130i Cup 2007 (incl 'onze' André)
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
130i cup gesponserde overals jij bent gek.
Verplicht kopen en dan gaat er weer zoveel procent naar CPZ. Ratten zijn het.
Rebel ik loop hard. Maar dit is geen conditie probleem.
Het is 60 graden in de auto plaatwerk is 72 graden. Je gaat stuk op de hitte. De een heeft er meer last van dan de andere. Sprak laatst met rintje ritsma die heeft toch conditie. Maar die moesten ze na een uur racen in een marcos eruit tillen.
Verplicht kopen en dan gaat er weer zoveel procent naar CPZ. Ratten zijn het.
Rebel ik loop hard. Maar dit is geen conditie probleem.
Het is 60 graden in de auto plaatwerk is 72 graden. Je gaat stuk op de hitte. De een heeft er meer last van dan de andere. Sprak laatst met rintje ritsma die heeft toch conditie. Maar die moesten ze na een uur racen in een marcos eruit tillen.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nou die pitspoezen zorgen thans voor een ferme "cooling down"
Daar kun je niet oververhit van worden.
Ik vind dat je daar een opmerking voor moet plaatsen bij de organisatie Andre.
Zelfs bij de tour de France hebben ze fraaiere dames.
Sterker nog........bij de buurtsuper zitten nog knappere dames achter de kassa....
Daar kun je niet oververhit van worden.
Ik vind dat je daar een opmerking voor moet plaatsen bij de organisatie Andre.
Zelfs bij de tour de France hebben ze fraaiere dames.
Sterker nog........bij de buurtsuper zitten nog knappere dames achter de kassa....
-
- Berichten: 2897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Het is wel behelpen hoor daar in het DSC, de nummer 2 kan niet eens een paar raceschoenen betalen!Andre schreef:[img:800:533]http://www.supercarchallenge.nl/image_c ... 00_500.jpg[/img]

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 jul 2007, 18:46
Maar het was wel mooi!
Heb de 130icup van dichtbij meegemaakt. Waar gaat het eigenlijk over?
1 Geld
2 Stel mannetjes met een mega Ego
Er zijn een aantal mannen die echt kunnen sturen en die rijden igg niet vooraan. De commercie viert hoogtij, je hebt namelijk toch al snel 300.000 euro nodig om 2 auto's rond te laten tijden in dit kunstmatige circus.
Dealers participeren in het gehele project (krijgen geld van importeur) en hebben daarnaast hebben ook een zakelijke relatie met de importeur. Dit zorgt al voor het grootste probleem. Bovendien is de TC te amateuristisch en heeft een dealergroep als bijv. Ekris (15% van de totale BMW NL omzet) een te dikke vinger in de pap.
3 illegaal
Heel veel deelnemers rijden met illegale auto´s. Simpele onderdelen die bij de importeur 200 euro kosten worden vervangen door hightech delen die 1500 euro kosten. Maar in the end een sponsor die 100.000 euro betaalt zal het geen reet interesseren, als die auto maar vooraan staat. Geef ze eens ongelijk. Dat het de klasse verprutst, helaas het heeft geen waarde.
een klasse voor prive rijders zou er eigenlijk niet eens moeten zijn. Waarom gaat die andere auto minder hard? apart!? Ooow ja stom die illegale onderdelen maken die anderen natuurlijk sneller. Veel te snel, de verschillen zijn te groot. Dit is geen racen meer, dit is:
Een circus met illegale apen, wanneer de aap wint staat de dealerdirecteur euh circus eigenaar met een stijve lul langs de baan!
Tot slot dit:
In de jaren 80 was er een jongen op de kart, die won regelmatig van ene Jos Verstappen, Jos was wanneer er vergelijkende omstandigheden waren, sneller dan Mika Hakinnen of Eddie Irvine. Wanneer we nu naar startopstelling kijken van de 130i cup staan ene Rory B en TIm C voor deze jongen op kart. Dus zouden zij ook sneller zijn dan Mika Hakinnen!
Echt niet!
Neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wie deze jongen op de kart was.....
Ik heb er van genoten wanneer je mee reed, petje af.. euh sorry gesponserd petje af! Het was mooi!
1 Geld
2 Stel mannetjes met een mega Ego
Er zijn een aantal mannen die echt kunnen sturen en die rijden igg niet vooraan. De commercie viert hoogtij, je hebt namelijk toch al snel 300.000 euro nodig om 2 auto's rond te laten tijden in dit kunstmatige circus.
Dealers participeren in het gehele project (krijgen geld van importeur) en hebben daarnaast hebben ook een zakelijke relatie met de importeur. Dit zorgt al voor het grootste probleem. Bovendien is de TC te amateuristisch en heeft een dealergroep als bijv. Ekris (15% van de totale BMW NL omzet) een te dikke vinger in de pap.
3 illegaal
Heel veel deelnemers rijden met illegale auto´s. Simpele onderdelen die bij de importeur 200 euro kosten worden vervangen door hightech delen die 1500 euro kosten. Maar in the end een sponsor die 100.000 euro betaalt zal het geen reet interesseren, als die auto maar vooraan staat. Geef ze eens ongelijk. Dat het de klasse verprutst, helaas het heeft geen waarde.
een klasse voor prive rijders zou er eigenlijk niet eens moeten zijn. Waarom gaat die andere auto minder hard? apart!? Ooow ja stom die illegale onderdelen maken die anderen natuurlijk sneller. Veel te snel, de verschillen zijn te groot. Dit is geen racen meer, dit is:
Een circus met illegale apen, wanneer de aap wint staat de dealerdirecteur euh circus eigenaar met een stijve lul langs de baan!
Tot slot dit:
In de jaren 80 was er een jongen op de kart, die won regelmatig van ene Jos Verstappen, Jos was wanneer er vergelijkende omstandigheden waren, sneller dan Mika Hakinnen of Eddie Irvine. Wanneer we nu naar startopstelling kijken van de 130i cup staan ene Rory B en TIm C voor deze jongen op kart. Dus zouden zij ook sneller zijn dan Mika Hakinnen!
Echt niet!
Neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wie deze jongen op de kart was.....
Ik heb er van genoten wanneer je mee reed, petje af.. euh sorry gesponserd petje af! Het was mooi!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
@Rolf RACE,
Allereerst welkom op DF! Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic.
Je slaat de spijker op de kop, maar dat hadden meerdere reeds geconcludeerd. Andre heeft bovengemiddeld veel talent, en dat was ook in de 130i cup duidelijk te zien. Ook bij het DSC toon hij aan een topper te zijn.
Michel
Allereerst welkom op DF! Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic.
Je slaat de spijker op de kop, maar dat hadden meerdere reeds geconcludeerd. Andre heeft bovengemiddeld veel talent, en dat was ook in de 130i cup duidelijk te zien. Ook bij het DSC toon hij aan een topper te zijn.
Michel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rolf race goeie post kan me er wel in vinden..
Alleen aan 1 dingetje ga je voorbiij.... en dat is dat het gewoon omzet/handel/verkoop is..
Zo'n cup is er niet voor de rijders dat blijkt.. maar vooral om het merk in de kijkerd te zetten..
De media aandacht die het trekt is marketingtechnisch gezien onbetaalbaar.
Wie er ook wint of verliest.. de grootste winnaar zal altijd BMW zijn.
Alleen aan 1 dingetje ga je voorbiij.... en dat is dat het gewoon omzet/handel/verkoop is..
Zo'n cup is er niet voor de rijders dat blijkt.. maar vooral om het merk in de kijkerd te zetten..
De media aandacht die het trekt is marketingtechnisch gezien onbetaalbaar.
Wie er ook wint of verliest.. de grootste winnaar zal altijd BMW zijn.
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
klopt daar heeft rico een punt.
Dat gaat dus wel over de ruggen van rijders. Alle rammerij financiele leegtrekkerij door cpz het kan allemaal voor de kijk cijfers.
Ben werkelijk opgelucht dat ik mij heb uitgeschreven. Wat een brok ergernis die hele cup.
Rolf mooie reactie. Jij bent ook een inside man en hebt het allemaal zeer close meegekregen.
Ik had echt een heel ander idee toen ik hier aan begon. Maar veel mensen vrienden hebben me ook van te voren gewaarschuwd maar wou er niet aan. Nu weet ik alles van de hoed tot de rand. Ik ben echt vies geworden van CPZ als cup organisator. Achterbaks vriendjes politiek achter je rug je leegtrekken etc. Nee ze hebben hun zaakjes goed voorelkaar.
Dat gaat dus wel over de ruggen van rijders. Alle rammerij financiele leegtrekkerij door cpz het kan allemaal voor de kijk cijfers.
Ben werkelijk opgelucht dat ik mij heb uitgeschreven. Wat een brok ergernis die hele cup.
Rolf mooie reactie. Jij bent ook een inside man en hebt het allemaal zeer close meegekregen.
Ik had echt een heel ander idee toen ik hier aan begon. Maar veel mensen vrienden hebben me ook van te voren gewaarschuwd maar wou er niet aan. Nu weet ik alles van de hoed tot de rand. Ik ben echt vies geworden van CPZ als cup organisator. Achterbaks vriendjes politiek achter je rug je leegtrekken etc. Nee ze hebben hun zaakjes goed voorelkaar.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
DTM en LMS lijkt me iets te hoog gegrepen, maar verder helemaal mee eens. Het DSC zou met toelating van GT3- en/of GT4-auto's kunnen uitgroeien tot de Nederlandse variant van de diverse nationale GT-kampioenschappen zoals Belcar, ADAC GT of British GT, maar dan meer low-budget - en zo zie ik het DSC eigenlijk nu al een beetje. Ook al is het nog steeds lang leve de lol, ik neem het DSC serieuzer dan zo'n cupklasse, hoeveel profs er ook in meerijden.Dennis Cavallino schreef:Ik zie het DSC meer als koningsklasse dan de 130i cup, maar het ontbreekt er aan nog wat jonge talenten in die klasse. Het zou een ideale opstap zijn voor jong talent richting de Belcar en bijvoorbeeld de DTM en Le Mans series. Maar dat gebeurt nog te weinig. Hoe komt dat?
Een cupkampioenschap als koningsklasse van een land? Dat is sowieso een aanfluiting.
O, en uiteraard nog van harte met de twee overwinningen, André. Net terug van een weekje weg en zag vandaag pas de uitslagen. Imposant, chapeau!
- Sander
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Hahah, super..Andre schreef:[img:800:533]http://www.supercarchallenge.nl/image_c ... 00_500.jpg[/img]
Nu op tv DSC met prijs uitreiking, je ziet je heen en weer kijken "moet ik het hiermee doen ?" .. "hmm, moet maar dan"

Prachtig, dit is vele malen leuker om naar te kijken dan de cup rotzooi.
Botsen doe je op de kermis, niet op een cirquit!
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Vandaag met open mond zitten kijken naar de cup
Dat die verschrikkelijke eikel van der Ende gewoon maar alles kan flikken in een race zonder ook maar aangepakt te worden
Als ik coureur in die cup was had ie al lang een paar klappen te pakken gehad.
In de eerste race torpedeert ie Coronel gewoon. Drukt zijn wagen in Coronels zijkant terwijl er geen gat is en roept vervolgens dat ie maar beter in z'n spiegels moet kijken
In de tweede race haalt ie een andere rijder in en op het moment dat ie ernaast zit ramt ie die ander nog even. JE ZIET EM GEWOON VAN Z"N LIJN AFGAAN :twisted: Wat een doorgestoken kaart die bende.
Ik draai de Z3 nog liever aan gort dan dat ik ook maar een liter olie bij Ekris moet kopen...........goede reclame man zo'n cup wagen
Bah ik heb gewoon al een hekel aan die dealer vanwege de manier waarop ze zich in die cup manifesteren

Dat die verschrikkelijke eikel van der Ende gewoon maar alles kan flikken in een race zonder ook maar aangepakt te worden

In de eerste race torpedeert ie Coronel gewoon. Drukt zijn wagen in Coronels zijkant terwijl er geen gat is en roept vervolgens dat ie maar beter in z'n spiegels moet kijken

In de tweede race haalt ie een andere rijder in en op het moment dat ie ernaast zit ramt ie die ander nog even. JE ZIET EM GEWOON VAN Z"N LIJN AFGAAN :twisted: Wat een doorgestoken kaart die bende.
Ik draai de Z3 nog liever aan gort dan dat ik ook maar een liter olie bij Ekris moet kopen...........goede reclame man zo'n cup wagen

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten