Dat laatste beeld klopt ook niet altijd hoor, mijn ouders wonen op het platteland en een keer in de zoveel tijd komt er weer zo'n een uit het westen die denkt dat het leuk is om een klein dorpje te gaan wonen. Verbouwt de hele zooi voor een paar ton, stukje land erbij voor de paarden de hele mikmak.Martijn_bmw schreef: 11 nov 2024, 09:56Herkenbaar, ik woon dan wel in een dorp maar wel in de (veel te drukke) randstad.Emiel schreef: 11 nov 2024, 08:31Woon sinds 2 jaar weer in een stad. Zijn al aan het kijken om de stad te verlaten. Als familie geen factor was, ook uit Nederland.EvdP schreef: 11 nov 2024, 08:15 Wonen in de stad is niet alleen duurder, het platteland is ook op andere vlakken aantrekkelijker
Platteland is fantastisch.
Het is dat mijn dochter in gescheiden situatie in hetzelfde dorp woont en ook mijn ouders/broer/zusjes hier wonen maar als ik die binding niet had gehad zou ik graag in het oosten/noorden/zuiden van NL zijn gaan wonen voor meer ruimte, rust en vriendelijkere mensen![]()
Meestal vertrekken die binnen 5-7 jaar omdat ze er erachter komen dat je voor echt alles de auto moet pakken en een kwartier tot halfuur moet rijden.
En die vriendelijke mensen willen meestal ook niet echt veel met je te maken hebben. Er zal misschien zat andere plekken zijn waar het anders is maar hier kom je er als buitenstaander niet echt makkelijk tussen. Helemaal als je andere denkbeelden over het geloof e.d. hebt.
Ook hebben sommige het gevoel dat de eigen jeugd niet meer kan wonen in het dorp door al die westerlingen met hun bizarre overwaarde. Waar ik ze geen ongelijk in kan geven.