Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PD power

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door PD power » 13 sep 2012, 19:03

Gezien de uitslag zou een VVD/PVDA logisch zijn, heb niks met PVDA of samsom, maar ben iig blij dat de communisten in de vorm van de SP toch buiten spel zijn gezet, denk dat er binnen de PVDA wat meer bestuurservaring en dicipline zit.(hoop ik)

Zie in D66 geen toevoeging, zeker gezien de vorige paarse avonturen, waarbij ze zich op zgn hervormingen storten, maar eigenlijk bezig zijn met non onderwerpen, ondanks dat ik vaak wel sympathie heb voor personen die er zitten, dus de 2 grote partijen zouden dan iets moeten inleveren, zonder dat ze er wat mee opschieten.

Ik denk dat een samenwerking met het CDA makkelijkder ligt, doordat ze dan in de Senaat ook een meerderheid hebben, in deze tijd wel belangrijk om dingen ook echt te kunnen veranderen, dus ze hebben wat te bieden.
Daarnaast kun je zeggen wat je wilt, binnen het CDA zitten wel veel mensen met veel kennis en verantwoordelijkheid, zijn vaak niet degene die een stekker uit een kabinet trekken.
Die Buma is alleen een grijze muis eerste klas :kikker:

Persoonlijk vind ik ook dat je geloof en overheid uit elkaar moet proberen te houden, alleen d'r zijn genoeg partijen die geen C voeren maar ook zich laten beinvloeden door geloof, maar dan met name door de islam, "soort van Populistische positieve discriminatie".

Trouwens "extreme anti gelovers zijn net zo erg als extreme gelovers"
Want het probleem zit niet in het geloof, maar in het "extreme" ervan, maakt niet uit welk geloof.

CDA is al jaren niet extreem, dus gezeur over de C daar heeft meer met onderbuik gevoel te maken.

Laten VVD en PVDA lekker samen proberen.

Kan de SP en de PVV weer doen waar ze goed in zijn, lekker schoppen.

Vond trouwens Wilders wel de sportiefste verliezer, Sap de zuurste, dat laatste past natuurlijk ook wel bij zo'n partij.

p.s ik ben een VVD stemmer, dus lekker niet objektief, net als al die opinie pijlers die er mijlen ver naast zaten op kosten van overheids geld.

Shakes

Bericht door Shakes » 13 sep 2012, 19:07

Een gelovige is per definitie extreem en zeker in het CDA zit het meest achterbakse gebroed. Ik ben inderdaad voor een scheiding van geloof en staat/politiek en wat mij betreft mogen ze alle partijen based on geloof opdoeken.

Daarnaast heeft het volk gesproken en het CDA is duidelijk niet meer gewenst. Dan liever D66......

PD power

Bericht door PD power » 13 sep 2012, 19:42

Shakes schreef:Een gelovige is per definitie extreem en zeker in het CDA zit het meest achterbakse gebroed. Ik ben inderdaad voor een scheiding van geloof en staat/politiek en wat mij betreft mogen ze alle partijen based on geloof opdoeken.

Daarnaast heeft het volk gesproken en het CDA is duidelijk niet meer gewenst. Dan liever D66......
Deze reactie zegt meer over jou dan over het CDA, trouwens ze hebben nog steeds meer zetels dan D66, dus nog steeds meer gewenst dan D66......

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 13 sep 2012, 20:06

Shakes schreef:Een gelovige is per definitie extreem en zeker in het CDA zit het meest achterbakse gebroed. Ik ben inderdaad voor een scheiding van geloof en staat/politiek en wat mij betreft mogen ze alle partijen based on geloof opdoeken.

+1

Maar de ontkerkelijking gaat gelukkig gestaag door dus steeds minder politieke gristengekkies en andere radicale religieuze partijtjes. Die splinterclubjes (CDA, SGP) worden vanzelf gedecimeerd. :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 sep 2012, 20:20

Goed we gaan het beleven, 2 extremen in ideologie moeten gaan samenwerken...........das een contradictio in terminis.

1 wie doet er water bij de wijn?

2 hoeveel water doe je bij de wijn?

3 dat maakt duidelijk hoe groot de volksverlakkerij in concreto gaat worden

4 die partij gaat de volgende verkiezing dus down de drain

5 wil Samson dat?

6 wil Rutte dat?

7 5+6 =retorische vraag

8 samenwerking onder het mom van landsbelang?

9 binnen 2 jaar weer bij de stembus.......

10 als het formeren al concreet wat mocht opleveren

GTRene

Bericht door GTRene » 13 sep 2012, 21:01

ik denk dat ze met z'n 2'n wel voor wat meer rust kunnen zorgen, tis een beetje van beide wat zo ist ook in de maatschappij, als beide nu niet te veel haantjes gedrag gaan vertonen en met duidelijke goed weerlegde punten komen lijkt het me dat ze daar wel uit kunnen komen, tis van beide een mix van de stem van het volk.

veel of met grote stappen, lijkt het me verder niet dat er zal veranderen, doch wel wat rust wellicht en "duidelijkheid" voor zover het kan in het pappen en nathouden NL en zijn soort van politiek bedrijven.

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2012, 21:08

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 sep 2012, 21:19

De VVD is de laatste jaren veel stabieler geweest in het aantal zetels wat ze krijgen dan de PVDA. Die zullen dus wat relaxter de besprekingen ingaan omdat hun kiezers kennelijk iets beter om kunnen gaan met water bij de wijn doen. De PVDA wordt daar de laatste jaren keihard op afgerekend, dus Samson zal meer moeite hebben om echte compromisen te bereiken. Niet omdat hij niet weet dat dat nodig is maar al vooruitkijkend naar de volgende verkiezingen....

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2012, 21:37

Het zou voor het land goed zijn als VVD en PvdA gewoon samen gaan werken. Gelijk een grote meerderheid in de kamer. Zo kun je ( misschien ) nog eens wat voor elkaar krijgen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 sep 2012, 22:46

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 sep 2012, 23:26

Ik zou D66 er bij willen zien zodat er wat druk wordt gezet op de HRA. Ik snap dat de VVD daar niet teveel aan wil morren (ook mee eens, anders creeer je chaos), maar voorzichtig afbouwen is belangrijk voor de toekomst. De huizenbubbel hangt als een zwaard boven onze economie, een van de redenen waarom ratingbureau's in Amerika huiverig zijn voor de status van de Nederlandse economie.

Als we die huizenprijzen omlaag kunnen krijgen hoeven mensen minder te lenen voor een woning en zich minder diep in de schulden te steken. Dat geld kan geconsumeerd worden waar onze hele economie van profiteert ipv alleen de banken.

De SP wilde de HRA beperken tot 350k. Prachtig voorbeeld weer van oogkleppen op hebben. Iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat huizen vlak boven de 350k zakken in waarde, wat doorwerkt in de huizen onder de 350k en lager. Elke prijscategorie gaat zo'n actie voelen. En 350k stelt zeker in de randstad geen hol voor. Typerend voor een partij die te weinig kennis van economie heeft, en wat dat betreft van mij ook nooit in een regering hoeft te zitten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 sep 2012, 00:19

Maus335i schreef: Als we die huizenprijzen omlaag kunnen krijgen hoeven mensen minder te lenen voor een woning en zich minder diep in de schulden te steken. Dat geld kan geconsumeerd worden waar onze hele economie van profiteert ipv alleen de banken.
Je hebt alleen 1 probleem en dat zijn degenen die de laatste 5-10 jaar een huis gekocht hebben.

Bij een grote waardedaling hebben die geen andere keus als blijven zitten waar ze zitten. En dan hou je dus hetzelfde liedje, dat iedereen blijft zitten waar ze zitten en de markt blijft op slot.

Heb je een hypotheek waarbij je deels aflost dan kan het nog meevallen omdat je geld in een spaardeel hebt zitten maar heb je een aflossingsvrije hypotheek dan kan een flinke waardedaling voor een aardige restschuld zorgen waar je niet op zit te wachten. Het enige is dan dat als je verkoopt je ook goedkoper aan je volgende huis kan komen waardoor je een beetje op hetzelfde uit zou komen.

Stel je had een huis van 200.000 euro en dat is 150.000 waard geworden. Hou je dus 50.000 restschuld welke je terugbelaten moet (even wat andere dingen ala KK buiten beschouwing gelaten) Maar als het huis wat je wilt hebben van 300.000 naar 225.000 gegaan is en je kan dat financieren samen met je restschuld dan kom je dus alsnog op hetzelfde liedje uit.

Had je een flinke overwaarde dan baal je alleen van zo'n actie van de regering natuurlijk. Zoiets kan ook een versnelde verkoopgolf triggeren.

Verder heb je natuurlijk kans dat het hele liedje weer overnieuw begint. Mensen kijken naar wat ze kunnen lenen en wat ze dus kopen kunnen. Zijn de huizen ineens goedkoop en mensen gaan weer kopen dan gaan de prijzen ook omhoog en ben je weer terug bij af. Prijzen zijn dan wel lager als dat ze waren maar nog steeds niet te betalen door diezelfde groep omdat die ook geen HRA meer hebben, dus kunnen ze ook minder lenen. Dat geld zal niet in de economie gaan vloeien simpelweg omdat de bruto schuld lager is (immers geen HRA meer) maar netto hetzelfde. De enige die dan echt verliest is de bank omdat die minder inkomsten uit rente zullen vangen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 sep 2012, 00:42

of bv voor iedereen, tot 200.000,- euro volledig aftrekbaar zo het was,
maar alles daarboven op die nwe manier dus op aflossings basis?

Shakes

Bericht door Shakes » 14 sep 2012, 07:04

@ Romo,

artikel gelezen. Niets over Europa en dat vind ik meer dan raar. Dit zijn, hoe belangrijk ook, bijzaken. De hoofdzaak nu al is Europa en dat komt niet eens in het programma voor. We are doomed.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2012, 08:02

Dat zeg ik al een tijdje.

Als je als volk zelf niet VOOR Europa bent, dan wordt alles je opgelegd. Terwijl je dan dus even je trots opzij moet schuiven om een Europa te krijgen dat je WEL zou willen. Wat je namelijk WEL zou moeten willen (als volk), is een democratische totstandkoming. Ander ga je wel erg zuur in een hoekje zitten janken.
Verenigde Staten van Europa
Dat de Verenigde Staten van Europa er uiteindelijk zullen komen staat na de uitspraak van het Duitse Constitutionele Hof vast. Ook hier is de lijn duidelijk geworden. Eerst komt er een begrotingsunie, inclusief fiscale harmonisatie. Dan een economische unie, gevolgd door een politieke unie rondom de Europese Commissie. Brussel zal meer macht krijgen dan ooit en het valt nog te bezien hoe democratisch het proces van eenwording in verscheidenheid zal verlopen.
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... europa.xml

Dus zoals ik al vaker zeg. Wat er in Den Haag gebeurt is helemaal niet zo belangrijk. Wat er in Brussel gebeurt, daar moeten we onze camera's op richten. Dáár moeten we invloed op uit gaan oefenen, in plaats van ons ertegen te verzetten.

We geven ze een vinger (behoud van Euro), maar daarna pakken wij een hele hand terug (een democratisch parlement, een gekozen EU president en EU voorzitter).

Iedere politicus weet dat 't Volk dat 'in the end' ook wil, maar als ze dat nu aan een democratisch proces overlaten wordt 't niet wat. Eerlijk gezegd is de stellingname van het volk daar zelf debet aan. Gelukkig hebben we de anti-Europese SP en PVV nu opzij geschoven en gaan we hopelijk een beetje stennis maken. Barroso staat al aan onze kant, Merkel ook. Nu Rutte en Samsom nog.

romo

Bericht door romo » 14 sep 2012, 08:47

@ Nandor

Mee eens, zo gaat het, langzaam worden we geassimileerd, résistance is futile...........

In de psychologie is daar een begrip voor, mensen laten wennen aan hele enge situaties;

Systematische desensitisatie.

Dat werkt als volgt; stel je vindt spinnen heel eng, zweet op de kop, nachtmerries enz enz ( vul voor spinnen gerust de EU en/of de Euro in)

Dan beginnen we met een heel klein, piep klein lief spinnetje op je hand te zetten, vervolgens doen we dat een tijdje, en het wordt al minder eng, dan laten we hem/ haar een beetje kruipen, ook weer de nodige tijd, vervolgens pakken we een maatje groter, zelfde verhaal, en nog weer een maatje groter enz enz.........er komt een moment dat je zonder problemen in een bak met Zwarte Weduwen gaat zitten............( vul voor die bak dan maar de EU incluis de giftige besmettelijke zuidelijke staten in)

Eng is het niet meer, maar steken kunnen ze en giftig zijn ze onverminderd, en vroeg of laat zul je dat ondervinden...........................

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2012, 09:42

<filosofeert weer verder>
Vergeet ook niet dat we ten opzichte van 1990-2012 wel een compleet ander soort bevolking hebben in 2020-2032.

De jeugd kent dan geen grenzen meer. Identiteit is iets voor een individu, de mensheid is één geheel en iedereen communiceert niet alleen met elkaar, men luistert ook echt. Althans, dat hoop ik een beetje. :ongeveer als:

Toch denk ik dat we de positieve invloed van social media, nieuwe technieken/ontwikkelingen en een moderne mind set niet moeten onderschatten voor de toekomst van onze jeugd die dan aan zet is. Ze zullen zich afkeren tegen de oude wereld. Onze generatie vormt een transformatie tussen de baby boomers en de echte wereldburgers. We moeten vooral niet teveel dingen doen waarvan wij en de baby boomers denken dat 't goed is, we moeten leren accepteren dat de toekomstige volwassen de wereld heel anders beschouwen dan wij. Wij zijn allemaal nog gehersenspoeld in de familie en op school door het Nederland vs Duitsland denken, of Kapitalisme vs Communisme.

Mijn ogen gingen pas open toen ik die delen van de wereld met eigen ogen zag. Dankzij internet kan ik tegenwoordig veel beter in andere landen kijken zonder er zelf te zijn. Ik volg op Facebook groepen die out of the box denken in 't Midden Oosten. Dat is erg inspirerend. Ze zijn al die conflicten van hun ouders zat. Ze zijn vrienden met mensen van verschillende afkomsten, religies en gebieden. Ze willen echt vrede. Ze doen dat niet door zich te verzetten tegen hun ouders, politici of anderen, maar door uit te gaan van hun eigen kracht. Ze gaan samen filosoferen over hoe ze de wereld om hen heen willen zien, ze gaan studeren, ze organiseren bijeenkomsten. Ze weten rust te bewaren en geduld te hebben om te kunnen wachten tot hun tijd en hun kansen zijn uitgebroken. Ze gaan zich verspreiden onder 't bedrijfsleven, bij culturele instellingen, media, politieke partijen. Ze zijn bezig om de negatieve spiraal te doorbreken. Moslims, Joden, Christenen, Atheïsten.... allemaal samen voor vrede. Sans rancune.

Hopelijk schieten anderen dat niet overhoop. Dat zou erg zonde zijn. Ze hebben zelf vertrouwen dat als zij nu de negatieve (bekrompen) mindset doorbreken, dat hun nageslacht in een betere wereld woont.

Als zij dat in 't Midden Oosten al kunnen, dan moeten wij dat in NL en de EU helemaal kunnen!

romo

Bericht door romo » 14 sep 2012, 11:04

Das leuk in theorie en het zal er ooit end of days mogelijk van komen........maar nu nog even niet.....

Bottom line; Fransen kunnen niet eens met Duitsers door een deur, danwel v.v.
Het nationalisme steekt overal weer de kop op, das niet een exclusief Nederlands verhaal. Zie ook de populistische aanpak van Hollande als het gaat om stimulering van de Franse Auto industrie, hij komt niet veel verder dan stompzinnige opmerkingen over dat Peugeot niet mag bezuinigen en dat Fransen vooral weer Franse voitures moeten kopen................

Tja, als het zo gaat dan is de bovengenoemde eenwording van de wereld nog een heel eind aan de horizon, wellicht dat eerst nog Dikke Bertha`s als scherprechter moeten dienen.............

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 sep 2012, 11:30

romo schreef:Das leuk in theorie en het zal er ooit end of days mogelijk van komen........maar nu nog even niet.....

Bottom line; Fransen kunnen niet eens met Duitsers door een deur, danwel v.v.
Het nationalisme steekt overal weer de kop op, das niet een exclusief Nederlands verhaal. Zie ook de populistische aanpak van Hollande als het gaat om stimulering van de Franse Auto industrie, hij komt niet veel verder dan stompzinnige opmerkingen over dat Peugeot niet mag bezuinigen en dat Fransen vooral weer Franse voitures moeten kopen................

Tja, als het zo gaat dan is de bovengenoemde eenwording van de wereld nog een heel eind aan de horizon, wellicht dat eerst nog Dikke Bertha`s als scherprechter moeten dienen.............
+1418

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 sep 2012, 11:56

Idd.

Je moet trouwens ook even niet vergeten dat het voor ons nogal makkelijk is om te zeggen dat je Wereldburger bent. Wij kunnen bijna overal zo vrij naartoe reizen. Maar moet je eens andersom proberen, zo makkelijk kom je er niet in als je richting EU of USA wilt.

Rutger

Bericht door Rutger » 14 sep 2012, 12:01

Politiek. I lolled.

:blabla:

Er wijzigt niets wezenlijks. En voor de schuldenberg kunnen we beter morgen de Verenigde Staten van Europa stichten. Hele grote geldpers kopen en lekker bijdrukken als we tekort hebben. Net zoals Japan en de VS. Werkt prima. Maar alleen als één Unie.

Ik ben niet pro-europa. Maar er is simpelweg geen alternatief.

En dat gezeik over grote concerns die verlies lijden; dan zijn je producten kut of je spullen te duur of een combinatie. Welkom in de vrije markt. Dan gaan ze maar lekker wijn verbouwen met z'n allen om dat te verkopen aan rijke Chinezen die wel begrijpen hoe je geld verdient en moet concurreren.

Rutger

Bericht door Rutger » 14 sep 2012, 12:04

PS. Draadje moet hernoemd worden.

Een bestuurscrisis suggereert namelijk dat er bestuurd wordt. Die crisis is er door de halfslachtigheid waarmee alles in dat laffe Europa wordt aangepakt. Het eeuwige pappen en nathouden. Die te kleine pleister op die te grote wond. Die maatregel die te laat komt en te weinig effect sorteert.

Robin

Bericht door Robin » 14 sep 2012, 12:08

Samsom wil naast de VVD(de winnaar doh) met de SP in die coalitie. Rutte ziet dat niet zitten. IK OOK NIET. Ben je gek. Zo zie je maar weer. De terechte winnaar VVD wordt straks onder de voet gelopen door communistisch gesodemieter. GVD.

Of D66 of op z'n slechts CDA erbij

. Niet PvdA EN SP in de coalitie. PvdA heeft dan wel 'gewonnen' maar de SP niet.

Samsom daalt weer in mijn achting en ik had hem voor 'n lefty wel aardig hoog.....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2012, 12:15

Rutger schreef:PS. Draadje moet hernoemd worden.

Een bestuurscrisis suggereert namelijk dat er bestuurd wordt. Die crisis is er door de halfslachtigheid waarmee alles in dat laffe Europa wordt aangepakt. Het eeuwige pappen en nathouden. Die te kleine pleister op die te grote wond. Die maatregel die te laat komt en te weinig effect sorteert.

doe maar een suggestie, ik pas 't wel aan hoor. :attentie:

Robin

Bericht door Robin » 14 sep 2012, 12:17

Dennis Cavallino schreef:
Rutger schreef:PS. Draadje moet hernoemd worden.

doe maar een suggestie, ik pas 't wel aan hoor. :attentie:
"Nederland en de rest van de wereld: Één open inrichting."

Plaats reactie