Paskal schreef: 08 jun 2020, 17:15
Wil nu wat meer gaan spreiden dus ben benieuwd naar suggesties of is het zoals zo vaak koffiedik kijken? Dit topic teruglezende werd bijvoorbeeld nog wel een flinke dip verwacht, maar ik zie daar nu (nog?) niks van terug.
Proficiat met de winsten Pascal. Ik vind het wel tricky moet ik je bekennen.
Hierdoor worden de beurzen levend gehouden. De Fed heeft nu al meer dan $9 biljoen (9.000.000.000.000) in de economie gepompt aan Covid stimulus. Ze kopen ETFs en in de wandelgangen wordt gezegd dat het kopen van aandelen eraan zit te komen...waanzin. "Alles om de aandelenmarkt hoog te houden" werd gezegd. De ECB gaat volgen.
De echte klapper moet nog komen is mijn verwachting, en dat gaat gebeuren eind Q3, wanneer de bedrijven hun geleende overheid-stimulus opgebruikt hebben, en het is omgezet in een gift. Ze hebben dan alle ruimte om flinke reorganisaties door te voeren zonder dat het financiele consequenties heeft.
Kan ook niet anders...De wereld zit middenin een pandemie, werkloosheid is op het hoogste punt sinds de Great Depression van de jaren 30, komt daarbij nog dit hele BLM gebeuren (onrust in z'n algemeenheid)...En de aandelenmarkten gaan weer sky high, met de Nasdaq zelfs naar ATH.

Ik heb ook geen kristallen bol, maar de downside potential is nog steeds groter dan de upside. Maar goed, met de huidige tactiek van de centrale banken weet je het nooit. Het shorten van de geldprinter is ook niet echt een goed idee. Kortom, ik zou momenteel gewoon niets doen of als je in edelmetalen wilt rommelen wat fysiek gouden Maples inslaan.