Het belangrijkste is dat je binnen 24 uur de gegevens kan krijgen.Geelhoed schreef:Oh ja? Dan hebben ze te snel gereden.RutgerK schreef: Ze hebben zo eens ontvoerders kunnen achterhalen, teminste ze konden achterhalen dat ze op een bepaald moment door de trajectcontrole zijn gereden. Lijkt me niet echt iets waar die trajectcontrole voor ontworpen is.
Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Oh ja?Geelhoed schreef:Oh ja? Dan hebben ze te snel gereden.RutgerK schreef: Ze hebben zo eens ontvoerders kunnen achterhalen, teminste ze konden achterhalen dat ze op een bepaald moment door de trajectcontrole zijn gereden. Lijkt me niet echt iets waar die trajectcontrole voor ontworpen is.
Daar wordt geen log van bijgehouden zekerTrajectcontrole werkt op een heel ander manier: elk voertuig wordt aan het begin en aan het einde van het traject gefotografeerd met een digitale camera. Een computeranalyse van de foto identificeert elk voertuig en is in staat om hetzelfde voertuig bij de tweede post wederom te herkennen.

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Nee, sterker nog er worden niet eens kentekens gelezen. Dat gebeurt pas als er een overschrijding is geconstateerd.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Hè? Dat moet je even uitleggen... Hoe kan het trajectcontrolesysteem die overtreding überhaupt constateren zonder je kenteken te lezen?Geelhoed schreef:Nee, sterker nog er worden niet eens kentekens gelezen. Dat gebeurt pas als er een overschrijding is geconstateerd.
Ik rij in een zwarte Leon en SteV6 ook. Het enige waaraan je van achteren kan zien dat het verschillende auto's zijn, is het kenteken...
Voorbeeld. Als ik voorop ga en met 60 door de gecontroleerde zone rijd, laten we zeggen 1000 meter à 60 km/h is 1 minuut van begin tot eind. SteV6 rijdt 10 seconden achter mij de zone in, maar gaat 80 (1000 m in 45 sec) en haalt mij dus in. Hoe kan het controlesysteem dan bepalen dat we geen van beiden te hard gereden hebben? Als het geen kentekens leest, zal het denken dat SteV6 dik 100 heeft gereden (mijn in-tijd, SteV6's uit-tijd = 35 sec = 103 km/h).
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Van OM.nl:
Edit: maar vergeet alles wat de overheid je vertelt. Jij en ik weten volgens mij de helft niet van wat er onder de tafel gebeurd. Niemand controleert de overheid, dus ze kunnen prima hun gang gaan. Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in het gezag en geloof al helemáál niet dat alles op eerlijke wijze gebeurd.
De OPNAMES, dus FOTO's worden niet bewaard. Er staat nergens dat er geen loggegevens worden bijgehouden. Paal B moet toch weten wie wanneer langs paal A is gereden. Die logs worden vast wel opgeslagen.Hoe zit het met mijn privacy?
Weggebruikers die zich aan de snelheidslimiet houden, hebben niets te vrezen: de computer bewaart alleen de opnames van voertuigen die te hard hebben gereden. De volgende stappen zijn precies hetzelfde als bij bijvoorbeeld flitspaalbekeuringen: de gegevens worden automatisch doorgestuurd en de kentekenhouder krijgt een bekeuring van het CJIB. De privacy is dus niet meer of minder in het geding dan bij andere snelheidscontroles.
Edit: maar vergeet alles wat de overheid je vertelt. Jij en ik weten volgens mij de helft niet van wat er onder de tafel gebeurd. Niemand controleert de overheid, dus ze kunnen prima hun gang gaan. Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in het gezag en geloof al helemáál niet dat alles op eerlijke wijze gebeurd.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
http://www.youtube.com/watch?v=qdsRQ98Y3vM" onclick="window.open(this.href);return false;
Held die Jort
Held die Jort

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
De foto's worden gecorreleerd met elkaar en als ze voldoende matchen wordt het kenteken gelezen als de snelheid te hoog was. Als die overeen komen wordt er een foto bewaard en prent uitgedeeld.jaydee schreef: Hè? Dat moet je even uitleggen... Hoe kan het trajectcontrolesysteem die overtreding überhaupt constateren zonder je kenteken te lezen?
Laatst gewijzigd door Geelhoed op 21 mar 2010, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ik mag misschien een zeur lijken maar het begrip bewaren is nog niet uitgelegd met de tekst van het OM.Geelhoed schreef:De foto's worden gecorreleerd met elkaar en als ze voldoende matchen wordt het kenteken gelezen als de snelheid te hoog was. Als die overeen komen word er een foto bewaard en prent uitgedeeld.jaydee schreef: Hè? Dat moet je even uitleggen... Hoe kan het trajectcontrolesysteem die overtreding überhaupt constateren zonder je kenteken te lezen?
Het geautomatiseerde systeem van de trajectcontroles is niet vlekkeloos. Ongeveer 86% van de vergelijkingen wordt correct uitgelezen. Voor twijfelgevallen heeft het systeem een 'bak' van foto's die door mensen worden uitgelezen. Het systeem moeten ook een controle hebben op kentekens die maar één keer worden uitgelezen op het traject en niet kunnen worden gematched met een tweede foto.
Met bewaren wordt bedoeld langer dan 24 uur zover ik weet.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Net in de krant; overal in Nederlandse gemeenten parkeren en achteraf betalen middels.....................jawel, .................een ingebouwde chip in een ieders voiture.......................
Gaat allemaal nergens meer over...............................
Gaat allemaal nergens meer over...............................
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
hmromo schreef:Net in de krant; overal in Nederlandse gemeenten parkeren en achteraf betalen middels.....................jawel, .................een ingebouwde chip in een ieders voiture.......................
Gaat allemaal nergens meer over...............................


- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Dat werkt ook vast met een codetabel.GTRene schreef:hmromo schreef:Net in de krant; overal in Nederlandse gemeenten parkeren en achteraf betalen middels.....................jawel, .................een ingebouwde chip in een ieders voiture.......................
Gaat allemaal nergens meer over...............................scary stuff, we komen steeds dichter bij die Stalone film in de toekomst
en krijg je de "brave/stille" bovengrondse en de ondergrondse beweging.

- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Ok, de foto's worden dus puur grafisch met elkaar vergeleken en interpretatie van het kenteken gebeurt pas bij constatering van een overtreding. Dan ben ik erg benieuwd naar de kwaliteit van de foto's. Als de truc van Jort Kelder werkt, zou mijn bovenstaande voorbeeld dus zeer waarschijnlijk tot een onterechte boete leiden. Of door mensen beoordeeld moeten worden en dan gaat Jorts truc dus niet op...Geelhoed schreef:De foto's worden gecorreleerd met elkaar en als ze voldoende matchen wordt het kenteken gelezen als de snelheid te hoog was. Als die overeen komen word er een foto bewaard en prent uitgedeeld.jaydee schreef: Hè? Dat moet je even uitleggen... Hoe kan het trajectcontrolesysteem die overtreding überhaupt constateren zonder je kenteken te lezen?
Maar goed, on topic: de kilometerheffing in de vorm van het huidige voorstel is gewoon te complex om een succes te worden. Er zijn veel eenvoudigere manieren om gebruik te beprijzen, maar zoals gewoonlijk kiest onze overheid voor zoveel mogelijk haken en ogen en zoveel mogelijk belastinggeld over de balk.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
De keuze voor deze manier van beprijzen is ingegeven door toename van het aantal kilometers dat wordt afgelegd zonder het gebruik van fossiele brandstof.
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
"Nee hoor, die camera's zijn echt niet voor verkeershandhaving"Een 28-jarige Belg uit Ekeren heeft in de nacht van 4 of 5 januari rond 00.25 uur een flinke boete opgelegd gekregen van de officier van justitie. p de Grote Markt in Goes gedroeg deze bestuurder zich al zodanig dat dit op de camera's waargenomen werd door agenten van de Zeeuwse politie.
Het kenteken van de auto werd doorgegeven aan agenten op straat. Zij wilden de bestuurder controleren, maar die ging er vandoor via het Tiendenplein en de Deltaweg. Op het laatste moment vloog de auto de toerit naar de A58 (richting Middelburg) op. Op de A58 liepen de snelheden soms op tot meer dan 170 kilometer per uur. De assistentie van collega's in Middelburg werd gevraagd om de auto aan de kant te krijgen en juist voor Vlissingen lukte dat ook.
Door de agenten werd contact opgenomen met de officier van justitie. Die bepaalde dat de Belg een boete kreeg van 700 euro. Ook bleek uit onderzoek dat de man nog een boete had openstaan. Die werd er maar meteen bij afgerekend.
BRON:http://www.blikopnieuws.nl/bericht/8977 ... hardrijder
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Lijkt me niet dat de belg de boete kreeg voor zijn verkeersgedrag op de grote markt. Meer voor het vluchten, niet?
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Maar door die camera op de markt is ie uit eindelijk wel bekeurd voor een verkeersovertreding. Er is ook wel een bekeurd voor fout parkeren via dat soort camera's. Camera's waarvan de overheid zegt dat ze er alleen maar hangen voor de veiligheid op straat. Ook een leugen dus, net zoals ze de gegevens van dat kilometerheffingskastje zullen gaan misbruiken voor allerlei dingen, let jij maar eens op.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Maar door die camera op de markt is ie uit eindelijk wel bekeurd voor een verkeersovertreding.

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Die camera's hangen hier op de markt om misdragingen tijdens het uitgaan te constateren zodat er direct kan worden ingegrepen. Als er een halve zool met zijn auto gevaarlijk loopt te doen op het overigens autovrije plein dan is het logisch dat de politie ingrijpt. Getuige zijn vluchtgedrag zat er ook iets niet lekker in de bovenkamer van deze meneer.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Autovrij?
Is het geen parkeerplaats meer?
Is het geen parkeerplaats meer?
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
CBP: politie buiten boekje met gescande kentekens(Novum) - De politie gaat buiten haar boekje door gescande kentekengegevens te bewaren als die gegevens niet staan geregistreerd vanwege een lopend politieonderzoek. Gescande kentekens die niet in politiebestanden voorkomen, moeten daarom direct worden vernietigd. Als de politie de gegevens toch opslaat, leidt dat tot een niet-gerechtvaardigde inbreuk op de privacy en een overtreding van de wet. Dat stelt het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) in donderdag uitgegeven richtlijnen voor kentekenherkenning door de politie.
Het CBP komt met de richtlijnen, omdat de politie de methode van automatische kentekenherkenning al toepast, 'terwijl de juridische aspecten ervan nog niet zijn uitgekristalliseerd'. Tussen korpsen onderling kunnen zelfs verschillen voorkomen in toepassing van de methode.
De CBP-richtlijnen schrijven voor dat de politie niet alle gescande gegevens mag bewaren en zelfs niet altijd mag verwerken. Gescande kentekens die na vergelijking met politiebestanden een 'hit' opleveren, mogen verder worden gebruikt, zolang zij noodzakelijk zijn voor het doel van de scan, schrijven de richtlijnen voor. Als er geen 'hit' is, moeten de gegevens direct worden vernietigd, wat betekent dat ze ook niet mogen worden bewaard voor nog niet bestaande politieonderzoeken. Als de politie de gegevens zonder hit wel bewaart, wordt iedereen die over een weg rijdt waar kentekenherkenning plaatsvindt als een potentiële verdachte beschouwd, stelt het CBP. Het college wijst erop dat het volgen van 'bekenden van de politie' in principe alleen mag als de politie een concrete verdenking heeft.
Al sinds 2006 stelt het CBP zich op het standpunt dat het registreren en bewaren van kentekens van iedereen op een bepaalde route te ver gaat. Het uitgeven van de richtlijnen is nu bedoeld om ze te laten aansluiten bij de praktijk, legt het college uit.
De methode van automatische nummerplaatherkenning wordt door de politie gebruikt om gescande kentekens op een bepaalde route te vergelijken met een verzamelbestand. Daarin is een selectie van gezochte kentekens opgenomen, zodat een 'hit' kan volgen, een signaal dat het kenteken wordt herkend. Naar aanleiding van deze herkenning kan de politie in actie komen door een boete uit te delen of het voertuig in
bron: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic" onclick="window.open(this.href);return false; ... d=12815949
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Dat is de proef op de A28 toch? Gaat niet op voor trajectcontroles.
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Dit is een ander voorbeeld van gegevens die oneigelijk bewaard/gebruikt worden.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Die camera's zijn er speciaal voor opgehangen. Lijkt me heel eigenlijk.
Maar prima toch dat het CBP daar achteraan zit?
Maar prima toch dat het CBP daar achteraan zit?
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Dus, persoonlijke informatie wordt niet opgeslagen, maar als 'er iets mis lijkt te zijn' dan kunnen ze tòch over die informatie beschikken. Knap.Big Brother spaart automobilisten
Automobilisten hoeven er niet over in te zitten dat bij de invoering van de kilometerheffing exact bekend zal zijn waar zij op welk moment van de dag rijden. Bedrijven hebben al aangekondigd anonieme zenders voor in de auto te maken, TNO doet er alles aan om zo weinig mogelijk persoonsinformatie kenbaar te maken bij het rekeningrijden.
DEN HAAG - Uit een enquête van de ANWB bleek vorig jaar dat 80 procent van de leden bezorgd is over verlies aan privacy als de kilometerheffing vanaf 2012 van kracht is. Ze vrezen dat 24 uur per dag duidelijk zal zijn waar hun auto staat. Moderne technieken maken het steeds eenvoudiger om zoveel mogelijk informatie tegelijk te vergaren. ANWB-leden zijn bang dat de bedrijven en de overheid daar bij de kilometerheffing maximaal van willen profiteren. Maar dat blijkt mee te vallen.
Bedrijven die zich bezighouden met de ontwikkeling van een handzaam registratie- en betalingssysteem zijn zeer overtuigd van nut en noodzaak van privacy. Siemens en LogicaCMG ontwikkelden al een soort prepaidkaart die autorijders in een kastje in hun auto steken. De kaart geeft alleen het tarief van de weg door, en niet waar de auto zich bevindt.
Bij onderzoeksinstituut TNO zien ze dat de aantasting van de privacy geleidelijk gaat. ,,Op steeds meer plaatsen liggen steeds meer gegevens en die zijn steeds beter te combineren”, zegt onderzoeker Linda Kool in het jongste TNO Magazine. ,,De vraag is: hoe ver je daarmee wilt en kunt gaan. Bij controles hoef je lang niet altijd te weten wie de gecontroleerde is. Vaak is het voldoende om te weten dat de gecontroleerde zich aan de spelregels houdt.”
TNO zoekt voor het rekeningrijden naar een systeem waarbij het niet gaat om de vraag of je op de A1of de A2 reed, maar alleen hoeveel kilometers je moet afrekenen tegen welk tarief. ,,Er zijn systemen die alleen vastleggen hoeveel je hoort te betalen en of je dat doet. Verder niets, geen persoonlijke gegevens”, aldus Jaap-Henk Hoekman van TNO. Met gebruik van codes is te controleren of iemand de regels naleeft zonder persoonsinformatie vrij te geven. ,,Pas als er iets mis lijkt te zijn, zoek je verder en daarvoor heb je dan wel de gegevens. Net als de politie, die pas mag ingrijpen als er aanleiding voor is.”
Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) in Leeuwarden dingt mee naar het omzetten van de gegevens van de gereden kilometers in acceptgiro’s. Het voordeel van het CJIB is onder meer dat het een overheidsdienst is en niet in de verleiding komt om persoonsgegevens door te verkopen.
Dat het CJIB zich als "vaderlijke " partij opsteld is natuurlijk om je dood te lachen. "Wij willen, in tegenstelling tot commercielen niks van u." hahahahha...... yeah, right.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Inderdaad een farce...bah wat misselijkmakend
...de meerderheid het "volg" volk zal erin trappen in die mooie praatjes, en als ze nadien kunnen kijken waar je bent geweest kunnen ze het ook altijd toepassen...altijd! net als dat ze gaan zeggen, we mogen je auto niet zonder reden inspecteren op bepaalde dingen...tja dan verzinnen ze toch ff een reden zodat ze nog kunnen kijken...
Laten ze wel eerlijk en duidelijk zijn...ze willen gewoon meer controle...wat leven we in een vrij land

Laten ze wel eerlijk en duidelijk zijn...ze willen gewoon meer controle...wat leven we in een vrij land
