Precies. Ere wie ere toekomt. Als het zover is. Maar met een topictitel als "Eindresultaten" kan het nog wel even duren.Fernando schreef:Project loopt nog....
BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- Hielke
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Zoals ik al eerder aangaf :Robin schreef:Te beginnen met die van jou, graag!!Eric H schreef:Hielke, doe met een standaard m5 een paar jumpstarts achter elkaar.....
Wat denk je dat er dan gebeurt met de mechaniek.....
Wordt jij nou nooit moe van jezelf ?
Altijd maar je gelijk willen halen, op ieder slakje zout leggen......
Zo vermoeiend...
Kan een moderator alle voorgaande posts weghalen zodat het topic gewoon weer over de M5 van Frank gaat, please...
Calimero complex !
Robin ik heb van jou in het verleden meerdere malen postings voorbij zien komen van een bedenkelijk niveau.
Ik kan en ga jou dus ook niet serieus nemen.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Frank even buiten dit alles. Blijf alsjeblieft verslag doen van je projecten, er zijn er bijzonder veel die je verslagen met heel veel plezier lezen!
Heerlijk project.
Heerlijk project.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat deed je al door te reageren stumper.Eric H schreef:Zoals ik al eerder aangaf :Robin schreef:Te beginnen met die van jou, graag!!Eric H schreef:Hielke, doe met een standaard m5 een paar jumpstarts achter elkaar.....
Wat denk je dat er dan gebeurt met de mechaniek.....
Wordt jij nou nooit moe van jezelf ?
Altijd maar je gelijk willen halen, op ieder slakje zout leggen......
Zo vermoeiend...
Kan een moderator alle voorgaande posts weghalen zodat het topic gewoon weer over de M5 van Frank gaat, please...
Calimero complex !
Robin ik heb van jou in het verleden meerdere malen postings voorbij zien komen van een bedenkelijk niveau.
Ik kan en ga jou dus ook niet serieus nemen.
- Luc B
ik voel hier geen liefde.
- Petrolhead Tom
Luc B schreef:ik voel hier geen liefde.

- Joy
Dit is gewoon een gedurfde aanpak waar ik wel van hou. Zoals al aangegeven is de M5 nog niet zo lang op de markt en veel aftermarket aanpassingen bevinden zich nog in de testfase. Als tuner valt niet alles te testen voor het uitbrengen van een kit, omdat sommige zaken nu eenmaal unknown zijn. De bak heeft 800nm als limiet meegekregen, dan ga je daar in 1e instantie niet overheen. Maar je moet toch ergens beginnen met zwakke punten te elimineren om verder te komen. Manhart is daar nu mee bezig. Misschien trekt de bak het zonder problemen, misschien ook niet.
De kennis die Manhart opdoet door andere M5's, zoals die van Frank, te tunen is natuurlijk ideaal. Je hebt als tuner zulk soort klanten toch nodig om een product uit te rollen. Dat er wellicht een verhoogd risico is op technische schade hoort daar nu eenmaal bij.
Ik kan me voorstellen dat je ook geniet van het uitzoeken en (laten) maken van aanpassingen. De ene vindt dit zonde van de auto, de andere snapt het helemaal. Deze 2 kampen zul je toch wel houden.
En verder zie ik in dit draadje puur enhousiasme van Frank over waar de M5 straks/nu toe in staat is. Ik zie daar geen bewijsdrang of iets dergelijks in. Het is toch mooi om iets te creëren waar zelfs supercars het lastig mee zullen hebben. Maar goed wellicht lees ik op een andere manier.
Anyway, ga zo door en keep us posted!
De kennis die Manhart opdoet door andere M5's, zoals die van Frank, te tunen is natuurlijk ideaal. Je hebt als tuner zulk soort klanten toch nodig om een product uit te rollen. Dat er wellicht een verhoogd risico is op technische schade hoort daar nu eenmaal bij.
Ik kan me voorstellen dat je ook geniet van het uitzoeken en (laten) maken van aanpassingen. De ene vindt dit zonde van de auto, de andere snapt het helemaal. Deze 2 kampen zul je toch wel houden.
En verder zie ik in dit draadje puur enhousiasme van Frank over waar de M5 straks/nu toe in staat is. Ik zie daar geen bewijsdrang of iets dergelijks in. Het is toch mooi om iets te creëren waar zelfs supercars het lastig mee zullen hebben. Maar goed wellicht lees ik op een andere manier.
Anyway, ga zo door en keep us posted!

-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Erik
- Auto: BMW ///M
Er stond een hele riedel, toch maar weer weg gehaald.
Stelletje fucking Calimero's !
Over die bak Frank; gewoon massief op wielspin vertrekken, komt dat koppel er ook niet in

Stelletje fucking Calimero's !
Over die bak Frank; gewoon massief op wielspin vertrekken, komt dat koppel er ook niet in

Laatst gewijzigd door Erik op 16 apr 2013, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Mooi ding Frank...
Zal wel sneller zijn als een Sierra denk ik ?

Na elke bocht komt een recht stuk.
Game over.
Eindbaas auto
En owja:

Zal wel sneller zijn als een Sierra denk ik ?

Na elke bocht komt een recht stuk.
Game over.
Eindbaas auto

En owja:
- Macboy
Misschien kunnen de moderators even vanaf pagina 22 alles splitsen en verplaatsen.
Kunnen we het weer over dit geweldige project hebben.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Eindresultaten van de tuning. Je kan moeilijk cijfertjes posten dat de versnellingsbak is verstevigd.Hielke schreef:Precies. Ere wie ere toekomt. Als het zover is. Maar met een topictitel als "Eindresultaten" kan het nog wel even duren.Fernando schreef:Project loopt nog....
+1Jurjen schreef:Frank even buiten dit alles. Blijf alsjeblieft verslag doen van je projecten, er zijn er bijzonder veel die je verslagen met heel veel plezier lezen!
Heerlijk project.
- Downforce Hans
Goed idee Mac......................................heb je niet zo vaak 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+1Macboy schreef:Misschien kunnen de moderators even vanaf pagina 22 alles splitsen en verplaatsen.
Beetje jammer.
Blijf posten Frank, ik vind het wel interessant en geslaagd.

-
Fucking triest volk! Krijg een leven man! @hielke, lekker bezig met trollen jongen... @robin, Boeie dat mensen dat tegen jou zeiden... Verlaag jezelf dan niet naar hetzelfde niveau!
Frank, m5 is buitenaards! PUNT! Eens met Nandor...
Frank, m5 is buitenaards! PUNT! Eens met Nandor...
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Die wagen gaat niet alleen als een dolle maar ook de pagecount van dit topic is niet bij te houden
, back to business zou ik zeggen ...
Ben

Ben
- Dennis Cavallino
Eigenlijk moeten we vanaf nu allemaal onze 5-100 tijd gaan meten. Problem solved. Wasdatnouzomoeilijk?
- Macboy
Voor de duidelijkheid: Frank roept al vanaf pagina 6 dat de bak van BMW tot 800Nm aankan. En dat er een versteviging zal moeten komen. 900Nm is eigen keus en dus even iets rustiger aan.
Als je bovendien beetje nadenkt dan snap je dat dit een project is en dat de auto alles behalve klaar is. Mocht dit nu het eindstation zijn dan snap ik het wel: waarom iets tunen als het niet bruikbaar is.
Maar gebrek aan hele draadje lezen is toch een eigen tekortkoming. We fappen genoeg op meer betaalbare autos dus toch geweldig dat iemand een F10 M5 tuned ? Vind je het niks blijf dan weg uit het draadje.
Ik hoef echt geen M5 te hebben en al helemaal niet te tunen maar kan het wel enorm waarderen dat anderen dat doen en ook nog eens met ons delen.
Als je bovendien beetje nadenkt dan snap je dat dit een project is en dat de auto alles behalve klaar is. Mocht dit nu het eindstation zijn dan snap ik het wel: waarom iets tunen als het niet bruikbaar is.
Maar gebrek aan hele draadje lezen is toch een eigen tekortkoming. We fappen genoeg op meer betaalbare autos dus toch geweldig dat iemand een F10 M5 tuned ? Vind je het niks blijf dan weg uit het draadje.
Ik hoef echt geen M5 te hebben en al helemaal niet te tunen maar kan het wel enorm waarderen dat anderen dat doen en ook nog eens met ons delen.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Ik doe het wel met de Sti, dat launchen, met 700Nm (alleen op nat trouwens)
Mijn filosofie is dat zolang de wielen spinnen het koppel niet in de bak kan komen.
Maar goed, mijn bak is goedkoper als een setje 21" rubbers van die M5 vrees ik
Mbt die turbo's ik denk dat er twee billet wielen in zijn gezet, compressor zijde. Dat is de eenvoudigste wijze om veel meer flow te creeeren.
Als ik mijn wagen als voorbeeld mag gebruiken, daar heb ik een aangepaste turbo opgezet. Het compressorwiel is vervangen door een 4mm kleiner maar billet wiel. Hij flowt exact hetzelfde als voor de ombouw, maar is veel eerder bij de les (door de kleinere diameter en lager gewicht) betere respons en lagere inlaat temp.
Denk nu even in dezelfde maat compressor maar dan billet. +20% lucht is mogelijk.......lucht=vermogen.
Keep us posted Frank !

Mijn filosofie is dat zolang de wielen spinnen het koppel niet in de bak kan komen.
Maar goed, mijn bak is goedkoper als een setje 21" rubbers van die M5 vrees ik

Mbt die turbo's ik denk dat er twee billet wielen in zijn gezet, compressor zijde. Dat is de eenvoudigste wijze om veel meer flow te creeeren.
Als ik mijn wagen als voorbeeld mag gebruiken, daar heb ik een aangepaste turbo opgezet. Het compressorwiel is vervangen door een 4mm kleiner maar billet wiel. Hij flowt exact hetzelfde als voor de ombouw, maar is veel eerder bij de les (door de kleinere diameter en lager gewicht) betere respons en lagere inlaat temp.
Denk nu even in dezelfde maat compressor maar dan billet. +20% lucht is mogelijk.......lucht=vermogen.
Keep us posted Frank !

- InjectTheVenom
Is dat alleen met meer vermogen erbij of ook met een standaard auto?Petrolhead Tom schreef:De bak is de zwakste schakel dat wordt toch ook overal uitgelegd. Vandaar ook dat er niet gesprint wordt vanuit stilstand. Lijkt me heel logisch waarom opzettelijk een onderdeel slopen? Om een paar lui op een forum die je amper kent hun ongelijk te bewijzen?
- Tim N
Goeie post Joy, helemaal mee eens.
Vind het geweldig mooi om je verhaal en je weg naar de voor jou ultieme M5 te volgen Frank.
Ga zo door.

Vind het geweldig mooi om je verhaal en je weg naar de voor jou ultieme M5 te volgen Frank.
Ga zo door.

- duifjes.com
Zucht.....sommige hebben kleine pikjes en sommige blijkbaar bijna niet zelfs.....
MEGAmoddervet project! Frank!
Iedereen die met plezier en passie een project doet lees ik graag of het nu een M5 is of een Lada...boeit niet...
Zo ik stap zo weer in mn BX standje laag dikke stanceworks jonguh!
MEGAmoddervet project! Frank!

Iedereen die met plezier en passie een project doet lees ik graag of het nu een M5 is of een Lada...boeit niet...
Zo ik stap zo weer in mn BX standje laag dikke stanceworks jonguh!
-
Wat er ook voor afgunst in dit draadje geschreven is, het blijft een fraai project Frank. Je hebt het toch maar mooi aangedurfd om dit te doen en de resultaten spreken voor zich.
Ik sprak vandaag Martijn er nog over (ik was bij vpg voor de 2k beurt) en hadden beiden bewondering voor je durf om dit te doen (jawel er wordt over je gesproken
). Het is altijd goed om bevlogen mensen met techniek bezig te zien, petje af !
Ik sprak vandaag Martijn er nog over (ik was bij vpg voor de 2k beurt) en hadden beiden bewondering voor je durf om dit te doen (jawel er wordt over je gesproken

- Roy RS
Hebben we eindelijk iemand die 1 van de dikste standaard auto's van heel dit clubje heeft en er vervolgens een berg geld inpompt en dit ook nog eens met ons deelt!...een buitenkans voor autoliefhebbers als ik en velen met mij...hij legt kraakhelder uit wat de auto kan en niet kan en dat hij nog even wacht met sprints tot zijn bak en diff versterkt zijn, work in progress dus....en zo niet ook goed...
Wat valt er niet ok te vinden of tóch om sprints te vragen? Er is nog niks daadwerkelijk met frank's auto bewezen....dus? Wat doet dat waar aan af? Ik heb ook nooit getest of mijn auto echt onder de 3 seconden naar de 100 gaat...dus? Wie maakt dat nou wat uit, hij had een bloedsnelle M 5 en nu een bloedsnellere M5...
De tests zijn al door mannhart gedaan, dat is dan ook een testauto en die mag wat vaker stuk gaan, Frank heeft een auto die net zoveel kost als mijn halve huis...laat hem ff lekker zelf weten wat hij ermee doet en vooral ook wat niet.
Wat hij hier roept en post is volgens mij niet bedoeld als bewijsmateriaal, maar als delen van enthousiasme en ingaan op andermans enthousiasme...
Geniet gewoon van al t moois in dit topic
Wat valt er niet ok te vinden of tóch om sprints te vragen? Er is nog niks daadwerkelijk met frank's auto bewezen....dus? Wat doet dat waar aan af? Ik heb ook nooit getest of mijn auto echt onder de 3 seconden naar de 100 gaat...dus? Wie maakt dat nou wat uit, hij had een bloedsnelle M 5 en nu een bloedsnellere M5...
De tests zijn al door mannhart gedaan, dat is dan ook een testauto en die mag wat vaker stuk gaan, Frank heeft een auto die net zoveel kost als mijn halve huis...laat hem ff lekker zelf weten wat hij ermee doet en vooral ook wat niet.
Wat hij hier roept en post is volgens mij niet bedoeld als bewijsmateriaal, maar als delen van enthousiasme en ingaan op andermans enthousiasme...
Geniet gewoon van al t moois in dit topic
- Fernando