Nu maar hopen.
Na actief rijden ook poetsen?
-
Xave30
Re: Na actief rijden ook poetsen?
Tadá!!!
Nu maar hopen.
Nu maar hopen.
- Tim N
Slewey bedankt voor je reactie vwb de poetsmachines.
Afgelopen weekend de Volvo maar even weer gepoetst
Is gewassen en gedroogd en enkel met de polisch van Auto-Glym gepoetst.
Voor de volgende 2 stappen, nxt wax en extra gloss protection was helaas geen tijd meer
Toch al een aardig resultaat, oordeel zelf: (zie net dat de foto's in slechtere kwaliteit worden weergegeven dan wanneer fullscreen)

Wel jammer van het sinaasappel effect in de lack. (overigens is dit het dak)

Afgelopen weekend de Volvo maar even weer gepoetst
Is gewassen en gedroogd en enkel met de polisch van Auto-Glym gepoetst.
Voor de volgende 2 stappen, nxt wax en extra gloss protection was helaas geen tijd meer
Toch al een aardig resultaat, oordeel zelf: (zie net dat de foto's in slechtere kwaliteit worden weergegeven dan wanneer fullscreen)
Wel jammer van het sinaasappel effect in de lack. (overigens is dit het dak)
-
Xave30
Yesss Tim !
Ben heel benieuwd naar je toppers straks
Ben heel benieuwd naar je toppers straks
- Tim N
Je bedoeld met de NXT en de EGP erbij? Dat gaat nog wel ff duren, net van de week een knie operatie ondergaan. (herstellende dus gaat prima)
Edit: belangrijkste vergeten Thx Xave
Edit: belangrijkste vergeten Thx Xave
-
Xave30
Oh my. Een spoedig herstel toegewenst Tim !
-
S-J
Was er iemand die het poetsen voor z'n werk of bijbaan deed?
Zoja, heb ik wel een Prius die van binnen en buiten nodig een poetsbeurt nodig heeft..
Omgeving Hoofddorp.
Zoja, heb ik wel een Prius die van binnen en buiten nodig een poetsbeurt nodig heeft..
Omgeving Hoofddorp.
-
Slewey
PM gestuurd 
- Downforce Hans
Het zelfde geld voor mijn corvette.......
- Hugo Bos
-
Xave30
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
vrijdag ga ik een metallic groene E30 touring onder handen nemen...zal eens proberen wat fatsoenlijke foto's te maken (ff kijken of ik een goed toestel kan regelen ipv m'n nokia n900)
8)
8)
-
Xave30
Mooi Jules
ben benieuwd naar je foto's/verslag straks.
- Knot
Wil deze borstel ff bestellen om de M5 wielen schoon te maken:
http://www.carclean.nl/product/Carclean ... 00750.aspx
Maar welke velgenreiniger het beste te gebruiken op die wielen? Als ik op die site kijk dan is de lijst nogal lang met reinigers... of is het allemaal 1 pot nat?
http://www.carclean.nl/producten/Exteri ... niger.aspx
Nu spuit in de wielen van alle auto's in met S100 totaalreiniger en dan direct de spons erachteraan.
Maar welke velgenreiniger het beste te gebruiken op die wielen? Als ik op die site kijk dan is de lijst nogal lang met reinigers... of is het allemaal 1 pot nat?
Nu spuit in de wielen van alle auto's in met S100 totaalreiniger en dan direct de spons erachteraan.
- Jules
ik had de meguiars all wheel cleaner geval maar die vond ik iets te veilig voor vervuilde velgen 
Nu heb ik industrieel spul voor een autobedrijf, zelf verdunnen.
Werkt prima. Stinkt naar rotte eieren en kan flink bijten. In hoge concentratie dan ook niet laten intrekken, maar je krijgt je velgen wel goed schoon
Als je velgen redelijk goed zijn nog (goed onderhouden) dan kun je met de veiligere middelen wel uit de voeten denk ik.. anders misschien toch wat sterkers overwegen (of hard boenen/kleien/etc.)
M5 velgen hebben trouwens een soort blackchrome achtige coating toch? Misschien even informeren hoe die reageert op bepaalde middelen (juist gevoelig of helemaal niet waarschijnlijk)
Nu heb ik industrieel spul voor een autobedrijf, zelf verdunnen.
Werkt prima. Stinkt naar rotte eieren en kan flink bijten. In hoge concentratie dan ook niet laten intrekken, maar je krijgt je velgen wel goed schoon
Als je velgen redelijk goed zijn nog (goed onderhouden) dan kun je met de veiligere middelen wel uit de voeten denk ik.. anders misschien toch wat sterkers overwegen (of hard boenen/kleien/etc.)
M5 velgen hebben trouwens een soort blackchrome achtige coating toch? Misschien even informeren hoe die reageert op bepaalde middelen (juist gevoelig of helemaal niet waarschijnlijk)
- Mathieu
Knot schreef:Wil deze borstel ff bestellen om de M5 wielen schoon te maken:
Alsof jij dit niet weet
- Downforce Hans
Dasty is idd goed spul en als dat niet werkt gebruik ik velgerreiniger van Comma wat ze volgens mij bij bijna elke automaterialen zaak verkopen.
Mathieu wast zijn gezicht er sinds enige tijd met Dasty en hij heeft er nog nooit zo fris uitgezien, dus dat is in iedergeval goed spul.
Mathieu wast zijn gezicht er sinds enige tijd met Dasty en hij heeft er nog nooit zo fris uitgezien, dus dat is in iedergeval goed spul.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Probleem met velgenspul is dat het vaak nogal agressief is en je velgen aan tast.
Heb zelf vrij makkelijke velgen en goed onderhouden velgen. Ik was ze gewoon met hetzelfde water als waar ik de auto ook mee was (uiteraard wel als ik de auto gedaan heb
) en dat gaat prima.
Ik weet dus niet hoe erg je velgen er aan toe zijn, maar probeer het eerst zo eens. Eventueel de velgen er eens afhalen, goed schoonmaken en in de wax zetten
Heb zelf vrij makkelijke velgen en goed onderhouden velgen. Ik was ze gewoon met hetzelfde water als waar ik de auto ook mee was (uiteraard wel als ik de auto gedaan heb
Ik weet dus niet hoe erg je velgen er aan toe zijn, maar probeer het eerst zo eens. Eventueel de velgen er eens afhalen, goed schoonmaken en in de wax zetten
-
Xave30
Dasty verdund gebruikt ok ook af en toe.

Downforce Hans schreef:
- Jules
Hier wat fotos... nog steeds niet echt geweldige foto's eigenlijk, auto ziet er wel weer strak uit 8)
- Tim N
E30 touring blijft een pracht model, netjes gepoetst Jules.
Al vindt ik het wel jammer dat de amber knipperlichten achter rood gespoten zijn. (of vertekend dat op deze foto's/mijn scherm aangezien ik meen dat dit Herman zijn touring is?)
Al vindt ik het wel jammer dat de amber knipperlichten achter rood gespoten zijn. (of vertekend dat op deze foto's/mijn scherm aangezien ik meen dat dit Herman zijn touring is?)
- Jules
Dit is inderdaad de touring van Herman en het is zeker een pracht van een touring! Vooral ook met dat mooie lichte sportinterieur, 325i en een automaatje
Jouw Volvo ziet er ook zeker strak uit trouwens Tim! Mis je de E30 nog wel eens? M'n dunlopjes zijn trouwens al gecupt en bijna glad achter haha
Edit: ohja knippers lijken inderdaad gespoten, komt niet door de foto
Jouw Volvo ziet er ook zeker strak uit trouwens Tim! Mis je de E30 nog wel eens? M'n dunlopjes zijn trouwens al gecupt en bijna glad achter haha
Edit: ohja knippers lijken inderdaad gespoten, komt niet door de foto
-
Xave30
- duifjes.com
Ik ben niet zo'n poetser......ik laat het denk ik binnenkort ff doen 
- Jules
Ohja als iemand nog een poetsert zoekt in de regio Twente... ik heb de komende weken nog aardig wat tijd over 
- duifjes.com
Jules bedankt voor je aanbod alleen wordt ie as maandag reeds gedaan door iemandJules schreef:Ohja als iemand nog een poetsert zoekt in de regio Twente... ik heb de komende weken nog aardig wat tijd over