Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door Robin » 08 sep 2012, 11:35

Rene, die bonuscultuur en wat die toppers verdienen zit veel mensen waaronder jij, hoog. Ik snap 't wel, maar die bonussen zijn in 't bancaire geheel in $$$ 'n druppel op de gloeiende plaat. Het hele verhaal is veel groter dan dat.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 sep 2012, 11:45

Robin schreef:Het hele verhaal is veel groter dan dat.
Vast, maar zolang die bonuscultuur gelinkt is aan bankiers die met gewone spaarrekening tegoeden gruwelijk tekeer gaan om die bonus maar te halen, ten kosten van alles is ook niet goed.
De gewone bank, met zijn suffige (lees veilige) karakter moet weer terug komen.
Daarnaast mogen ze best een beleggingsbank opzetten waar de risico's en eventuele opbrengsten/bonussen gigantisch zijn.
Daar stap je dan als risiconemer bewust in. Nu is dat niet. En als omgevallen banken met gemeenschapsgeld weer rechtgezet worden, en de bonuslogica draait weer op volle toeren (als niet sneller), dan is er iets goed mis.

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2012, 11:55

smiley schreef:
Robin schreef:Het hele verhaal is veel groter dan dat.
Vast, maar zolang die bonuscultuur gelinkt is aan bankiers die met gewone spaarrekening tegoeden gruwelijk tekeer gaan om die bonus maar te halen, ten kosten van alles is ook niet goed.
De gewone bank, met zijn suffige (lees veilige) karakter moet weer terug komen.
Daarnaast mogen ze best een beleggingsbank opzetten waar de risico's en eventuele opbrengsten/bonussen gigantisch zijn.
Daar stap je dan als risiconemer bewust in. Nu is dat niet. En als omgevallen banken met gemeenschapsgeld weer rechtgezet worden, en de bonuslogica draait weer op volle toeren (als niet sneller), dan is er iets goed mis.
Mee eens.

We betalen ook nog zo'n club van gemeenschapsgeld. Je weet wel die ook op de munten staat.Etc.
We betalen de in het algemeen incompetente politiemacht in dit land ook van gemeenschapsgeld(had gisteravond 'n voorval met 'n agent, die ik persoonlijk goed ken, brief is de deur uit en als 't zover komt zie ik die gast voor de rechter, liever niet) We betalen de incompetente NS/ov. We betalen teveel aan de Derde Wereld waar geen kloten van terecht komt, we betalen de bureaucratie en ambtenarij in dit land. En dan nog die mongolen in Den Haag....

Ja und inderdaad Nandor. :D

Allemaal één pot nat.
:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2012, 12:00

Kijk ook eens wat in dit land Bennie Jolink wil bereiken met dat schilderij van Wilders tussen Hitler en Breivik. Uitgerangeerd wil ie weer in de picture komen en dan ook nog het grootste deel van de bevolking 'dom' noemen op de koop toe.

Misschien heeft ie gelijk? Maar dan niet op deze manier imo.

Maar dat kán en mág in NL. Skitterend.

Maar er is inderdaad verschil tussen 't hebben van 'n mening en ergens verstand van hebben. :kikker:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 sep 2012, 14:41

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2012, 10:21

normaal pak je meestal de bekendste kieswijzer zoals

stemwijzer
http://www.stemwijzer.nl/TK2012/index.html

doch heb gisteren ook de kieskompas geprobeerd
http://www.kieskompas.nl/

vind dat die (kieskompas) betere? vragen stelt, de uitslag is ook iets anders, kreeg zelfs de CU als dichtste bij :lol:

ik ga niet op een geloofspartij stemmen dus zoiets wordt het niet ;-), maar eerder bv op de volgende die het dichtst bij de cirkel staat....

trouwens de pvda stond nu (kieskompas) veel verder weg, je kon ook daar een betere uitleg krijgen.

benieuwd wat het gaat worden in NL, niet veel zal helpen dankzij ons ouderwetse instant gehouden systeem, dan maar op een partij (zolang het systeem er nog is) stemmen die een paar "belangrijke" punten heeft wat overeenkomt zodat dit wat meer meegewogen wordt in de uiteindelijke besluiten die de nwe regering gaat nemen?? who knows :TV kijken:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2012, 11:20

Pas op: hak op de tak verhaal. :)

Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe de inkomstenbelastingverlaging precies uitpakt ten opzichte van de BTW verhoging, want wat ik ervan gezien heb stelt de verlaging geen zak voor. Of ik kijk ergens overheen. Ik ga ervan uit dat ons eigen leven in 2013 in ieder geval wéér duurder wordt.

Verder blijf ik erbij, onze maatschappij (lokaal t/m internationaal) is en blijft een broeinest van ellende dat er vroeg of laat uit zal komen.

Met modale inkomens ben je volkomen kansloos als je keurig je hypotheek aflost, probeert te sparen, je kind(eren) naar het kinderdagverblijf brengt en niet al te gekke dingen doet. Zorgkosten, brandstof/energie en bijvoorbeeld het terugbetalen van studieschulden hakken er voor heel veel (hoogopgeleide) gezinnen best in naast een dalend vermogen.

De kosten rijzen de pan uit en de persoonlijke begrotingen lopen scheef.

Vooral bedragen die voorheen erg laag waren, zoals de leveringskosten van energie zijn stiekem snel gestegen. Ik betaal geloof ik 30 euro per maand. Toevallig zijn gisteren de gas- en elektriciteitsaansluitingen van ons huis vervangen, maar als ik zie dat energiemaatschappijen enorme winsten maken, dan wil ik echt heel graag betalen voor het gebruik per eenheid, maar niet voor al die kosten die erbij sluipen. Erg sneaky hoe dat in NL is geregeld. Tel al die kosten bij elkaar op en d'r blijft amper wat over voor luxe en boodschappen. Besparen/bezuinigen kan dus alleen op boodschappen en luxe. Lekker voor de economie... not.

Er gaat bij veel gezinnen meer uit dan er binnen komt. Alle mooie CBS statistieken ten spijt. Dat is gewoon wat ik om mij heen zie en hoor.

Als er geen (enorme of structurele) loonsverhogingen worden geboden, geld lenen wordt bemoeilijkt en banen op de tocht staan, dan kunnen politici lullen als brugman, maar het is niet de waarheid die ze spreken, enkel partijpolitiek. Ik vind ons volk tot op heden érg braaf, maar het is een broeinest dat al lang geleden is aangewakkerd. Het enige wat er nu hoeft te gebeuren zijn diverse massa ontslagen. Dan is 't hek echt van de dam en het Malieveld te klein... al bewees Coldplay het tegendeel vorige week.

De Aldi is ook niet meer zo goedkoop als 't was. :crazy:

Daarom zou ik pleiten voor een veel lagere inkomstenbelasting, vooral voor de middelste tarieven. Het afschaffen van successierechten bij erfenis (ook als die vroegtijdig wordt geschonken) en dan komen we er met BTW en accijnsverhogingen best een heel eind als 't gaat om de staatskas.

Ook ben ik voorstander van het herinvoeren van het ziekenfonds.
Wij betalen nu 280 euro per maand. 3360 euro per jaar. Ik vind de zorg echt heel goed in NL, maar als de lonen niet meestijgen met de haast kwadratische toename, hebben we echt een groot probleem. Als je onze zorgconsumptie in kilo's per persoon mag uitdrukken zijn we allemaal obees.

Wat ik vooral belachelijk vind is dat ik om die 280 euro te moeten betalen eerst al inkomstenbelasting heb betaald. Dus daarom denk ik dat als IEDEREEN eens kritisch zou gaan rekenen met zijn eigen begroting in de hand, we echt in opstand zullen komen. Ik heb gewerkt voor diverse zorgverzekeraars en het is gewoon 1 grote overhead die je als 'klant' betaalt. Ziekenhuizen idem dito. Daarom is de zorg zo verschrikkelijk duur. Men heeft 't meestal over de kosten van de medicijnen, maar daarmee stappen ze heel snel over het werkelijke probleem. We betalen dik voor iets waar we geen invloed op hebben, het zijn niet alleen die medicijnkosten.

Alle 'kostenbesparingen' door collectieve zorginkoop ten spijt. Aan de andere kant is de zorgverzekeraar in NL een werkgelegenheidsverschaffer van jewelste. Beetje kip en het ei of vestzak-broekzakverhaal. Het levert ons geld op aan de ene kant en we geven het aan onszelf uit aan de andere kant. We zouden onze zorg-know how meer elders moeten verkopen anders is een 't een vrij kansloze exercitie. Alle kortere wachtlijsten ten spijt.

In de basis is ons probleem vooral dat we onze lonen flink zouden moeten laten stijgen, maar dat om allerlei redenen afkappen. Er zijn goede redenen te bedenken zoals ons pensioengeld en de export die beide zouden dalen in waarde/grootte. Aan de andere kant zou onze schuldenlast ook afnemen en onze koopkracht stijgen. Daarmee zouden we minder afhankelijk worden van export en de interne markt weer op gang helpen. Als lonen stijgen gaan banken ook weer geld uitlenen aan mensen. Het zou een positieve trend kunnen aanzwengelen. De risico's dek je af door de BTW verhoging....

Alles valt of staat met de juiste visie, draagkracht en daadkracht. Met de partijpolitieke praatjes overal, ga ik ervan uit dat we nog een tijd zullen moeten aanmodderen. Leuk voor de kijkcijfers, slecht voor hardwerkend Nederland (en Europa). Er zal geen draagkracht zijn. Daadkracht is zwak. Een visie wordt niet getoond. TOT er opeens iemand opstaat die dat wel doet en heel NL en misschien in andere landen daar opeens achteraan holt.

Wat mij persoonlijk in de heel de discussie rond partijpolitiek altijd stoort is dat rijken steeds zwart worden gemaakt. Terwijl rijken juist voor werkgelegenheid en hoge belastinginkomsten voor de staat zorgen. Zij tillen het niveau omhoog. Armen (...) worden altijd als zielig weggezet. Alsof ze de dupe zijn van rijken. Dat is zo'n onzin. Iedereen in NL heeft kansen. Je moet alleen wel hard werken om je kansen te pakken. Succes is veelal een keuze dat offers eist. Daar moet je vaak één en ander voor laten. Dat mag best worden beloond. Rijken betalen niet voor niets veel belasting. Hun geld rolt. Daar draait onze economie op. Hun vermogen neemt automatisch toe als het goed is. Daarmee sleuren ze de rest achter zich aan en heeft niemand in Nederland het écht slecht.

Ook zul je hard je best moeten doen om je kind te stimuleren. Wat ik veelal zie is dat je vaak ziet dat de lager opgeleiden echt niet hun best doen. Dat begint al bij zaken zoals voorlezen. Dat verzaakt men. Wat kost dat nou? Of voedsel. Waarom geen verse groenten en fruit? Te duur? Waarom rook je dan en drink je iedere dag bier? Waarom zit je vastgeroest in de denkwijzen en stereotypes van jouw 'milieu'? Je hebt een zorgplicht voor kroost. Waarom durf je dan wel zorg te eisen als je dat zelf altijd verzaakt? En vooral, waarom moeten andere mensen daarvoor opdraaien? Waarom stem je op een partij die geld bij de rijken afpakt en aan jou geeft? Heb je dat verdient? Je hebt je lot voor een heel groot deel zelf in de hand. Bij dikke vette pech hebben we een vangnet. Ook voor die rijken die opeens het schip ingaan.... Daar betaalt iedereen voor, naar rato.

Daarnaast gun ik iedereen, arm en rijk, een belastingvrije erfenis. Hopelijk kan iedereen daardoor het opgebouwde vermogen van ouders, waarover al inkomstenbelasting is betaald, gebruiken om hun eigen leningen af te lossen, huizen op te knappen en de rest te sparen voor hun kinderen, of anders uit te geven in de economie.

Laten we stoppen met vingerwijzen en de mouwen opstropen om werk te verzetten. Er is genoeg te doen. Begin allemaal maar met voorlezen aan je kinderen. Niet uit een koran of bijbel, maar gewoon een leuk stripboek dat hen aan het lachen maakt. Ze krijgen nog genoeg te verduren. Succes met stemmen morgen. Wie weet heeft 't nut.

Just my 2 hak-op-de-tak Cents.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 11 sep 2012, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 11:27

Ach ja zolang een complete gebitsrenovatie hier 12.000 euro kost en je het in diverse andere (europese) landen kunt laten doen voor 1800 euro is er iets goed mis met het systeem.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2012, 12:01

Precies.

Zie ook dit:

Afbeelding

Niets mis met gezonde marges (10% vind ik weinig, 100% is wat ruim waarschijnlijk), maar als die gegevens kloppen, dan wordt 't tijd om bussen voor 't Malieveld in te huren. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2012, 12:07

PvdA subsidiecultuur (die is ontstaan door vele pvda-ers als bestuurders bij allerlei organisaties, zoals ik op één van de voorgaande pagina's aangaf... want zo werkt 't. Help een mede pvda-er in 't zadel bij een club en diegene kan tonnen verdienen voor zichzelf. Dat is goed voor de pvda, goed voor de bestuurders, maar 't volk mag schuiven)*

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... iljoe.html
020 subsidiebonanza: 490 miljoen in 2011
Als je in Amsterdam geen subsidie hebt gekregen in 2011, ben je een minderheid. En dat op zich is dan weer een subsidiewaardig in de hoofdstad. Want werkelijk iedereen krijgt er subsidie. Iedereen. Commercieel bedrijf, etnische groepering, blaastoetvereniging, iedereen. Van vijf accordeonverenigingen tot een Shell-orkest tot Schiphol. Jup, grote commerciële bedrijven krijgen subsidie, want het geld moet op. Of zo. En uiteraard elke bevolkingsgroep denkbaar, want het is al sinds de Gouden Eeuw een PvdA-stad. Dus krijgt elke etnische groepering en zijn schoonfamilie centjes om de sociale bindingen te bevorderen. Ironisch.

Dat je de sociale bindingen van etnische groeperingen wil bevorderen door ze allemaal apart daarvoor geld te geven voor hun eigen programmaatjes. Kan dat niet, bijvoorbeeld, gezamenlijk? Qua bevorderen van sociale cohesie. In totaal is er voor 490 miljoen euro aan gratis geld uitgedeeld. Dat komt nu naar voren, omdat de gemeente Amsterdam eindelijk een mooi overzichtje heeft gemaakt van de weggeefeuro's. Soort Knoop in je Zakdoek, die subsidies van 020: iedereen is een winnaar. Bas van de VVD vindt het allemaal helemaal niet leuk. Die wordt dus echt ongelukkig van al die subsidies. En zo zijn er meer, kunnen wij ons indenken.

De inwoners van Amsterdam bijvoorbeeld, die gemiddeld 615 euro per persoon neerleggen voor het financiële strooigoed. Tijd om als Amsterdam zijnde eens wat subsidies te copypasten richting het vakje 'bezuinigingen'. En daar kunt u dankzij de gepubliceerde tabelletjes zelf aan bijdragen. Er is een overzicht van de subsidies per stadsdeel [PDF-alert] en er is een overzicht van de subsidies per dienst [PDF-alert]. Kunt u mooi zelf eens snuffelen waar Amsterdam haar geld aan besteedt. Bezuinigen, daar komen we samen wel uit.

Update: In Rotterdam deelden ze in 2011 ook 345 miljoen euro uit.

*waarom ik vooral de pvda noem ipv VVD is omdat de pvda vele malen groter is qua bestuursfuncties/directiezetels etc. door (actieve) leden. Met name omdat ze 't links lullen, rechts zakkenvullen in ere houden. Dat neem ik ze kwalijk. Alle goede leden die ertussen zitten ten spijt.

dvh

Bericht door dvh » 11 sep 2012, 12:18

Dennis Cavallino schreef:Precies.

Zie ook dit:

Afbeelding

Niets mis met gezonde marges (10% vind ik weinig, 100% is wat ruim waarschijnlijk), maar als die gegevens kloppen, dan wordt 't tijd om bussen voor 't Malieveld in te huren. :)

@Ravin, komt er maar in als je nog meeleest :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 12:19

Sorry hoor maar 10% van die hoeveelheden van medicijnen die over de toonbank gaan dan praat je nog over miljarden.
Lijkt me makkelijk verdienen.
Van de week met een man zitten praten die had het erover dat de overkoepelende organisatie van de farmaceutische industrie ook een flinke vinger in de pap heeft bij de instanties die toevoegingen in voedingsmiddelen goedkeurt.
En dat er dus ook bewust stoffen in voedingsmiddelen gestopt worden die er voor zorgen dat we op latere leeftijd steeds meer medicijnen nodig hebben.

Ik weet natuurlijk niet of dat een lulverhaal is of dat er een kern van waarheid in zit.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2012, 12:23

@ bericht van Dennis,

ja van zoiets kijk je wel even op...triest,
doch wordt vaak ook gestimuleerd door de regelgeving van de staat? daaromtrent dacht ik?
bv...een dorp/stad krijgt een X bedrag van de staat voor allerlei zaken (net als sommige scholen e.d.) en als je dat bedrag niet op maakt...krijg je bv dat jaar erop minder...

en dus maken ze het veelal op om het volgende jaar weer het volle bedrag te kunnen geven aan soms waanzinnige zaken.

Tom

Bericht door Tom » 11 sep 2012, 12:39

Zie ook dit:

Afbeelding

Conclusies trekken dmv de prijs van de stof slaat natuurlijk nergens op. Kostprijs van het materiaal in een auto zal ook niet veel zijn, alles eromheen wel. Bij medicijnen gaat er ook jaren aan ontwikkeling en testen vooraf.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 13:46

Tom

Kijk eens goed naar de percentages en bedragen, in de percentages zijn zo te zien al die kosten meegenomen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 sep 2012, 14:55

GTRene schreef:@ bericht van Dennis,

ja van zoiets kijk je wel even op...triest,
doch wordt vaak ook gestimuleerd door de regelgeving van de staat? daaromtrent dacht ik?
bv...een dorp/stad krijgt een X bedrag van de staat voor allerlei zaken (net als sommige scholen e.d.) en als je dat bedrag niet op maakt...krijg je bv dat jaar erop minder...

en dus maken ze het veelal op om het volgende jaar weer het volle bedrag te kunnen geven aan soms waanzinnige zaken.

Zo gaat dat ook bij in het bedrijfsleven, en uit eigen ervaring weet ik dat 't vooral een grote rol speelt bij pensioenfondsen/vastgoedbeleggers die werken met budgetten. Als je je budgetten niet opmaakt, dan worden je budgetten het jaar erop gekort (of geschrapt). Dan moet je daarna weer heel hard intern knokken om nieuwe budgetten te krijgen. Dus het is makkelijker om alles op te maken, soms zelfs met spookfacturen in ruil voor persoonlijke retourtjes. Vooral Limburgse pensioenfondsen/institutionele beleggers zijn daar goed in. Daardoor wordt overconsumptie enorm gestimuleerd, in plaats van besparingen en bezuinigingen.

Dat is jammer, want het is wel geld van een ander dat ze beheren! Alle prijzen op de meerjarenbegroting kunnen met dit 'systeem' makkelijk worden geïndexeerd, geen haan die ernaar kraait, tot er weer een nieuwe interim manager komt die scoort op basis van besparingen, winstverhoging etc.. En wie worden dan de dupe? De klanten op de eerste plaats. Daarna kleine toeleveranciers (schoonmakers, catering, koeriers, etc.). Daarna 't personeel van onder naar boven (tot die interim manager ingrijpt).

Dat soort situaties heb ik helaas maar al te vaak van dichtbij gezien. Als je daar kritische vragen over stelt kijkt iedereen je schaapachtig aan met opmerkingen: 'ah joh, dat beetje maakt toch niet uit?' en 'het is toch niet jouw geld, dus maak je niet druk?'.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2012, 15:19

klopt, best jammer en zonde, zo wordt vrij veel onnodig belast op die manier.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 sep 2012, 16:02

Vertel mij wat, werkte vroeger bij een grote kantoormeubelfabrikant, aan het eind van het jaar stroomde de orders binnen. Meubilair wat 10 jaar mee kan wordt binnen 2 jaar vervangen omdat het geld op moet.

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 sep 2012, 20:18

Luco schreef:Ach ja zolang een complete gebitsrenovatie hier 12.000 euro kost en je het in diverse andere (europese) landen kunt laten doen voor 1800 euro is er iets goed mis met het systeem.
Grappige opmerking Luco,

In welk buitenland heb jij je licht opgestoken?

Met vriendelijke groet,

Stephan

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 20:26

SteV6 schreef:
Luco schreef:Ach ja zolang een complete gebitsrenovatie hier 12.000 euro kost en je het in diverse andere (europese) landen kunt laten doen voor 1800 euro is er iets goed mis met het systeem.
Grappige opmerking Luco,

In welk buitenland heb jij je licht opgestoken?

Met vriendelijke groet,

Stephan
Niks grappigs aan stev,

Vorige week met een man zitten praten op een bbq, had een compleet nieuw gebit, met stifttanden, kronen, enzenz, was eerst hier gewoon in nederland bij diverse tandartsen geweest, kostenopgave tussen de 11 en 13k.
Uiteindelijk heeft hij het in Turkije laten doen voor 1800 euro.
Verder waren er nog een paar landen waar het iets duurder was dan 1800 euro, maar stukken goedkoper dan hier in Nederland.

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 sep 2012, 20:32

Tja, op een enkele positieve uitzondering na heb ik alle soorten ellende daarvan al voorbij zien komen ... Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Als de NZa in haar onderzoeken vorig jaar concludeerde dat de tandheelkunde in NL de op 3 na goedkoopste was van alle (West) Europese landen dan vind ik jouw conclusie toch grappig. Ga op vakantie maar eens met kiespijn bij een lokale tandarts zitten zou ik zeggen ...

Zoals ik al eerder diverse malen heb aangegeven, en Dennis bevestigt dat nu ook weer, is de enorme strijkstok genaamd zorgverzekeraars ... Die schrijven jaarlijks honderden miljoenen winst in hun boeken. Lult bijna niemand over.
Laatst gewijzigd door SteV6 op 11 sep 2012, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 20:38

SteV6 schreef:Tja, op een enkele positieve uitzondering na heb ik alle soorten ellende daarvan al voorbij zien komen ... Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Ja ik ben geen tandarts, maar laten we eerlijk zijn, hier zie je ook steeds meer turkse, poolse, russische en tjechische tandartsen, en ook hier zitten knoeiers.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 11 sep 2012, 23:29

Even heel wat anders... die Samsom met zijn radicale Greenpeace verleden....tig keer gearresteerd... heeft wellicht dus een strafblad. Kan iemand met een strafblad wel premier worden? Dat bewijs van goed gedrag zal er niet inzitten voor hem.... je wordt voor mindere functies geweigerd als je geen bewijs van goed gedrag kunt overleggen.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2012, 23:36

Wouter81 schreef:Even heel wat anders... die Samsom met zijn radicale Greenpeace verleden....tig keer gearresteerd... heeft wellicht dus een strafblad. Kan iemand met een strafblad wel premier worden? Dat bewijs van goed gedrag zal er niet inzitten voor hem.... je wordt voor mindere functies geweigerd als je geen bewijs van goed gedrag kunt overleggen.

Volgens mij wordt bewijs van goed gedrag alleen geweigerd als je bv geweldsmisdrijven hebt gepleegd, een arrestatie/strafblad wil niks zeggen.

Tenminste toen ik op de schietvereniging zat was dat zo, wordt niet zo snel geweigerd.

Plaats reactie