

Sauber en Haas dokken gewoon en zijn geen echte concurrenten.Een 2015 motor wil je niet in 2016. Manor rijdt dit jaar met een 2014 Ferrari motor, die komen echt veel vermogen tekort. Bovendien heeft Helmut Marko gelijk met zijn opmerking dat het bijzonder vreemd zou zijn als Haas en Sauber wel 2016 motoren krijgen van Ferrari en Red Bull het dan met 2015 PU's moet doen. Dat zou ik ook niet accepteren.
Hielke schreef:Red Bull eist een competatieve motor en anders stoppen ze ermee.
Nadat je met Renault 4 jaar achtereen wereldkampioen bent geworden had ik wel wat meer loyaliteit van de gesuikerde drankjes producent verwacht. Dat doet z'n reputatie en kansen voor een eventuele toekomstige deal ook niet goed. Als ik Ferrari of Mercedes was dan zou ik niet weten wat ik ermee opschoot om mijn succesvolle motoren aan Red Bull of Toro Rosso te leveren. Je zou zeggen dat ze dat in Oostenrijk ook wel snappen.
De geruchten namen de afgelopen weken flink toe rondom de situatie met de motoren bij Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. Beide teams willen vanwege het tekort aan paardenkrachten af van de Renault-motoren die nu nog achterin de wagens liggen.
Het Italiaanse team Scuderia Toro Rosso lijkt echter binnenkort officieel bekend te maken dat het Ferrari-motoren heeft geregeld voor komend seizoen. Teambaas Franz Tost liet eerder al eens weten graag opnieuw samen te werken met de Italiaanse fabrikant, na eerdere succesvolle jaren.
Bronnen binnen het team meldden aan onze redactie: "Het team heeft Ferrari-motoren geritseld voor 2016. We gaan rijden met de 2015-versie van Ferrari, die zeer snel en betrouwbaar is gebleken."
Vanwege het feit dat Toro Rosso een klein team is, kwam er behoorlijke tijdsdruk te staan op het nemen van een beslissing over de motorenpartner voor volgend jaar, zodat nu ook definitief het ontwerp van de nieuwe auto kan worden voortgezet. Red Bull Racing is volgens onze informatie nog druk in onderhandeling met zowel Mercedes als Ferrari voor motoren volgens een 2016-specificatie, ook wel A-specificatie genoemd. De voorkeur van de Oostenrijkse renstal gaat nog steeds uit naar Mercedes.
Dan is bij deze F1 een kansloze sport zonder genoeg externe motorleveranciers die geen fabrieksteam hebben en wél een zeer competitieve motor kan leveren(en die combinatie is er dus al jaren niet meer). Dan moet je als bijvoorbeeld een Red Bull zijnde elk jaar een exceptioneel chassis moeten bouwen om nog een kans te maken(wat ze eigenlijk vanaf 2010 hebben gedaanLuco schreef:Sauber en Haas dokken gewoon en zijn geen echte concurrenten.Een 2015 motor wil je niet in 2016. Manor rijdt dit jaar met een 2014 Ferrari motor, die komen echt veel vermogen tekort. Bovendien heeft Helmut Marko gelijk met zijn opmerking dat het bijzonder vreemd zou zijn als Haas en Sauber wel 2016 motoren krijgen van Ferrari en Red Bull het dan met 2015 PU's moet doen. Dat zou ik ook niet accepteren.
Ik zou als fabriek een sterke concurrent ook geen competatieve motor geven![]()
Misschien moeten ze VAG eens bellen of ze nog een dieseltje over hebben
Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.
Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Of de Ferrari motor van 2015 nemen. Reken er maar niet op dat de spec 2016 Ferrari motor met de huidige reglementen 50 pk meer gaat leveren. Met een goed chassis en goede aerodynamica kun je dat verschil compenseren. En ze blijven heel!!!
Op dit moment vierde viool. En als dat aan één duidelijk aanwijsbaar component ligt waar je in principe vrije keuze in hebt vind ik dat nogal een statement. Het gaat niet iedereen alleen om het meedoen. Ferrari zou absoluut geen genoegen nemen met remmen waar je maximaal vierde mee kon worden om maar een voorbeeld te noemen.Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.
Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Vrije keuze in motoren? Voor Red Bull?Mari Oh Oh! schreef:Op dit moment vierde viool. En als dat aan één duidelijk aanwijsbaar component ligt waar je in principe vrije keuze in hebt vind ik dat nogal een statement. Het gaat niet iedereen alleen om het meedoen. Ferrari zou absoluut geen genoegen nemen met remmen waar je maximaal vierde mee kon worden om maar een voorbeeld te noemen.Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.
Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Ja, óók Red Bull. Alternatief is dat we straks alleen de fabrieksteams vooraan zien, aangezien geen enkele een fatsoenlijke motor aan een klant met potentie hoeft te leveren. Natuurlijk moet er altijd een nette prijs voor de motoren betaald worden(en misschien zelfs verplichte ruimte voor reclame op de auto) wil je ze van de huidige generatie afnemen.Hielke schreef:Vrije keuze in motoren? Voor Red Bull?Mari Oh Oh! schreef:Op dit moment vierde viool. En als dat aan één duidelijk aanwijsbaar component ligt waar je in principe vrije keuze in hebt vind ik dat nogal een statement. Het gaat niet iedereen alleen om het meedoen. Ferrari zou absoluut geen genoegen nemen met remmen waar je maximaal vierde mee kon worden om maar een voorbeeld te noemen.Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.
Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Laten we er geen semantische dikzussie van maken, je snapt prima wat ik bedoel.Hielke schreef:Je spreekt een wens uit Mari. Er is helemaal geen vrije keus in motoren voor Red Bull. Ook niet 'in principe". Ze zijn afhankelijk van anderen. En als ze die anderen blijven schofferen, dan maken ze het zichzelf niet makkelijker in de zoektocht naar een motor.
F1 zou volgens Bernie dit jaar een nieuwe eigenaar moeten krijgen. Dan(of eigenlijk: sowieso) kan hij dit gedoe met 2 teams van enig belang niet gebruiken, dus ik weet wel zeker dat hij hier bovenop zit. Ook dat Lotus dit jaar overleeft is overigens te danken aan Bernie.Hielke schreef:In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.
Of toch niet:Hielke schreef:In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.
Sollte keiner der Hersteller bereit sein, Red Bull mit Motoren zu versorgen, gäbe sich der Sport der größten Lächerlichkeit preis, die man sich vorstellen kann. Es wäre die Bankrotterklärung der Königsklasse, weil damit klar wäre, dass die Hersteller bestimmen, wer mitfahren darf und wer nicht. Die FIA muss sich den Vorwurf gefallen lassen, dass nicht nur das Motoch ist, sondern auch die Rahmenbedingungen.
En zo denk ik er exact ook over.Mari Oh Oh! schreef:Of toch niet:Hielke schreef:In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.
http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 03816.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Precies hoe ik er over denk:Sollte keiner der Hersteller bereit sein, Red Bull mit Motoren zu versorgen, gäbe sich der Sport der größten Lächerlichkeit preis, die man sich vorstellen kann. Es wäre die Bankrotterklärung der Königsklasse, weil damit klar wäre, dass die Hersteller bestimmen, wer mitfahren darf und wer nicht. Die FIA muss sich den Vorwurf gefallen lassen, dass nicht nur das Motoch ist, sondern auch die Rahmenbedingungen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten