Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 28 feb 2012, 23:33

Weer meer roofovervallen in Rijnmond...
Het aantal roofovervallen in het gebied Rotterdam-Rijnmond is in januari en februari gestegen van 62 naar 93, ten opzichte van de eerste 2 maanden vorig jaar. Het gaat om roofovervallen op woningen, winkels en winkeliers die met hun kasgeld naar huis of naar de bank gaan.

Dat maakte korpschef Frank Paauw van Rotterdam-Rijnmond dinsdag bekend. Na een periode van dalende cijfers en stabiliteit, stijgt om onduidelijke redenen het aantal roofovervallen weer. Vrijwel iedere dag worden door steeds jongere daders één of meerdere roofovervallen per dag gepleegd.

Ondertussen stijgt wel het aantal daders dat wordt gepakt na een overval.
het 1 is zorgelijk, doch dat laatste is dan weer goed.

Luco

Bericht door Luco » 28 feb 2012, 23:37

GTRene schreef:
dvh schreef:Gaan we nou serieus over een bus zeiken ? :bag: :goodnight:
dat red ik niet...ook al moet ik heel nodig, dan nog red ik het niet om over een bus te zeiken :duck:
Watje :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 feb 2012, 15:29

Heerlijk die EU en haar beslissingsbevoegdheid..................

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/29/com ... -migratie/

Elise

Bericht door Elise » 29 feb 2012, 16:48

romo schreef:Heerlijk die EU en haar beslissingsbevoegdheid..................

Zal ik nog even mijn mening over de EU uitleggen? :kikker:

PD power

Bericht door PD power » 29 feb 2012, 19:43

Kan wel kotsen van dat volgevreten tuig :kotsen:

Fernando

Bericht door Fernando » 29 feb 2012, 21:30

Jaar cel voor fatale botsing

ROTTERDAM - De man die op een avond in januari met zijn auto een huiskamer in Noordwijk binnenreed met de dood van een bejaard echtpaar tot gevolg, krijgt 12 maanden gevangenisstraf waarvan 4 maanden voorwaardelijk. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam woensdag beslist. Het Openbaar Ministerie had een gevangenisstraf van 3 jaar geëist.Het OM bestudeert het vonnis en beslist binnen 2 weken of het eventueel in hoger beroep gaat.
De rechtbank achtte bewezen dat de 39-jarige uit Polen afkomstige Krzysztof B., die in Nederland een bestaan als zzp'er opbouwde, zich schuldig heeft gemaakt aan roekeloos rijgedrag dat het leven kostte van de 78-jarige man en zijn 76-jarige vrouw. B. wordt tevens voor 5 jaar de rijbevoegdheid ontzegd, waarvan een jaar voorwaardelijk. Voor beide straffen geldt een proeftijd van 2 jaar.
B. raakte in een gevaarlijke bocht de macht over zijn stuur kwijt en ramde de woning. De weg waarop hij reed, was glad en hij reed te hard. Vermoedelijk had hij achter het stuur zitten bellen. Na het ongeval maakte hij zich uit de voeten. Een paar dagen later kon hij alsnog worden aangehouden.
De advocaat van B. had vrijspraak gevraagd. Zijn cliënt was depressief en zou in een roes zijn geraakt door de bijwerking van een medicijn, zonder dat hij op de hoogte was van de mogelijke effecten van het medicijn. Het dodelijk ongeluk zou hem daarom niet zijn aan te rekenen. De rechtbank achtte de man echter volledig aansprakelijk.

bron: televaag
Hij heeft dus de benen genomen na het fatale ongeluk en pas dagen later werd hij aangehouden, maar als ik die straf zie maakt dat dus niet echt uit.... :bag:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 feb 2012, 21:45

de 39-jarige uit Polen afkomstige Krzysztof B.,
De advocaat van B. had vrijspraak gevraagd. Zijn cliënt was depressief en zou in een roes zijn geraakt door de bijwerking van een medicijn, zonder dat hij op de hoogte was van de mogelijke effecten van het medicijn.
Hmm, dat medicijn ken ik wel De medicijnman heet gall en gall vermoed ik.

Luco

Bericht door Luco » 29 feb 2012, 21:52

tomgtr schreef:
de 39-jarige uit Polen afkomstige Krzysztof B.,
De advocaat van B. had vrijspraak gevraagd. Zijn cliënt was depressief en zou in een roes zijn geraakt door de bijwerking van een medicijn, zonder dat hij op de hoogte was van de mogelijke effecten van het medicijn.
Hmm, dat medicijn ken ik wel De medicijnman heet gall en gall vermoed ik.
Ja daar wordt je zwartgallig van, 5 jaar cel en uitzetten.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 feb 2012, 21:58

Luco schreef: en uitzetten.

Hoe doe je dat binnen schengen?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 feb 2012, 22:24

Daar past deze weer mooi bij.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... isdaad.htm

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 feb 2012, 22:36

Dat is het rare. Dat wist iedereen eigenlijk. Net zoals we wisten dat de Grieken de boel besodmieterden. Grieken hadden altijd mega tekort, gaven weet ik veel hoeveel miljard uit aan olympische spelen en zaten opeens onder de 3 pct. Iedereen maar dan ook echt iedereen wist dat het gelul was maar geen politicus die zo'n anti europa geluid durfde te maken. En voor criminele oost europeanen geldt precies hetzelfde. Iedereen weet dat, en iedereen wist dat ook al jaren geleden. Maar niemand durft het te zeggen. En als iemand het zegt is dat een malloot als Wilders die met z'n xenofobe gedrag en enge pro Israel houding ook niet echt serieus te nemen is.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 feb 2012, 23:00

stukje wat me verbaasde
De Commissie heeft er ook bezwaar tegen dat Nederland EU-burgers die buiten Nederland wonen maar in Nederland werken, geen recht op sociale zekerheid wil geven. De twee Eurocommissarissen die de brief ondertekenden, Laszlo Andor van werkgelegenheid en sociale zaken en Viviane Reding van justitie, wijzen op de Europese regels voor grensarbeiders waaraan Nederland is gebonden. Die bepalen dat je niet in het land zelf hoeft te wonen om recht te kunnen hebben op dezelfde sociale en belastingvoordelen als de inwoners. Het ministerie van Sociale Zaken heeft de brief, die eind vorig jaar is verstuurd, nog niet beantwoord. Het wil nu geen reactie geven.
het moet toch niet gekker worden...ff kort door de bocht....een buitenlander gaat zeg een maand of 3 werken in NL...en dan weer naar huis en laat zich nog in eigen land 6 maanden uit betalen :lol:

WTF denken die EU regelaars niet? en dan ook nog vet vangen voor die uitspraken.

Luco

Bericht door Luco » 29 feb 2012, 23:21

Rene, als je hier drie maanden werkt, krijg je echt geen 6 maanden uitkering hoor :D

Het is meer bedoeld voor mensen die bv in belgie/duitsland wonen, mar hier werken, die hebben dan bv in nederland recht op hra en dergelijke.
Ja is het terecht, over elke regel zijn wel voor en nadelen te bedenken.

Kennis van ons woont in belgie en werkt voor nederlands bedrijf, krijgt vanuit nederland hra en vanuit belgie een bonus omdat die hier werkt en daar zijn geld uitgeeft :blink: , eerlijk? ik weet het niet, scheelt hem wel geld elke maand waar die leuke dingen van kan doen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 mar 2012, 15:13

daarnaast heeft hij ook nog het voordeel van de lage huizenprijs en rente in belgie omdat ze daar geen HRA kennen dus wel de voordelen en niet de nadelen van HRA...

idd niet echt eerlijk maarja van die (letterlijk) grensgevallen hou je altijd.

zelfde als mensen die op de gens wonen en gaan tanken in het buitenland, tja jammer voor mij midden in het land maar ik geef ze groot gelijk en als ik daar zou wonen zou ik precies hetzelfde doen :kikker:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 01 mar 2012, 17:44

Hier zit er nog zo een! :kikker:
Sterker, aantal jaren geleden kregen de NL'ers hier behalve HRA ook Eigenwohnungzumlage. Dit is in Duitsland ook een soort subsidie om eigenwoning te stimuleren, voor ongeveer vijf jaar. Dit bedrag kon toch zo € 2000,-/jr zijn. Op een bepaald moment hebben ze dit voor buitenlanders afgeschaft, wij waren net te laat...

Echter gaat het hier niet om HRA, maar om sociale zekerheden bij verlies van baan of niet meer kunnen werken. Huilie huilie doen zeg maar en dan hand ophouden. Dat tanken is onzin want de meeste Belgen rijden diesel evenals de NL'ers hier in Dld; tanken doe ik dus in NL

Om in aanmerking te komen voor HRA betekend dus dat je werkt en een bijdrage levert aan de maatschappij. Naar mijn mening zijn dit soort subsidies dus beter besteed dan aan van die kanslozen die de hele dag niks doen en ook nog een onprettig klimaat op straat genereren. Ontwikkelingshulp ook zo'n boosdoener.

Ik word zo moe van dat gezeur over HRA! Als deze vermindert gaat worden moet de huursubsidie ook vermindert worden, daarnaast "vergeten" ze ook nog even eigenwoningforfait! Door er iedere keer over te praten, trekken, tornen maar toch weer die keutel in te trekken weet de consument niet wat te doen en blijft angstvallig in zijn woning zitten. Hierdoor blijft de woningmarkt op slot zitten en dus ook de economie.

Door dit geneuzel graaft de overheid een steeds dieper graf waarbij iedereen wordt meegenomen! :goodnight:

Fabian

Bericht door Fabian » 06 mar 2012, 11:58

Bij mij afgelopen weekend het hele huis leeggeroofd. We waren een weekendje weg....

Gelukig alle autosleutels goed verstopt, ik had al een voorgevoel toen we weggingen, dus die hebben ze niet gevonden. Maar verder alles weg. Allemaal niet zo erg inprincipe. Maar foto's etc die op computers stonden, DAT is gewoon echt zuur. En dat ze in je huis geweest zijn is gewoon kut.

Morgen worden er al extra rolluiken gehangen, anders voelt het vrouwtje zich echt niet meer veilig thuis, en alle sloten vervangen etc. Dan het gedoe met de expert nog. Zit al richting de 10K met tellen wat er weg is :x Moet nog maar zien wat we ervan terugkrijgen....

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 mar 2012, 12:09

Damn, dat is wel zwaar klote zeg. Succes met de afhandeling.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 mar 2012, 12:14

Klote Fabian. Waren ze op de auto's uit denk je? Succes met de afhandeling.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 06 mar 2012, 12:23

Klote man :(

Het is in mijn woonplaats de laatste weken ook constant raak. Heb ook het voorgevoel dat ze vroeg of laat eens langskomen.

Toevallig net vandaag bezig om alle digitale foto's die ik heb in een online foto-album te plaatsen. Mocht mijn apparatuur crashen of gestolen worden, dan heb je die tenminste nog. Dat is me het meeste waard: foto's.

Peric

Bericht door Peric » 06 mar 2012, 12:50

Dat is zuur Fabian, succes met de afhandeling.
Bij ons in de buurt zijn ze ook aardig bezig. In de dorpen Waarder en Driebruggen zijn er de laatste 3 maanden 50 inbraken geweest. Een paar inbrekers zijn geloof ik opgepakt.
Wij hebben honden, dus bij ons zullen ze niet zo gauw komen hoop ik.
Weet ook niet wat ik zou doen als ik er 1 zou betrappen. Je kunt je vanalles indenken, maar als het echt een keer zo is..

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2012, 12:53

dat is zuur Fabiaan...sterkte daar.
het geld krijg je vaak wel terug, maar je vertrouwen en de onbetaalbare zaken als foto's e.d. niet of moeilijk.
heb het zelf helaas ook al meerdere malen mogen ervaren in men leven...

Toen ik nog thuiswoonde sowieso 1x
Toen ik in Wierden woonde (die 2 zijn later snachts nog opgepakt)
Toen ik net hier in Almelo woonde, toen heb ik ze echter op heterdaad betrapt (2 man) en al tierende/woest doende (beetje acteren en in de gaten houden) men huis uit gejaagd, daarvoor lag ik in bed rond 3.30u snachts dacht ik dat het was toen ik wat hoorde...1 beneden en 1 ging de trap op :shock:
toen heel snel in men onderbroek gesprongen en in wat stevige schoenen :lol: en kijken als de Hulk en tierend er op af (doch natuurlijk goed kijken hoe die reageerde met z'n grote schroevendraaier)

waren meer van die Junk types...zagen men spullen in huis maar nog geen gordijnen, ik woonde er net en zei dachten waarschijnlijk, die woont/slaapt er nog niet...dus wel....best lang last van gehad, elke keer als ik wat hoorde sprong ik uit bed en woest naar beneden :hot:
gelukkig niet weer gebeurd en gelijk meer aangepast...niet leuk in elk geval.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 mar 2012, 12:59

Peric schreef:Dat is zuur Fabian, succes met de afhandeling.
Bij ons in de buurt zijn ze ook aardig bezig. In de dorpen Waarder en Driebruggen zijn er de laatste 3 maanden 50 inbraken geweest. Een paar inbrekers zijn geloof ik opgepakt.
Wij hebben honden, dus bij ons zullen ze niet zo gauw komen hoop ik.
Weet ook niet wat ik zou doen als ik er 1 zou betrappen. Je kunt je vanalles indenken, maar als het echt een keer zo is..
Zie dat je daar woont,
Ben er vandaag nog! Is echt het hart van Kazend NL.;)

ErikS

Bericht door ErikS » 06 mar 2012, 13:01

ik heb trouwens een wk of 5 geleden een insluiper gehad.

Ik zag hem op tijd, dus heb achter 'm aangezeten! Gelukkig niks mee kunnen nemen, maar ik ken je gevoel van 'veiligheid' in je eigen huis...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 mar 2012, 15:50

"Die juweliers moeten gewoon een beetje meewerken"......

http://www.depers.nl/binnenland/635370/ ... -open.html

Luco

Bericht door Luco » 07 mar 2012, 15:56

Das balen Fabian, ik vermoed als ze bij ons inbreken dat ik het bloed van de muur moet schrapen de volgende ochtend.
Santo is behoorlijk waaks, maar hoop het nooit mee te maken.

Succes met de afhandeling Fabian.

Plaats reactie