Net terug van een dagje Papenburg, Ferrari clubdag, leuk spul reed daar!
Omdat de 328i met kale remblokken staat en ik de M5 ook wilde proberen op de A31 en zelf toch niet ging rijden op circuit Papenburg heb ik vrijdagmiddag na werk mn tasje gepakt en achterin de M5 gegooid. Nog even 500ml olie erbij en de wielen nagedraaid op 120nm en actie.
In de file/drukte heeft de auto zich wel weer bewezen als echte cruiser, dakje open, DSP voluit aan, afentoe als het verkeer het toeliet even flink de V8 roffel laten horen en na de spits richting Hoogeveen lekker de cruisecontrol erop gezet... die het overigens maar tot 200 doet kwam ik achter, daarna flipt ie m er zelf weer af!
Eenmaal over de grens de A31 op, stukje zonder limiet, wel wat verkeer, kon een keer naar de 270, het punt waarop je het net niet weet of de begrenzer eraf is. Vervolgens een stuk 100, en omdat je net lekker 250+ gereden heb ga je dan fluitend met 140 op de teller langs een controle omdat je het idee hebt 80 te gaan... ideaal... kost alleen wel centen ben ik bang
Bij ATP de auto even gewogen, met volle tank en mezelf erin was het 1918kg
Dat is 986 op de vooras en 932 op de achteras.
2 sessies oval gedaan met Dick voorop en ik achteraan een stoet ferrari's om mensen kennis te laten maken met dit stukje asfalt. Mochten maar tot 220 dus daar ook niet echt kunnen testen.
Wel stiekem een klein gaatje laten vallen om de auto naar de 280 te laten lopen om zeker te weten dat de begrenzer eraf was... en dat was ie dus.. goed werk Henk!.
Op de terugweg de A31 in nog wat verkeer toch een paar keer goed door kunnen halen. De 280 ben je zo, 290 ook nog maar dan gaat het toch wel even duren en ga je meters afleggen. Even dacht ik nog dat ie op 298 zou blijven hangen maar gelukkig ging ie na aanhouden door, 300+ op de teller, prachtig om mee te maken, voor het eerst met eigen auto.
Zal zo even stukje film online zetten.