Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Hybride: wie allemaal besteld ?

Bericht door Stéphane » 05 sep 2008, 18:03

2000USA schreef:Volgens mij heeft zo'n civic een prima track- setup, gezien de flinke negatieve camber op de achteras. :wink:
(onzin natuurlijk, maar let er maar ns op als je schuin achter zo'n ding rijdt).
LOL :df:
2000USA schreef:Foto hierboven: Gaan de Japanners nu ook al elkaar naäpen? Lijkt wel een Prius!
Dat is wel jammer inderdaad, maar het schijnt de meest aerodynamische vorm te zijn.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 00:01

Afgelopen vrijdag samen met Cisco in de CSH (Civic Sedan Hybrid) rondgeboenderd. Ja, ik zeg geboenderd inderdaad :D Ding heeft gewoon echt een goede wegligging en failsafe weggedrag. En verder vind ik het er persoonlijk ook gewoon goed uit zien. Met andere woorden: over 2 maanden ga ik de mijne bestellen :D Wel nog even met Fabian bellen om dezelfde opties te kunnen featuren.

Uiteraard hierna wel ter compensatie samen nog een rondje in de Elise gedaan, beetje spelen in de regen 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 09 sep 2008, 13:12

Leuk Stéphane !

Dus over 8 maanden pas rijden ?

Asief

Bericht door Asief » 09 sep 2008, 15:59

Zal tegen die tijd toch wel een kortere levertijd zijn :lol:

Volgens de dealer zou het nieuwe model in vanaf november leverbaar zijn :shakeit:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 20:02

Macboy schreef:Leuk Stéphane !

Dus over 8 maanden pas rijden ?
Wat is de levertijd nu dan? Half jaar? Anders ga ik volgende maand gewoon al bestellen :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 12 sep 2008, 15:35

Volgens de AV staat de nieuwe Insight (zie hierboven, de witte auto met blauw leds/xenon) in oktober in Parijs en begin volgend jaar in de showroom. Naar verluidt wordt die ook goedkoper dan de Civic zelf en ook komt hij met een 1,5l in plaats van 1,3l motor. Ziet er goed uit dus.

Het enige wat mij nu verbaast is dat ze een handbak in plaats van CVT er in gaan hangen. Dat vind ik nu net weer geen goed idee, omdat ik erg blij ben met automaat in de file.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 sep 2008, 18:48

Dat snap ik dan ook niet ...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 sep 2008, 15:39

Leaserijders en –maatschappijen boos

Niet iedereen is even blij met het verval van de bpm voor de zuinigste auto’s. Vooral de leasemaatschappijen en de mensen die dit jaar in een Prius of Civic Hybrid stapten zijn niet blij.
Door het verval van de bpm worden de auto’s die al rondrijden namelijk in een klap een stuk minder waard. Dat is niet prettig voor de leasemaatschappijen die momenteel al een hele vloot zuinige auto’s hebben rijden en de berijders van deze modellen.
“Het lijkt een sympathieke, effectieve ingreep, maar de spelregels worden veranderd terwijl het spel al aan de gang is. De vrijstelling van BPM is gunstig voor iedereen die in het komend jaar een auto kan uitzoeken”, zegt directeur Renate Hemerik van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) in een persbericht. “Maar wie dit jaar al voor een energiezuinige auto koos, wordt daar nu voor gestraft.”
VNA toont zich kritisch over de ombouw van de BPM-grondslag van netto catalogusprijs naar CO2-uitstoot. “De gevolgen voor leasemaatschappijen en importeurs zijn enorm. Door de ingrepen in de brutoprijzen wordt de markt verstoord, terwijl het effect voor het milieu nihil is. Uit betrouwbare bronnen hebben we begrepen dat de reductie van CO2-uitstoot minder dan een half procent is”, aldus Hemerik. “Daarvoor betalen autobezitters wel een forse prijs. Het wijzigingen van de BPM zal aanzienlijke gevolgen hebben op de restwaarde van auto’s.”
De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen is blij wel met de toevoeging van een extra bijtellingscategorie. Voor auto’s met een CO2-uitstoot van 111 tot 140 gram per kilometer (96-116 gr/km voor diesel) geldt voortaan een bijtellingstarief van 20 procent. ‘Dat is een stap in de goede richting. Wij zouden ons kunnen voorstellen dat er behalve de milieukenmerken ook wordt gekeken naar bijvoorbeeld het privégebruik.”
Bron: Autoweek

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9759" onclick="window.open(this.href);return false;

Fabian

Bericht door Fabian » 17 sep 2008, 23:07

net terug na een ritje op en neer naar Italie (Gardameer) met de Hybrid.

3700 km gereden in een weekje.

HEERLIJK! Gewoon in 1x naar Italie gereden, geen rijderswissels gedaan, en gewoon relaxed uit kunnen stappen. Geen pijn in de kont, rug, of wat dan ook. Heerlijke reisauto. Uitermate positief verrast wederom.

Schuifdak was een genot, heeft zn meerprijs nu al opgebracht.

Xenox, wil nooit anders meer. Wat een lichtopbrengst, zoveel beter en veiliger.

de CVT is gewoon top, snap niet waarom er nog andere automaten worden gebruikt eigenlijk. Dit werkt gewoon goed, zeker in de bergen een uitkomst zeg.

En sja, voor de DF-post-van-het-jaar-topic: gemiddeld verbruik 1:16,5 gehele reis. 1 tank zelfs 1:17,5, op en neer naar Venetie en Milaan en rondje Gardameer. Niet verkeerd, maar een Prius is duidelijk zuiniger! Heb overigens gewoon relaxed gereden, niet getrapt, cruise control op 130 en uitzitten maar.

Helaas wel schade, er moeten 2 nieuwe portieren in aan de rechterzijde :bag: (paaltje over het hoofd gezien toen ik mn eigen parkeerplaats uitreed tijdens vertrek naar vakantie :evil: ) Wordt komende week gerepareerd.

Dus, nu na 7000 km uitermate tevreden met mn gemaakte keuze en blij met alle aanwezige luxe.

http://img233.imageshack.us/my.php?imag ... 358wr1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 sep 2008, 09:08

Knap, een paaltje over het hoofd zien van de je eigen parkeerplaats :wink:
Smerige deuk

De Civic (met een gewone 1.8 motor) die ik in Thailand gebruikte heb ik ook als een heerlijke rijswagen ervaren. Stoelen en zitpositie echt helemaal goed. Automaat ook perfect en zeker eenmaal op snelheid een erg stille wagen.

RobS

Bericht door RobS » 18 sep 2008, 09:16

Fabian schreef:net terug na een ritje op en neer naar Italie (Gardameer) met de Hybrid.

3700 km gereden in een weekje.

HEERLIJK! Gewoon in 1x naar Italie gereden, geen rijderswissels gedaan, en gewoon relaxed uit kunnen stappen. Geen pijn in de kont, rug, of wat dan ook. Heerlijke reisauto. Uitermate positief verrast wederom.

de CVT is gewoon top, snap niet waarom er nog andere automaten worden gebruikt eigenlijk. Dit werkt gewoon goed, zeker in de bergen een uitkomst zeg.
Exact dezelfde ervaring, maar dan met de Prius :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 sep 2008, 09:21

Exact dezelfde ervaring, maar dan met een 10 jaar oude 323ti met handbak :D

RobS

Bericht door RobS » 18 sep 2008, 09:57

M@rcel schreef:Exact dezelfde ervaring, maar dan met een 10 jaar oude 323ti met handbak :D
:jenna:

;)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 sep 2008, 11:39

He Rob post eens wat meer foto's van je auto, of had je al een draadje?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 sep 2008, 11:45

Goed om te lezen, Fabian. Ik ga je binnenkort even bellen om te vragen hoe/waar jij jouw Civic geregeld hebt en alles. Schuifdak en xenon staan ook bij mij op het lijstje.

Zonde van de schade, maar herkenbaar. Ik heb in dezelfde regio (in Italië) ook eens zo'n rotsblok over het hoofd gezien met vergelijkbare schade aan de dorpel als gevolg :P

RobS

Bericht door RobS » 18 sep 2008, 12:56

Macboy schreef:He Rob post eens wat meer foto's van je auto, of had je al een draadje?
Ik heb er (nog) geen serieuze foto's van, het is dan ook geen beauty ;)

Bij deze enkele vakantiefoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is de meest goedkope uitvoering, daar zat eigenlijk alles al op wat ik wilde, op mp3 na, maar dat is opgelost dmv een Ipod interface, werkt perfect met de knoppen op het stuur en info op het scherm. Navi (met DVB-T) heb ik zelf 'ingebouwd' ;)

Afbeelding

Stroomkabeltje moet ik nog wegwerken.

Edit, ik stoor me ook aan het klokje!!! Geen 24 uurs aanduiding :wtf:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 sep 2008, 16:26

Niet te geloven dat die Jappen 20 jaar geleden dezelfde klokjes gebruikten en nog steeds niet wisselen, zelfs bij Lexus niet van EUR 160.000

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 sep 2008, 16:49

Omdat veel Aziaten geen klok kunnen kijken, dat is echt waar.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 sep 2008, 20:11

Vandaag even met Ruttchen in Breda gebeld. Mensen van mijn smart-center in Rotterdam zijn daarheen verhuisd na sluiting van dat smart-center, ook omdat dat van Ruttchen was. De verkoper belde mij vanavond nog even terug. Hij vertelde mij dat begin 2009 de 3-deurs Civic als hybride komt en medio 2009 de CR-Z:
Afbeelding
Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 28 sep 2008, 22:24

Hoe noem je een toerrit van hybride rijders?

een stille tocht :banaan:

RobS

Bericht door RobS » 29 sep 2008, 08:23

Michel P schreef:Hoe noem je een toerrit van hybride rijders?

een stille tocht :banaan:
:D :D

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 okt 2008, 13:39

We blijven lachen hier...

De A6 2.8 FSI die voor mij besteld zou gaan worden is gecanceld. Wagenparkbeheerder en Leasemaatschappij zijn nu druk aan het rekenen om toch een Lexus 450h voor mij te regelen.

Zo'n 296pk/368Nm milieuvriendelijke hybride haalt op de teller 270 km/u, en van 0>100 in 5,9 seconden.
Kijk, daar zal milieudefensie blij van worden :jenna:

Kan ik er nu ook iets moois naast gaan rijden? :wink:

Asief

Bericht door Asief » 02 okt 2008, 13:50

Iets moois ernaast heb je toch al? :df:

Eerste videobeelden Civic Hybrid 2009, zie filmpje vanaf 1.47: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9882

Heb alleen nog niet met geluid bekeken (zit op werk), weet dus niet wat er allemaal verteld wordt in de film :sealed:

allen

Bericht door allen » 02 okt 2008, 14:01

Marcel gefeliciteerd, al moet me toch even van het hart dat ik vaste onderhoudsintervallen van 15k niet meer van deze tijd vind. Of ze dan een Lexus voor je deur komen ophalen of niet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2008, 14:02

Beter, Marcel!

Plaats reactie