@Tom, nog een paar.......nog 2 van dat uitstapje en nog 1 van een paar minuten daarvoor.
@Mark, Witte GT3 met rode velgen en nr.34?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 14:10
door Tom V
Opa schreef:@Tom, nog een paar.......nog 2 van dat uitstapje en nog 1 van een paar minuten daarvoor.
Toen was een racemaatje aan het rijden, kom maar op. Ik zal wel een PBtje sturen.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 14:24
door Hans R
Heeft iemand mijn slippertje nog in de tarzan?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 14:29
door GTRene
ah nog wat, het komt los
Driving Fun 2010 - CPZ BobSTI
Driving Fun 2010 CPZ - RondjeTom's Micra , kamera niet goed gericht maar je kan wel mooi zien hoe grof het asfalt is
Driving Fun - CPZ - bobSTI
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 14:32
door Mark Nauta
Opa schreef:
@Mark, Witte GT3 met rode velgen en nr.34?
Yes please!
Hans R schreef:Heeft iemand mijn slippertje nog in de tarzan?
Ik zag het wel gebeuren toen ik zelf bij Mickey's stond
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 14:36
door Chris van S.
Fordmad schreef:
Sorry maar er moet een Ford bij zitten...
Eensch Ik was nr 2
Ik heb ontzettend genoten van mijn eerste circuitdag sinds 3 (!) jaar.
Maar zodra ik de 1e keer tarzanbocht uit accelereerde had ik gelijk de smaak weer te pakken had. Ik had gelijk de goede lijnen te pakken en dus een redelijke snelheid. Maar na een paar rondjes had ik in de gaten dat ik e.e.a. moest verfijnen (instuur- en rempunten). Dus Dennis is bij mij ingestapt om een paar tips te geven waarmee ik de rest van de dag heb gevuld om te oefenen.
De (relatief zware) Focus ST heeft zich op CPZ erg netjes gedragen. Het is toch een hele leuke auto om een trackday mee te doen. De achterkant is lekker losjes wat echt heel fun is tussen scheivlak en de Renault bocht en zeker in de Kumho bocht. De tractie van deze sperloze FWD is echt heel erg goed. Geen rokend voorwieltje gehad. Al hadden de voorbanden bij een snelle exit van de Tarzanbocht heen fractie moeite met het koppel.
Voor de rest heb ik vrij rustig gedaan en genoten van de dag. En natuurlijk van al het moois wat rondreed.
Andre schreef:Ik loop momenteel bij de hart chirurg. Ik had beloofd aan elmar dat ik wat ronden mee zou rijden om te kijken hoe ie de baan rond gaat. Komen we met 170 a 180km aan door de slotermaker bocht dan omhoog richting scheivlak breekt de achterkant uit. Ik zag alleen nog bandenstapels me vrouw en 2 kinderen en een heel lekker fout blond wijf:) aan me leven voorbij schieten. De hartkleppen tipten even 230 slagen aan in de piek. We gaan bijna airborne over de curbs dan door het gras met de spiegels langs de bandenstapels en wonder boven wonder stuurt Elmar mcrea als een volwaardig rallycoureur de auto weer de baan op. Ik haal even de ruitewisser over me voorhoofd. Ik zeg pfff die was krap an. En met een kapot carter konden we de auto parkeren. Ik rol met 2 wankelende benen uit die auto en moet even bijkomen. Elmar staat erbij alsof het dagelijkse kost is. Hier is nog ruimte om te leren voor mij. Die koelbloedigheid waar haalt ie het vandaan.
Dat waren mijn eerste 30 min op het DF trackday fest.
Voor de rest was het eigenlijk best wel saai.
lol
Na de eerste DNRT race van dit jaar, flink op mijn kop gekregen van Andre. Die auto van mij moest met gemak een 1:57 (ipv de 1:59 in de 1e race) op zandvoort kunnen rijden.
Hij zou mij op de DF dag wel de puntjes op de i leren om dat te bereiken.
Mijn streven om gisteren een 1:57.999 of lager te halen was groot. In het begin van de ochtend kwam ik niet eens onder de 2 minuten. Na monteren van andere remblokken en banden op de vooras, tikte ik een 1:57.5 aan. Mission accomplished.
Mooi, nu tijd om wat andere onderstel settings te doen en te zien wat dat brengt.
Maar daar was Andre al. Die puntjes op de i had ik niet meer nodig voor de streeftijd, dus mijn plan was om hem eens goed te laten schrikken... Dus hup richting scheivlak....Mission accomplished.
Helaas een paar bochten verder toty stilstand gekomen met een lek carter.
Net op de brug gehad en verdomd, deze vent heeft weer alle geluk.
Niet alle olie uit het blok (hoefde enkel 2 liter bij), het carter niet stuk, enkel de aansluiting van de oliekoeler aan het filterhuis iets losgeschoten. :banaan:
9 mei dus lekker weer meedoen aan de DNRT. :playcar:
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 15:24
door frankv
GTRene schreef:
frankv schreef:
GTRene schreef:vond nog een grote foto link van Tom W met veel foto's van de DF dag, maar weet niet of ik die mag plaatsen...
waarom niet? plaatsen toch? of stuur mij anders een pb-tje met de link
ik drop het dan wel hier, kwam het tegen op het web dus inprincipe oke lijkt me, in elk geval veel foto's.
dat zijn er inderdaad veel... 250 ofzo? maar geen eentje met mij er op
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 15:30
door Bert ///M3
Tav problemen met stuurbekrachtiging.
Je hebt ook verschillende vloeistoffen voor een stuurbekrachtigingssysteem. BMW gooit er meestal Dexron II in, maar je kan ook Dexron III of IV gebruiken, die zijn weer stabieler bij hogere temperaturen. Dexron is eigenlijk een soort ATF olie maar word ook vaak voor stuurbekrachtiging gebruikt.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:00
door Tom V
Gisteren de keycam eens geprobeerd, valt me niets tegen. Af en toe lijkt het net alsof er binair wordt gasgegeven, dit komt door de microfoon van de camera die niet alles oppikt en regelmatig zelf dempt. De cam zat in het midden van de auto dus het lijkt alsof er veel meters blijven liggen, viel mee al zal het vast nog wel.
Als nou algemeen bekend is dat fijnstof ongeveer het dodelijkste is wat een auto kan produceren, dan heb je toch gewoon een gaatje in je hoofd als je in je vrije tijd dit gaat doen? Onze hobby is al NUL acceptatie en begrip voor, dan moet je het vooral nog ff op de spits gaan drijven door dit soort stommiteiten.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:21
door bjmax
Heeft iemand foto's van mijn 350Z?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:38
door Luco
steve smith schreef:
PatrickC2 schreef:
Als nou algemeen bekend is dat fijnstof ongeveer het dodelijkste is wat een auto kan produceren, dan heb je toch gewoon een gaatje in je hoofd als je in je vrije tijd dit gaat doen? Onze hobby is al NUL acceptatie en begrip voor, dan moet je het vooral nog ff op de spits gaan drijven door dit soort stommiteiten.
+100
Als je erachter reed zag je ook soms helemaal niks, dat je auto kapot is allah en 1 rondje is dan wel lachen, maar ik vond dit ook niet echt normaal.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:44
door Peter-Paul
De rook bleef gelukkig wel hangen, dus al de TT in zicht kwam wist je dat al een aantal bochten van te voren 8)
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:46
door Mark Nauta
Ik begreep niet dat er geen zwarte vlag voor kwam. Als je erachter reed zag je idd vrij weinig...
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:50
door steve smith
Luco schreef:
steve smith schreef:
PatrickC2 schreef:
Als nou algemeen bekend is dat fijnstof ongeveer het dodelijkste is wat een auto kan produceren, dan heb je toch gewoon een gaatje in je hoofd als je in je vrije tijd dit gaat doen? Onze hobby is al NUL acceptatie en begrip voor, dan moet je het vooral nog ff op de spits gaan drijven door dit soort stommiteiten.
+100
Als je erachter reed zag je ook soms helemaal niks, dat je auto kapot is allah en 1 rondje is dan wel lachen, maar ik vond dit ook niet echt normaal.
"Auto kapot" was op de Ring ook al het verhaal toen dat ding pluimend rond ging, maar ik heb die auto nog nooit anders zien doen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen boomknuffelaar en vind de CO2 discussie onzin, maar dit is een andere orde. Zelfvergiftiging is je eigen keuze maar mijn hobby vergiftigen neem ik je niet in dank af. Heb begrepen dat JD een hele aardige vent is, wellicht dat hij ook met een minder aanstootgevend voertuig op de proppen kan komen? Of kan regelen dat een dieseltje hard gaat zonder rookgordijn?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:55
door Fordmad
Mark Nauta schreef:Nog iemand foto's van een GT3 RS 996 met iemand met een zwarte helm aan het stuur??
Bedoel je deze:
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 16:58
door Rupie
De fotografen hebben geslapen in de ochtend
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 17:05
door wout
Een diesel loopt niet hard zonder dat die pluimt of zelf rookgordijnen trekt .
Dit is dus wel een goeie afstelling voor een diesel zonder filters , Kijk maar eens naar tractor pulling of zoiets .
Wel vind ik dat er voor diesel een apparte klasse moet zijn , de uitstoot van zón auto doet mijn brandstof motor minder vermogen geven dus die gasten hebben een voordeel .stel je voor dat er 3 of 4 van die auto meerijden .
gr Wouter
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 17:11
door Tom V
wout schreef:Een diesel loopt niet hard zonder dat die pluimt of zelf rookgordijnen trekt .
Dit is dus wel een goeie afstelling voor een diesel zonder filters , Kijk maar eens naar tractor pulling of zoiets .
Op Le Mans roken ze niet, dus het kan wel.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 17:14
door jos_br
Het is inderdaad jammer dat wanneer een diesel teveel diesel krijgt dit goed te zien is, dus gaat roken. wanneer een benzinemotor (te)veel brandstof (net zo goed schadelijk) krijgt zie je dit niet. Ik heb inderdaad steeds problemen met het uitlaatspruitstuk, dit gaat er nu dus af. Bij normaal gebruik op de weg gaat het steeds goed, wanneer die meer belast word is het weer raak (en snel ook). Auto is juist opnieuw afgesteld door JD en met dit programma rookte die niet. Ook is op straat weer 1000km gereden met deze setting, dit ging goed. De belasting op het circuit is blijkbaar toch anders. Ik merkte vrij snel dat het vermogen (zeker onderin) vrij snel verminderde en dat de auto begon te roken, om dan meteen te kappen heb ik dan niet veel zin in, repareren is dan onmogelijk, volgende keer beter...........
Op Le Mans wordt zelfs andere brandstof gebruikt
Jos.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 30 apr 2010, 18:13
door Tom V
Tom V schreef:Gisteren de keycam eens geprobeerd, valt me niets tegen. Af en toe lijkt het net alsof er binair wordt gasgegeven, dit komt door de microfoon van de camera die niet alles oppikt en regelmatig zelf dempt. De cam zat in het midden van de auto dus het lijkt alsof er veel meters blijven liggen, viel mee al zal het vast nog wel.