Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel ik vind je vergelijk met de TT niet helemaal kloppen.
Met de M3 vergelijk ik de laatste nieuwprijs van 2006 met de prijs van het nieuwe model. Dan is er een verhoging van 18K euro.
De laatste 180pk TT koste € 42.990 in 2005 en de nieuwe 2.0 tsfi 200pk kost € 45.625. Dat is een prijsverhoging van nog geen 3K euro.
Je moet wel appels met appels blijven vergelijken en niet een 2000 kaal model met een 2006 full options model.
De eerste e46 M3 koste ook slechts 77K euro en mijn CS met toeters en bellen 96K. maar die vergelijk ik ook niet medt elkaar.
Gaat om de verhoging van de laatste met de nieuwste uitvoering in de basisuitvoering.
Met de M3 vergelijk ik de laatste nieuwprijs van 2006 met de prijs van het nieuwe model. Dan is er een verhoging van 18K euro.
De laatste 180pk TT koste € 42.990 in 2005 en de nieuwe 2.0 tsfi 200pk kost € 45.625. Dat is een prijsverhoging van nog geen 3K euro.
Je moet wel appels met appels blijven vergelijken en niet een 2000 kaal model met een 2006 full options model.
De eerste e46 M3 koste ook slechts 77K euro en mijn CS met toeters en bellen 96K. maar die vergelijk ik ook niet medt elkaar.
Gaat om de verhoging van de laatste met de nieuwste uitvoering in de basisuitvoering.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
hahaha. Rico. Wat jij doet deugt ook voor geen meter. Je moet de percentages vergelijken, en bovendien moet je het topmodel uit de range nemen, die er niet is.
Neem nu de oude S3 en de nieuwe S3 eens? Reken uit wat de prijsstijging in procenten is?
Doe nu eens hetzelfde voor de M3?
He kijk: rico wordt wakker
Neem nu de oude S3 en de nieuwe S3 eens? Reken uit wat de prijsstijging in procenten is?
Doe nu eens hetzelfde voor de M3?
He kijk: rico wordt wakker

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy schreef:hahaha. Rico. Wat jij doet deugt ook voor geen meter. Je moet de percentages vergelijken, en bovendien moet je het topmodel uit de range nemen, die er niet is.
Neem nu de oude S3 en de nieuwe S3 eens? Reken uit wat de prijsstijging in procenten is?
Doe nu eens hetzelfde voor de M3?
He kijk: rico wordt wakker
Macboy, de laatste nieuwprijs van het vorige model S3 was 44580 euro. Het nieuwe model dat 3 jaar later op de markt is gekomen kost 49530 euro. Dat is een prijsstijging van 11,1 procent.
Laatste nieuwprijs van de e46M3 was in 2006 81650 euro. Het nieuwe model (de e92 M3) die dit jaar dus een jaar later uitkomt gaat 99500 euro kosten. Dat is binnen een jaar een prijsstijging van 21,86 procent.
Hoe je het went of keert, een prijsstijging van meer dan 20 procent voor een nieuw model is gewoon erg hoog.
Een S3 word van oud naar nieuw in 3 jaar tijd 11 procent duurder en een M3 van oud naar nieuw naar nieuw in 1 jaar 21 procent duurder. En dat vind jij normaal ??? Wakker worden, en aanklagen die gasten

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Overigens nieuw model E92 kun je ook niet één op één vergelijken met de E46 coupe. De E92 heeft standaard een betere uitrusting dan de E46 coupe standaard had. Dit zal met de E92 M3 tov de E46 M3 niet anders zijn.
Prijsstijging met 20% is idd schofterig veel extra. Een M3 is doorgaands standaard goed uitgerust. Een 335i op hetzelfde niveau brengen levert waarschijnlijk ook al een prijskaart van tussen de €70k - €75k op. Is dat niet schofterig veel dan?? De oude 330Ci kwam met op en top spec niet veel verder dan €64k.
Maar laten we wel zijn: als je bijna een ton voor een M3 moet neerleggen, spaar ik nog even een €5000 extra door voor een 911 Carrera.
Prijsstijging met 20% is idd schofterig veel extra. Een M3 is doorgaands standaard goed uitgerust. Een 335i op hetzelfde niveau brengen levert waarschijnlijk ook al een prijskaart van tussen de €70k - €75k op. Is dat niet schofterig veel dan?? De oude 330Ci kwam met op en top spec niet veel verder dan €64k.
Maar laten we wel zijn: als je bijna een ton voor een M3 moet neerleggen, spaar ik nog even een €5000 extra door voor een 911 Carrera.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Laten we eerst maar eens afwachten wat de definitieve prijs wordt.
Overigens denk ik dat iemand die overweegt om een nieuwe M3 te kopen, echt geen 335i gaat pimpen en re-mappen om hem een M3-killer te maken.
M-serie is de top of the range van BMW. Dat zijn de modellen die sportiviteit tot in iedere vezel bezitten. Ze zijn geboren zijn op de Nurburgring... daar waar iedere seconden telt...
De 335 is een ideale en sportieve "GT" reisauto.
Van de ene kant spreek je jezelf tegen en van de andere kant spreek je ten voordele van jezelf Rico
Waardoor bij mij steeds meer de vraag ontstaat, "waarom heb jij een M3 gekocht?" .....
Je bent geen racer pur sang, je bent geen regelmatige circuitbezoeker, en je bent geen shoarma-boer.
Ik zou zeggen.....inruilen die oude ketel, en koop je een "nagelneue" 335i Coupe voor dat geld, inclusief diverse opties
Overigens denk ik dat iemand die overweegt om een nieuwe M3 te kopen, echt geen 335i gaat pimpen en re-mappen om hem een M3-killer te maken.
M-serie is de top of the range van BMW. Dat zijn de modellen die sportiviteit tot in iedere vezel bezitten. Ze zijn geboren zijn op de Nurburgring... daar waar iedere seconden telt...
De 335 is een ideale en sportieve "GT" reisauto.
Van de ene kant spreek je jezelf tegen en van de andere kant spreek je ten voordele van jezelf Rico

Waardoor bij mij steeds meer de vraag ontstaat, "waarom heb jij een M3 gekocht?" .....
Je bent geen racer pur sang, je bent geen regelmatige circuitbezoeker, en je bent geen shoarma-boer.
Ik zou zeggen.....inruilen die oude ketel, en koop je een "nagelneue" 335i Coupe voor dat geld, inclusief diverse opties

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Mijn inziens moet het niet zo moeilijk zijn om met aftermarketartikelen een stock M3 te benaderen. De top of de range schokdempers van een fabrikant als Intrax zullen echt wel beter zijn dan het spul onder een M3. Remmen beter maken moet ook geen probleem zijn.Rebel schreef:Rico vroeger betaalde je 900 gulden voor een degelijke matras, nu beginnen ze pas bij 900 euro.
Maar misschien dat iemand een 335 zo kan configureren dat hij gelijkwaardig is aan een M3. (inclusief een re-map tot ongeveer 450hp) Ben erg benieuwd naar het prijsverschil.
Alhoewel er dan nog een aantal belangrijke factoren overblijven op o.a. rem en onderstel techniek die bij een M3 op een hoger niveau liggen, dat beide auto's nooit vergelijkbaar zullen worden.
Motorisch heeft zo'n M3 natuurlijk een totaal ander karakter dan een getunede 335i, daar doe je niets aan. Als de tuningmarkt over enige helemaal los gaat met de 335i zal die qua vermogen niet veel meer onder hoeven doen voor de 420pk van de M3.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
M3 blok op de pijnbank
Filmpje van nieuw M3 blok op de pijnbank (even downloaden en unzippen):
http://quickshots.goelz.com/uploaded4/Q ... 03.wmv.zip
http://quickshots.goelz.com/uploaded4/Q ... 03.wmv.zip
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel een M3 is helemaal geen racer, circuitauto. Dat verhaal was al afgesloten na de laatste e30 M3. Neem nou de e46 CSL, zogenaamd track georienteerd, Maar BMW heeft nooit een M3 noch de CSL in een of andere cup klasse ingezet. Een M3 is geen auto die zijn genen op het circuit heeft liggen.Rebel schreef:
Van de ene kant spreek je jezelf tegen en van de andere kant spreek je ten voordele van jezelf Rico![]()
Waardoor bij mij steeds meer de vraag ontstaat, "waarom heb jij een M3 gekocht?" .....
Je bent geen racer pur sang, je bent geen regelmatige circuitbezoeker, en je bent geen shoarma-boer.
Ik zou zeggen.....inruilen die oude ketel, en koop je een "nagelneue" 335i Coupe voor dat geld, inclusief diverse opties
Maar dat weet ik al 6 jaar, mijn M3 heb ik nooit gekocht om hem regelmatig op het circuit uit te laten, zal een keer een trackday pakken of een dag ring maar daar blijft het echt bij. Circuitauto's moeten niet meer dan 10000 a 15000 euo kosten, en wil je echt gaan racen zoals Dre dan pak je een cupwagen van 50K euro. Maar M3's van een ton, maar ook een aangeklede TT van 65K, die auto's hebben helemaal niks op een circuit te zoeken. Alleen al de remmen en de banden brand je na een paar rondjes compleet weg als je vol gaat.
Maar wat bied een M3 dan wel ga jij je afvragen? Maximaal te benutten sportiviteit in een straatauto mede door het M sperdiferentieel. Gevat in een een aansprekend koetswerk en een luxe afwerking van niveau wat mij aanspreekt. En de kers op de slagroom is de magistrale M 6 in lijn die door geen enkele straatmotor qua karakter en loop overtroffen word. Alles overgoten door het meest aansprekende marketingssausje in autoland, genaamd BMW M power.
Dat ik van huis uit een echte BMW man ben zal er ook wel iets mee te maken hebben

Een 335i coupe/sedan is als luxe auto beter dan een M3, en als ik niet de kans had gekregen om de M3 te kopen die ik nou heb (nieuwstaat, jong, en perfect uitgevoerd en 2 jaar garantie), zou een 335i waarschijnlijk ook het eindstation zijn gebleven. Mijn M3 heeft netzo veel gekost als een nieuwe aangeklede 335i coupe. Nou de keus was dus heel makkelijk voor mij.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rico ik zei ook niet dat je met een M3 wedstrijden kunt rijden.
Toch denk ik dat je de Motorsport afdeling van BMW behoorlijk tekort doet met woorden als : " het M sperdiferentieel. Gevat in een een aansprekend koetswerk en een luxe afwerking van niveau wat mij aanspreekt"
Ik heb er dan niet zoveel verstand van als jij, en ben niet echt thuis in de BMW-wereld, maar ik mag toch aannemen dat er meer inzit dan alleen maar dat bewuste M-sper en uitgeklopte spatboren voor de looks?
Nee, denk toch echt dat onderstel en remmen (en dus de wegligging) van een M op hoger niveau liggen dan van een 335i.
Toch denk ik dat je de Motorsport afdeling van BMW behoorlijk tekort doet met woorden als : " het M sperdiferentieel. Gevat in een een aansprekend koetswerk en een luxe afwerking van niveau wat mij aanspreekt"
Ik heb er dan niet zoveel verstand van als jij, en ben niet echt thuis in de BMW-wereld, maar ik mag toch aannemen dat er meer inzit dan alleen maar dat bewuste M-sper en uitgeklopte spatboren voor de looks?
Nee, denk toch echt dat onderstel en remmen (en dus de wegligging) van een M op hoger niveau liggen dan van een 335i.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Soms lijkt het erop alsof je natrapt na het nieuwe model, terwijl jij het oude model met dezelfde passie hebt aangeschaft als toekomstige kopers dit waarschijnlijk bij de nieuwe zullen hebben.
Bij jou lag de grens voor een gebruikte M3 bij 70K en anderen zijn bereid om 95K te betalen voor een compleet nieuw model.
Ik denk niet dat het een slechte auto zal zijn, en hij zal wederom stukken sneller zijn dan het vorige model (sneller in rondetijden, en niet rechtuitbranden)
Bij jou lag de grens voor een gebruikte M3 bij 70K en anderen zijn bereid om 95K te betalen voor een compleet nieuw model.
Ik denk niet dat het een slechte auto zal zijn, en hij zal wederom stukken sneller zijn dan het vorige model (sneller in rondetijden, en niet rechtuitbranden)

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel, natrappen hhmmmm. Ik ben niet in het bijzonder negatief ook al komt het soms rottig uit de pen. Maar de prijsstelling is iets waar je natuurlijk altijd kritiek op mag hebben imho.
Voor wat betreft de nieuwe M generatie, er is er nog maar 1 die mij echt aanspreekt (M3 zie ik als oude M generatie) en dat is de Z4 M coupe. Dat is een auto waar M nog echt voor staat.
De e92 M3 heeft me vanaf het begin al niet aangesproken. De auto heeft teveel dingen waarmee ik weinig mee heb. Groter, zwaarder, V8 ondanks alle halljulaa vind ik een Straight sex the real stuf, model vind ik gewoon niet mooi, e90 kan heel veel goed maken, mocht er ooit een V8 M komen dan absoluut de e90.
De kans dat ik mijn mening over de e92 M3 zal bijdraaien zoals Macboy heel graag wilt is denk ik vrij klein. Voor wat betreft de nieuwe M3 kopen met passie... denk eerder dat die voor de heb word gekocht.
Overigens ligt mijn financiële grens niet op 70K als ik de e92 M3 wil hebben bestel ik hem, maar ik vind de auto het niet waard.
Voor wat betreft de nieuwe M generatie, er is er nog maar 1 die mij echt aanspreekt (M3 zie ik als oude M generatie) en dat is de Z4 M coupe. Dat is een auto waar M nog echt voor staat.
De e92 M3 heeft me vanaf het begin al niet aangesproken. De auto heeft teveel dingen waarmee ik weinig mee heb. Groter, zwaarder, V8 ondanks alle halljulaa vind ik een Straight sex the real stuf, model vind ik gewoon niet mooi, e90 kan heel veel goed maken, mocht er ooit een V8 M komen dan absoluut de e90.
De kans dat ik mijn mening over de e92 M3 zal bijdraaien zoals Macboy heel graag wilt is denk ik vrij klein. Voor wat betreft de nieuwe M3 kopen met passie... denk eerder dat die voor de heb word gekocht.
Overigens ligt mijn financiële grens niet op 70K als ik de e92 M3 wil hebben bestel ik hem, maar ik vind de auto het niet waard.
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja ik zie het probleem niet zo.
1997 E36 M3 met 321 PK en SMG (de mijne dus
) kostte 72.000 euro in die tijd.
2006 E46 M3 ZCP 343 PK Rico edition 96.000 euro.
Dus daar zat ook al even 24.000 euro tussen. Zo raar is het dus niet dat de nieuwe ook duurder word.
Verder weet ik een betere als jullie met die 335i's:
-koop suzuki Swift: 13000 euro
-4 way dempers en bla bla 8000 euro
-BMW M5 V10 achterin, heb je meteen RWD 20000 euro
Heb ik voor 40K een M3 en M5 killer.

1997 E36 M3 met 321 PK en SMG (de mijne dus

2006 E46 M3 ZCP 343 PK Rico edition 96.000 euro.
Dus daar zat ook al even 24.000 euro tussen. Zo raar is het dus niet dat de nieuwe ook duurder word.
Verder weet ik een betere als jullie met die 335i's:
-koop suzuki Swift: 13000 euro
-4 way dempers en bla bla 8000 euro
-BMW M5 V10 achterin, heb je meteen RWD 20000 euro
Heb ik voor 40K een M3 en M5 killer.



- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Zo te zien is het alleen voor de US-markt en dan is het wel aannemelijk. Van de grotere modellen BMW wordt zelfs hier het grootste deel al met automaat verkocht, in de VS zal 99,9% een automaat hebben. Uit kostenoverwegingen zal het dan een logische stap zijn om de handbak helemaal niet meer te maken.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:490:282]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48681g.jpg[/img]
[img:600:345]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48651g.jpg[/img]
[img:600:345]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48671g.jpg[/img]
[img:490:282]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48661g.jpg[/img]
[img:600:345]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48651g.jpg[/img]
[img:600:345]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48671g.jpg[/img]
[img:490:282]http://www.telegraaf.nl/multimedia/arch ... 48661g.jpg[/img]
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten