Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door EvdP » 07 dec 2014, 11:12

Ik heb nu een Ford Focus op MP staan. Als laatste zin heb ik:

Laagste prijs onzin en biedingen via de mail hebben geen zin.

Dit tegen beter weten in en ja hoor, ze druppelen langzaam binnen:
Hey
hoe is het ik wil graag komen vor de ford 12,00 kan dat stur mij adres ik kom op halen

Peric

Bericht door Peric » 07 dec 2014, 12:20

Ik negeer dat soort reacties altijd. En als ze dan nog een keer mailen stuur ik ze de advertentietekst gewoon nog een keer door.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 dec 2014, 12:50

Wijzig de tekst even in "Laagste prijs onzin en biedingen via de mail hebben geen zin, en worden niet beantwoord".

Daarmee krijg je niet minder troep binnen, maar je kunt het met een glimlach op je gezicht deleten.
Tegenhouden doe je het toch niet op marktplaats.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 07 dec 2014, 12:53

Das wel een goede, ik beantwoord namelijk wel alles. Vind ik wel zo netjes. En ik wil best wel zakken met de prijs maar al dat geneuzel van "1000 euro kom ik nu halen" neem ik niet heel serieus. Vooral niet op een moment waar het postkantoor niet open is.

Peric

Bericht door Peric » 07 dec 2014, 13:03

Ben in principe ook wel zoals jou hoor, 'beantwoord alles netjes'.
Maar als ze met écht belachelijk biedingen komen heb ik zoiets van 'jij bent niet netjes bezig, dus krijg je ook geen antwoord van mij'.
Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.. :)

smiley

Bericht door smiley » 07 dec 2014, 13:16

Eerst je geld tellen; dan je vrouw vertellen; dan pas mij bellen.

Blijft ook een klassieker :tooth:

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 07 dec 2014, 13:16

Het oude Joodse gezegde luidt dan ook: "Het is pas een goed bod, als je je ervoor schaamt." :tooth:

Evoluzione
Auto: Maserati Quattroporte V

Bericht door Evoluzione » 07 dec 2014, 22:29

Godspeed schreef:Het oude Joodse gezegde luidt dan ook: "Het is pas een goed bod, als je je ervoor schaamt." :tooth:
Heerlijk :blink:
Kende hem nog niet.

Door de komst van de 911 en de Forester is de Aygo waar mijn vriendin voornamelijk gebruik van maakte overbodig geworden.
Staan nu 3 weken te koop. Als ik 100,- had gekregen van de mensen met wie ik tot nu toe een afspraak had en die niet zijn komen opdagen, dan kon ik aardig met de prijs stunten.

Anko

Bericht door Anko » 10 dec 2014, 14:39

Geen marktplaats.. ander auto forum waar ik een set remmen te koop aanbood wegens mogelijke overstap naar BBK:

1e reactie:
De remklauwen neem ik graag over voor €225

Hoor graag van je,
hartelijke groet,
ps whatsapp even…naar 0******
Jij ook goedemorgen...

Teruggestuurd:
Sorry, gaat alleen als set weg.
Mvg, Anko
Want ja, vraagprijs was 450 euro.. (2 klauwen die net gereviseerd waren( 4 zuiger klauwen), en 3 maanden oude DBA 4000 schijven van 380 euro nieuwprijs) dus op de helft van de vraagprijs. moet je daar nog serieus op reageren? in de ad stond ook ALLEEN ALS SET... :tooth:

Krijg ik dit terug
Als ik je goed begrijp dan kom je met deze remmenset te kort om hard te remmen, bv op het circuit, waar je ook rijdt.
Dan heb je grotere nodig, en kan ik alleen maar concluderen dat deze wellicht al krom zijn..
Dat is voor mij geen optie. Ik rijd niet met de schijven/blokken en banden van anderen. Jammer, houdt het op.

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

smiley

Bericht door smiley » 10 dec 2014, 15:15

Ik ben ook niet zo happig op gebruikte schijven eerlijk gezegd.

Tim N

Bericht door Tim N » 10 dec 2014, 16:07

Ik ook niet, gebruik in de e36 ook enkel de handrem :lol: :wink:

hanske

Bericht door hanske » 11 dec 2014, 01:09

Voor de werkwillige Belgen onder ons die de absurde stakingen in hun land beu zijn!!!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141210_01421914" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.2dehands.be/autos/bmw/3-seri ... 18046.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141024_01339461" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbup:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 11 dec 2014, 10:47

Hahaha, mooie humor, maar zo ga je 'm niet verkopen vrees ik. :lol:

Anko

Bericht door Anko » 11 dec 2014, 14:56

smiley schreef:Ik ben ook niet zo happig op gebruikte schijven eerlijk gezegd.
Nee, ik zelf ook niet, maar ik vind het wel leuk dat ie dan t dan toch wil overnemen als het voor een schijtprijs is...
Ik sta op dat forum erom bekend dat ik regelmatig trackdays doe. (en TA rij...) en dan er vanuit gaan dat ik met kromme rommel rij :hmmm:

smiley

Bericht door smiley » 11 dec 2014, 16:14

Anko schreef:Ik sta op dat forum erom bekend dat ik regelmatig trackdays doe. (en TA rij...) en dan er vanuit gaan dat ik met kromme rommel rij :hmmm:
Ja natuurlijk rijd jij met kromme schijven.
Dat is de enige mogelijkheid om te voorkomen dat je in TA een categorie op moet schuiven vanwege te snelle prestaties :coffee:

Tomj

Bericht door Tomj » 15 jan 2015, 11:59

Ik maak wellicht van een mug een olifant , maar :

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... b9c5b7a618" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zag dit setje velgen staan, ik dacht " ok, ik ga mailen dat ik ze wel wil komen halen voor 400, er staat tenslotte bieden vanaf 400 eur en die setjes zijn wel niet op elke straathoek te vinden"

zo gedacht zo gedaan, krijg ik een mail terug " Ik zei bieden vanaf 400, wat dacht je van 450 ? "

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 jan 2015, 12:56

Tja, kun je verwachten vind ik :)

dvh

Bericht door dvh » 15 jan 2015, 13:10

Ik heb nog altijd best goede ervaringen gehad met allochtonen via marktplaats. Zo heb ik een keer een oude MX3 zonder apk verkocht aan een Afghaan. Voor een nette prijs. Die dingen zijn bedoeld voor onderdelen/export. APK , roest of wat dan ook .Interesseert ze helemaal niets. Gewoon oplaten , vrijwaren waar je bijstaat en meenemen. Zo moet 't :-)

Maar de mailtjes die je ontvangt zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik doe daar niet zo moeilijk om. Verkopen is verkopen. Zet je een goedkoop autotje te koop dan komen er geen bankdirecteuren kijken natuurlijk. Moet je je ook gewoon op aanpassen vind ik dan wanneer je zoiets te koop zet op marktplaats.

Geld is geld. En ondanks dat sommige geen fatsoenlijke mail kunnen sturen zijn het ook maar mensen die graag iets willen kopen. Gewoon proberen. Handel is handel :-)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 16 jan 2015, 02:21

Eens!

Mijn Civic is ook op die manier gegaan (al was ik zelf niet eens thuis). Gasten kwamen vanuit Noord-Holland naar Twente en vielen bijna om van verbazing toen moeders ze een bakkie koffie aanbood :) . Ik had wel duidelijke afspraken gemaakt (auto was ongezien gekocht) dat er niet te onderhandelen viel - ik had de auto inclusief gebreken duidelijk omschreven. Maar gewoon geld in het handje, naar het postkantoor, overschrijven en wegrijden.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 16 jan 2015, 22:04

Hoeft niet alleen met allochtonen zo te gaan, maar ook met beschaafde Nederlanders.

Een aantal jaar terug had ik een Derbi Senda (schakelbrommer) te koop op Marktplaats.
Ik werd gebeld door een man uit de buurt (bleek achteraf eigenaar van een heel fatsoenlijk restaurant) die op zoek was naar een brommer voor zijn zoon die 16 zou worden.
De beste man is langs gekomen, loopt een rondje om de brommer heen, vraagt of er nog wat van de prijs kan en schud me de hand: verkocht. Hoefde de brommer niet te starten, heeft geen proefrit gemaakt, de brommer is nog niet van de standaard af geweest.
Een aantal dagen later werd de brommer opgehaald met een El Camino. Laadklep open, brommer plat erin geflikkerd en weg was hij, en ik had mijn vraagprijs.

Oké, het was geen auto :tooth:

hanske

Bericht door hanske » 17 jan 2015, 10:55

Wie pakt deze parel!!! :D

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... omaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen marktplaats maar toch.....................................

http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3-a ... 40740.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 17 jan 2015, 13:15

Hahah schitterend :lollerdelol:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 jan 2015, 20:35

Tomj schreef:Ik maak wellicht van een mug een olifant , maar :

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... b9c5b7a618" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zag dit setje velgen staan, ik dacht " ok, ik ga mailen dat ik ze wel wil komen halen voor 400, er staat tenslotte bieden vanaf 400 eur en die setjes zijn wel niet op elke straathoek te vinden"

zo gedacht zo gedaan, krijg ik een mail terug " Ik zei bieden vanaf 400, wat dacht je van 450 ? "
"Bieden vanaf" is toch niet hetzelfde als een vraagprijs? Of snap ik t niet?

Shakes

Bericht door Shakes » 18 jan 2015, 07:14

Weer een weekje MP achter de rug.

Mooie deur gezien die al drie maanden op MP staat. Nog in de verpakking en die zou wel goed passen hier. Man had hem te koop omdat hij toch te modern was. Ik mailen en na wat extra kosten voor het vervoer kwam de prijs uit op 250. Nieuw is hij 279 bezorgd dus ik zeg 225 oa omdat het mailcontact heel relaxed ging. Lijkt me een meer dan redelijk bod. Niet akkoord want hij wilde minimaal 235 hebben. Heb gemaild dat 225 mijn eindbod was. Of ik er niet 230 van wil maken. Nope. Ga nog maar drie maanden leuren met je troep, ik koop wel een nieuwe.

Zelfde verhaal met een apple tv 2. Vraagprijs 160, ik mail en zeg 140 nu ophalen. I.p.v. een tegenbod gewoon geen reactie of "nee dank je". Snap dat dan niet. Natuurlijk is de doelgroep wat jonger maar leren die gasten dan niks. Een serieus bod is knaken in de hand.

De volgende liet hem staan op vijf euro op een bedrag van 140. Blijf maar lekker aanklooien dan.

Gister de juiste gevonden. Krijg binnen 5 min een mail terug met zijn prijs, mail terug en binnen twee uur opgehaald. Eigenaar was ook 40+ dat scheelt m.i. wel.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 18 jan 2015, 16:23

Het gaat er ook om hoe je de verkoper een berichtje stuurt.

Als jij mij een berichtje stuurt met alleen de tekst "140 nu ophalen" dan mag je van mij lekker verder zoeken. Als je mij een korte e-mail gestuurd had met 'Beste Menrik, ik heb interesse en zou 'm graag vandaag op willen halen voor 140 euro. Groetjes Shakes." hadden we een deal.

Plaats reactie