BMW M135i
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M135i
Ja 't gaat weer 'n beetje. Als Erik het heeft over dat IK 'n kuddedier zou zijn, vat ik dat als aanval op. En dat heeft dan niks meer met of 'n 3 of 5 deurs beter/slechter is te maken.
- RVV
Mij boeit het natuurlijk niet echt, maar toen Andre indertijd met een witte 130i 3 deurs bij me kwam, viel me op dat de achterbank geen 3 zitter was maar een 2 zitter. Hoe zit dat bij de huidige 1 serie? (2 of 3 zitplaatsen achterin).
Moet wel zeggen dat ik de 3 deurs er wel veel beter uit vind zien.
-
Je kunt zonder meerprijs kiezen tussen twee of driezits dacht ik. Niet over nagedacht, gewoon driezits standaard.
-
3 deurs heeft (in de niet coupe, maar gewone hatchback uitvoering) 3 plekken achter, maar wel alleen voor (kleine) kinderen. Voor volwassenen echt maar 2 daar achterin...RVV schreef:Mij boeit het natuurlijk niet echt, maar toen Andre indertijd met een witte 130i 3 deurs bij me kwam, viel me op dat de achterbank geen 3 zitter was maar een 2 zitter. Hoe zit dat bij de huidige 1 serie? (2 of 3 zitplaatsen achterin).
3 deurs vind ik ook mooier, maar als daily niet erg handig als je vaak de stad in moet en in krappe parkeergarages moet parkeren... het mooier zijn gaf (ook) bij mij destijds de doorslag, maar de volgende keer doe ik het maar niet meer

-
Krappe parkeergarages. F10 5 serie die ik had...
-
als je een parkeergarage in elke stad hebt, dan zouik gewoon die 1M kopen ipv een 135iRobin schreef:Krappe parkeergarages. F10 5 serie die ik had...

- RVV
Robin schreef:Je kunt zonder meerprijs kiezen tussen twee of driezits dacht ik. Niet over nagedacht, gewoon driezits standaard.
Ah oke, omdat dat niet mogelijk was bij de MK1 1 serie 3 deurs vandaar mijn opmerking.
- Snipe
Robin woont in Friesland. De dichtstbijzijnde stad is Zwolle, dus ik denk dat je argument niet echt overtuigend is.Pingus schreef:3 deurs vind ik ook mooier, maar als daily niet erg handig als je vaak de stad in moet en in krappe parkeergarages moet parkeren... het mooier zijn gaf (ook) bij mij destijds de doorslag, maar de volgende keer doe ik het maar niet meer
-
LOL. Ja laten we op deze manier vooral doorgaan...leuk.Snipe schreef:Robin woont in Friesland. De dichtstbijzijnde stad is Zwolle, dus ik denk dat je argument niet echt overtuigend is.Pingus schreef:3 deurs vind ik ook mooier, maar als daily niet erg handig als je vaak de stad in moet en in krappe parkeergarages moet parkeren... het mooier zijn gaf (ook) bij mij destijds de doorslag, maar de volgende keer doe ik het maar niet meer
-
Staat een witte 1M bij m'n dealer zoals je weet. Daar kan dus nu 'n VERKOCHT bordje op Pingus. Gefeliciteerd.Pingus schreef:als je een parkeergarage in elke stad hebt, dan zouik gewoon die 1M kopen ipv een 135iRobin schreef:Krappe parkeergarages. F10 5 serie die ik had...
-
Mijn voorkeur is de 3 deurs. Maar vindt de 5 deurs ook prima. Dat de 3 deurs 1000 euro goedkoper is mooi meegenomen.
-
Ist nu een 1M geworden?!Robin schreef:Staat een witte 1M bij m'n dealer zoals je weet. Daar kan dus nu 'n VERKOCHT bordje op Pingus. Gefeliciteerd.Pingus schreef:als je een parkeergarage in elke stad hebt, dan zouik gewoon die 1M kopen ipv een 135iRobin schreef:Krappe parkeergarages. F10 5 serie die ik had...

-
Even OFFTOPIC , wat vinden jullie van het EVO COTY filmpje met de 991 en 135? Lache toch? Ik vind 't skitterend. Als iemand nog meer footage heeft....
- Snipe
Die driedeurs is mooier en goedkoper. Praktischer ook nog, want je kunt zelf makkelijker instappen (behalve in een krappe parkeergarage dan). Dus als die kinderen zo nodig een minder mooie en ook nog duurdere vijfdeurs moeten hebben omdat ze te stijf zijn om even met licht ongemak in een driedeurs te stappen, dan fietsen ze zelf die duizend piek voor die extra deuren maar even bij elkaar met hun krantenwijk. Of mis ik iets in deze samenvatting?

- Hielke
Nee, jou als ervaringsdeskundige durven we in deze materie niet tegen te sprekenSnipe schreef:Die driedeurs is mooier en goedkoper. Praktischer ook nog, want je kunt zelf makkelijker instappen (behalve in een krappe parkeergarage dan). Dus als die kinderen zo nodig een minder mooie en ook nog duurdere vijfdeurs moeten hebben omdat ze te stijf zijn om even met licht ongemak in een driedeurs te stappen, dan fietsen ze zelf die duizend piek voor die extra deuren maar even bij elkaar met hun krantenwijk. Of mis ik iets in deze samenvatting?

- Robin_NL
Het zal jou worst wezen toch Perry? Het was geen advies wat ik vroeg, maar een statement om van 5 naar 3 deurs te gaan.
Waarom draag jij 'n bril en geen contactlenzen. Boeit mij toch ook niet?
Wat 'n snotneuzerij hiero, pff. Ik zeg al niks meer.
- Snipe
Ja, dat heb je op een forum, daar kun je discussiëren. Dit is een topic over M135i's, dus daar discussiëren we over M135i's. Het is een algemeen topic over het ding en je hebt nu een kleine 68 keer gemeld dat jij een vijfdeurs besteld hebt, terwijl dat iedereen verder 'worst zal wezen'. Zeurt toch verder ook niemand over? Had ik al gezegd dat ik een driedeurs mooier vind dan een oranje?Robin_NL schreef:Het zal jou worst wezen toch Perry? Het was geen advies wat ik vroeg, maar een statement om van 5 naar 3 deurs te gaan.
-
OnlineRiceaux
Volgens mij heeft onze 3-deurs 1-serie gewoon een 3zits achterbank.Mij boeit het natuurlijk niet echt, maar toen Andre indertijd met een witte 130i 3 deurs bij me kwam, viel me op dat de achterbank geen 3 zitter was maar een 2 zitter. Hoe zit dat bij de huidige 1 serie? (2 of 3 zitplaatsen achterin).
-
@Riceaux, het is als basis een driezits achterbank en je kunt kostenloos naar een 2 zits toe, zo begreep ik het.
- RVV
Robin, nu je voor deze M135i kiest lijkt het er op dat je weer een beetje je hart volgt ipv het verstand. En dat bedoel ik positief. e90 M3 was ook deels je hart volgen, maar in de praktijk viel die op punten door de mand. Toen je verstand, een 535i, mooie auto daar niet van. Dikke gezinsbak, maar weinig DF liefhebberij in die auto. Door een 335i te kopen dacht je je hart weer wat te volgen maar het verstand bleef overheersen. Want een 335i is vooral een kleinere 535i. Niet negatief bedoeld, maar DF moet je ook van ver halen bij een 3 serie vanaf de e90 reeks. En dus ook betreffende de F30 reeks.
Nu doorbreek je de cirkel door eindelijk voor een auto te kiezen die je hart raakt. Ga je weer compromissen sluiten met het aantal deuren.. (als je voor de 5 deurs gaat) Mijn advies volg je hart, ga voor de mooiste uitvoering, namelijk de 3 deurs. Over een jaar ruil je hem weer in op een M5GT en dan is de familie ook weer blij
Nu doorbreek je de cirkel door eindelijk voor een auto te kiezen die je hart raakt. Ga je weer compromissen sluiten met het aantal deuren.. (als je voor de 5 deurs gaat) Mijn advies volg je hart, ga voor de mooiste uitvoering, namelijk de 3 deurs. Over een jaar ruil je hem weer in op een M5GT en dan is de familie ook weer blij

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
3 doors all the way uiteraard, hoe minder deuren des te beter
Nu is het makkelijk lullen voor mij, want geen kids...............maar als ik ze had.........instappen GDV en anders blijf je maar staan..................de kids murmen zich wel naar binnen, hebben ze nog plezier aan ook.

Nu is het makkelijk lullen voor mij, want geen kids...............maar als ik ze had.........instappen GDV en anders blijf je maar staan..................de kids murmen zich wel naar binnen, hebben ze nog plezier aan ook.
-
OnlineRiceaux
Gelukkig dacht mijn vader ook zo en heeft hij ook een 3-deurs 1-serie gekocht (Weliswaar van vorige model) maar opzich valt het in/uitstappen nog wel mee. Heb m'n moeder er nog niet over horen klagen als ze achterin moet zitten en die is toch ook niet de soepelste meer.romo schreef:3 doors all the way uiteraard, hoe minder deuren des te beter![]()

- Macboy
Robin moet even wat minder opgefokt doen en zijn verstand gebruiken en een 5-deurs nemen. Met een gezin een 3-deurs bestellen, dat vind ik gewoon niet slim. Dat weet hij ook wel, want dat heb ik hem een uur geleden namelijk geappt.
Sommige mensen zijn beetje eigenwijs, maar das ook altijd wel leuk, vooral als ze er na een paar weken achterkomen dat het toch behoorlijk irritant is
Als het om het geld gaat: neem handmatige airco wat ik je al eerder adviseerde. Zeker jij hebt helemaal niets aan die autom airco. Die kost € 762 dus dan is het prijsverschil nog maar €240.
Op dit forum heb ik al eerder foto's gepost van 5-deurs Alpine wit, 5-deurs Estoril blauw en 5-deurs zilver. Dus beetje onzin dat er alleen 3-deurs foto's rondzwerven. Zelfs je eigen gepostte foto was een 5-deurs.

Overigens vind ik de 3-deurs van de zijkant gezien juist veel lelijker !

Sommige mensen zijn beetje eigenwijs, maar das ook altijd wel leuk, vooral als ze er na een paar weken achterkomen dat het toch behoorlijk irritant is

Als het om het geld gaat: neem handmatige airco wat ik je al eerder adviseerde. Zeker jij hebt helemaal niets aan die autom airco. Die kost € 762 dus dan is het prijsverschil nog maar €240.
Op dit forum heb ik al eerder foto's gepost van 5-deurs Alpine wit, 5-deurs Estoril blauw en 5-deurs zilver. Dus beetje onzin dat er alleen 3-deurs foto's rondzwerven. Zelfs je eigen gepostte foto was een 5-deurs.
Overigens vind ik de 3-deurs van de zijkant gezien juist veel lelijker !
- GTRene
vol opzij is ie idd wat minder leuk die 5-deurs, lijkt wat te komen door dat langer makende extra raampje?...
anyways, de 3 deurs lijkt wel wat op een M coupe van opzij
anyways, de 3 deurs lijkt wel wat op een M coupe van opzij

-
OnlineRiceaux
Hoezo is het prijsverschil dan nog maar 240 euro? Handmatige airco niet leverbaar op de 3-deurs of lees ik even helemaal verkeerd?Als het om het geld gaat: neem handmatige airco wat ik je al eerder adviseerde. Zeker jij hebt helemaal niets aan die autom airco. Die kost € 762 dus dan is het prijsverschil nog maar €240.