Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Tristan

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Tristan » 07 okt 2013, 09:01

Was gisteren ook even langs de Ring gereden met de 130i. Toen ik door Nurburg heen reed vond ik het al opvallend druk in het dorpje. Idd, afsluiting. Dus toen doorgereden naar Brunnchen en daar was het ook mega druk. Wel even 12 min gekeken maar toen weer afsluiten. Daarom weer door gereden.

martll

Bericht door martll » 07 okt 2013, 11:19

Paskal schreef:En Knot hoe was het vandaag? Zo te zien was je niet de enige :)

Afbeelding
Idd ik stond er ook (achter de blauwe Caddy).

Toen we aankwamen rond een uur of 11 was het erg rustig in Adenau, zowat geen auto's op de parkeerplaatsen, dus dan wordt het een dagje rijden ipv kijken!! Had mijn ouders een dagje meegenomen, konden zij het ook eens ervaren.
Na even gekeken te hebben langs de baan maar zelf een rondje doen.... Baansluiting! Gewacht op de parkeerplaats bij de ingang, maar na 2 rondjes daaroverheen gelopen te hebben was het geduld wel op. Dan maar naar meerdere kijkplekken gegaan in de hoop dat als we daar aankwamen dat het weer open was. Maar helaas als we daar aankwamen na een flinke wandeling was telkens de baan weer dicht dus viel er weer niks te zien.
De baan is zelfs rond een uur of 3 slechts 10 minuten open geweest. Daarna weer een hele tijd dicht.

Toen de baan open ging om 4 uur maar snel naar de ingang gereden, helaas was ik niet de enige, maar kon gelukkig al snel de baan op.
Dat ene rondje was ook niet de beste. Vanaf de eerste bocht achter een Touareg die mij telkens afsneed als ik er langs wou, zelfs in de Karussell nog flink op de rem gestaan omdat hij hem van de buitenkant pakte (ik de binnenkant) en hij toen besloot om zijn auto er halverwege maar in te gooien, gelukkig raakte hij mij niet en was ik er eindelijk voorbij.
Daarvoor nog achter een E46 M3 en een huur Cayman die beide aan het prutsen waren. Maar telkens op de rechte stukken als ik er langs kon kwam ik vermogen te kort en in de bochten moest ik bijremmen.

Maar het weer was mooi, dus alsnog een mooie dag gehad. :)

Knot

Bericht door Knot » 07 okt 2013, 16:03

Zal eens kijken of ik die vrijdag vrij kan nemen dan bijvoorbeeld.... maar erg druk zo thuis met de kleine meid, gaat wat minder makkelijk dan vroeger.

Wat ik voorheen meestal deed was een weekend pakken waar zaterdagmiddag laat nog een uur of 3 open was en de zondag erna vanaf 08:00. Kon je zaterdagmiddag na de lunch wegrijden, nog een paar rondjes doen, hotel pakken en zondag vroeg voor de slagboom staan, maar tijden zijn veranderd...

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 07 okt 2013, 21:10

Begrijpelijk, maar op zo'n vrijdag kun je wel heeerlijk in alles rust je rondjes draaien...

En wie komt er hier met zijn e36 net iets na 5"00 dwars voorbij zetten in AF :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 okt 2013, 21:12

Man man man als je ziet wat er alleen in de eerste 40 seconden al mis gaat. :duh:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 okt 2013, 21:17

Verder wel een heerlijk filmpje trouwens! :D

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2013, 21:42

het leek soms wel een 12h race oid :mrgreen:
druk op de baan.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 07 okt 2013, 21:44

Exact de reden dat ik in het weekend nooit de baan op wil gaan. Te druk en te veel risico's.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 okt 2013, 23:19

Lekkere actie van die Mini op daar in die krappe bocht rechts te gaan inhalen. :?

KW

Bericht door KW » 07 okt 2013, 23:24

Petrolhead Tom schreef:Man man man als je ziet wat er alleen in de eerste 40 seconden al mis gaat. :duh:
Ik heb speciaal door jouw post dat stukje 3x gezien maar je mag me even vertellen wat er allemaal mis gaat, behalve die oranje 911 die op de bekende plek Adenauer Forst bijna rechtdoor gaat (maar dat wil ik niet echt 'mis gaan' noemen). Iemand die toetert? Dat was een druk moment maar ik zie niks mis gaan.

MParallel

Bericht door MParallel » 07 okt 2013, 23:28

KW schreef:
Petrolhead Tom schreef:Man man man als je ziet wat er alleen in de eerste 40 seconden al mis gaat. :duh:
Ik heb speciaal door jouw post dat stukje 3x gezien maar je mag me even vertellen wat er allemaal mis gaat, behalve die oranje 911 die op de bekende plek Adenauer Forst bijna rechtdoor gaat (maar dat wil ik niet echt 'mis gaan' noemen). Iemand die toetert? Dat was een druk moment maar ik zie niks mis gaan.
Uh die toetert omdat ie rechts ingehaald wordt op een idiote plek om dat te doen. Sowieso rechts inhalen dom, maar deze slaat helemaal nergens op.

KW

Bericht door KW » 08 okt 2013, 00:14

Ok check, rechts inhalen heb je gelijk in, maar zover ik het zie is het de BMW achter de Elise die toetert tegen de Elise omdatie er gewoon langs wil met z'n knipperlicht naar links, en dat toeteren is nergens voor nodig, Elise doet niks fout.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 08 okt 2013, 01:02

Die Elise moet eens in z'n spiegels kijken...

Als ik op de Ring rij heb ik liever dat iemand me voor een bocht voorbij gaat dan halverwege. Beetje gezond verstand en niet aan je ego denken. Want de bestuurder rijdt waarschijnlijk geen deuk in een pakje boter. (Ik overigens ook niet)

Alexander

Bericht door Alexander » 08 okt 2013, 07:53

Gisteren de laatste dag van dat 4 dagen 'spektakel' meegepikt. Ondanks een maandag een flinke gok. Want zoals Fabian het al aangaf, meestal gekkenhuis bij dit soort dagen.

Het viel uiteindelijk mee, wel veel vangrail werkzaamheden. Schwedenkreuz grootste deel van de ochtend, Kallenhard / spiegelkurve in de middag. Daarnaast de nodige oliesporen door de dag heen. In totaal 17 rondjes gedaan, één rondje redelijk kunnen doorrijden, rest van de rondjes altijd verkeer. Wat over het algemeen netjes reed trouwens.

(met de handjes aan het stuur voor mcboy :df: )

Volgende rondje was representatief voor verkeer(sdrukte).

Knot

Bericht door Knot » 08 okt 2013, 08:08

AF drift ik meestal wel ff een combinatie, daar zitten die mensen daar toch voor?

Wel bizar, ik had de roadhog supreme 5000 (jaja, ik heb ze weer) op 2,6 bar warm gezet en ze deden eigenlijk niet onder voor de conti sportcontact 3 die op de vooras lagen, die piepen echt alleen maar! Voortaan ga ik voor Goodyear Eagle 2.

Vrijdag 1 nov zit ik nog in een meeting in noord duitsland helaas, gaat m niet worden.....

Dus hopen maar dat het 3 nov regent dan!

Zat nog eens na te denken na mn laatste rondje met olie in wippermann... echt nooit en nooit met de motor, die had je sowieso in de vangrail gelegd als je daar als een van de eersten de hoek om komt!

Macboy

Bericht door Macboy » 09 okt 2013, 23:33

Alexander sorry nog voor mijn reactie de vorige keer. Ik kan soms iets te impulsief reageren.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 okt 2013, 23:42

Knot schreef:Heb maar weinig keuze met strakke planning thuis helaas. 3 nov beter plan dan?
Nee want is vrijdag, zaterdag en zondag open. Beetje zelfde idee !

Alexander

Bericht door Alexander » 10 okt 2013, 06:54

Macboy schreef:Alexander sorry nog voor mijn reactie de vorige keer. Ik kan soms iets te impulsief reageren.
Top, no worries!

Knot

Bericht door Knot » 10 okt 2013, 08:23

Macboy schreef:
Knot schreef:Heb maar weinig keuze met strakke planning thuis helaas. 3 nov beter plan dan?
Nee want is vrijdag, zaterdag en zondag open. Beetje zelfde idee !
Als het 3 dagen zeikregen is dan lijkt me dat mensen wel oprotten.... hopelijk.

MParallel

Bericht door MParallel » 10 okt 2013, 10:34

^^

Dat denkt iedereen :lol:

Knot

Bericht door Knot » 10 okt 2013, 10:36

De drukte vind ik niet zo erg hoor, alleen moet ie wel open blijven.

Rijden mensen netjes dan doe ik dat ook, gaan mensen leip doen dan kan ik dat ook als geen ander :D

Danish

Bericht door Danish » 17 okt 2013, 01:16

Weet niet of die al voorbij is gekomen.. Respect voor de bmw rijder wat mij betreft..
Vanaf 2.38

http://m.youtube.com/watch?v=4u132BQ710M" onclick="window.open(this.href);return false;

KW

Bericht door KW » 17 okt 2013, 01:57

Nog niet gezien, maar idd. Denk dat dat voor veel automobilisten wel een autoreflex is hoor, om liever een persoon te ontwijken dan een object.

MParallel

Bericht door MParallel » 17 okt 2013, 03:18

Wel pech voor die BMW rijder. Net die motorrijder voor 'em onderuit en eindigt daardoor zelf in de vangrail.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 okt 2013, 07:40

Knot schreef:De drukte vind ik niet zo erg hoor, alleen moet ie wel open blijven.

Rijden mensen netjes dan doe ik dat ook, gaan mensen leip doen dan kan ik dat ook als geen ander :D
Ja, en dan doe jij "leip" en douw jij een ander in elkaar.........stoer hoor........betaal je dan ook ff de schade bij die ander?
Als mensen "leip" doen moet je er vandaan blijven........ook leip doen is net zo dom........

Plaats reactie