat werd 17:00 en dat hebben we geweten ook, ik dreef tegen die tijd bijna uit de auto, het was echt gloeiend heet binnen.
Dat meer mensen problemen hadden om hun hoofd koel te houden bleek ook al snel, want in de eerste ronde in de Gerlach kreeg ik al een tik op mijn rechter voorwiel van Pieter van Soelen die met zijn Supersport 132 GTR achteraan had moeten starten.
Daarna liep mijn rechter voorwiel aan in de linker bochten, mijn linker achterwiel in de rechter bochten en dat heeft wel een invloed op het stuurgedrag van de auto. Waar ik zondag nog vrij makkelijk 1.59'ers kon rijden zat er nu niet meer in dan hoge 2.01'ers.
Maar ja, wat doe je dan?
Binnenkomen en alles laten controleren en voor de tweede keer een race na een halve ronde weggooien of door rijden en hopen dat de schade meevalt? Omdat ik de auto van Jitse nog wel met veel pijn en moeite kon volgen toch maar besloten om buiten te blijven tot de eerste pitstop en er het beste van te hopen. Achteraf misschien niet slim, maar ja, achteraf is het makkelijk praten.
En eigenlijk leek het allemaal wel mee te vallen, met iets aangepaste lijnen door de Hugenholz, de bocht zonder naam en het uitkomen van de Audi S (zie ook de foto van Mark hierboven, dat was het resultaat van de normale lijn rijden, maar met nog meer rechts blijven bij het insturen en de linkerbocht nog rechter te maken was het toch mogelijk om linksaf te gaan zonder een uitbrekende auto) kon ik Jitse nog steeds volgen.
Totdat we na een rondje of 10 weer bij de bocht zonder naam (die linker voor Audi S) aankwamen, Jitse netjes linksaf gaat, ik dat ook wil doen maar de auto denkt 'bekijjk het maar, ik ga gewoon rechtdoor'. Gas los zorgde ervoor dat hij ietsjes instuurde, bijremmen zorgde ervoor dat hij nog iets meer stuurde en zelfs bijna genoeg om de bocht de halen. Totdat het asfalt net op was en de twee rechterwielen in het gras terecht kwamen, toen was ik passagier. Eerste drift nog een beetje opgevangen, maar daarna achteruit de bandenstapel in en einde race.
Net op dat moment iets heftiger aangelopen of toch iets ergers kapot gegaan dat het op dat moment begeeft?
Ik heb geen flauw idee en het maakt ook niet echt uit, maar op die manier was het dus geen gelukkig weekend.
Jitse had heel erg last van een aanlopend linker achterwiel en dat moest dus ook tijdens de pitstop vervangen worden wat hem 40 seconden kostte. Maar uiteindelijk finishte hij toch nog op een nette 8e plaats.
En dan Laurens. Achteraan gestart, zich nergens iets van aantrekkend kon hij weer naar het podium rijden. En weer naar de tweede plaats; de snelheid die in de JR E36 M3 zit blijkt toch nog steeds net iets te hoog om te kunnen volgen.
Maar dat duurt niet lang meer; vergeleken met hun zijn de 130i's van Downforce toch nog vrij standaard auto's en er zijn nog wel een paar upgrades gepland. Dus is het nog maar een kwestie van tijd voordat we ze echt serieus onder druk kunnen gaan zetten.
En daar kan heel DF ons bij helpen!
Om de auto's sneller te maken is er namelijk gewoon geld nodig. Dus zoeken we sponsors. Die we overigens ook veel terug kunnen bieden. Niet alleen publiciteit in bladen, kranten en op TV, maar we kunnen ook een complete vloot van acht 130i's inzetten voor bedrijfsdagen, (mee)rijden over het circuit etc., er is nog veel meer bespreekbaar. Maar dan moeten we eerst met de juiste mensen in gesprek kunnen komen en daar kunnen jullie ons misschien wel bij helpen.
Dus als iedereen die het Laurens (en de rest van het team) wel gunt om ook eens met die grote beker naar huis te gaan nou eens een balletje opgooit bij wat vrienden, kennissen, collega's of wie dan ook, dan komt dat vast wel goed en kunnen jullie nog heel erg lang genieten van de stijgende lijn die er in de prestaties van Downforce zit! :beer:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Metchu » 02 jun 2009, 14:59

goed verhaal :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Joost H.
Berichten: 1935
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Joost H. » 02 jun 2009, 16:03

Mooi verslag Peter !

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Downforce Dennis » 02 jun 2009, 16:16

Bedankt voor de bemoedigende woorden iedereen!

Voor het technische team was het echt een pechweekend. Het opbouwen van de tent verliep al moeizaam, door het ontbreken van handen. Op de koop toe, komen we er donderdagavond om 23u achter dat het subframe van de auto van Jitse 3 mm smaller is geworden na het, op het eerste zicht lichte, tikje op Rockingham.
Om 8 uur 's morgens samen met Laurens, Peter en Jitse aan de bak gegaan. Subframe vervangen en achteras opnieuw uitlijnen stond op het menu. Om half 12 even "pauze" want dan was de eerste testsessie die Peter en Laurens graag wilden rijden. Uiteindelijk na veel zweten en zwoegen stond de DownforceJitse 130i om half 4 klaar, om zijn trainingsrondjes te maken. Alles leek in orde te zijn... Op naar de Qualify op zaterdagochtend!

Vrijdagavond kwamen de versterkingstroepen uit het zuiderse Zolder aan. De bekende Bjorn en Tom alsook een nieuweling, Nico, die zich dit weekend goed heeft bewezen.
Tijdens de qualify wees Hans me er al op dat de auto van Laurens een ander uitlaatgeluid maakte dan de andere 2. Ik had m'n intercom op m'n kop dus ik dacht dat dit te wijten was aan het korte diff, waarbij de motor voorbijkomt met een hoger toerental. een rondje later komt Laurens binnen en het valt me gelijk op dat er iets serieus mis is met de motor. De gang zat er niet meer in, en het uitlaatgeluid klonk me bekend in de oren... Al moest dat nog even tot me doordringen. Bjorn heeft de ECU even gereset door met de killswitch te spelen. Hierna terug de baan op en ging het even goed. Toch de auto maar terug binnengeroepen, want het probleem was teruggekeerd.
Terug naar de tent dus. Bougies eruit gedraait en toen kwam het tot me door, de motor heeft gepingeld. Gdvrd... Even met het uitleesapparaat eraan, maar er was geen foutcode opgeslagen...
Daarna even een prive momentje samen met de auto genomen en associaal staan gassen in de tent (sorry dames!) om te redeneren en het fenomeen beter aan te voelen/horen. Daarna tijdens overleg met m'n teammaten, besloten dat de nokkenaspositiesensor de grootste kans op boosdoenerij kon zijn, dus die werd vervangen.

Ondertussen weer kostbare tijd verloren, want de zaterdagrace naderde...

Positief was dat Jitse en Peter, na de band-aanloopperikelen toch een mooie en competetieve race hebben gereden!

Voor de jongens achter de schermen begon het feest weer. De tent werd hermetisch afgesloten, en de koppen bij elkaar gestoken... De auto van Laurens had dusdanig veel schade opgelopen dat het ophalen van een andere auto de betere optie was. Zaterdagavond hebben Laurens en Peter de maagdelijk witte 130i opgehaald in onze racehonk. Zelf ben ik met m'n vriendin, Iris, naar huis gegaan om daar de nacht door te brengen. Ik had, door een niet nader te noemen reden, een paar kutnachten achter de rug :hmmm: dus ik wou een keer goed slapen.
Zondagmiddag terug naar Zandveurt, om daar weer verder te gaan.
En dat iedereen beter geslapen had, was te merken. Iedereen was enorm gemotiveerd. De solo zangacties en schouderklopjes wisselden zich af. Ik zag dat het goed zat, de gang en de sfeer zat er zwaar in. De diffs en de draagarmen vlogen in het rond. 's avonds werden we door Henk, vader van Laurens, zwaar getrakteerd op een verrukkelijke maaltijd in een lokaal restaurant. Net voor 24u zat onze technische taak erop, en sloten we de tent af.

Zondagmorgen om kwart na 8 werd ik door de downforce kids getrakteerd op een drumconcert. Ze zijn zich aan het voorbereiden op het NK Scania-cabine drummen... Volgens mij hebben ze de hoogste podiumplaats al binnen...
Ondertussen liep de tent al goed vol. Veel leuke mensen leren kennen.
Ook nog een uitgebreidt interview afgelegd met Jack Plooij. Je kan van hem zeggen wat je wil, maar die man kent zijn vak. Erg enthousiast en hij zorgt voor rust in een ongemakkelijke situatie!
Om half 5 werd er opgesteld. Last-minute nog wat intercom perikelen verholpen en nog wat met de marschals gereld. We mochten de pitstraat niet in omdat we de juiste kaartjes niet hadden. We hadden wel een koevoet bij ons, dus uiteindelijk bleek dat ook genoeg te zijn :banaan: Noem het Belgische charme...
De race ging van start en het werd al snel duidelijk dat zowel Peter als Jitse door een lichte aanrijding met anderen uit het deelnemersveld weer aanloopproblemen hadden. Peter ging na 20 minuten van de baan, Jitse moest iets langer binnenstaan omdat we de wielkasten terug moesten plooien, en een band moesten vervangen(Airjacks en 1 centrale wielmoer zijn voor jeanetten, strandjeanetten :wink: ).
Laurens bleef maar doorbuffelen, en knalde de witte 116i achter de JR M3 op de 2de plek. De opluchting was groot, iedereen vloog elkaar in de armen.
Ook Jitse heeft desondanks de problemen een erg nette race gereden. Blijven buffelen, nette en constante tijden achter zijn naam laten noteren... erg mooi!

Van mijn kant gaan lovende woorden naar Bjorn, Tom, Nico en natuurlijk Henk. Stuk voor stuk nu al onmisbare schakels en de basis van het prille succes van Downforce Motorsport. De jongens die achter de schermen het spreekwoordelijke gas doen branden. Gracias compadres!

:beer:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertmans en 2 gasten