Had eigenlijk deze keer ook willen gaan,had vorige week net auto klaar en dacht Zondag,ff kijken wanneer dat autobahn gebeuren is,tss was het toevallig die dag zeg en ik keek sávonds pas
Cannonball run 6 augustus 2006
-
Toes
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03
Hmm....als ik dit allemaal zo lees ga ik er de volgende keer ook bij zijn,alleen al om de sfeer want met huidige vermogen wordt het toch achteraan sukkelen haha..maar lijkt me prachtig om het mee te maken en de auto's te horen...
Had eigenlijk deze keer ook willen gaan,had vorige week net auto klaar en dacht Zondag,ff kijken wanneer dat autobahn gebeuren is,tss was het toevallig die dag zeg en ik keek sávonds pas
...
Had eigenlijk deze keer ook willen gaan,had vorige week net auto klaar en dacht Zondag,ff kijken wanneer dat autobahn gebeuren is,tss was het toevallig die dag zeg en ik keek sávonds pas
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Hier een linkje naar een map op mijn webserver, let wel het is max 50kB/sec upload snelheid dus sla alles meteen ff lokaal op. Zit onder andere materiaal van Arnoud en Frank bij wat nog niet gepost is.
http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... n06aug2006
Have fun....
http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... n06aug2006
Have fun....
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Prima, kom maar op, pak ik ze in naar divx en zet ik ze erbij.frank de jonge schreef:Kheb nog een paar fil;mpies Rody, die zal ik ook nog ff proberen naar je server toe te zetten.
Zijn nogal wat MB's gezamelijk
Zie wel dat mensen ook filmpjes binnenhalen die ik al op de planet en xs4all server had gepost, pak alleen de nieuwe (Arnoud en Frank), mn internet gaat al niet zo rap meer als er meer mensen tegelijk lurken 8)
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Net nog ff de supertest erbij gepakt van de Alpina Z4
Hierbij enkele test gegevens.
300pk @6300tpm
362Nm @4800tpm
0-100 in 5,0s
0-160 in 11,6s
0-200 in 17,8s
80-120 in 4 5,7s
80-120 in 5 7,2s
80-120 in 6 9,0s
18meter slalom: 71,6km/u !!!
100km/u-0 koud: 37,2m
100km/u-0 warm: 32,9m !!!
Top: 265km/u
Rondje Nordschleife: 8:15min.
Rondje Hockenheim: 1:14,4min.
Beide gereden op Michelin Pilot Sport Cup
Erg snelle auto!
Hierbij enkele test gegevens.
300pk @6300tpm
362Nm @4800tpm
0-100 in 5,0s
0-160 in 11,6s
0-200 in 17,8s
80-120 in 4 5,7s
80-120 in 5 7,2s
80-120 in 6 9,0s
18meter slalom: 71,6km/u !!!
100km/u-0 koud: 37,2m
100km/u-0 warm: 32,9m !!!
Top: 265km/u
Rondje Nordschleife: 8:15min.
Rondje Hockenheim: 1:14,4min.
Beide gereden op Michelin Pilot Sport Cup
Erg snelle auto!
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Net een beetje hoe je het bekijkt.
8:15 voor de Ring is bijna net zo snel als b.v. een M5/6 OK dat zijn andere auto's groter zwaarder. Maar wel de huidige TOP van BMW.
In de jaren '90 was er geen tuner die een M-model kon bijbenen of misschien zelfs overtreffen. De M3's en M5's waren eigenlijk altijd ruim beter qua prestaties dan de Hartges/Alpina's en Schnitzers op de CLS II na dan, maar goed de CLSII was een Schnitzer op basis van jawel een M3 8)
Nu lijkt Alpina het tij te doen keren.
8:15 voor de Ring is bijna net zo snel als b.v. een M5/6 OK dat zijn andere auto's groter zwaarder. Maar wel de huidige TOP van BMW.
In de jaren '90 was er geen tuner die een M-model kon bijbenen of misschien zelfs overtreffen. De M3's en M5's waren eigenlijk altijd ruim beter qua prestaties dan de Hartges/Alpina's en Schnitzers op de CLS II na dan, maar goed de CLSII was een Schnitzer op basis van jawel een M3 8)
Nu lijkt Alpina het tij te doen keren.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Ja ik weet t, de M3CSL is gewoon een super BMW. En die blijft voor ook nummer 18)
De Alpina Z4 doet de 18m slalom trouwens op een hogere snelheid dan de M3CSL.
M5/6 zijn beulen van wagens met dik 200pk meer aan boord+een hoop gewicht en ja straatbanden. Uiteraard scheelt dat.
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht toen ik de test van de Alpina voor het eerst las dat hij zo snel zou zijn. Acceleratietijden die heel netjes zijn en goede remmen. Maar goed de Z4 is een ontwerp met goede rij- en drift eigenschappen dat komt in ieder geval in vele tests naar voren.
Ben benieuwd wanneer BMW zichzelf overtreft en de e46 M3CSL verslaat.
De Alpina Z4 doet de 18m slalom trouwens op een hogere snelheid dan de M3CSL.
M5/6 zijn beulen van wagens met dik 200pk meer aan boord+een hoop gewicht en ja straatbanden. Uiteraard scheelt dat.
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht toen ik de test van de Alpina voor het eerst las dat hij zo snel zou zijn. Acceleratietijden die heel netjes zijn en goede remmen. Maar goed de Z4 is een ontwerp met goede rij- en drift eigenschappen dat komt in ieder geval in vele tests naar voren.
Ben benieuwd wanneer BMW zichzelf overtreft en de e46 M3CSL verslaat.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 10 aug 2006, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Robin
- Berichten: 56427
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik zie dat Canonballrundraadje nu pas! LOL
Ja doe mij die Z4 Alpina van Femme maar en steek de rest maar in de hens ofzo :twisted: Toch nog 7 seconden sneller op de Ring dan de M3:twisted:
geintje. Die Z4 Alpina is impressive. Denk dat ie minder kgs mee moet zeulen dan de M roadster Z4.
En nu een 350PK 535d een M3 E46 niet meer wegrijdt denk ik nevernooitniet meer aan een 335d(mocht ik dat al doen)
Leuke 'test' btw. Niets voor mij, want ik was al in Karlsruhe beland constant in de V Max terwijl jullie bij een Raststaette weer stonden te wachten
Ja doe mij die Z4 Alpina van Femme maar en steek de rest maar in de hens ofzo :twisted: Toch nog 7 seconden sneller op de Ring dan de M3:twisted:
geintje. Die Z4 Alpina is impressive. Denk dat ie minder kgs mee moet zeulen dan de M roadster Z4.
En nu een 350PK 535d een M3 E46 niet meer wegrijdt denk ik nevernooitniet meer aan een 335d(mocht ik dat al doen)
Leuke 'test' btw. Niets voor mij, want ik was al in Karlsruhe beland constant in de V Max terwijl jullie bij een Raststaette weer stonden te wachten
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb hier nog een paar filmpjes van Tom, Erik, Joost en Rico. Ze zijn vrij lang en niet erg inbelvriendelijk:
http://arethusa.tweakers.net/~femme/mov ... s-rico.wmv
http://arethusa.tweakers.net/~femme/mov ... ng-tom.wmv
http://arethusa.tweakers.net/~femme/mov ... s-erik.wmv
Ik ben super blij met de Roadster S. Tot eind 2005 reed ik nog in een burgelijke 307 2.0 XSI, die weliswaar niet bijster snel maar wel erg handzaam was. Toen ik de 330i leasebak kreeg werd 't me wel duidelijk dat auto's in ieder geval niet lomper moesten worden. Niet dat een E90 nu erg lomp is, maar hij hoekt minder graag dan een kleiner en lichter karretje. De Z4 voldoet volledig aan mijn wensen en met de 300pk van de Alpina Roadster S is ie ook nog serieus snel. Dankzij het nadrukkelijk aanwezige uitlaatgeluid en afwezigheid van een hard dak maak je ook nog wat mee van de snelheid
.
http://arethusa.tweakers.net/~femme/mov ... s-rico.wmv
http://arethusa.tweakers.net/~femme/mov ... ng-tom.wmv
http://arethusa.tweakers.net/~femme/mov ... s-erik.wmv
Alpina had eind jaren tachtig / begin jaren negentig de B10 Bi-turbo die 360pk produceerde en nu min of meer de cultstatus heeft verworven. Het ding deed 0-100 in 5,2 en reed 290km/h, waarmee hij in ieder geval in rechte lijn de toenmalige M5 te snel af was.ErikKramer schreef:Net een beetje hoe je het bekijkt.
8:15 voor de Ring is bijna net zo snel als b.v. een M5/6 OK dat zijn andere auto's groter zwaarder. Maar wel de huidige TOP van BMW.
In de jaren '90 was er geen tuner die een M-model kon bijbenen of misschien zelfs overtreffen. De M3's en M5's waren eigenlijk altijd ruim beter qua prestaties dan de Hartges/Alpina's en Schnitzers op de CLS II na dan, maar goed de CLSII was een Schnitzer op basis van jawel een M3 8)
Nu lijkt Alpina het tij te doen keren.
Ik ben super blij met de Roadster S. Tot eind 2005 reed ik nog in een burgelijke 307 2.0 XSI, die weliswaar niet bijster snel maar wel erg handzaam was. Toen ik de 330i leasebak kreeg werd 't me wel duidelijk dat auto's in ieder geval niet lomper moesten worden. Niet dat een E90 nu erg lomp is, maar hij hoekt minder graag dan een kleiner en lichter karretje. De Z4 voldoet volledig aan mijn wensen en met de 300pk van de Alpina Roadster S is ie ook nog serieus snel. Dankzij het nadrukkelijk aanwezige uitlaatgeluid en afwezigheid van een hard dak maak je ook nog wat mee van de snelheid
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Vind m goed snel de Z4, de GT boek je zeker tot na de 200, dat hebben we gezien!
Rico bij 3m55... en ik me maar netjes gedragen..
Wel gaaf om de filmpjes steeds vanuit een ander punt te zien! Kwaliteit is ook super, denk dat je een stuk duurdere camera hebt 
Mooi hoe het even naar rechts gaat, zoom enz tussen Joost en Erik, superopnamen!
Rico bij 3m55... en ik me maar netjes gedragen..
Mooi hoe het even naar rechts gaat, zoom enz tussen Joost en Erik, superopnamen!
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Dexter,
Ik dacht in het filmpje: 996_Vanalles.wmv maar weet het niet zeker.
Het is in ieder geval aan het begin van een van de filmpjes. Zal vanavond thuis wel ff kijke welke het was. (neem tenminste aan dat jij het was
)
Inderdaad Femme,
Hoe kon ik die nou vergeten
De B10 BiTurbo was ook erg snel, ik zal eens kijken of ik de test tussen de M5 en meen Lotus Omega en B10 BiTurbo nog kan vinden. Daar zullen de meetgegevens wel bij staan. Ik weet in ieder geval dat de Lotus Omega daar de snelste was. Kijk 'vroeger' was er ook een BMW M1 en H2 van Hartge gebasseerd op de BMW 850, ook die waren erg snel. Maar ja wat wil je met 4 Turbo's
En hou dat maar eens op de weg.
Het is meer dat ik bedoelde dat de atmosferisch getunde auto's van BMW over het algemeen sneller waren dan een tuner onder handen genomen type.
Vanavond weer smullen van je nieuwe filmjes Femme, Thanks!
Ik dacht in het filmpje: 996_Vanalles.wmv maar weet het niet zeker.
Het is in ieder geval aan het begin van een van de filmpjes. Zal vanavond thuis wel ff kijke welke het was. (neem tenminste aan dat jij het was
Inderdaad Femme,
Hoe kon ik die nou vergeten
De B10 BiTurbo was ook erg snel, ik zal eens kijken of ik de test tussen de M5 en meen Lotus Omega en B10 BiTurbo nog kan vinden. Daar zullen de meetgegevens wel bij staan. Ik weet in ieder geval dat de Lotus Omega daar de snelste was. Kijk 'vroeger' was er ook een BMW M1 en H2 van Hartge gebasseerd op de BMW 850, ook die waren erg snel. Maar ja wat wil je met 4 Turbo's
Het is meer dat ik bedoelde dat de atmosferisch getunde auto's van BMW over het algemeen sneller waren dan een tuner onder handen genomen type.
Vanavond weer smullen van je nieuwe filmjes Femme, Thanks!
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Hierbij de test, zit overigens nog een beul bij, de MB 500E!
In deze test zit overigens de 315pk sterke M5, later kwam de 340pk versie.
Denk dat ook die nog een tikkie langzamer is dan de BiTurbo, maar het verschil zal klein zijn.
Ik weet niet of de topsnelheden in deze test gemeten zijn of fabrieksopgaven. Ik wel eens ergens gelezen dat de Lotus ook moeiteloos over de 280km/u zou moeten kunnen halen.


[img:805:1057]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel44.jpeg[/img]
[img:826:1029]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel45.jpeg[/img]
[img:762:1026]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel46.jpeg[/img]
[img:774:1029]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel47.jpeg[/img]
In deze test zit overigens de 315pk sterke M5, later kwam de 340pk versie.
Denk dat ook die nog een tikkie langzamer is dan de BiTurbo, maar het verschil zal klein zijn.
Ik weet niet of de topsnelheden in deze test gemeten zijn of fabrieksopgaven. Ik wel eens ergens gelezen dat de Lotus ook moeiteloos over de 280km/u zou moeten kunnen halen.
[img:805:1057]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel44.jpeg[/img]
[img:826:1029]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel45.jpeg[/img]
[img:762:1026]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel46.jpeg[/img]
[img:774:1029]http://home.zonnet.nl/patver/test/sedan/Orgineel47.jpeg[/img]
-
Robin
- Berichten: 56427
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Dat is niet 't traject wat bijv Sport Auto gebruikt. Dat traject van Sport Auto is een stukje langer Paul...Paul schreef:Uhmm Andre doet 8 laag in een 130i.... dus tja....
Laatst gewijzigd door Robin op 11 aug 2006, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Berichten: 56427
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
Dexter
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Niet meer nodig....het was inderdaad in dat filmpje.8)ErikKramer schreef:Dexter,
Ik dacht in het filmpje: 996_Vanalles.wmv maar weet het niet zeker.
Het is in ieder geval aan het begin van een van de filmpjes. Zal vanavond thuis wel ff kijke welke het was. (neem tenminste aan dat jij het was)
Thanks!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Die auto's zijn echt de oer beulen waar de pk oorlog eigenlijk een beetje mee begon.
Ik meen dat Richard van den Bos ook ooit nog eens zo'n Lotus Omega heeft gehad. Jaren geleden dat hij de M3GT net had heb ik het wel eens met hem over de super Omega gehad (weet niet of Richard zich dit nog kan herinneren). Via Rutger hoorde ik later dat hij er inderdaad 1 had en in het blad GTI-Tuning (inmiddels Tuning&Design)stond. Echt een bruut ding!
Ik meen dat Richard van den Bos ook ooit nog eens zo'n Lotus Omega heeft gehad. Jaren geleden dat hij de M3GT net had heb ik het wel eens met hem over de super Omega gehad (weet niet of Richard zich dit nog kan herinneren). Via Rutger hoorde ik later dat hij er inderdaad 1 had en in het blad GTI-Tuning (inmiddels Tuning&Design)stond. Echt een bruut ding!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
