BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door romo » 31 aug 2010, 21:47

Ik weet het mooi gemaakt..........................ik koop de F3X M3 wel............................ :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 31 aug 2010, 21:51

romo schreef:Ik weet het mooi gemaakt..........................ik koop de F3X M3 wel............................ :mrgreen:
GO Romo GO !

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2010, 21:54

FreudeamFahren schreef:Je zult het niet geloven Ferdi, maar er zijn mensen die liever een hoogtoerige V8 hebben dan een 6 cilinder turbo, ook al is de turbo sneller dan een Spaceshuttle en houdt nieieieieieieieieiemand hem bij. Iets met beleving enzo. En dat dan weer persoonlijk is.
+heelveel :)

Andre

Bericht door Andre » 01 sep 2010, 00:27

FerdiACS1 schreef:
romo schreef:Ik weet het mooi gemaakt..........................ik koop de F3X M3 wel............................ :mrgreen:
GO Romo GO !
Dan zal inmiddels de nieuwe 3 serie alweer groter gegroeid zijn. Neem aan dat je nu al bezig bent voor groot rijbewijs?

De 1 serie ///M is de orginele M3 qua formaat. De rest van de ///M zijn de ///Marketing machines die de kassa laten rinkelen. 1///M zal de rijders auto worden.

Alex

Bericht door Alex » 01 sep 2010, 00:42

Maar Andre, ik denk niet dat iedereen perse de allerberste rijdersmachine wil hebben die BMW te bieden heeft. Als daily driver merk je het verschil met een m3 toch niet. En dan is het voor veel mensen een machtiger gevoel om een M3, of m5 boot te hebben. denk ik.

Shakes

Bericht door Shakes » 01 sep 2010, 06:34

De rijdersauto van BMW Andre. Er is meer op de wereld (jij weet dat wel).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2010, 07:23

Andre schreef:
FerdiACS1 schreef:
GO Romo GO !
Dan zal inmiddels de nieuwe 3 serie alweer groter gegroeid zijn. Neem aan dat je nu al bezig bent voor groot rijbewijs?

De 1 serie ///M is de orginele M3 qua formaat. De rest van de ///M zijn de ///Marketing machines die de kassa laten rinkelen. 1///M zal de rijders auto worden.

Wat een farce.......want 1M
- is te zwaar
- te groot
- verouderd op moment van introductie
- te lelijk
- (te) duur (net zo goed ///Marketing als elke andere ///M)

wel de "lichtste" van allemaal, maar dan nog....

Dat groot rijbeswijs had je al jaren nodig voor BMW, doe nou niet of dat voor de nieuwe M3 pas zo is.....

Die nieuwe M5 doet ook >2000kg..................

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2010, 10:24

ik weet het niet Romo...

kijk naar de wel geprezen M3 E30...

begon ook geloof 1983 ofzo? en pas? eind 1986 kwam de M3...e30 ging nog tot 1994? door met een bepaald type.

dus ach...en een bepaald soort komt nooit te laat :D daarbij zijn sommige nwe types niet altijd een vooruitgang qua looks of gewicht...we zien het wel.

Andre

Bericht door Andre » 01 sep 2010, 10:53

Het verhaal van een daily ///M rijden. Vraag dat maar aan robin hoe dat is. Te kleine tank en het zuipt meer dan zijn baasje. De keuze voor een ///M is altijd 2 ledig je kan er evt kleine daily ritten mee doen maar ook even het circuit mee op. Moet je alleen veel daily km maken ben je beter af met 335i/335d als je niet op circuit komt. Wie dan alsnog voor een M3 gaat is meestal een status koper.

Voor mij zijn daarom ///M van 1600 plus kg onbruikbare auto s. Dagelijks verbruik te hoog en op het circuit veeeel te zwaar. Echter een kleinere wendbare 1 serie ///M dan kan het er weer heel anders voor staan maar dat is nog even afwachten. Gelul over oud of koplampen tja dat is smaak. Ik vindt de 1 serie mooi omdat ik weet wat ie in zijn mars heeft als basis raceauto en daar kijk ik naar.

Ik denk er bij porsche net zo over. Een panamera of cayenne zijn type auto s die ik nooit bij porsche zou kopen. Daarvoor shop je gewoon niet bij porsche en kan je gewoon bij andere merken goedkoper en kwalitatief net zo goed terecht. Wat intresseert het als een panamera 3 sec harder over de ring gaat of dat een cayenne dwars kan op het circuit. Beetje het zelfde gevoel als dit ---> wat moet je met een sper en een racemotor in een ///M van 1600plus kg. In dit soort auto s staat het ///M embleem niet voor motorsport maar voor ///Marketing.

Stel dat je een vrouw van 150kg naast je in bed hebt liggen en je kijkt opzij dan denk je toch ook waarom heeft dit eigenlijk een muts?

Snipe

Bericht door Snipe » 01 sep 2010, 10:58

Andre schreef:De 1 serie ///M is de orginele M3 qua formaat. De rest van de ///M zijn de ///Marketing machines die de kassa laten rinkelen. 1///M zal de rijders auto worden.
Een M3 GTS een marketingmachine? Ik weet het niet.
Als ik die Amerikanen op allerlei fora zie discussiëren over de 1M lijkt me dat eigenlijk ook nogal een marketingmachine. Dikke wielen, 4 uitlaten, M-logo's, maar wat is er nou echt totaal anders dan bij een 135i? Ik ben wel benieuwd naar de specs, dan zal er veel duidelijk worden.

Oh, en dat van die vrouwen..... Waarom heb je dat in godsnaam uitgeprobeerd? :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 sep 2010, 11:10

Andre schreef:... Stel dat je een vrouw van 150kg naast je in bed hebt liggen en je kijkt opzij dan denk je toch ook waarom heeft dit eigenlijk een muts?
:roflol:

Ben het echt helemaal eens met Andre. En niet alleen voor wat betreft het bovenstaande punt.
Alleen Andre, misschien laat BMW M/// nu toch haar ware aard zien, waarvoor het eigenlijk atlijd al bedoeld is. In de jaren 80(?) toen M wel met M3-tjes kwam van 1200 kilo, was natuurlijk in een tijd dat de meeste consumentensloepen ook kleiner en lichter waren. Dus was een M3 ook licht (door het 'umfelt'). Voor een racer zoals jij verrassenderwijs, ook nog eens in de basis te zetten waren voor het echte werk (met wat tweaks).

Maar M/// is nooit bedoeld voor consumenten zoals jij, maar zoals Romo en Rico :) (ok, en ik... )
Auto's zijn groter geworden en zwaarder, ook BMW's. Simpelweg omdat consumenten een grotere auto willen, groter en luxer dan de vorige! En ook wel door allerlei veiligheidseisen (airbags en de hele shit). Dus M groeide mee, helemaal niet erg. De enige waar M zich druk om maakt of ze sneller en beter zijn dan boten zoals RS4's en AMG's en dat werk. Of een M optimaal is voor een circuit zal BMW een zorg zijn. BMW weet ook wel dat M dat niet is. De aankomende 1M zal het ook niet zijn, maar wel weer een dikke consumenten M.

Mijn betoog is: M is altijd marketing geweest, en nooit wat anders.

Andre

Bericht door Andre » 01 sep 2010, 11:29

Dat klopt allemaal ferdi.

Maar 1 uitzondering.

Kijk eens hoeveel E36 M3 er tot de dag vandaag omgebouwd op het circuit rondrijden. Kijk eens hoeveel E46 M3 er omgebouwd zijn tot race auto s. De basis was goed de afmeting was goed.

Toen de E46 m3 er was gingen we toch ook geen straat auto s ombouwen tot race/trackday s van een E39 M5 of wel. Dus dat doe je nou eigenlijk ook niet van een E92 M3 uitzonderingen nagelaten.

Wat ik wil zeggen is qua formaat is de 1 serie op dit moment gewoon de goeie weg. Als ie in de basis wat te zwaar is is geen probleem een E46 M3 was ook geen lichtgewicht maar trek je hem kaal komt het gewicht wel naar onder. De 1 serie coupe heeft wel het juiste formaat om een racer van te maken.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2010, 11:33

yep, lijkt mij ook :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 sep 2010, 11:44

Andre schreef:Dat klopt allemaal ferdi.

Maar 1 uitzondering.

Kijk eens hoeveel E36 M3 er tot de dag vandaag omgebouwd op het circuit rondrijden. Kijk eens hoeveel E46 M3 er omgebouwd zijn tot race auto s. De basis was goed de afmeting was goed.

Toen de E46 m3 er was gingen we toch ook geen straat auto s ombouwen tot race/trackday s van een E39 M5 of wel. Dus dat doe je nou eigenlijk ook niet van een E92 M3 uitzonderingen nagelaten.

Wat ik wil zeggen is qua formaat is de 1 serie op dit moment gewoon de goeie weg. Als ie in de basis wat te zwaar is is geen probleem een E46 M3 was ook geen lichtgewicht maar trek je hem kaal komt het gewicht wel naar onder. De 1 serie coupe heeft wel het juiste formaat om een racer van te maken.
Maar lijkt me dat het nog wel even duurt voordat je de 1M als trackday auto gaat zien, kan me zo voorstellen dat iemand die net dik geld voor een nieuwe 1M heeft neergelegd hem niet direct leeg gaat halen om er een klimrek achterin te lassen. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 sep 2010, 11:53

ROFL @ betoog Andre :lol:

Tja die M V8 is fenomenaal, maar weet amper te overtuigen in 'n E9x M koets, ja hij overtuigt wel, maar niet als je er 'n 335i /535i qua prijskaartje naastzet inderdaad.

En die massa van dat ding, mijn Bismarck is 'n lompe baffer, maar maak je geen ilussies met 'n M3 E9x op 'n circuit. OK driftwerk is geinig, maar voor de rest veel en veel te lomp etc etc.

En dan is opeens die M V8 helemaal niet zo spectaculair meer (@ Tom en Faf), maar sdaarvoor moet je er vaker mee gereden hebben ....de M zuipt ook ALTIJD met z'n 62 litertankje. Of je nou 80/120/ 200 rijdt, 1 op 7 is 't minimum. En dan gebruik je de TOEREN dus niet(waar dat ding zo 'beroemd' om is)....dusgebruik je 'm in 't middengebied:Daar is amper iemand thuis, dus valt de V8 alweer voor de 12e keer door de mand als daily....

135 is is veel beweeglijker, die M ook

Ennuh je kunt je ook afvragen waarom Rico z'n M5 na 'n dik jaar alweer te koop heeft. Verbruik etc..

Snipe

Bericht door Snipe » 01 sep 2010, 12:11

Het gaat over een 1 M Coupe, dus waarom niet even een filmpje van een Ford en een Porsche.

Die Porsche heeft flink wat minder vermogen, maar is bijna net zo snel. Volgens de tester door het gewichtsverschil. Naar aanleiding daarvan: zou er echt veel verschil tussen een 1 M en een M3 zitten? Je zou zeggen dat zo'n 1 toch wel een stuk lichter is dan een 3.

romo

Bericht door romo » 01 sep 2010, 12:27

Waar het om gaat;

Een 1M is niets beter/slechter dan andere ///Mproducten...............

-zuipen doen ze allemaal
-de non turbo ///M moeten allemaal toeren maken, en onderin is er niemand thuis ( niet raar, das de motorkarakteristiek)
-zijn allen te zwaar

Waarbij ik de grens van 1600 kg is fout en 1500 kg is goed nogal arbitrair vind......................

Het blijven individuele afwegingen welke kar je koopt...............dat geld voor welk dan merk ook...............im grossen und ganzen ben ik met de M3 als daily, met mijnbeperkte jaarkilometrage dik tevreden, makkes zijn er ook te benoemen, maar de balans staat dik in het positief....................

Niet elkaar de maat nemen, dat ie niet goed genoeg is, te duur voor wat ie biedt enz...............ik koop een kar die ik de moeite waard vind, de rest doet niet terzake..........duur? duur is een relatief begrip.........

En na deze, weer een frisse..................

Tom

Bericht door Tom » 01 sep 2010, 12:51

Robin schreef:ROFL @ betoog Andre :lol:

Tja die M V8 is fenomenaal, maar weet amper te overtuigen in 'n E9x M koets, ja hij overtuigt wel, maar niet als je er 'n 335i /535i qua prijskaartje naastzet inderdaad.

En die massa van dat ding, mijn Bismarck is 'n lompe baffer, maar maak je geen ilussies met 'n M3 E9x op 'n circuit. OK driftwerk is geinig, maar voor de rest veel en veel te lomp etc etc.

En dan is opeens die M V8 helemaal niet zo spectaculair meer (@ Tom en Faf), maar sdaarvoor moet je er vaker mee gereden hebben ....de M zuipt ook ALTIJD met z'n 62 litertankje. Of je nou 80/120/ 200 rijdt, 1 op 7 is 't minimum. En dan gebruik je de TOEREN dus niet(waar dat ding zo 'beroemd' om is)....dusgebruik je 'm in 't middengebied:Daar is amper iemand thuis, dus valt de V8 alweer voor de 12e keer door de mand als daily....

Ennuh je kunt je ook afvragen waarom Rico z'n M5 na 'n dik jaar alweer te koop heeft. Verbruik etc..
Dat het ding veel verbruikt weet je vooraf toch? Je bent niet vreemd met M spul. Vind het een non-argument.. zelfde als een Ferrari kopen en het niks vinden ivm verbruik of onderhoudskosten...

Dat een 335i veel bang for bucks is was bekend :)

Robin

Bericht door Robin » 01 sep 2010, 12:58

Tom schreef:
Robin schreef:ROFL @ betoog Andre :lol:

Dat het ding veel verbruikt weet je vooraf toch? Je bent niet vreemd met M spul. Vind het een non-argument.. zelfde als een Ferrari kopen en het niks vinden ivm verbruik of onderhoudskosten...

Dat een 335i veel bang for bucks is was bekend :)
E46 M3 verbruikte echt minder Tom en de tank van de E9x M3 is te klein...dit terwijl ik uit 'n 335i kwam, dus is het wél zeker 'n prima argument. Zeker gezien de prijs.

Anyway, hoe een ieder erover denkt moet ie zelf weten, IK heb er ervaring mee. Jullie niet.

steve smith

Bericht door steve smith » 01 sep 2010, 13:02

Tom schreef:
Robin schreef: Ennuh je kunt je ook afvragen waarom Rico z'n M5 na 'n dik jaar alweer te koop heeft. Verbruik etc..
Dat het ding veel verbruikt weet je vooraf toch? Je bent niet vreemd met M spul. Vind het een non-argument.. zelfde als een Ferrari kopen en het niks vinden ivm verbruik of onderhoudskosten
Ik niet. Het is een zeer geldig argument. Nog los van kosten, een e46 M3 draait vrolijk 600km op een tank, een e39 komt daar ook wel in de buurt, een E34 had een fijne vergrootte 90L tank. Een e60 M5 haalt met moeite 350km, Een e90 M3 meestal nog geen 500km. Dat is voor een daily niet alleen veel benzine, het is ook nog eens irritant vaak stilstaan en een hinderlijke onderbreking van je dag. En het hoeft niet, een e36 3.2 was superzuinig ondanks 100ps/liter.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 sep 2010, 13:03

Snipe schreef:
Mooi Snipe, past heel goed in dit draadje!
Wat een goeie kleur die Porsche Boxster! Met die zwarte wielen, potver, zo zie je, met 255pk in een gewone Boxster rij je ook met een harde plasser rond, en hoe! Daar heb je geen Spyder voor nodig .. dat weet ik wel, dat weet ik wel, ja, dat weet ik wel, maar Ooooooo, de geest is gewillig maar het vlees is zwak; als het neuken met Claudia Schiffer binnen bereik is, maar je kunt overstappen naar Doutsen Kroes, dan zwichten we allemaal, niet dan?

(Note van de redactie: deze reactie hoort thuis in een ander draadje ..)

Robin

Bericht door Robin » 01 sep 2010, 13:07

FerdiACS1 schreef:[ als het neuken met Claudia Schiffer binnen bereik is, maar je kunt overstappen naar Doutsen Kroes, dan zwichten we allemaal, niet dan?

HUH?????

Weet je wel wie Claudia Schiffer is? Dat wereldvreemde mokkeltje hier vlak om de hoek kan niet in de schaduw staan van de lekkerste blondine van de laatste 20 jaar , en juist dat laatste maakt haar zo interessant.

Doutzen Kroes komop man. Dan zijn er nog wel lekkerder modellen. :roll:

:D

Tom

Bericht door Tom » 01 sep 2010, 13:13

Dat het irritant is en die kar een grotere tank had mogen hebben geloof ik wel, maar dat kun je toch vooraf opzoeken? Wat de tankinhoud is en wat het verbruik (op spritmonitor.de staan er 11) is gewoon op te zoeken. Daarvoor hoef ik zo'n auto niet voor de deur te hebben staan hoor...

Robin

Bericht door Robin » 01 sep 2010, 13:15

Tom schreef:Dat het irritant is en die kar een grotere tank had mogen hebben geloof ik wel, maar dat kun je toch vooraf opzoeken? Wat de tankinhoud is en wat het verbruik (op spritmonitor.de staan er 11) is gewoon op te zoeken. Daarvoor hoef ik zo'n auto niet voor de deur te hebben staan hoor...
Dat zal wel, maar daar let je niet op en dat ga je dus NIET VOORAF opzoeken, tientallen/honderden nieuwe M3/5 rijders klagen over de dingen die ik hier naarvoren breng, zuipen/kleine tank. NIEMAND wist dat van tevoren.

Nu weet jij 't omdat wij 't erover hebben, ja achteraf is alles makkelijk lullen. :lol:

Andre

Bericht door Andre » 01 sep 2010, 13:15

Een GT3 zuipt ook. Mag toch ook voor een race auto.

De 6cil ///M was veel zuiniger. Ik snap dan ook niks van die Co2 testen. M3 V8 heeft eu5 en E46 M3 Eu4 maar is zuiniger. Ik snap er niks van.

Dat een fun auto zuinig moet zijn boeit niet. Maar een M die het formaat van een vrachtauto heeft kan je toch niet meer als een fun auto zien. Dus vindt ik dat ie dan ook niet het vebruik van een race auto mag hebben.

Plaats reactie