Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 28 jul 2012, 09:56

Deze actie koste de man wel wat omzet.
Hoor je dat belastingdienst, heel wat omzet!

* rent naar occasiondealer met zak zwart geld *

:mrgreen:

Maar eens.

Rupie

Bericht door Rupie » 30 jul 2012, 08:57

Rupie

Bericht door Rupie » 30 jul 2012, 08:59

Over ziek gesproken, wat is acceptabel? Toen ik het gister hoorde vond ik het überhaupt niet bespreekbaar. Nu ik de cijfers lees krijg ik toch ook mijn bedenkingen..

http://binnenland.nieuws.nl/709031/verg ... de_helling

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 jul 2012, 10:38

Nou, als ik lees wat het moet kosten voor die paar patiënten... Vraag ik me af of er eventueel goud in zit, het enorme hoeveelheden zijn of dat er een instantie/bedrijf enorm z'n zakken aan het vullen is?

Uiteraard roep ik maar wat, heb me niet ingelezen in de ziektes en de behandelingen :wink: maar dit kwam wel zomaar in me op...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 jul 2012, 11:04

Je zit er niet ver vanaf athur.
Pompe is schijnbaar alleen ondersteunend en paliatief te verzorgen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Pompe
Dat zijn dus de uurtjes (1200 euro per dag, 7 dagen in de week)

fabry is een stuk controversieler omdat de behandeling (elke 2 weken in 2 tot 6 uurtjes 6.000 tot 9.000 euro in laten spuiten) wel werkt, maar wat duur is.

We zullen meer amerikaanse toestanden krijgen waarbij dure weining voorkomende zieketn niet meer gedekt zijn, en ouders internet acties gaan starten.

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2012, 11:09

Ik heb een jaartje geleden al gezegd dat deze discussies komen.

Moet je ten koste van alles bepaalde ziektes blijven behandelen.

Het is natuurlijk altijd lastig, aan de ene kant roepen we dat het allemaal te duur is en dat Nederland meer geregeerd moet worden als bedrijf, ja en als men dat dan gaat doen krijg je dus deze kwesties.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 jul 2012, 11:19

Weet je wat echt duur is in de zorg?

Het graaien en het frauderen. Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Symptoombestrijding.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2012, 14:21

'Miljarden verspild bij hulp probleemgezinnen'
Van de tien miljard euro die jaarlijks wordt besteed aan gezinnen die kampen met meerdere soorten problemen gaat tweeënhalf miljard euro op aan bureaucratie en gebrekkige samenwerking tussen hulpverleners.
Dat zou de conclusie zijn van een onderzoek in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, waarvan RTL Nieuws een concept in handen heeft.

Nederland telt honderdduizend zogeheten multiprobleemgezinnen, die elk gemiddeld 104 duizend euro per jaar kosten
De problemen van de gezinnen variëren van schulden tot psychische stoornissen, verslavingen en opvoedingsproblemen. Daardoor zijn vaak meerdere instanties bij de hulpverlening betrokken.

Tegenwerken

Volgens de onderzoekers werken instanties als jeugdzorg, maatschappelijk werk, schuldhulpverlening en jeugdzorg elkaar tegen en zadelen ze de gezinnen met veel papierwerk op.

Het papierwerk kost al een derde van het budget, nog voordat de middelen via indicaties zijn toegewezen, zo haalt RTL onderzoeksleider Pieter Cuyvers aan. De helft van de gezinnen zou met minder hulpverlening beter af zijn.

Het ministerie liet tegenover RTL weten te werken aan een nieuwe aanpak voor dergelijke probleemgezinnen. De gemeenten moeten in de nieuwe opzet een regierol krijgen

http://www.nu.nl/binnenland/2869518/mil ... innen.html

wat een bedragen :shock:

en gemiddeld meer dan 100.000,-euro per geval per jaar :shock:
dat zijn idd "probleem" gezinnen/volk...
kunnen ze beter een eiland voor kopen en die lui op dumpen, houden ze nog geld over ook. :ongeveer als:

Rebel

Bericht door Rebel » 30 jul 2012, 19:06

Wat denk je tot een simpele heup of knie-operatie kost, inclusief alle nazorg? 10.000 euro is dan niks.
Die maandelijkse bijdrage wat driekwart van de nederlanders betaald is peanuts. En dan nog klagen er een groot aantal mensen. Meestal ook nog diegene die het meeste gebruik maken van de gezondheidszorg.

PD power

Bericht door PD power » 30 jul 2012, 21:29

Ik betaal met plezier m'n premie, hoop dat ik er weinig gebruik van hoef te maken, en had idd dezelfde 1e en 2e reactie als Ruben, tis gewoon dikke handel, helaas zien juist de mensen, die het zware werk doen, zegmaar de broeders en zusters, in verhouding niks van die miljarden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 jul 2012, 22:11

Arthur schreef:Nou, als ik lees wat het moet kosten voor die paar patiënten... Vraag ik me af of er eventueel goud in zit, het enorme hoeveelheden zijn of dat er een instantie/bedrijf enorm z'n zakken aan het vullen is?

Uiteraard roep ik maar wat, heb me niet ingelezen in de ziektes en de behandelingen :wink: maar dit kwam wel zomaar in me op...
Voor farmaceutische bedrijven is het totaal niet lucratief om r&d geld te steken om medicijnen voor zeldzame ziektes te ontwikkelen. Ze worden daar steeds meer toe gedwongen maar berekenen uiteraard wel de gemaakte kosten door. Want ook voor zulke medicijnen moet het hele onderzoek gedaan worden inc. gevaren en bijwerkingen.

Maar even serieus, als we dat al niet meer kunnen betalen in NEDERLAND.......
Ik kan toch echt vele andere zaken noemen waar ik eerder op zou bezuinigen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 aug 2012, 13:15

http://www.nu.nl/politiek/2872594/oldti ... iling.html

Hoezo compleet doorzichtig door "zogenaamd" te beweren dat het om het milieu gaat terwijl zelfs een kleuter nog wel snapt dat dit puur en alleen om geldgraaierij gaat, ik ga zo echt even de kots emmer pakken :kotsen:

Wanneer pikken wij als burgers dit niet langer en gaan we hier eens wat aan doen?! Dit kan nog leuk worden als mijn Calibra straks klaar is en 25 jaar gaat worden :dood:

Arthur

Bericht door Arthur » 01 aug 2012, 13:26

Terecht en een goede zaak!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 aug 2012, 13:28

Arthur schreef:Terecht en een goede zaak!
Jij werkt dus bij de overheid begrijp ik :tooth:

Arthur

Bericht door Arthur » 01 aug 2012, 13:37

Nee. Alleen ff de knuppel in het hoenderhok proberen te gooien. Ergens zit er wel iets in, alleen mag het wellicht wat genuanceerder. Maar ze roepen momenteel maar wat, kijken hoe men erop reageert. Maar er gaat vast wat gebeuren op dat gebied. Kun je op wachten.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 aug 2012, 13:45

Ja ok maar liefhebbers zomaar schofferen op deze manier dat is natuurlijk totaal geen stijl denk je ook niet?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 aug 2012, 13:48

Voorpagina AD vandaag en 'n artikel op de volgende paginas. En wij zeuren hier over onbelangrijke zaken. :kikker:

ONTOPIC:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1477 ... helde.html

dvh

Bericht door dvh » 01 aug 2012, 13:51

Afbeelding

Dat is gvd Paul sr !

Afbeelding

:D

Tim N

Bericht door Tim N » 01 aug 2012, 14:21

Nee man
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 aug 2012, 14:45

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 aug 2012, 19:46

Nog meer van die gore klotespelletjes en inderdaad voor die mensen die er echt niets aan kunnen doen gaat het gewoon hun doodvonnis worden.... leuk he die overheid laten we het vooral als brave Nederlanders gewoon slikken zoals gebruikelijk en lekker niets doen :kotsen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 aug 2012, 19:50

Huftergedrag wederom bevestigd door petjesvolk van Zuidelijke afkomst...............

Kom ik van de sportschool gereden, rijd naar het stoplicht, laat hem uitrollen want rood, naast mij het voorsorteervlak voor rechts af, daar rijden de auto`s net weg, zie ik in de spiegel in E60 M5 (..-TD-..) met een enorme herrie en lichtsnelheid naderbij komen, ik zie dat ze wijzen naar mijn kar, zetten hem er rechts naast. Intussen daar op rood.

Groen voor mij, dus ik trek rustig op..................kom die hufter er knetterhard voorbij natuurlijk..........iedereen kijkt verschrikt, mensen wijzen naar hun voorhoofd (en terecht uiteraard)..............je krijgt er GVD plaatsvervangende schaamte van.

Ik had het al wel gedacht, en wederom werd het weer een schot voor open doel idd......200m later ander stoplicht, waren ze net zo ver als ik, heb ik nog even vriendelijk gezwaaid...............

Rebel

Bericht door Rebel » 01 aug 2012, 19:54

Zo'n 1M is echt genieten heh :D
Dit soort zaken maak ik verdikke nooit mee...

Shakes

Bericht door Shakes » 01 aug 2012, 19:55

Tja BMW rijders he.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 aug 2012, 19:57

:lol:

Plaats reactie