Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
-
Re: Focus II RS
voor de prijs die een r26r kost zou ik de gok nog wel een keer willen wagen met zo n rs. Maar 50k vindt ik teveel en zeker als je de vergelijking trekt met de prijzen van een r26r in buitenland met de RS. Dan vragen ze hier een nederland echt teveel voor de RS.
-
- Auto: M3P, 130i
Of juist niet. Wellicht is hij op zoek naar meer sportiviteit en beleving wat in een Audi goed wordt gefilterd.Rico schreef:
Zonder gekheid als je een Focus RS wil kopen gewoon doen, alleen denk ik dat je je de klasse en kwaliteit van Audi erg snel gaat missen.
-
Shit Rico, ik wilde er serieus een gaan bestellen, maar dankzij jou ben ik nu weer gaan twijfelen. Misschien moet ik dan toch maar een 1 serie nemen, in BMW's rijdt immers geen autostyle volk en dan heb ik ook de handrem niet meer nodig om uit de bocht te vliegen.
Of zal ik toch die neproosters van de RS (of zouden ze misschien toch echt zijn?) voor lief nemen... moeilijk moeilijk.
Of zal ik toch die neproosters van de RS (of zouden ze misschien toch echt zijn?) voor lief nemen... moeilijk moeilijk.
-
Even over die neproosters. Die aan de zijkant zitten kun je eraf halen zodat ze wel degelijk nut hebben. Waarom ze er neproosters voor gezet hebben snap ik niet.
-
- Auto: M3P, 130i
Wat een gezeik over die (nep)-roosters. De voorbumper van een Golf V GTI eens goed bekeken? 

-
Jij begrijpt het GijsGijs schreef:Shit Rico, ik wilde er serieus een gaan bestellen, maar dankzij jou ben ik nu weer gaan twijfelen. Misschien moet ik dan toch maar een 1 serie nemen, in BMW's rijdt immers geen autostyle volk en dan heb ik ook de handrem niet meer nodig om uit de bocht te vliegen.

Dit is mij ipod:
Dit is mijn muis:
En de mobiele telefoon van mijn vrouwtje:
-
Volgens mij hebben we deze "discussie" al eens eerder gehad. wanneer het een M3 is (die ook dikke bumpers heeft en een lelijke bult op de motorkap) dan is iedereen hoteldebotel.Rico schreef:Ruben schreef:
Inderdaad, als Rieger tuning met een spoilerkitje komt is het gelijk sjonnie..
Is het origineel Ford dan is het ineens supergaaf..
Alleen ziet iedereen het als een fout Rieger kitje![]()
En Leonard gewoon houden de RS4, ben je eindelijk in een klasse merk gaan rijden, na het foute merk BMW..![]()
Zonder gekheid als je een Focus RS wil kopen gewoon doen, alleen denk ik dat je je de klasse en kwaliteit van Audi erg snel gaat missen.

O ja...hoe geil worden we hier niet van die PP parts.

Waar ik wel met je eens ben is die RS4....ik zou ook zeggen. ... HOUDEN die RS4.
- RVV
Vooral bestellen, het is slechts mijn mening.Gijs schreef:Shit Rico, ik wilde er serieus een gaan bestellen, maar dankzij jou ben ik nu weer gaan twijfelen. Misschien moet ik dan toch maar een 1 serie nemen, in BMW's rijdt immers geen autostyle volk en dan heb ik ook de handrem niet meer nodig om uit de bocht te vliegen.
De Focus RS zal vast en zeker een hele goede auto zijn.
En ik laat me niet verleiden tot een 1 serie vs Focus RS discussie

- RVV
Harrie, uiterlijk van de M3 ben ik ook niet wild van, en de Performance parts, vind ik ook niet echt mooi in het echt.
- Macboy
In principe ben je in Nederland een idioot als je EUR 10.000,= meer uitgeeft aan een Focus RS terwijl je de Mégane R26-R kunt rijden. Dat is ie namelijk NOOOOOIT waard.
(ja ik weet het, sommigen vinden Mégane lelijk, oud model, minder praktisch, Focus is mooier, meer pk etc etc --> maar dat maakt het geld niet waard, zeker als je de prijzen in het buitenland ziet)
(ja ik weet het, sommigen vinden Mégane lelijk, oud model, minder praktisch, Focus is mooier, meer pk etc etc --> maar dat maakt het geld niet waard, zeker als je de prijzen in het buitenland ziet)
-
Rico schreef: Ik begin allerlei foute associaties bij de RS te krijgen.. autostylemaxx.nl publiek![]()
*(ja wel in een 1 serie voor de inkoppers)

The new RS isn't just good,.......................................it"s beserk.
quote JC.
De styling en de kleur zal mij een W wezen.
- Snipe
Waarom niet? Ze zijn goed vergelijkbaar, in ieder geval qua vermogen en prijs.Rico schreef:En ik laat me niet verleiden tot een 1 serie vs Focus RS discussie
-
Ilija, wat een auto waard is bepaald je gevoel. Niets meer, niets minder. :idea:
Persoonlijk vind ik de RS overigens een plaatje. Enig minpuntje vind ik die neproostertjes direct onder de koplampen. Meer kan ik gewoon niet verzinnen.
Persoonlijk vind ik de RS overigens een plaatje. Enig minpuntje vind ik die neproostertjes direct onder de koplampen. Meer kan ik gewoon niet verzinnen.
- Snipe
Dat men in een ander land geluk heeft, betekent niet per definitie dat men hier pech heeft.
- RVV
JC zijn mening is mij niet zoveel waard sinds ik hem heb zien klungelen met een Jaguar op de ring.tallbloke schreef:Rico schreef: Ik begin allerlei foute associaties bij de RS te krijgen.. autostylemaxx.nl publiek![]()
*(ja wel in een 1 serie voor de inkoppers)![]()
The new RS isn't just good,.......................................it"s beserk.
quote JC.
De styling en de kleur zal mij een W wezen.
Styling en kleur.. is inderdaad persoonlijk, maar voor 50K moet het uiterlijk je wel aanstaan. Als dat zo is, dikke prima.
Maar maak mij nou niet wijs dat je 50K uitgeeft aan een auto waar van het uiterlijk je geen bal kan boeien. Alles draait juist om het uiterlijk bij deze dikke Ford.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Eerder om het rijden denk ik zo, daar wordt de auto ook zo om gewaardeerd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij snap jij hem niet...Andre schreef:Arthur stop nou met dit soort uitspraken. Je vrouw zeurt nu al dat ze een sport bh moet dragen als ze met de 130i op stap moet. Zo n RS krijg jij er nooit door thuis al ga je op je knieen.Arthur schreef:Ja, mij ook, ondanks de turbo, fwd, hoog gewicht en het merk Ford...

-
Bij sommige mensen speelt rijbeleving een wat grotere rol dan status en een Robijnzacht dashboard Rico. :idea:Rico schreef:Zonder gekheid als je een Focus RS wil kopen gewoon doen, alleen denk ik dat je je de klasse en kwaliteit van Audi erg snel gaat missen.
Mijn wagen rammelt aan alle kanten, maar die grimas is niet van m'n bek te slaan als ik een potje ga sturen. Zelfs niet nu ik hem bijna een jaar heb. 8)
- Arthur
Hij mag dan wel schreeuwerig zijn, da's de Megane in R26R uitmonstering ook. Betsel je de RS in blauw of zwart dan houd je het nog relatief rustig. En als de RS net zo waardevast is als de 1e RS dan moet je alleen ff over de aanschafprijs heenstappen 

-
Waardevast?! U bedoelt gewoon 30 mille afschrijven!
-
Geef even aan waar ie staat, dan ga ik die namelijk meteen halen.Ruben schreef:Waardevast?! U bedoelt gewoon 30 mille afschrijven!

-
OnlineBram
Dat afschrijven is gelukkig niet op BMW van toepassing 

- Macboy
Als iemand 50k wil uitgeven aan een Focus, dikke
Ik vind de auto een beauty. Spoilerpakket, velgen, stoelen, uitgeklopte wielkasten en de achterkant is DIKKER DAN DIK.
Maar ga aub niet ontkennen dat de auto 10k te duur is. Dat iemand het er voor over heeft, prima, mijn zegen heeft ie en ik zou het misschien ook overwegen als ik het geld had, maar niet 10k meer dan de R26. Dat is de auto niet waard. En ja, dat bepaal ik op basis van logica.
Geef dan gewoon toe dat je het niet erg vind om 10k meer te betalen, maar ga mij niet pakken op mijn woorden. Dat ie in het buitenland overal even duur is als een R26 is een feit en daarmee is het ook een feit dat we in Nederland wel degelijk pech hebben.
Hoe meer RS op straat hoe beter, maar wel realistisch blijven aub :!:
Of om het anders te formuleren: laat de auto testen door TopGear, 5th Gear, DR en laat ze dan dezelfde test doen, maar met het gegeven dat de Focus Gbp 8000 duurder is. Moet je opletten wat er gezegd zal worden .... aan de uitkomst verandert natuurlijk niks, de Focus blijft winner overall, maar vrijwel niemand die de Mégane ervoor zal laten staan.

Ik vind de auto een beauty. Spoilerpakket, velgen, stoelen, uitgeklopte wielkasten en de achterkant is DIKKER DAN DIK.
Maar ga aub niet ontkennen dat de auto 10k te duur is. Dat iemand het er voor over heeft, prima, mijn zegen heeft ie en ik zou het misschien ook overwegen als ik het geld had, maar niet 10k meer dan de R26. Dat is de auto niet waard. En ja, dat bepaal ik op basis van logica.
Geef dan gewoon toe dat je het niet erg vind om 10k meer te betalen, maar ga mij niet pakken op mijn woorden. Dat ie in het buitenland overal even duur is als een R26 is een feit en daarmee is het ook een feit dat we in Nederland wel degelijk pech hebben.
Hoe meer RS op straat hoe beter, maar wel realistisch blijven aub :!:
Of om het anders te formuleren: laat de auto testen door TopGear, 5th Gear, DR en laat ze dan dezelfde test doen, maar met het gegeven dat de Focus Gbp 8000 duurder is. Moet je opletten wat er gezegd zal worden .... aan de uitkomst verandert natuurlijk niks, de Focus blijft winner overall, maar vrijwel niemand die de Mégane ervoor zal laten staan.
- Arthur
Ik kan me vergissen, Ruben, maar volgens mij is de 1e RS aardig waardevast. De prijzen liegen er niet om. Vragen is natuurlijk wel wat anders dan krijgen, dat weet ik
Ze doen het iig beter dan menig ander apart spul.

-
OnlineBram
Geen idee.
Is de Megane niet meer hardcore en dus meer tracktool dan de RS? En dus toch een iets andere doelgroep?
Blijft uiteraard een uitermate vreemd verhaal dat de RS en R26R hier zoveel in prijs verschillen
Is de Megane niet meer hardcore en dus meer tracktool dan de RS? En dus toch een iets andere doelgroep?
Blijft uiteraard een uitermate vreemd verhaal dat de RS en R26R hier zoveel in prijs verschillen