Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 26 sep 2020, 13:54

Inderdaad JP. Ook 'benieuwd'.

Punt is dat godzijdank het aantal doden wereldwijd 'meevalt' tov het enorm aantal besmettingen. In die richting doelt Luco (denk ik)

We leven om dood te gaan.

En belasting te betalen.

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2020, 14:06

///Joost schreef: 26 sep 2020, 13:48 Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Hart- en vaatziekten zijn niet besmettelijk. Verschrikkelijk uiteraard, maar irrelevant tov corona.
nee heel de wereld plat voor een paar doden, dat is pas belachelijk.
Het gaat om de cijfers, niet om de ziekte, overigens zijn hart en vaatziekten wel erfelijk, corona niet, dus??

Het was dus puur om de cijfertjes in perspectief te zetten.
Laatst gewijzigd door Luco op 26 sep 2020, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 26 sep 2020, 14:09

(...)
En belasting te betalen.
Kortom, de overheid doet er alles aan om “ons” in leven te houden. Dood lever je niets op, al komen ze dan wel even bij de nabestaanden aankloppen....

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 sep 2020, 14:34

JP schreef: 26 sep 2020, 14:09
(...)
En belasting te betalen.
Kortom, de overheid doet er alles aan om “ons” in leven te houden. Dood lever je niets op, al komen ze dan wel even bij de nabestaanden aankloppen....
Ik ken toch andere verhalen als het gaat om donor zijn of niet, maar dat is weer een héél andere discussie. ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 sep 2020, 15:48

Kansloze verhaal dat de overheid het wel regelt, niet dus, dankzij de dor de politiek zelf bedachte het gereguleerde marktwerking.

Als Corana iets heeft bewezen dan wel het failliet van marktwerking in het publieke domein, de overheid heeft totaal geen regie meer in nationaal en mondiaal bedreigende situaties, enfin, lees en oordeel zelf;

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/25/wa ... n-a4013660

Daaruit;
Hugo de Jonge is een generaal zonder troepen. Om laboratoria en GGD’s zo ver te krijgen dat ze zijn teststrategie volgen, moet hij ze overtuigen, betalen, onder druk zetten, complimenteren. Want bevelen geven kan hij deze cruciale spelers niet. De inmiddels 70 coronalaboratoria zijn commerciële partijen (en dus elkaars concurrenten) en de 25 GGD’s vallen onder de gemeenten.

De Jonge wordt ook gehinderd door het feit dat zijn ministerie al jaren op grote afstand van de geregionaliseerde en semigeprivatiseerde Nederlandse zorgwereld staat. Parate kennis over de praktijk en goede operationele informatie om beslissingen op te baseren waren niet nodig, en dus ook maar mondjesmaat op het ministerie aanwezig.

Lees ook Onzekerheden na een bezoek aan de coronastraat
Deze regie zonder macht, en sturing zonder informatie frustreerde vanaf het begin de ontwikkeling van het testbeleid bij zowel GGD’s als laboratoria. Naast de politieke problemen die dat inmiddels voor De Jonge oplevert, is het ook schadelijk voor de bestrijding van het virus. Tijdens de eerste golf bleek al dat (te) laat handelen het virus de kans geeft zich sneller te verspreiden. Nu gebeurt dat weer.

Peric

Bericht door Peric » 26 sep 2020, 16:42

Waarom zou de noodwet alleen Hugo de Schoenen de macht moeten geven? Dit kunnen ze toch beter met z'n allen oplossen...

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 26 sep 2020, 21:20

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 sep 2020, 21:21

Had ik elders gelezen, sterk ja.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 sep 2020, 08:52

Die Engel engnek moet direct onder curatele en in verplichte quarantaine IMO

Wat een l.l van een vent.

Om het nieuws maar weer op te pikken;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be370e04/

Massale breinschade van dit nep griepje;

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/on ... ~bac7630e/

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2020, 09:39

Moeilijk hoor, maar bovenstaande artikelen vind ik wel tegen het zwaar overdrevene aan nog steeds. Alsof de Apocalypse nabij is. Zo leest bij mij.

Dat is niet zo.

Dat weten we adhv het aantal sterfgevallen het laatste dik half jaar. Gelukkig. We zijn erop voorbereid. En ik weet het allemaal wel en houd me aan de regels zo goed en kwaad als het kan en ik ben ook geen anti corona demonstrant of fan van Engel. Integendeel nu. Maar dit is imho bangpraterij.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2020, 09:44

Die twee Volkskrant artikelen. Er staat geen lichtpuntje of positiviteit in. Nul. We horen en lezen bijna niks tot niks over al die miljoenen besmette mensen wereldwijd die 'het gewoon overleefd hebben'. Kijk naar het NL /EU wereldwijde sterftecijfer aan(met?) Corona.

Corona is ziekmakend.
MSM in mijn ogen nog meer.

Niemand weet het.
Dus adhv de negatieve artikelen(prognoses notabene) een beeld vormen blijft erg lastig. Bij mij. Onbalans in berichtgeving. Dat vind ik eigenlijk het meest kutte.

Welles-nietes.

Peric

Bericht door Peric » 27 sep 2020, 10:05

Vind het ook wel frappant dat er bijna gelijk over een tweede golf gepraat werd toen we nog middenin de eerste zaten. Het móet en zal gebeuren..

JP

Bericht door JP » 27 sep 2020, 10:06

Al die negativiteit brengt onrust, maakt mensen bang, mensen gaan zich opsluiten, gaan minder op vakantie (in eigen land) of uit eten. Van zwartgalligheid kun je ook ziek worden. De media maakt ons zieker dan corona. Daarom #ikleeshetnietmeer

Edit: Volkswagen is al bij de 8e Golf.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2020, 10:16

+1 JP....

Maar ik klik er weer op. Dus lees ik 't maar. Ik-moet-er-niet-op-klikken

Beter idd Live 24 Nürburgring, straks F1. Dat soort LEUKE dingen. Het is gvd zondag:)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 sep 2020, 10:22

JP schreef: 27 sep 2020, 10:06 Al die negativiteit brengt onrust, maakt mensen bang, mensen gaan zich opsluiten, gaan minder op vakantie (in eigen land) of uit eten. Van zwartgalligheid kun je ook ziek worden. De media maakt ons zieker dan corona. Daarom #ikleeshetnietmeer

Edit: Volkswagen is al bij de 8e Golf.
Dat probeer ik ook meer te doen, ik hou mij aan de regels en verder zie ik het wel en probeer er minder over te lezen.

De media is altijd uit op het publiceren van zo slecht mogelijk nieuws, zie ook de financiële crisis ben er van overtuigd dat door elke dag die zwartgallige cijfers te publiceren en nieuws te brengen alsof de wereld ten einde was voor een belangrijk deel heeft bijgedragen aan de hele crisis namelijk mensen bang maken en dus niks meer uitgeven.

Dat krijg je nu weer door diezelfde zwartgallige media.

Maarja alles voor de kliks hè, dan heb je meer reclame inkomsten op je site...

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2020, 10:30

Zo kan het ook. Positief realisme.IMHO natuurlijk

https://opiniez.com/2020/09/21/veilig-t ... R_214QRGuE

JP

Bericht door JP » 27 sep 2020, 10:35

Na zoveel enigheid op deze pagina zou het hier wel weer eens tijd worden voor een grouphug !

PeterB

Bericht door PeterB » 27 sep 2020, 10:44

Robin schreef: 27 sep 2020, 10:30 Zo kan het ook. Positief realisme.IMHO natuurlijk

https://opiniez.com/2020/09/21/veilig-t ... R_214QRGuE
Prima stuk maar dan de reacties ...

PeterB

Bericht door PeterB » 27 sep 2020, 10:47

Gelukkig werd de mededeling van "38 doden door corona" direct uitgespit en bleek dat het sterfgevallen waren van maanden geleden.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 sep 2020, 11:59

Het lastige is dat de 2e coronagolf nu samen gaat vallen met het reguliere griepseizoen wat normaal rond week 40 start.
Week 40 is aanstaande maandag.
Die golf komt er dus wel degelijk. Alleen denk ik dat zo goed als alles als Corona gelabeld gaat worden.

En wat Camiel al aangaf, nu hebben we wel een overlap van maatregelen voor griep/corona.
Daar moeten dus historisch lage oversterfte cijfers uitkomen rond het voorjaar.

Peric

Bericht door Peric » 27 sep 2020, 13:48

Tenzij de griep weer net zo gemuteerd is als in 2018... Je kan je er volgens mij niet op voorbereiden. Het is elke keer weer een verrassing.

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2020, 09:17

OK, een week geleden, maar informatief(!!!) en ook wel geinig:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 sep 2020, 14:39

De vermoedelijke inhoud van de persconf van vanavond.
https://www.nieuwnieuws.nl/5149329/zijn ... aatregelen

JP

Bericht door JP » 28 sep 2020, 14:47

Diederik Gommers: Famke Louise heeft me aan het denken gezet, angst zaaien werkt niet

‘Natuurlijk maken we ons zorgen, maar we moeten geen angst zaaien!’ Voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) doet vandaag een poging meer uitleg te geven over corona, om zo de Nederlanders achter het beleid te krijgen. ,,Van bang maken en nog meer maatregelen nemen, zetten de mensen alleen maar de hakken harder in het zand”, legt hij uit aan ad.nl.

Gommers licht daarmee een bericht toe wat hij vanmorgen op Linkedin plaatste. Daar zegt hij dat het aantal positieve tests stijgt en dat steeds meer mensen in het ziekenhuis en zelfs op de intensive care belanden. Maar, zo zegt hij erbij, al maken we ons zorgen, we moeten geen angst zaaien. Vervolgens noemt hij enkele zaken op die anders zijn dan tijdens de eerste coronagolf. Met name in de behandeling van corona is vooruitgang geboekt en meer kennis opgedaan.

Volgens Gommers zijn daar positieve effecten van te verwachten op de ligduur van mensen in het ziekenhuis en op de overlevingskansen. Ook is er genoeg beademingsapparatuur en worden patiënten eerder over het land verspreid naar plekken waar nog capaciteit is.

Vervolgens schrijft hij: ‘Wat we vooral nodig hebben, is dat we met elkaar de besmettingen laten dalen... Dus wacht niet of de regering met nieuwe maatregelen komt, doe het gewoon zelf!!!!!’

‘Geen ebola’
,,Die hele actie van Famke Louise en zo heeft me aan het denken gezet”, licht Gommers telefonisch toe aan deze site. ,,Ik heb me afgevraagd hoe we met zijn allen communiceren. Ik en andere deskundigen komen eigenlijk steeds weer op tv als het aan het misgaan is. Ik bedoel dat we niet alleen maar moeten focussen op getallen, die besmettingsaantallen, de dagelijkse wisselkoersen, want dat is wat ik vooral zie. Corona is ernstig, maar het is geen ebola waar hele steden door omvallen.”

,,We moeten de mensen méér vertellen wat er aan de hand is, uitleggen hoe we ervoor staan, want alleen zo krijg je de mensen mee”, gaat hij verder. ,,Van angst zaaien en strenge maatregelen gaan alleen de hakken maar in het zand. Ik vond dat hele gedoe met die zware coronaboetes en dat je een strafblad hebt, echt niet goed. Dat is niet de manier waarop het in Nederland gaat werken. Want hoeveel maatregelen je ook neemt en hoe hard die ook zijn, het gaat pas echt werken als iedereen in Nederland meedoet. Dus meer uitleg en niet alleen maar naar die getallen kijken en waarschuwen. En daar heb ik een poging toe gedaan op LinkedIn, zo moet je dit zien.”
https://www.ad.nl/binnenland/diederik-g ... ~ae7985d6/

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 sep 2020, 15:11

Eens

Plaats reactie