Passat eruit, ID.4 erin.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tim N

Re: BMW M3 sedan: 4MOTION werkpaard

Bericht door Tim N » 30 nov 2014, 18:21

Wat een weelde :tooth: Toch grappig dat er dit soort foefjes in auto's gestopt worden tegenwoordig

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 30 nov 2014, 19:12

Ze zijn zo gek nog niet bij VW :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 nov 2014, 20:29

Oh? En hoe zien ze dat voor zich dan? Zet hem 'avonds weg en dan zitten ze de volgende morgen gewoon een paar cm hoger vast gevroren. Nee, laten ze dan voorruitverwarming monteren, zoals bv Ford.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 07 dec 2014, 11:49

.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 04 okt 2020, 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2014, 12:01

Arthur schreef:Oh? En hoe zien ze dat voor zich dan? Zet hem 'avonds weg en dan zitten ze de volgende morgen gewoon een paar cm hoger vast gevroren. Nee, laten ze dan voorruitverwarming monteren, zoals bv Ford.
Ja, maar als je dan je ruiten schoon blaast, blaast ie nooit het onderste randje gelijk los...
Ik vind t wel geniaal... Net wat hoger is altijd als eerste ijsvrij! :-)

Arthur

Bericht door Arthur » 07 dec 2014, 13:53

Ruit inspuiten met van die ijsvrij rommel en anders gewoon lostrekken... 't Is niet anders... :oops: Als ik moet wachten totdat ze los geblazen zijn... Dat duurt me echt te lang. Voorruitverwarming, das pas geniaal! Nu doe ik, als ik er aan denk, zo'n scherm op de voorruit :)

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 07 dec 2014, 14:38

Of anders nog iets tussen je ruitenwissers leggen zodat ze de ruit niet meer raken. (bijvoorbeeld de kurk van een wijnfles tussen de arm en het raam)
Vind hoe dan ook het systeem van VW best slim bedacht :)

Joy

Bericht door Joy » 07 dec 2014, 15:20

De Amarok heeft een Webasto standkachel aan boord. Ideaal. Lekker snel warm. Die wissers staan dan inderdaad perfect om los te komen.

Sjoerd, de afdekking van de laadbak is een rollodek.

Dit idee:

http://www.upcountry4x4.co.uk/vw_amarok ... ock-vw.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Arthur

Bericht door Arthur » 07 dec 2014, 17:38

Uiteraard is een standkachel ideaal :D

Joy

Bericht door Joy » 05 jan 2015, 17:32

De Sprinter is voor zijn 40.000 beurt geweest bij de dealer. € 800,00 aub voor oliebeurt met nieuwe remblokken voor. Achterblokken zijn ook versleten maar hadden ze niet op voorraad. Wut....
Opgehaald met de mededeling dat alle 4 de banden versleten zijn en dat de remblokken achter nog vervangen moeten worden. Van de banden had ik die opmerking niet verwacht. Ik dacht bij mezelf yeah right, ik kijk daar zeer geregeld naar. Dus even naar alle banden gaan kijken. Achterbanden zijn nog 3,5-4 mm :hmmm: en aan de voorkant is de buitenste rand wat glad maar de groeven zijn nog 2,5-3 mm. Dat geeft een goed vertrouwen in de merkdealer, not. :bag:
Ik moet dus eigenlijk nog terug voor de achterblokken maar heb nu ook zoiets van stik maar lekker.

De Amarok heeft inmiddels bijna 7.000 kilometer gereden. Ingezet voor toerritjes en het dagelijkse werk en in beide disciplines bevalt ie ontzettend goed. Gemiddeld verbruik met wisselend aanhanger en Autobahnplanken is nu exact 1 op 10. Bij 80 verbruikt ie tussen 1 op 14 en 16, bij 130 1 op 9 afhankelijk van de tegenwind. Bij 190 op de Autobahn was het 1 op 4,5. :mrgreen:
Wat me vooral positief verrast is dat het voor zo een groot log apparaat nog zo goed de bocht om gaat. Op nat wegdek merk je op de grens van de grip dat het stuur wat licht begint te voelen, wanneer je dan wat meer gas geeft gaat de achteras wat meer helpen (40:60 vaste verdeling) en kom je heel neutraal de bocht uit zeilen. Stoelen houden je ook goed vast. Minpuntje is indirecte overbrenging van het stuurhuis. Je moet net wat meer sturen dan je zou willen. Rechtuit sporen doet de auto als een zonnetje. Waarschijnlijk mede door de permanente 4WD. Zelfs met zijwind blijft ie zeer rustig rechtuit gaan.
Op gladde wegen merk je eigenlijk alleen dat het glad is aan de andere auto's. Die breken uit op punten waar je zelf denkt hmm zal wel. :D

Afbeelding

Afbeelding

Wat niet zo overdadig krachtig is zijn de remmen. Aan de achterkant zitten trommelremmen en de voorkant zit verder ook niet zoveel spannends qua formaat. Vooral in de Eifel kom je dan bij afdalingen net wat tekort om het tempo hoog te houden. Het gaat niet faden maar het voelt niet happig genoeg.
Dit kan ik de auto uiteraard niet kwalijk nemen. Het is een pickup die met andere prioriteiten uit de fabriek is gerold. Dat ik er tijdens een toerrit met BMW's toch plezier mee heb is al boven verwachting. En een sleepdienst alias Wegenwachtauto is met al die onbetrouwbare BMW-meuk toch ook prettig om bij te hebben. :angel:

Afbeelding

De M3 van de week nog even gestart en laten warm draaien. Die moet nog even wachten tot april tot ie weer aan het asfalt mag snuffelen.

Peric

Bericht door Peric » 05 jan 2015, 19:47

Het lijkt wel of dealers er alles aan doen om klanten weg te jagen.
Vrienden van mij hebben een Seat Altea waarvan de voorschijven en wat andere kleine zaken gedaan moesten worden. € 1500,-
Ze waren ergens anders voor € 400,- klaar..

Vind dat bedrag voor hetgene wat ze gedaan hebben ronduit schandalig.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 jan 2015, 20:37

Weer lekker aan het "Road trippen" geweest :df: :D

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 05 jan 2015, 20:54

Peric schreef:Het lijkt wel of dealers er alles aan doen om klanten weg te jagen.
Vrienden van mij hebben een Seat Altea waarvan de voorschijven en wat andere kleine zaken gedaan moesten worden. € 1500,-
Ze waren ergens anders voor € 400,- klaar..

Vind dat bedrag voor hetgene wat ze gedaan hebben ronduit schandalig.
Je hoort het steeds meer, dealers waar de zaken slecht gaan en ineens van alles vinden bij de auto terwijl ze eigenlijk vaak nog prima zijn of zelfs niks aan de hand is...

Maar wel gaaf zo met de Amarok. :tooth: Mogelijkheden tot betere remmen eventueel?

Joy

Bericht door Joy » 05 jan 2015, 21:00

Een paar weken voor kerst nog even naar de Nurburgring gereden. Dat was zowaar de enige plek waar nog sneeuw lag dus voordat het weg zou smelten zijn we daar last minute naartoe gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een stukje circuit wandelen vanaf Brunchen reden we terug richting uitgang van de parking. Het bergje bij Brunchen werd gebruikt door een Discovery en een Nissan pickup. De ene kant was te doen dus daar ging de Amarok natuurlijk ook even op, de andere kant was vrij stijl met een gemeen knikje waardoor de auto's met wielen los kwamen. De Disco en de Nissan waren daar om beurten tegenop aan het klauteren maar kwamen telkens stil te staan op 2/3 van de heuvel. Nissan ging op den duur aanlopen nemen waarbij je dacht ok nu breekt er iets van de ophanging af. :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m5121QTA ... e=youtu.be[/youtube]

We stonden daar een tijdje geamuseerd naar te kijken tot ik dacht van hmm ik geef het eens een poging.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vZvFLYj2 ... c5a-b2Rxng[/youtube]

Reed ie gewoon in 1 keer naar boven, huh? :roflol: Discovery eigenaar stak zijn duim op en dacht bij zichzelf, kak. Toch mooi dat ESP.

Joy

Bericht door Joy » 05 jan 2015, 21:13

Prijzen gaan nergens meer over. Monteur is 1,5 uur bezig geweest, olie + filter, luchtfilter, pollenfilter en remblokken voor. Serieus cashen.

Remmen Amarok wellicht een setje betere remblokken op de voorzijde. Nog niet gekeken of dat er überhaupt wel voor leverbaar is.

allen

Bericht door allen » 05 jan 2015, 21:18

Upgrade-setje is al te koop bij MTM:
http://www.mtm-online.de/en/VW/Amarok-S ... OKsTDI132Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Even naar beneden scrollen. Kleine 6k. :tooth:

Oh, in jouw geval krijg je nog btw terug. Geen idee of dat nu rondom is of dat je achter nog met je trommels blijft zitten...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 jan 2015, 22:34

Onderste video is privé.

Mooie update weer! Ik vind het toffe auto's!

Joy

Bericht door Joy » 05 jan 2015, 22:45

Even aangepast Tom, browser was gecrashed bij het uploaden dus het publiceren was nog niet afgerond.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2015, 07:38

:thumbup: Cool filmpje! :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 jan 2015, 18:08

Als je de smaak nou te pakken krijgt, heeft Seikel nog mooi spul! :tooth:

http://www.seikel.de/de/produkte/seikel-vw-amarok/" onclick="window.open(this.href);return false;

Joy

Bericht door Joy » 21 feb 2015, 11:50

Vandaag werd ik wakker met een blij gevoel want na 4 maanden geschorst te zijn geweest mocht de M3 weer het daglicht zien. De acculader ontkoppelt, vloeistoffen gepeild onder de motorkap, garagedeur open, instappen en genieten van die lederlucht, starten en lopen. Rustig de straat uitgerold en richting een pompstation gereden om de banden terug op spanning te brengen. Hierna gelijk even naar de wasbox gereden om het stoflaagje er vanaf te spuiten.
De olietemperatuur was inmiddels 90 graden en dan komt het moment dat je voor het eerst in tijden die heerlijke motor naar zijn redline kan trekken. Wat heb ik dat gemist. :swinging:

Afbeelding

Meteen maar een rondje Midden-Zeeland gereden over de stille landwegen. Langs de kust even uit mijn broek gewaaid om vervolgens weer snel terug in de M3 te klimmen.
Wat gelijk weer naar voren komt is dat je zoveel meer voelt van aandrijving, wegdek, stuur en gasrespons ten opzichte van moderne auto's. Het rijden heeft gelijk je volledige aandacht.

Afbeelding

Binnenkort breng ik 'm naar Bas Roos voor een grote beurt. Er is zowaar niks stuk dus puur om even alle vloeistoffen weer fris te hebben.

Afbeelding

Laat het maar snel voorjaar worden. :df:

ErikS

Re: BMW M3 sedan: Uit de winterslaap

Bericht door ErikS » 21 feb 2015, 11:54

Ruilen tegen een M535i en een zak geld? :duh: :duh: :duh:

Prachtig. Echt prachtig.

Joy

Bericht door Joy » 21 feb 2015, 12:14

Helaas Erik. Ik wil 'm graag nog een tijdje bij me houden.

Als troost:

Afbeelding

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 21 feb 2015, 13:09

Ik wil 't graag als eerste weten als je hem zat ben. :thumbup:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 feb 2015, 13:27

Heel gaaf inderdaad! Veel plezier er mee :thumbup:

Plaats reactie