
Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Plus wat extra belastingen in NL prijs rond de 40K ... dat zou in verhouding tot de auto zijn geweest..Roman schreef:Zie net de prijs van de STI voor de UK staan, 33.000 euro!!! Dat verschil met de rest van europa is wel erg groot zeg
als ik nu die auto zie, en denk 60K plus.. dan zijn denk ik dat ze ergens in Aalsmeer gek zijn geworden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Strax ook een diesel-WRX???
Subaru denkt aan diesel WRX
12 februari 2008 · Tekst Joost Nederpelt
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/8db ... d26c86.jpg[/img]
De nieuwe boxer-diesel van Subaru krijgt wellicht ook een plek in de Impreza WRX. Dat is beweerd door woordvoerders van het merk tijdens de introductie van Subaru?s nieuwe diesel krachtbron in Australië
De 2,0-liter zelfontbrander die binnenkort in de Legacy en de Forester leverbaar is, kunnen we mogelijk in gekietelde vorm terug vinden in de nieuwe 'hot hatch' van de Japanners. Over enige tijd krijgt de 150 pk sterke boxer-diesel ook een plekje in de Impreza. Of Subaru dezelfde motor gaat gebruiken, of een krachtiger exemplaar is allemaal nog onduidelijk. Er is wel markt voor performance diesels, zoals de Golf TDI met 170 pk of de nog sterkere Volvo C30 D5 met 180 pk. Vreemd zou de stap van Subaru dus niet zijn. Maar willen ze concurreren met deze kanonnen, moet er echt een sterkere diesel komen dan de huidige 150 pk. Of Subaru plannen heeft voor een grotere diesel, bijvoorbeeld een 2,5-liter, wordt tot dusver sterk ontkend. De Impreza WRX is nu al erg gewild bij tuners. Een diesel WRX zal zeker een grote uitdaging vormen voor de chiptuners, die het vermogen van diesels een flinke duw in de rug kunnen geven.
Mocht Subaru de diesel WRX introduceren, dan zou het absoluut sensationeel zijn. Diesel rukt op in autosportland, dus waarom zou een diesel WRC niet tot de mogelijkheden behoren? Gelet op de voordelen van diesel, uiteraard de zuinigheid en het hoge koppel, is de vraag of dat de kansen in de rallysport vergroot. Het laatste misschien wel, maar een zuinige motor zal Subaru weinig brengen in het WRC kampioenschap, tenzij de regelgeving daar wat groener wordt. Voorlopig blijft het bij dagdromen.
Subaru denkt aan diesel WRX
12 februari 2008 · Tekst Joost Nederpelt
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/6/8db ... d26c86.jpg[/img]
De nieuwe boxer-diesel van Subaru krijgt wellicht ook een plek in de Impreza WRX. Dat is beweerd door woordvoerders van het merk tijdens de introductie van Subaru?s nieuwe diesel krachtbron in Australië
De 2,0-liter zelfontbrander die binnenkort in de Legacy en de Forester leverbaar is, kunnen we mogelijk in gekietelde vorm terug vinden in de nieuwe 'hot hatch' van de Japanners. Over enige tijd krijgt de 150 pk sterke boxer-diesel ook een plekje in de Impreza. Of Subaru dezelfde motor gaat gebruiken, of een krachtiger exemplaar is allemaal nog onduidelijk. Er is wel markt voor performance diesels, zoals de Golf TDI met 170 pk of de nog sterkere Volvo C30 D5 met 180 pk. Vreemd zou de stap van Subaru dus niet zijn. Maar willen ze concurreren met deze kanonnen, moet er echt een sterkere diesel komen dan de huidige 150 pk. Of Subaru plannen heeft voor een grotere diesel, bijvoorbeeld een 2,5-liter, wordt tot dusver sterk ontkend. De Impreza WRX is nu al erg gewild bij tuners. Een diesel WRX zal zeker een grote uitdaging vormen voor de chiptuners, die het vermogen van diesels een flinke duw in de rug kunnen geven.
Mocht Subaru de diesel WRX introduceren, dan zou het absoluut sensationeel zijn. Diesel rukt op in autosportland, dus waarom zou een diesel WRC niet tot de mogelijkheden behoren? Gelet op de voordelen van diesel, uiteraard de zuinigheid en het hoge koppel, is de vraag of dat de kansen in de rallysport vergroot. Het laatste misschien wel, maar een zuinige motor zal Subaru weinig brengen in het WRC kampioenschap, tenzij de regelgeving daar wat groener wordt. Voorlopig blijft het bij dagdromen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Wat hebben ze ervoor gedaan om 385 pk en 500 nm te krijgen?Mathieu schreef:Ik heb daarnet in een witte 2008 WRX STI gereden met 385pk en 500nm.
Prachtige machine, gaat erg aardig van z'n plek kan ik opmerken.
Het zou zo maar mijn auto kunnen zijn.
Leuke impressie gekregen 8)
ProDrive pack? Of kreeg Prodrive er 400 pk uit?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Auto is van Broek auto.
Ze hebben bij Scoobysport een nieuwe uitlaat laten maken met 23pk winst t.o.v. de standaard uitlaat.
En Mark Verhoeven heeft de rest gedaan zo ongeveer.
Zelfs bij 140km/u in de 6de versnelling gaat hij nog als de spreekwoordelijke brandweer.
Nadeel blijven altijd de standaard remblokken, dit moeten Pagid worden aldus Broek auto.
De STI heeft nu ook een sportknopje waarmee de gasrespons veranderd, en dan heb je zowat geen turbogat meer en hangt aan het gas als een achterna gezeten vos tijdens de vossenjacht
Standaard al in 4,8 sec naar de 100 km/u, dus nu zelfs wat sneller 8)
Is een echt serieuze solide machine.
Rico, ik heb er maar een kwartiertje in gereden en niet voluit qua bochten e.d. alleen wel een aantal keren maximaal geaccelereerd.
Dus te weinig indrukken voor een 'gaaf' verslag maar hij is goed genoeg als mijn auto, nu alleen de financieën nog
[img:1024:768]http://www.scoobysport.nl/images/uitl08/twin08.jpg[/img]
Ze hebben bij Scoobysport een nieuwe uitlaat laten maken met 23pk winst t.o.v. de standaard uitlaat.
En Mark Verhoeven heeft de rest gedaan zo ongeveer.
Zelfs bij 140km/u in de 6de versnelling gaat hij nog als de spreekwoordelijke brandweer.
Nadeel blijven altijd de standaard remblokken, dit moeten Pagid worden aldus Broek auto.
De STI heeft nu ook een sportknopje waarmee de gasrespons veranderd, en dan heb je zowat geen turbogat meer en hangt aan het gas als een achterna gezeten vos tijdens de vossenjacht

Standaard al in 4,8 sec naar de 100 km/u, dus nu zelfs wat sneller 8)
Is een echt serieuze solide machine.
Rico, ik heb er maar een kwartiertje in gereden en niet voluit qua bochten e.d. alleen wel een aantal keren maximaal geaccelereerd.
Dus te weinig indrukken voor een 'gaaf' verslag maar hij is goed genoeg als mijn auto, nu alleen de financieën nog

[img:1024:768]http://www.scoobysport.nl/images/uitl08/twin08.jpg[/img]
- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Hier heb ik dus in gereden.
[img:560:350]http://www.topgearmagazine.nl/image/pop ... hvEbZ6.jpg[/img]
[img:560:350]http://www.topgearmagazine.nl/image/pop ... 3Cmupw.jpg[/img]
[img:560:350]http://www.topgearmagazine.nl/image/pop ... t2i9fP.jpg[/img]
http://www.topgearmagazine.nl/nieuws/ar ... oobysport/
[img:560:350]http://www.topgearmagazine.nl/image/pop ... hvEbZ6.jpg[/img]
[img:560:350]http://www.topgearmagazine.nl/image/pop ... 3Cmupw.jpg[/img]
[img:560:350]http://www.topgearmagazine.nl/image/pop ... t2i9fP.jpg[/img]
http://www.topgearmagazine.nl/nieuws/ar ... oobysport/
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten