M135i //Macboy

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: M135i handbak van //Macboy

Bericht door Robin » 03 mei 2013, 11:39

Toch maar eens lessen fotografie nemen Ilija. Alleen 't stuur van je nieuwe mountainbike staat erop. En dan nog maar 1 deel. Focussen heet dat:)

Congrats kerel. :beer:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 mei 2013, 12:03

Is er nog enig teken van leven vernomen of is hij een tour door heel Nederland aan het doen?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 mei 2013, 12:04

Op de app het nodige voorbij zien komen. Ik denk dat Macboy wel aan het geniete is van zijn nieuwe auto. :thumbup:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 03 mei 2013, 19:41

Inmiddels 19:41 en nog helemaal geen foto?? :shock:

:df:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 03 mei 2013, 19:44

Ik zie net op Autogespot dat ie vandaag al gespot is in: Groningen, Den Helder, Middelburg en Heerlen...

:tooth: :df:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 mei 2013, 20:33

Tussen de middag gezien en gesproken.................voor zover op deze wereld aanwezig dan :D :tooth: :wink:

Kar ziet er gelikt uit

Wit staat chique, met passend interieur

Velgen vind ik dikke prima en de blauwe remklauw past weer bij interieur

M spoiler is oneindig veel beter dan de standaard "deuk" voorkant

Meest opvallend bij wegrijden;

De kar produceert een diep, donkerbruin, sonoor geluid dat ik voor het laatst 27 jaar geleden heb gehoord bij een 528i...........kippenvel en déjà vu tegelijkertijd................Prachtig !!

In alle hectiek vergeten een Track and Trace device aan te brengen................was wel handig geweest idd :lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 mei 2013, 20:34

Ahmed schreef:Ik zie net op Autogespot dat ie vandaag al gespot is in: Groningen, Den Helder, Middelburg en Heerlen...

:tooth: :df:
Kom eens af met die foto's dan??

dvh

Bericht door dvh » 03 mei 2013, 20:38

Hehehe.
Leuk man.

Veel plezier ermee Ilija!
Kan me goed voorstellen dat je enthousiast bent.
Vanavond om 01.00 zal hier wel een uitgebreid verslag staan wat ik door ga lezen :thumbup:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 mei 2013, 20:48

Denk dat we dat kunnen vergeten omdat hij óf nog steeds aan het rondrijden is óf zielsgelukkig van zijn nieuwe aanwinst ligt te dromen.

Fernando

Bericht door Fernando » 03 mei 2013, 21:46

Denk dat inmiddels niet alleen het exterieur meer wit is... :tooth:

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 mei 2013, 22:02

Fernando schreef:Denk dat inmiddels niet alleen het exterieur meer wit is... :tooth:
Off-white.... hopelijk niet geel.

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 03 mei 2013, 22:05

Prachtig toch, nieuwe auto ophalen en gewoon heel de dag lekker in gaan rijden :thumbup: :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 mei 2013, 22:08

Xave30 schreef:
Fernando schreef:Denk dat inmiddels niet alleen het exterieur meer wit is... :tooth:
Off-white.... hopelijk niet geel.

:mrgreen:

Denk meer roestkleurig.................. :tooth: :lol:

Met roest in de pijp scheur ik door `t land, met 30 tonnen benzine ver van huis maar in mijn sas

Het is niet erg hier niet te rijden zover hier van jou, mijn kar brengt me door de nevel en de kou

enz enz

Dit op melodie van Henkie Wijngaard............

romo

Bericht door romo » 03 mei 2013, 22:11

BREAKING NEWS

Hij is gelokaliseerd, de kar schijnt reeds ingereden. De eigenaar is met oververmoeidheid en uitdroging verschijnselen, ter observatie opgenomen in een niet nader gespecificeerd hospitaal, dit om de massaal uitgelopen pers te mijden.

Naar verluid gaan extra edities van alle grote landelijke dagbladen momenteel ter perse.

Update ASAP

Einde bericht.

romo

Bericht door romo » 03 mei 2013, 22:19

Naar nu blijkt heeft Sacha de Boer haar afscheid uitgesteld om een exclusieve uitzending met de eigenaar te kunnen maken.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 mei 2013, 00:08

Na een lange en enerverende dag eindelijk thuis gekomen. Een paar foto’s gemaakt en geupload en meteen even dit verslag typen. Dat heb ik ook nodig, want dan kan ik de dag in mijn hoofd ook afsluiten. Want wat een dag is het toch geweest…

Het begon met een wat onrustige dag. Niet zo vreemd als je na maanden besluiten eindelijk de door jou samengestelde droomauto mag ophalen. Gisteren nog even gebeld door de leasemaatschappij of ik de auto alsjeblieft vroeg wilde ophalen in Hoogenveen, want dan konden ze de GTD op tijd ophalen. De auto is besteld bij Dusseldorp en geleverd door de vestiging in Hoogenveen aangezien ik goede ervaringen heb met de manager aldaar, Maarten van de Veer. Een man die een echte liefhebber zou blijken, maar daarover later meer.

In totaal deze nacht maar 2 uur geslapen. Vrij onrustig. En dus niet bepaald prettig wakker worden. Maar het gebeurt niet vaak dat je je eerste BMW mag ophalen. Het merk waar je al jaren over droomt, maar het merk dat steeds door VAG was ingehaald. En dit zou dan mijn eerste BMW worden: en wat voor één !

Kreeg natuurlijk geen hap door mijn keel, dus dan maar snel de auto instappen. Nog even snel de GTD bijtanken en van binnen en buiten netjes wassen, stofzuigen en afstoffen. Als liefhebber moet je de auto ook aan een liefhebber achtergelaten. Na een klein kwartiertje was de auto weer tip top voor elkaar. De planning was rond 10.00 uur aankomen en dat was ook prima gelukt.

Aldaar aangekomen stond de auto met een mooie kleed ingepakt te wachten op de nieuwe eigenaar. Snel even in de showroom op zoek naar Maarten en die zat in zijn kantoor met een big smile op mij te wachten. Nog even gekletst over wat punten en toen konden de formaliteiten beginnen. Handtekening hier en handtekening daar. En daar kwamen al vrij snel de sleutels tevoorschijn !

Afbeelding

Een prachtige sleutel met een Estoril blauwe rand. De kleur die straks terug zal komen bij de remklauwen en in het interieur. Wit en blauw zijn niet voor niets de kleuren van de propellor: achteraf gezien dan ook een meer dan juiste keuze.

Aangezien ik de vestigingsmanager de afgelopen weken 350 sms-jes heb verstuurd wist hij al dat er een of andere module moest worden ingebouwd. Hij had er zelf uiteraard nog niet van gehoord, maar de monteurs ook niet. De module die ik in Duitsland heb laten maken zou het ASD (Active Sound Design) uitschakelen zonder dat de overige (radio)functies zouden komen te vervallen. Iets wat via het geheim menü helaas niet wil lukken. En als echte liefhebber van niet-kunstmatig geluid was dit meteen de eerste officiële aanpassing.

De monteur nam de module hartelijk in ontvangst, maar dan ? Hij wist zelf ook niet echt wat er mee moest, maar ik had mijn voorwerk keurig gedaan en kon de benodigde aanwijzingen geven. De monteur zou verder moeten Googlen want ik ben verder a-technisch. Via Google kwam de monteur toevallig op DF terecht met mijn plaatjes en uitleg :). Na 3 minuten was het gelukt. Nog even de radio testen en die werkt prima. Kortom: ASD uitgeschakeld !

Het kleed was inmiddels van de auto verwijderd en de auto stond klaar om naar buiten te worden gereden. De vestigingsmanager en de monteur waren net zo blijk als ik. “Doe jij het maar even dan” riep ik en met zijn blije kop stapte hij in de M135i en reed hem netjes de showroom uit.

Als verrassing had Maarten rubberen matjes voor me geregeld en ook meteen de zwarte nieren voor me besteld. Dat noem ik nog eens een liefhebber ! Ik had het in een van de 2400 sms-jes vast wel een keer laten vallen dat ik daarover zat na te denken en hij bestelde ze alvast voor me. Hoefde ik dat niet meer te doen.

Afbeelding

Afbeelding

De manager was zeer enthousiast met mijn auto. Dat was wel leuk om te zien natuurlijk, liefhebbers onder elkaar. Hij is ook de enige BMW man die net als ik voor een handbak zou gaan bij deze auto.

Al met al was er al een uur voorbij gegaan alvorens we in de auto stapten om de iPhone te koppelen aan de BMW. En toen was het dus zover. Le moment surpreme: knopje indrukken en de 6-cilinders tot leven wekken. Wat een metaal grommend geluid ! Monsterlijk ! En mag ik daarmee wegrijden ? Ja dat mocht ik dan ook.

Voordat ik dat deed speelde zich in mijn hoofd af: hoe zal de bak aanvoelen ? Ik had natuurlijk nog niet gereden met een handbak. Had alleen de 1M ervaringen en die waren van een ongekend hoog niveau. Dus als de bak daarop zou lijken zou ik toch wel blij zijn. Geen enkele reden om daaraan te twijfelen: de bak zag er hetzelfde uit en de F20 is de opvolger van de vorige 1-serie. Maar toch, je weet het niet zeker totdat je de bak voor het eerst beroert.

Koppeling indrukken en versnelling in zijn I duwen: wat een gevoel. Wat een perfectie. Alsof je in een warm bad stapt met de perfecte temperatuur. Het voelde exact gelijk aan de 1M. Maar dan was het deze keer niet de auto van een ander, maar mijn eigen auto. Onwerkelijk ! Mijn enthousiasme stapelde zich tot ongekende hoogte op. En dat allemaal in die paar seconden.

Afbeelding

Maar Maarten stond naar me te kijken, dus ik snel de spiegels en stoel afstellen en nog even zwaaien en dan wegrijden. Daar reed ik dan. In mijn eerste BMW wegrijdend van de dealer. De weg op. Waar had ik dit aan verdiend ? Al die maanden van voorbereiding werden mij even te veel. Een overweldigend gevoel van trots maakte zich van mij meester. Heb hier natuurlijk jaren voor geknokt en uiteindelijk met mijn eigen kantoor binnen relatief korte termijn voor elkaar gekregen. Een ware droom die uitkomt. Het leek even of al die maanden van voorbereiding zich ineens samenknepen tot een pure emotie.

Het was duidelijk dat ik maar even snel moest stoppen. Heb een pomp opgezocht en heb daar de auto rustig geparkeerd. Motor uit. En ademen. Blijven ademen. Rustig de auto aanvoelen. De materialen aanvoelen. De droom die werkelijkheid geworden was ten volle benutten. En gewoon tot rust komen. Even alles op me in laten werken. Intens genieten van dit moment.

Afbeelding

Na een paar minuten ging het wel weer. Uiteindelijk bijna een uur bij die pomp gestaan. Rustig experimenteren met de telefoon. Met de navigatie. Het instellen van het thuis adres. Beetje klooien met de audio. De stoel goed afstellen. Met elektrische stoelen is dat zo moeilijk niet. Echt een droom optie voor mij. Van kind af aan vond ik elektrische stoelen al geweldig. En nu het kon moest ik die optie natuurlijk ook nemen. De stoel kun je vrij eenvoudig en prima instellen. Geen nadeel met te hoog zitten, want in de laagste stand kan ik amper boven het stuur uitkomen. Ook memory functie erop wat wel handig is aangezien er soms anderen inrijden.

Afbeelding

Nog even wat water halen. Mooi, want kon ik meteen even alle opbergruimte beoordelen. Ja daarmee zit het dus wel snor. In het midden twee grote kokers waar je twee halve liter flesjes in kwijt kan. Daarachter nog een ruimte voor de sleutels of mobiel. In de middenarmsteun nog wat ruimte voor pasjes en wat ander prut. In het opbergkastje kon ik genoeg kwijt. In de deuren kan ik aan beide kanten nog wat spullen kwijt en ook daar weer 2 halve liter flesjes die ik kwijt kan.

Afbeelding

Kortom erg tevreden daarover. Had ook het opbergpakket mee besteld en daarmee heb ik netten achter de voorstoelen en handige opbergmogelijkheden in de kofferbak. Blij met die keuze ! En als je dit beeld dan voor je ziet dan kan het niet beter toch ?

Afbeelding

Nog even gebeld met Romo of hij tijd voor me had en kon om 12.30 bij hem terecht. Het was inmiddels al 11.45 uur dus snel de navigatie instellen en binnendoor naar Enschede. Wat was ik blij dat ik op advies van Romo en andere mensen op DF toch voor het navigatie pro ben gegaan. Mijn god wat is dit een geweldig systeem zeg. De split screen functie is voor mij een geschenk uit de gadget-hemel. Linker scherm spelen met navigatie en rechter scherm met pijlweergave of de boordcomputer of een kaart van boven met N aanzicht. Radiofunctie kon ook nog. De weergave op het scherm is echt subliem.

Afbeelding

De auto rustig inrijden, zeker de eerste 100km. Maar ook weer niet als een oma. Ervoor zorgen dat de motor en olie warm is en dan kun je al wel het gas intrappen. Niet onnodig lang belasten en niet hoog in de toeren in het begin. Maar verder gewoon lekker rijden.

Wat me de eerste meters meteen opvalt is het comfort in de auto. Zowel wat het onderstel betreft als het geluid. Nu ASD uitgeschakeld is – geluid op de speakers wordt pas geproduceerd vanaf 4000 toeren uit mijn hoofd – kon ik ten volle genieten van het geluid van de Reihe 6. Het geluid bevindt zich wat op de achtergrond, maar dat is precies zoals ik het wil hebben in een daily. Aan de achterkant is het geluid overigens juist helemaal voor elkaar. Dus met raampje open is het al snel genieten geblazen. Bij een stoplicht kan ik het niet laten om dan even onnodig gas te geven: man man wat een monsterlijk geluid komt er dan uit die uitlaat. Natuurlijk, het is geen Viper, maar toch, wat klinkt dat geweldig voor iemand die alleen diesel gewend is !

Maar zoals gezegd is ook het onderstel erg comfortabel. Ik wist tevoren bijna zeker dat het Adaptieve onderstel weinig toegevoegde waarde voor me zou hebben. En dat bleek wel. De auto is heerlijk comfortabel afgesteld maar toch heerlijk sportief geveerd. Gewoon zoals een hete hothatch zou moeten zijn. Heb natuurlijk niet echt lopen hoeken nog, maar het voelt mega direct aan. De auto doet me dan ook denken aan de 1M. Zeer direct gevoel in het stuur, zeer betrokken. Het variabel stuur systeem werkt op lage snelheden nog niet intuïtief, maar al rijdend merk je daar veel minder van. Het is gewoon een kwestie van wennen. Bij korte bochten merk ik dat ik nogal laat instuur, maar daar komt langzaam verandering in. Door de stad is het heerlijk eigenlijk. Zeer makkelijk sturen. De auto benaderd voor mij de 1M meer dan ik had verwacht in de directheid. Een groter compliment kan ik de auto dan ook niet geven.

Binnendoor naar Romo betekende dat ik dus ook relatief rustig aan kon doen. Heb nog best wel aardig wat gas gegeven, maar kwam vrij easy overall op een gemiddelde van 1:13,5. Bizarre waardes natuurlijk voor een auto met 320pk. Daar zijn de BMW designers toch wel koning in. En ik ben zo gek om dat ook allemaal uit te proberen natuurlijk als dieselfanaat.

Afbeelding

Maar natuurlijk is de auto niet alleen gekocht om rustig aan te doen. Even het gas intrappen is ook iets dat er moet gebeuren. Maar wanneer kan je het gas dan intrappen ? Want een olie temperatuur meter is niet zichtbaar. Daar zal je het Geheimmenu voor moeten benaderen. Niet echt iets dat je elke dag doet, want behoorlijk omslachtig. Andere meters waar je niets aan hebt zijn wel aan boord. Het meten van de paardenkrachten en het koppel. Best leuk om te zien overigens, ziet er impressive en stoer uit, maar veel meer toegevoegde dan het zijn van een Gadget had het uiteraard niet. Nu maar hopen dat BMW snel met een update gaat komen op dit punt.

Afbeelding

Aangezien de auto nog niet is ingereden en ik de ballen nog niet heb om flink te trappen moet je rekenen dat ik ongeveer 60/70% van het maximale vermogen heb gebruikt. Mijn god wat gaat dat ding dan al heerlijk door alle versnellingen heen !!! De handbak is een geschenk uit de hemel. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken. Wat ben ik blij dat ik niet voor de automaat ben gegaan.

Afbeelding

De auto voelt qua power bij lange na niet zo bruut als een 1M. De 1M is een monster die vanwege zijn bestiale koppel een bizarre duw produceert. Deze duw is niet aanwezig in de M135i, daar komt deze veel meer geleidelijk tot stand. Het positieve is weer dat de gasrespons bij de M135i veel beter voor elkaar is. Van een turbogat heeft hij niet gehoord, daar waar de 1M toch echt even een halve seconde moet nadenken voordat het brute vermogen eruit gespuugd wordt. De M135i staat gewoon altijd en overal paraat. Een ideale daily, ik kan niet anders zeggen. De M135i komt dan ook meer in de buurt van de 335i, hoewel ik denk dat hij toch wel aardig meer vermogen heeft en wat lichter is.

Maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik nog niet het volle vermogen durf aan te spreken. En dat is niet alleen omdat de auto nog niet ingereden is, maar omdat ik het zelf nog niet helemaal durf. Zo heeft de auto een aantal modi die je kan instellen: ECOPRO, COMFORT, SPORT en SPORT+. Het prachtige is dat dit ontzettend veel invloed heeft op het gaspedaal. In Ecopro modus druk je het gas in en gebeurt er niet zoveel. Ideaal om zuinig te rijden bij je dagelijkse ritjes. De Comfort modus zit er gewoon beetje tussenin. De stand die mij het beste uitkomt en die ik eigenlijk de hele dag heb gebruikt. Maar dan de SPORT modus. Mijn god, wat een respons !

In de tussentijd heb ik met Michel Pol nog een blokje om gedaan, maar dit allemaal in Comfort modus. Dat ging allemaal al niet heel erg onaangenaam. Maar nadat ik later wat meer aandurfde en de SPORT modus aanklikte, merkte ik pas het monsterlijke karakter van deze auto. Iets dat mij het eerste gedeelte van de dag veel minder was opgevallen. De gentleman M135i bleek onder zijn driedelig kostuum toch ook nog een stoer werkkloffie aan te hebben ! Toen ik het gaspedaal vloerde kwamen er zoveel krachten los dat ik het maar niet door heb gezet. Daar was ik duidelijk nog niet klaar voor … maar wat zit er toch een beest op mij te wachten, wachtend tot hij getemd gaat worden.

Toen maar even gaan spelen met de iDrive knop en allerlei interessante menus ontdekt.

Afbeelding

Wat ik nog niet heb kunnen ontdekken hoe ik het uit kan zetten dat de rechterspiegel zich omlaag verstelt op het moment dat je de auto in zijn achteruit zet (om paaltjes te zien). Zelf vind ik dat juist onhandig, maar heb dat nog niet mogen ontdekken.

Toen vrij snel terecht gekomen in de Audio sectie. Had al een USB bij me met alle muziek erop en dat systeem werkt feilloos. Helaas krijg ik mijn iPod Shuffle nog niet via iTunes zover om mijn eigen muziek te downloaden, maar wie weet komt dat binnenkort ook wel goed. Het geluid ben ik zeer tevreden over. BMW bouwt eigenlijk kut systemen. Ik was bewust niet voor Harman en Karton gegaan omdat de diepe bass mij tegenviel. Dat was bij het (voor de M135i standaard) Hifi systeem toch wel beter voor elkaar. Even paar trance nummers opgezet en wederom een glimlach op mijn gezicht: ik ben gewoon dik tevreden met het geluid. Enige nadeel voor mij is dat op het stuur de volume knopjes rechts zitten in plaats van links: niet echt handig als je met je rechterarm op de middenarmsteun leunt of schakelt.

Inmiddels was het al aardig wat donker geworden. Heb zelf ook het lichtpakket besteld en dat ziet er toch best stoer uit !

Afbeelding

Afbeelding

Verder ook de wegligging beetje kunnen proberen. De banden hebben een fenomenale grip op het asfalt. Het onderstel is geweldig uitgebalanceerd. De bochtsnelheden zijn zo hoog dat ik wederom verstek heb moeten laten gaan op deze eerste dag. Ook de remmen heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Binnenkort de Active Cruise Controle ook maar eens uitproberen. Bedenk me nu pas dat dit er ook op zit ! Vandaag helemaal vergeten.

Morgen komt Xavier langs om de M135i een mooie poetsbeurt te geven en de auto een mooie beschermlaag mee te geven zodat ik de komende tijd kan genieten van een mooie blinkende bolide. Rond 07.30 staat hij bij me op de stoep, dus ik ga zo maar slapen.

Hierbij nog wat foto´s van het alcantara porno stiksel interieur en een paar foto´s van de buitenkant. Ook kan je hier goed zien waarom ik voor de blauwe accenten ben gegaan. Dat is gewoon echt een geweldige combinatie met die witte buitenkant :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Life is good !

Luco

Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]

Bericht door Luco » 04 mei 2013, 00:23

Prachtig verslag Macboy, kan niet anders zeggen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst, maar dat gaat vast goed komen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mei 2013, 00:24

:thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 mei 2013, 00:30

Zeg, je hebt toch niet staan janken op dat parkeerterrein hè :mrgreen:

Mooi ding Ilija, het is je van harte gegund :thumbup:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 04 mei 2013, 00:39

Ik kan denk ik niks anders zeggen dan heel veel plezier ermee en geniet ervan! :hosanna:

Fernando

Bericht door Fernando » 04 mei 2013, 00:50

Proficiat Ilija, veel veilige km's!!!

Snipe

Bericht door Snipe » 04 mei 2013, 00:58

Mooi om te zien dat je er zo enthousiast over bent - echt heel erg leuk!

Enneh... Knopje voor de spiegelverstelling naar rechts, dan schakel je die kantelstand uit.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 04 mei 2013, 01:16

Mooi verslag, je trots straalt er van af, heel veel plezier nog met de auto verder :thumbup: ...

Ben

Tom

Bericht door Tom » 04 mei 2013, 01:22

:thumbup:

WJ

Bericht door WJ » 04 mei 2013, 01:22

Mooi/leuk stuk! :clap:

Plaats reactie