Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 16 aug 2008, 20:20

Martijn schreef:140k voor een fuckin' M3 cabrio.... WOEHAHAHAHA dan heb je echt een gaatje in je hoofd.

Man, voor dat geld ga je toch meteen naar de P-dealer. Splinternieuwe 997S of een jonge GT3.
Voor die knaken weet ik inderdaad wel een schitterende hagelnieuwe 997 Carrera MK II staan. Kocht ik veeeeel liever. Of inderdaad een mooie 2e hands GT3 996 MK II voor 90k, heb je nog 50k om vrij te besteden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2008, 21:03

Je moet ook nooit een cabrio kopen ( ongeacht het merk) het is altijd minder auto dan de gesloten variant en je moet er altijd meer voor dokken.......................( de hardcore cabrio rijder zal het oneens met me zijn, so be it :wink: )

Tom
Berichten: 22268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 16 aug 2008, 21:23

Als je het kon onderbouwen was ik het misschien met je eens geweest, maar vind je onderbouwing wat slap.
Kom es met cijfers van moderne sportieve cabrio's, dat ze minder stijf zijn... je mening was misschien 10 jaar geleden terecht als je het over een golf cabrio had ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2008, 21:52

Tom schreef:Als je het kon onderbouwen was ik het misschien met je eens geweest, maar vind je onderbouwing wat slap.
Kom es met cijfers van moderne sportieve cabrio's, dat ze minder stijf zijn... je mening was misschien 10 jaar geleden terecht als je het over een golf cabrio had ;)

Laat ik het er dan op houden dat de cabrio ( over het algemeen) en de M3 in het byzonder veel zwaarder zijn uitgevoerd om een "nagenoeg" gelijke torsie stijfheid te ontwikkelen. Daarom alleen al zou ik te alle tijde een cabrio mijden ( buiten dat heb ik ook weinig met open rijden, maar daar gaat het nu even niet om :wink: )

Ook het prijs argument is niet onbelangerijk, wordt natuurlijk verklaard door de meer gedegen uitvoering en een groot deel door het meer exclusief karakter.........................

Tom
Berichten: 22268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 16 aug 2008, 22:03

romo schreef: Laat ik het er dan op houden dat de cabrio ( over het algemeen) en de M3 in het byzonder veel zwaarder zijn uitgevoerd om een "nagenoeg" gelijke torsie stijfheid te ontwikkelen.
Klopt, maar de 3 is ook ontworpen als sedan/touring. Het is anders als de auto z'n leven is begonnen als roadster/cabrio zoals de Z4. Bij de Z4 is de coupe bijvoorbeeld zwaarder. En bij sommige auto's is er erg veel aandacht aan besteed, bij de 911 is de cabrio even zwaar als de coupe (met dezelfde prestaties). Bij die auto's is er amper verschil in stijfheid, kan de cijfers zo even niet vinden maar verschil was er vooral op papier, zul je in de praktijk dus niets van merken.
Daarom alleen al zou ik te alle tijde een cabrio mijden
En daarmee scheer je alle cabrio's over 1 kam.
Een Porsche Carrera GT is tenslotte ook een cabrio ;) mail Porsche ff om ze erop te wijzen dat ze een ontwerpfoutje hebben gemaakt hehe :P

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2008, 22:32

De meeste cabrio's staan op fietspompen van 2 tientjes die vervolgens met goedkope rubbertjes aan het chassis zitten. Vervolgens word er met een schokkende 50 km/u over de boulevard gereden. Dat beetje minder torsiestijfheid doet er dan niet zo toe :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 aug 2008, 23:13

Andre schreef:Tis de vrouw haar schuld:). Mijn gevoel zegt dat nog steeds wat ik eerder heb geschreven zal het never nooit ontkennen.

Keihard worden we geneukt hier in dit roversland. De autoliefhebber wordt gewoon onderuit gehaald.
Nouja beter jezelf laten neuken dan je vrouw, want dan heb je pas een serieus probleem :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2008, 23:30

Tom schreef:
romo schreef: Laat ik het er dan op houden dat de cabrio ( over het algemeen) en de M3 in het byzonder veel zwaarder zijn uitgevoerd om een "nagenoeg" gelijke torsie stijfheid te ontwikkelen.
Klopt, maar de 3 is ook ontworpen als sedan/touring. Het is anders als de auto z'n leven is begonnen als roadster/cabrio zoals de Z4. Bij de Z4 is de coupe bijvoorbeeld zwaarder. En bij sommige auto's is er erg veel aandacht aan besteed, bij de 911 is de cabrio even zwaar als de coupe (met dezelfde prestaties). Bij die auto's is er amper verschil in stijfheid, kan de cijfers zo even niet vinden maar verschil was er vooral op papier, zul je in de praktijk dus niets van merken.
Daarom alleen al zou ik te alle tijde een cabrio mijden
En daarmee scheer je alle cabrio's over 1 kam.
Een Porsche Carrera GT is tenslotte ook een cabrio ;) mail Porsche ff om ze erop te wijzen dat ze een ontwerpfoutje hebben gemaakt hehe :P

Uitzonderingen zullen er zijn, maar niet zo veel om het argument te laten sneuvelen, BTW een Porker cabrio liet ik ook staan, al had ie de beste specs off all.................... :wink:

Ik had het ook goed verwoord; ik zei nog "over het algemeen" dus ik had de uitzonderingen al ingecalculeerd :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 18 aug 2008, 22:16

Voor als de standaard M3 niet snel genoeg is:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 aug 2008, 10:46

Erik K. schreef:Voor als de standaard M3 niet snel genoeg is:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor

:mrgreen:
beter 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2008, 10:55

GTRene schreef:
Erik K. schreef:Voor als de standaard M3 niet snel genoeg is:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... 3-v10-voor

:mrgreen:
beter 8)

Ik vind het maar niets, te ver af van het origineel. Doe het dan door de V8 die er in zit nog eens extra te kietelen, maar niet een geheel ander blok er in.....................IMHO

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 25 aug 2008, 19:51

Lacuna Seca Blue gespot............


Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 25 aug 2008, 19:53

'k Zal hem denk ik eerst in het echt moeten zien...

...op dit moment een no go...

SS II op dit moment nog steeds de kleur voor een M3 (zowel op een e90 als e92).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 25 aug 2008, 20:07

Joop schreef:'k Zal hem denk ik eerst in het echt moeten zien...

...op dit moment een no go...

SS II op dit moment nog steeds de kleur voor een M3 (zowel op een e90 als e92).
+1...................maar ik moet hem even posten begrijpt u wel :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 25 aug 2008, 20:12

Uiteraard, nieuwe info is altijd welkom...

...had 'm overigens ook al op M3post gespot....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Macboy » 26 aug 2008, 20:32

Afbeelding


Onzin. Dit is gewoon een fotoshop van deze foto in Melbourne Red (cabrio) :)


Afbeelding

(Macboy he, weet alles van kleurencombo's ;))

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 26 aug 2008, 20:34

Don`t shoot the messenger............................ :mrgreen: :please:

Anyway, SS2 is gaaf, maar momenteel bij bij mij staat het sein nu op Jerez Schwarz :df: :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Macboy » 26 aug 2008, 20:42

Dit vind ik toch erg fraai !

Zou zelf andere kleurencombo nemen, maar toch. Vind de E93 toch wel een fraaie auto hoor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 26 aug 2008, 20:45

Met de kap/kop eraf fantastisch, erop een gedrocht................................. :wink:

Tom
Berichten: 22268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tom » 28 aug 2008, 12:17

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9628" onclick="window.open(this.href);return false;
De CSL-versie van de vorige generatie BMW M3 kent een grote schare liefhebbers. Slecht nieuws voor deze autoliefhebbers: de E92 M3 krijgt niet zo’n supersportieve variant.

Althans, als we Car Magazine mogen geloven. De M3 CSL stond op de planning voor de zomer van 2009, met het gebruikelijke recept: meer vermogen en een lager gewicht. Het vermogen van de M3 CSL zou uitkomen op ongeveer 460 pk, het leeggewicht zou dankzij intensiever gebruik van koolstofvezel met ongeveer 100 kilogram dalen.
De M-divisie van BMW heeft een streep gehaald door het project, omdat deze zich wil richten op de M-versies van de X5 en de X6. Eerder kwam ook al het nieuws dat BMW de productieversie van M1 Hommage schrapt. Oorspronkelijk wilde BMW deze auto in productie nemen om de Audi R8 weerwoord te bieden.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door René130i » 28 aug 2008, 13:27

overstuurboord
onderstuurboord

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 28 aug 2008, 13:31

Tja...

Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...

Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)

:mrgreen:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door René130i » 28 aug 2008, 13:35

Hebbe hebbe

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Michel P » 28 aug 2008, 13:40

Robin schreef:Tja...

Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...

Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)

:mrgreen:
Al weer bezig met de opvolger :df: wist dat de M3 snel was, maar zo snel :roflol:

Tom
Berichten: 22268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tom » 28 aug 2008, 13:51

Robin schreef:Tja...

Ik begreep van André dat in de (opvolger van?) de Z4 de V8 van de M3 gelepeld wordt(binnenkort)...

Dát lijkt mij nou mooi, nog steeds fokking onpraktisch, niet super qua schoonheid, maar wél beleving(hoop/denk ik)

:mrgreen:
Ja 335i motor komt er ook in.
Staat op E90 onderstel.

Ben bang voor het gewicht (huidige Z4 3.0i weegt 1285kg!!). en hopelijk komt er alsnog een stoffen dak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 5 gasten