De nieuwe Golf VI (GTI)
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Niets.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Op zich niet. Eigenlijk interesseert het me niet zo of er gewone achterlichten of LED's op zitten, of xenon of niet. Wat je zegt: origineel is origineel.Arthur schreef:Maar is dat een reden om het niet te nemen? Origineel is origineel. Die nep xenon heb ik bv ook een hekel aan maar ik heb zelf wel graag, originele, xenon in/aan/op de auto.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Nou, Wouter heeft eindelijk ook GTI gereden.
Net bij Century in Groningen geweest (wegens niet meewerkende Friese dealers), had een afspraak om daar in een GTI te rijden. Ding stond al klaar, een zilvergrijze met 18" en handgeschakeld.
Eerst even een half uurtje gereden. Dan is het jammer dat je niet in bekend gebied rijdt, wist zo even niet wat mooie bochtige weggetjes zonder flitsers dus van Groningen naar Leek gereden. Daar even op het industrieterrein gejaagd en gespeeld. Tja, wat kan ik zeggen. Gewoon een topding. De omstandigheden waren vochtig, regende nogal. Was ik wel blij mee want was erg benieuwd naar dat electronische sperdiff. Nou, dat werkt eigenlijk best wel erg goed. Veel meer tractie de bocht uit dan m'n eigen Fiatje. M'n eigen heeft ook wat extra stereoïden dus aardig wat pk's op de voorwieltjes. Is met dit weer eigenlijk al amper te doen, sta overal te stuiteren en te schaatsen. Gaat met de GTI veeeeeeel beter. Natuurlijk heeft 'ie ook z'n grenzen en wil hij uiteindelijk wel ondersturen maar de grenzen liggen aardig verder dan m'n huidige GP. Erg tevreden over. Verder qua afwerking natuurlijk top van binnen. Zitpositie perfect, stuurtje perfect, versnellingsbak schakelt ook perfect. Onderstel is een mooi compromis tussen comfort en sportiviteit. Stevig maar niet keihard. Geluid wat er in zit is ook erg lekker, voor een viercilinder turbo dan. Ding wil ook best wel goed vooruit, maar heeft dan ook 210 pk natuurlijk. Toch mag het nog ietsjes meer zijn, blok voelt toch ietsjes geknepen aan IMO. Maar daar zijn de heren chiptjoenerts voor. Bij VW zelf kun je een ABT chip halen. Kost wel wat (1200 euri ofzo) maar dan ga je met behoud van garantie naar 260 PK. Dat lijkt er meer op.
Anyway, ik ben wel overtuigd.
De perfecte auto voor mij. Dagelijks perfect inzetbaar tijdens m'n werk, ook met de vriendin en dochter erin uitstekend te gebruiken. Als ik alleen ben kan ik dan de hooligan uithangen. 
Daarna maar eens configuratie samengesteld. Ik wil 'em in Carbon Steel Grey, exclusieve GTI kleur. Heb nu een zwarte auto, wil wel weer es wat anders. Wit vind ik wat minder op de GTI, evenals zilvergrijs waar de demo mee was uitgerust. Ook nog even gedacht aan blauw, ook erg mooi. Toch kies ik voor een 'veiligere' kleur. Uiteraard 18" eronder, alleen vind ik de standaard GTI velgen niet mooi. Mooie constructie bedacht met de verkoper. Kopen op standaard 17" en daarna ruilen we ze om voor 18" R32 wielen. Altijd een prachtig wiel gevonden en gaat vast mooi staan onder een GTI en scheelt qua bijtelling ook weer wat, omdat het achteraf gebeurd. Verder natuurlijk een handgeschakelde, DSG doe ik wel als ik 50 ben ofzo.
DCC troep hoef ik niet. Leer hoef ik ook niet, ruitjesbekleding is veel mooier IMO. Navigatie hoef ik ook niet, gebruik ik hooguit 6 keer per jaar dus niet nodig daar een duur systeem voor te kopen. Vind zo'n groot scherm in het dashboard echter wel mooi, dus de RCD 510. Verder een multimediabox, voor de iPod aansluiting. Naderhand nog een carkit erin, scheelt ook weer iets bijtelling. Betaal al genoeg aan die rovers in Apeldoorn. Wil een 4-deurs uitvoering, voor de kleine achterin. Enne, als laatste het Advance pakket. Bi-Xenon koplampen, regensensor, PDC en nog wat dingen die ik niet meer weet. Verkoper wees me ook nog op die nieuwe LED achterverlichting maar dat vind ik niet zo spannend. Gaat me meer om het rijden. Ben er ook nog niet over uit of ik het mooi vind of dat ik het iets teveel sjonnie-autostyle-halfords niveau vind, die ledjes.
Leuke is dat de basisprijs en de optieprijzen in 2010 beide dalen tov. dit jaar.
Ook wel es leuk, dat er eens wat goedkoper wordt. Zo kost het Advance pakket dit jaar iets van 2000 euri, volgend jaar zo'n 1500. Toch mooi meegenomen. Verder moet er tzt. nog een Abt of JD chip in maar dat heeft geen haast. Kan later wel eens.
Wil hem ook zelf ophalen bij Autostadt in Wolfsburg, dit is een optie. Ga je daar met de trein naartoe, overnacht je in het Ritz Carlton hotel op het Autostadt terrein. Rondleiding door de fabriek erbij en de volgende dag neem je je eigen auto in ontvangst. Lijkt me erg leuk.
Nou ja, nog even de definitieve offerte afwachten maar zoals het nu lijkt wil ik in april/mei komend jaar rijden.

Eerst even een half uurtje gereden. Dan is het jammer dat je niet in bekend gebied rijdt, wist zo even niet wat mooie bochtige weggetjes zonder flitsers dus van Groningen naar Leek gereden. Daar even op het industrieterrein gejaagd en gespeeld. Tja, wat kan ik zeggen. Gewoon een topding. De omstandigheden waren vochtig, regende nogal. Was ik wel blij mee want was erg benieuwd naar dat electronische sperdiff. Nou, dat werkt eigenlijk best wel erg goed. Veel meer tractie de bocht uit dan m'n eigen Fiatje. M'n eigen heeft ook wat extra stereoïden dus aardig wat pk's op de voorwieltjes. Is met dit weer eigenlijk al amper te doen, sta overal te stuiteren en te schaatsen. Gaat met de GTI veeeeeeel beter. Natuurlijk heeft 'ie ook z'n grenzen en wil hij uiteindelijk wel ondersturen maar de grenzen liggen aardig verder dan m'n huidige GP. Erg tevreden over. Verder qua afwerking natuurlijk top van binnen. Zitpositie perfect, stuurtje perfect, versnellingsbak schakelt ook perfect. Onderstel is een mooi compromis tussen comfort en sportiviteit. Stevig maar niet keihard. Geluid wat er in zit is ook erg lekker, voor een viercilinder turbo dan. Ding wil ook best wel goed vooruit, maar heeft dan ook 210 pk natuurlijk. Toch mag het nog ietsjes meer zijn, blok voelt toch ietsjes geknepen aan IMO. Maar daar zijn de heren chiptjoenerts voor. Bij VW zelf kun je een ABT chip halen. Kost wel wat (1200 euri ofzo) maar dan ga je met behoud van garantie naar 260 PK. Dat lijkt er meer op.
Anyway, ik ben wel overtuigd.


Daarna maar eens configuratie samengesteld. Ik wil 'em in Carbon Steel Grey, exclusieve GTI kleur. Heb nu een zwarte auto, wil wel weer es wat anders. Wit vind ik wat minder op de GTI, evenals zilvergrijs waar de demo mee was uitgerust. Ook nog even gedacht aan blauw, ook erg mooi. Toch kies ik voor een 'veiligere' kleur. Uiteraard 18" eronder, alleen vind ik de standaard GTI velgen niet mooi. Mooie constructie bedacht met de verkoper. Kopen op standaard 17" en daarna ruilen we ze om voor 18" R32 wielen. Altijd een prachtig wiel gevonden en gaat vast mooi staan onder een GTI en scheelt qua bijtelling ook weer wat, omdat het achteraf gebeurd. Verder natuurlijk een handgeschakelde, DSG doe ik wel als ik 50 ben ofzo.


Leuke is dat de basisprijs en de optieprijzen in 2010 beide dalen tov. dit jaar.

Wil hem ook zelf ophalen bij Autostadt in Wolfsburg, dit is een optie. Ga je daar met de trein naartoe, overnacht je in het Ritz Carlton hotel op het Autostadt terrein. Rondleiding door de fabriek erbij en de volgende dag neem je je eigen auto in ontvangst. Lijkt me erg leuk.
Nou ja, nog even de definitieve offerte afwachten maar zoals het nu lijkt wil ik in april/mei komend jaar rijden.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Mooi Wouter!!
Michel
Michel
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)



-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Nice Wouter!
Heb pas in die van Ilija gereden en is idd een uitstekende keus
Heb pas in die van Ilija gereden en is idd een uitstekende keus

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
In Duitsland kosten die kerstboomlampen 350 euro.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Dan dus aanvinken 

- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Idd, meerprijs af fabriek. Achteraf is weer duur en moeilijker ivm eventuele adaptersSnipe schreef:In Duitsland kosten die kerstboomlampen 350 euro.
- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Leuk verslag Wouter!
Ik moet zelf in september een nieuwe auto hebben uitgezocht, en daar ben ik uiteraard al maaanden mee bezig
.De GTI wordt een steeds interessantere kandidaat, met name omdat ie in de lease relatief goedkoop is tov. bijvoorbeeld een Megane RS. Zit te denken aan een tornado rode 5 deurs met 18 inch, verder helemaal standaard.
Wat is de levertijd op een GTI eigenlijk?
Ik wil binnenkort ook wel eens gaan rijden, maar vind het zo onnozel om nu al voor een proefrit te vragen terwijl ik pas in juni hoef te bestellen... Dan kom ik ook over als zo'n fantast...
Weet je ook hoeveel de prijzen in 2010 gaan dalen?Wouter81 schreef:Leuke is dat de basisprijs en de optieprijzen in 2010 beide dalen tov. dit jaar.Ook wel es leuk, dat er eens wat goedkoper wordt. Zo kost het Advance pakket dit jaar iets van 2000 euri, volgend jaar zo'n 1500. Toch mooi meegenomen. Verder moet er tzt. nog een Abt of JD chip in maar dat heeft geen haast. Kan later wel eens.
Ik moet zelf in september een nieuwe auto hebben uitgezocht, en daar ben ik uiteraard al maaanden mee bezig

Wat is de levertijd op een GTI eigenlijk?
Ik wil binnenkort ook wel eens gaan rijden, maar vind het zo onnozel om nu al voor een proefrit te vragen terwijl ik pas in juni hoef te bestellen... Dan kom ik ook over als zo'n fantast...

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Wouter leuk verslag. Ik had het letterlijk zelf kunnen schrijven op punten. Vind zelf wit natuurlijk wel de juiste kleur en ruitjesmotief is een must, leer is gewoon zonde vind ik ook. Evenals het Advancepakket (ik betaalde overigens 1890). DCC is echt onzin op de Golf GTI. De GTI biedt standaard een geweldige mix van comfort en sportief. Iets anders heb je niet nodig, zo ja, dan had je denk ik niet voor de GTI moeten kiezen. Handbak voor mij ook een must.
Die LED-jes ben ik ook nog niet uit, maar ik lees hier dat achteraf inbouw lastig is ? Mooi, hoef ik ook niet meer na te denken
Die LED-jes ben ik ook nog niet uit, maar ik lees hier dat achteraf inbouw lastig is ? Mooi, hoef ik ook niet meer na te denken

-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Verkoper zei dat de prijzen voor de opties op ongeveer het niveau van Duitsland komen te liggen. Zo is het Advance pakket (zoals Macboy ook zegt) dit jaar 1890 euro, volgens mij in 2010 1480 euro. Scheelt toch 400 euri. Heb een nieuwe prijslijst van alle opties meegekregen maar die ligt thuis, kan even niet kijken dus. De GTI zelf wordt 160 euro goedkoper volgend jaar meende ik. Anders ff bij de lokale VW dealert langsrijden voor een nieuwe prijslijst.Mark 320iS schreef:Leuk verslag Wouter!
Weet je ook hoeveel de prijzen in 2010 gaan dalen?Wouter81 schreef:Leuke is dat de basisprijs en de optieprijzen in 2010 beide dalen tov. dit jaar.Ook wel es leuk, dat er eens wat goedkoper wordt. Zo kost het Advance pakket dit jaar iets van 2000 euri, volgend jaar zo'n 1500. Toch mooi meegenomen. Verder moet er tzt. nog een Abt of JD chip in maar dat heeft geen haast. Kan later wel eens.
Ik moet zelf in september een nieuwe auto hebben uitgezocht, en daar ben ik uiteraard al maaanden mee bezig.De GTI wordt een steeds interessantere kandidaat, met name omdat ie in de lease relatief goedkoop is tov. bijvoorbeeld een Megane RS. Zit te denken aan een tornado rode 5 deurs met 18 inch, verder helemaal standaard.
Wat is de levertijd op een GTI eigenlijk?
Ik wil binnenkort ook wel eens gaan rijden, maar vind het zo onnozel om nu al voor een proefrit te vragen terwijl ik pas in juni hoef te bestellen... Dan kom ik ook over als zo'n fantast...
Levertijd is ca. 10 weken op dit moment. Waarschijnlijk bestel ik begin februari zodat ik eind april ergens kan rijden dan. Damn, nog lang wachten. Geduld is niet mijn sterkste punt.

- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Heeft er al iemand ervaring in het chiptunen van de 2.0TSI motor?
Zou het misschien overwegen om mijn VI GTI te laten chippen, en normaal wel bij JD bij jullie in Nederland.
Hoor ontzettend goede commentaar over wat hij met de TSI motors kan aanvangen...
Zijn er dingen waar je eigenlijk moet op letten na het tunen?
Is er echt een merkbare extra slijtage op de wagen?
Grtz
Kurt
Zou het misschien overwegen om mijn VI GTI te laten chippen, en normaal wel bij JD bij jullie in Nederland.
Hoor ontzettend goede commentaar over wat hij met de TSI motors kan aanvangen...
Zijn er dingen waar je eigenlijk moet op letten na het tunen?
Is er echt een merkbare extra slijtage op de wagen?
Grtz
Kurt
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Slijtage zal heel misschien iets meer zijn, maar ga ervan uit dat je geen 200.000km ermee gaat rijden. Enige echte slijtage worden je banden.
Voor de rest had ik mijn Leon 2.0 TFSI naar 280pk laten chippen, incl. Milltek uitlaat en nooit problemen gehad met de betrouwbaarheid. Wel raad ik aan om de originele DV (Diverter Valve) te vervangen voor een exemplaar van Forge.
Voor de rest zeg ik: DOEN! Motor wordt er beresterk van en qua verbruik ga je er niet eens echt op achteruit.

Voor de rest zeg ik: DOEN! Motor wordt er beresterk van en qua verbruik ga je er niet eens echt op achteruit.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Zeker doen! Die motor schreeuwt gewoon om getuned te worden. 

- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Wat doet die DV juist? En hoeveel kost dit speelgoedje?Tristan schreef:Slijtage zal heel misschien iets meer zijn, maar ga ervan uit dat je geen 200.000km ermee gaat rijden. Enige echte slijtage worden je banden.Voor de rest had ik mijn Leon 2.0 TFSI naar 280pk laten chippen, incl. Milltek uitlaat en nooit problemen gehad met de betrouwbaarheid. Wel raad ik aan om de originele DV (Diverter Valve) te vervangen voor een exemplaar van Forge.
Voor de rest zeg ik: DOEN! Motor wordt er beresterk van en qua verbruik ga je er niet eens echt op achteruit.
Had je ook je wagen bij JD laten doen?
Andere uitlaat ga ik niet laten zetten, gaat puur en alleen dan de chiptuning zijn...
Ik heb de wagen net 5 maand en staan ondertussen net geen 10 000km op

Volgens de grafieken dat ik van JD heb gekregen liggen de vermogens bij hun tussen de 250pk en 270pk // 350nm a 380 nm na chiptuning...
Laatst gewijzigd door Kurtje op 16 dec 2009, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Serieus is het zoveel verschil voor en na tuning???Marc RS4 schreef:Zeker doen! Die motor schreeuwt gewoon om getuned te worden.

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Heb al mijn auto's destijds bij JD laten chippen. Prima resultaten en service.
- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
hmmmmmmmmmm twijfel twijfel 

-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Lekker je auto naar JD brengen, auto is niet meer te vergelijken na het tunen. Je voelt in een standaard GTI gewoon dat het vermogen geknepen wordt hij hogere toeren. Hij ademt voor je gevoel veel beter na het chippen, loopt veel mooier in de toeren door.
Niet twijfelen en zo snel mogelijk naar dokter Dik
Niet twijfelen en zo snel mogelijk naar dokter Dik

-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Zit zelf alleen met die fabrieksgarantie. Als ik zo'n ding heb wil ik 'em ook tzt. laten tunen. Alleen bij ABT blijft de fabrieksgarantie intact.
Maar heb 'em denk ik liever naar JD, ook nog iets goedkoper. Maar ja, die garantie....

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Waarom twijfel? Altijd doen! Mijn R gaat ook gelijk onder het mes.. hoppa 300+pk 8) dan wordt het pas leuk..Kurtje schreef:hmmmmmmmmmm twijfel twijfel
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Inderdaad doen! Mijn Golf V GTI is er best goed van opgeknapt. Als garantie een issue voor je is doorsparen voor ABT maar heb er nu goeie 15k op zitten met JD chip en de auto lijkt het allemaal prima te houden (klopt op hout).Kurtje schreef:hmmmmmmmmmm twijfel twijfel
- Kurtje
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 aug 2009, 10:55
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
hehe zo ga ik vlug niet meer twijfelen na al deze positieve feedback 
Denk na de feestdagen eens contact opnemen met JD

Denk na de feestdagen eens contact opnemen met JD

- Koen Bongers
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 20:51
- Locatie: Sambeek
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Er staat me iets bij dat Van der Velden de JD chips monteert incl. motorgarantie. Misschien kun je daar eens naar kijken.Wouter81 schreef:Zit zelf alleen met die fabrieksgarantie. Als ik zo'n ding heb wil ik 'em ook tzt. laten tunen. Alleen bij ABT blijft de fabrieksgarantie intact.Maar heb 'em denk ik liever naar JD, ook nog iets goedkoper. Maar ja, die garantie....