Thanks mannen!
vanblokland schreef:Youp schreef:THE MUD schreef:Hoi Youp,
Daar ik dit Topic gisteren geheel doorgelezen heb ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe de Saxo er nu bij staat. Het is al een tijdje wat stiller gezien de laatste post's dus ben wat nieuwsgierig geworden

In een notdendop....
De MR2 is gekomen (
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=24212 ) en de Seat is gegaan. De Buell is kort

en ik ben sinds kort eigenaar van onderstaand, 200 jaar oud, bouwval...
Downside: helemaal opknappen (bijna tot aan de grond toe afbreken)....
Upside: >90m² hobbyruimte.
Volgend jaar zomer moet het leefbaar zijn en dan kan ik weer eens thuis gaan hobbyen.

De Saxo staat tot die tijd sowieso geschorst in een hoekje... De Buell krijgt deze zomer misschien wel nog een opvolger, om me -buiten al het hobbyen voor PS Autosport- zoet te houden.
Saxotje heeft nog steeds even pauze dus.

Mooi projectje zo te zien, nog meer foto's van het huis?
Jawel hoor... Het zijn voornamelijk wat kleine plaatjes die de aannemer voor zichzelf geschoten heeft, maar ze dekken de lading....
En een conceptschets van de architekt, deze heeft hij verder uitgewerkt voor de welstand...
http://members.home.nl/youpclaessen/lin ... 075504.pdf
Lang verhaal kort: puinhoop.
Wat er gebeuren gaat, de kopgevel (uit 1800) gaat om en wordt met de zelfde stenen op de zelfde manier, dus ook met vlechtverband, weer opnieuw opgebouwd, zonder voordeur. De voordeur verhuist naar de straatkant, het laatste raam voor de poort wordt daar voor ingeruild.
Binnen gaat alles er uit, alle muren in het woongedeelte, een gedeelte van de muur tussen stal en woonruimte, de plafonds gaan er uit, de vloeren gaan er uit en er wordt een compleet nieuw huis in gebouwd... Zo worden er spouwmuren binnen de bestaande muren gezet die dragend worden voor de nieuwe bovenverdieping. Alles wordt dus goed geïsoleerd, voorzien van vloerverwarming en in moderne staat gebracht.
De begane grond zal voornamelijk bestaan uit hal, woonkamer en keuken, waarvan de laatste zullen worden gescheiden door een "muur" voorzien van tunnelhaard (hout) met links en rechts flink loopruimte. De hal zal van de keuken gescheiden worden middels een mooie dubbele glasdeur. Tevens is het idee om in de hal een klein raampje te maken, vlak bij de grond, zodat je bij binnenkomst de mooie gewelfde kelder (tevens uit 1800) in kan kijken, die dan verlicht wordt, bijvoorbeeld middels wat spotjes. Of dat laatste lukt is nog even de vraag, maar het zou wel mooi zijn.
In de stal en schuur gaat al het houtwerk er uit en komen moderne spanten. Verder doet de aannemer daar niet veel meer aan, buiten voorbereidingen treffen voor uitbreiding van de bovenverdieping. Het is aan mij om daar een prettig werkklimaat te realiseren...
De bovenverdieping gaat in eerste instantie bestaan uit een stukje vide, één grote slaapkamer, één grote badkamer en een berg/washok. De bovenverdieping wordt tevens voorzien van vloerverwarming en de badkamer zal een ligbad, douche, toilet en wastafels accomoderen. Ter zijner tijd zal de bovenverdieping boven de werkplaats uitgebreid gaan worden, maar dan wordt het schuurtje achter het huis ook doorgetrokken en verhoogd, zodat daar ook een mooi zadeldak op kan. Dat gaat er op neerkomen dat de bovenverdieping met pak hem beet 150% kan groeien. Maar ook dat is nog even toekomstmuziek.
Al met al een flinke bult werk, zoals het er nu naar uit ziet en als de vergunningaanvraag vlot verloopt, moet het volgende zomer ergens leefbaar zijn...
Misschien moet ik hier ook maar een projecttopic voor aanmaken....