Vanavond ga ik de auto aanmelden bij ikwilvanmijnautoaf.nl. Heb hier eerder een auto aan verkocht en ging opzich prima. Via me werk even checken wat onze handelaren erop gaat bieden (thnx voor de tip Martijn). Belangrijk is om te weten wat de auto nu nog gaat opbrengen.
Daarnaast vind ik het wel een beetje vreemd dat het blok in de soep loopt na 4000km nadat de klepstoters en distributieketting en dergelijke zijn vervangen. We praten nu over een hele dure reparatie. Ik zit er aan de denken om de Dekra in te schakelen, zo'n onafhankelijk onderzoek kost iets van 300 euro, maar die kosten zijn pinuts in verhouding met de rest. Ik ga ervan uit dat mijn garage niks fout gedaan heeft, maar door een onafhankelijk onderzoek kan ik het wel uitsluiten. Ik weet niet hoe de garage daarop gaat reageren, maar als ze zeker zijn dat het niet aan hun ligt, dan moeten ze daar geen probleem van maken.
Als ik besluit om er een nieuw blok in te hangen, dan zal ik zeker gaan rondbellen met de "bekendere" specalisten. Maar dan nog steeds koop je een gebruikt blok en weet je nog steeds niet hoe dat blok is. Het blijft een risico.
De 130i was zeker een soort van droomauto, heb best wat leuke hothatch's gereden, maar deze steekt er echt boven uit voor mij. Maar op een gegeven moment ben je er klaar mee en dat punt heb ik eigenlijk wel bereikt. Ik heb afgelopen twee jaar voor 11.600 euro geinvesteerd in de auto (ex modificaties).