Voor die knaken weet ik inderdaad wel een schitterende hagelnieuwe 997 Carrera MK II staan. Kocht ik veeeeel liever. Of inderdaad een mooie 2e hands GT3 996 MK II voor 90k, heb je nog 50k om vrij te besteden.Martijn schreef:140k voor een fuckin' M3 cabrio.... WOEHAHAHAHA dan heb je echt een gaatje in je hoofd.
Man, voor dat geld ga je toch meteen naar de P-dealer. Splinternieuwe 997S of een jonge GT3.
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tom schreef:Als je het kon onderbouwen was ik het misschien met je eens geweest, maar vind je onderbouwing wat slap.
Kom es met cijfers van moderne sportieve cabrio's, dat ze minder stijf zijn... je mening was misschien 10 jaar geleden terecht als je het over een golf cabrio had
Laat ik het er dan op houden dat de cabrio ( over het algemeen) en de M3 in het byzonder veel zwaarder zijn uitgevoerd om een "nagenoeg" gelijke torsie stijfheid te ontwikkelen. Daarom alleen al zou ik te alle tijde een cabrio mijden ( buiten dat heb ik ook weinig met open rijden, maar daar gaat het nu even niet om

Ook het prijs argument is niet onbelangerijk, wordt natuurlijk verklaard door de meer gedegen uitvoering en een groot deel door het meer exclusief karakter.........................
-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Klopt, maar de 3 is ook ontworpen als sedan/touring. Het is anders als de auto z'n leven is begonnen als roadster/cabrio zoals de Z4. Bij de Z4 is de coupe bijvoorbeeld zwaarder. En bij sommige auto's is er erg veel aandacht aan besteed, bij de 911 is de cabrio even zwaar als de coupe (met dezelfde prestaties). Bij die auto's is er amper verschil in stijfheid, kan de cijfers zo even niet vinden maar verschil was er vooral op papier, zul je in de praktijk dus niets van merken.romo schreef: Laat ik het er dan op houden dat de cabrio ( over het algemeen) en de M3 in het byzonder veel zwaarder zijn uitgevoerd om een "nagenoeg" gelijke torsie stijfheid te ontwikkelen.
En daarmee scheer je alle cabrio's over 1 kam.Daarom alleen al zou ik te alle tijde een cabrio mijden
Een Porsche Carrera GT is tenslotte ook een cabrio


- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nouja beter jezelf laten neuken dan je vrouw, want dan heb je pas een serieus probleemAndre schreef:Tis de vrouw haar schuld:). Mijn gevoel zegt dat nog steeds wat ik eerder heb geschreven zal het never nooit ontkennen.
Keihard worden we geneukt hier in dit roversland. De autoliefhebber wordt gewoon onderuit gehaald.



- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tom schreef:Klopt, maar de 3 is ook ontworpen als sedan/touring. Het is anders als de auto z'n leven is begonnen als roadster/cabrio zoals de Z4. Bij de Z4 is de coupe bijvoorbeeld zwaarder. En bij sommige auto's is er erg veel aandacht aan besteed, bij de 911 is de cabrio even zwaar als de coupe (met dezelfde prestaties). Bij die auto's is er amper verschil in stijfheid, kan de cijfers zo even niet vinden maar verschil was er vooral op papier, zul je in de praktijk dus niets van merken.romo schreef: Laat ik het er dan op houden dat de cabrio ( over het algemeen) en de M3 in het byzonder veel zwaarder zijn uitgevoerd om een "nagenoeg" gelijke torsie stijfheid te ontwikkelen.En daarmee scheer je alle cabrio's over 1 kam.Daarom alleen al zou ik te alle tijde een cabrio mijden
Een Porsche Carrera GT is tenslotte ook een cabriomail Porsche ff om ze erop te wijzen dat ze een ontwerpfoutje hebben gemaakt hehe
Uitzonderingen zullen er zijn, maar niet zo veel om het argument te laten sneuvelen, BTW een Porker cabrio liet ik ook staan, al had ie de beste specs off all....................

Ik had het ook goed verwoord; ik zei nog "over het algemeen" dus ik had de uitzonderingen al ingecalculeerd

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Voor als de standaard M3 niet snel genoeg is:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor

http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
beter 8)Erik K. schreef:Voor als de standaard M3 niet snel genoeg is:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GTRene schreef:beter 8)Erik K. schreef:Voor als de standaard M3 niet snel genoeg is:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor
Ik vind het maar niets, te ver af van het origineel. Doe het dan door de V8 die er in zit nog eens extra te kietelen, maar niet een geheel ander blok er in.....................IMHO
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Lacuna Seca Blue gespot............

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
'k Zal hem denk ik eerst in het echt moeten zien...
...op dit moment een no go...
SS II op dit moment nog steeds de kleur voor een M3 (zowel op een e90 als e92).
...op dit moment een no go...
SS II op dit moment nog steeds de kleur voor een M3 (zowel op een e90 als e92).
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
+1...................maar ik moet hem even posten begrijpt u welJoop schreef:'k Zal hem denk ik eerst in het echt moeten zien...
...op dit moment een no go...
SS II op dit moment nog steeds de kleur voor een M3 (zowel op een e90 als e92).

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Uiteraard, nieuwe info is altijd welkom...
...had 'm overigens ook al op M3post gespot....
...had 'm overigens ook al op M3post gespot....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Onzin. Dit is gewoon een fotoshop van deze foto in Melbourne Red (cabrio)

(Macboy he, weet alles van kleurencombo's

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Don`t shoot the messenger............................
Anyway, SS2 is gaaf, maar momenteel bij bij mij staat het sein nu op Jerez Schwarz



Anyway, SS2 is gaaf, maar momenteel bij bij mij staat het sein nu op Jerez Schwarz


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dit vind ik toch erg fraai !
Zou zelf andere kleurencombo nemen, maar toch. Vind de E93 toch wel een fraaie auto hoor.





Zou zelf andere kleurencombo nemen, maar toch. Vind de E93 toch wel een fraaie auto hoor.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Met de kap/kop eraf fantastisch, erop een gedrocht................................. 

-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9628" onclick="window.open(this.href);return false;
De CSL-versie van de vorige generatie BMW M3 kent een grote schare liefhebbers. Slecht nieuws voor deze autoliefhebbers: de E92 M3 krijgt niet zo’n supersportieve variant.
Althans, als we Car Magazine mogen geloven. De M3 CSL stond op de planning voor de zomer van 2009, met het gebruikelijke recept: meer vermogen en een lager gewicht. Het vermogen van de M3 CSL zou uitkomen op ongeveer 460 pk, het leeggewicht zou dankzij intensiever gebruik van koolstofvezel met ongeveer 100 kilogram dalen.
De M-divisie van BMW heeft een streep gehaald door het project, omdat deze zich wil richten op de M-versies van de X5 en de X6. Eerder kwam ook al het nieuws dat BMW de productieversie van M1 Hommage schrapt. Oorspronkelijk wilde BMW deze auto in productie nemen om de Audi R8 weerwoord te bieden.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
overstuurboord
onderstuurboord
onderstuurboord
-
- Berichten: 55144
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Tja...
Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...
Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)

Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...
Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hebbe hebbe
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Al weer bezig met de opvolgerRobin schreef:Tja...
Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...
Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)


-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja 335i motor komt er ook in.Robin schreef:Tja...
Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...
Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)
Staat op E90 onderstel.
Ben bang voor het gewicht (huidige Z4 3.0i weegt 1285kg!!). en hopelijk komt er alsnog een stoffen dak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 5 gasten