Officieel: BMW 5 Serie
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Kwam deze dikke 550i tegen op Texel. Goede wielen dit!
- Bijlagen
-
- 550.jpg (38.86 KiB) 1349 keer bekeken
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Femme schreef:Ik vind het model velgen minder mooi dan van de B7:
Ik vind die harde rand mooier dan deze "soft line" velg...................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die Alpina pleurt er even 507 paarden uit bij 700Nm.....................
On 2nd thought................dit kon toch wel iets zijn...................
Gaat dat ding kosten?

Gaat dat ding kosten?
-
Is de E9x M3 te klinisch ofzo? Niet specifiek voor jou, maar Robin heeft z'n M al ingeruild (hij was wel enthousiast maar blijkbaar ook snel erop uitgekeken), bij Andre is het meer een boodschappenkar en ook jij lijkt er minder enthousiast over als de E46 M3romo schreef: On 2nd thought................dit kon toch wel iets zijn...................

- Hans
De vorige B5s had 530pk, Nm weet ik zo niet. Wel raar dat het nieuwe model minder pk's krijgt.romo schreef:Die Alpina pleurt er even 507 paarden uit bij 700Nm.....................![]()
Gaat dat ding kosten?
- romo
Tom schreef:Is de E9x M3 te klinisch ofzo? Niet specifiek voor jou, maar Robin heeft z'n M al ingeruild (hij was wel enthousiast maar blijkbaar ook snel erop uitgekeken), bij Andre is het meer een boodschappenkar en ook jij lijkt er minder enthousiast over als de E46 M3romo schreef: On 2nd thought................dit kon toch wel iets zijn...................
Ik ben me aan het oriënteren, de E92 gaat zeker mee tot lente 2011, ik ben er niet ontevreden mee, zeker niet, maar ik kan de punten van Robin onderschrijven. (tam van onderuit, te lange verzetten, zuipen; das niet erg, maar doe er dan een grotere tank in)
Klinisch is wel een goede term in deze.....................
De E46 gaf zeker meer beleving van "sportkar, ook meer beleving van "iets speciaals" FWIW............dat heb ik met de E92 toch minder (ook qua model, de E46 pakt je bij de ballen...............BAM daar ben ik........de E92 is vanuit sommige hoeken ronduit niet fraai(eufemisme).................maar het blijft een rete goede (te zware en te kleine tank) kar.........
Echt slecht en ik erger me er steeds meer aan; de gevoelloze koppeling (misschien is klinisch hier ook op zijn plek) gewoon vaag, veel te laat aangrijpend..................neh dat is hem niet en gaat hem ook niet worden.......achteraf, met de kennis van nu, had ik wellicht toch moeten wachten op de M-DCT..........

Anyway, there`s always improvement possible..............the reach for perfection is endless.............
- Joop
Best schokkend nieuws...
De E46 coupe blijft onverbeterbaar tot nu toe; zeker in M-uitvoering.
...maar dan wordt het een limo en geen coupé...
: de nieuwe 6er (in Alpina uitvoering, waarschijnlijk met hetzelfde blokje) geen optie dan? Die zal aankomend jaar ook moeten verschijnen lijkt mij.

De E46 coupe blijft onverbeterbaar tot nu toe; zeker in M-uitvoering.
...maar dan wordt het een limo en geen coupé...

- romo
Ik zeg niet dat ik het ding wil, beetje rondsnuffelen is nooit verkeerd..............ook de F30 3er komt ( hoewel ik daar op een of andere manier geen goed gevoel bij heb, maar das speculeren, afwachten dus)
Prijs is natuurlijk niet onbelangerijk, dus ik wil even weten wat zo`n Alpina nu moet kosten in Nederland...........
Nieuwe 6 er gaat boven mijn budget, althans dat wil ik er niet aan uitgeven, dan kan ik net zo goed een 911 turbo kopen....................ergens ligt de grens......................en de huidige vind ik acceptabel.............
Misschien toch een E92 M3 maar dan met M-DCT...................en dan rijden tot de F32 M3 komt............??
Enfin, ik zie het wel, het hoeft niet morgen te gebeuren................
Prijs is natuurlijk niet onbelangerijk, dus ik wil even weten wat zo`n Alpina nu moet kosten in Nederland...........
Nieuwe 6 er gaat boven mijn budget, althans dat wil ik er niet aan uitgeven, dan kan ik net zo goed een 911 turbo kopen....................ergens ligt de grens......................en de huidige vind ik acceptabel.............
Misschien toch een E92 M3 maar dan met M-DCT...................en dan rijden tot de F32 M3 komt............??
Enfin, ik zie het wel, het hoeft niet morgen te gebeuren................
- JP
Krijg je met elke Alpina in NL, zo'n soap als destijds met de B3S van Chris van S.
:

- ErikMartijn
SoapJP schreef:Krijg je met elke Alpina in NL, zo'n soap als destijds met de B3S van Chris van S.:

- Joop
Ik ga er wel even vanuit dat de Alpina B5 Biturbo straks wel M5-geld moet gaan opbrengen. Ook serieus een hoop geld.
Maar zeker als je weet hoe dat .35i blokje loopt dan is het wel heel verleidelijk als je naast een snelle auto ook nog een comfortabele cruizer wilt hebben waarmee je lekker onopvallend rond kunt. Dat lukt met de M3 eigenlijk niet als je maar iets op het gas gaat staan.
Verder kan ik het me prima voorstellen waarom de M3 niet geheel aan de verwachtingen voldoet; ten opzichte van de E46 M3 is het weer meer en meer een GT geworden, waarbij het enige USP het motorblokje is IMO; maar verhoudingsgewijs te duur t.o.v. de 335i.
Hetzelfde gaat waarschijnlijk straks ook op tussen de 535i/550i en de M5. De Alpina B5 laat denk ik mooi zien hoe je beide modellen tot één ultiem compromis laat uitkomen: De snelheid van de B5 met de vlotte dagelijkse bruikbaarheid van de 535i/550i.
Maar zeker als je weet hoe dat .35i blokje loopt dan is het wel heel verleidelijk als je naast een snelle auto ook nog een comfortabele cruizer wilt hebben waarmee je lekker onopvallend rond kunt. Dat lukt met de M3 eigenlijk niet als je maar iets op het gas gaat staan.
Verder kan ik het me prima voorstellen waarom de M3 niet geheel aan de verwachtingen voldoet; ten opzichte van de E46 M3 is het weer meer en meer een GT geworden, waarbij het enige USP het motorblokje is IMO; maar verhoudingsgewijs te duur t.o.v. de 335i.
Hetzelfde gaat waarschijnlijk straks ook op tussen de 535i/550i en de M5. De Alpina B5 laat denk ik mooi zien hoe je beide modellen tot één ultiem compromis laat uitkomen: De snelheid van de B5 met de vlotte dagelijkse bruikbaarheid van de 535i/550i.
- Joop
Type goedkeuring voor Nederland...ErikMartijn schreef:SoapJP schreef:Krijg je met elke Alpina in NL, zo'n soap als destijds met de B3S van Chris van S.:
:
-
Idd keuze 335i of M3 lijkt mij ook lastig. Die V8 in de M lijkt me prachtig maar daar betaal je ook serieus een klap geld voor. M is wel meer dan dat maar verschil lijkt mij minder groot als bij voorgaande modellen.Joop schreef:
- RVV
Je moet ook niet de hoofdprijs willen betalen voor een M imho. Een M3 gebruikt voor 60/70K is leuk. En ook te verkiezen boven een aangeklede nieuwe 335i.
Maar een M3 nieuw kopen voor 100 tot 115K nieuw, met de wetenschap dat de 335i wel erg veel bang for the bucks is.. dat zou ik toch niet doen.
Maar een M3 nieuw kopen voor 100 tot 115K nieuw, met de wetenschap dat de 335i wel erg veel bang for the bucks is.. dat zou ik toch niet doen.
-
Als je dat geld voor nieuwe M3 wilt uitgeven ga dan ook eens testrit doen in porsche romo. Gewoon voor het idee.
- romo
Wil ik best doen, maar kopen zal ik hem nooit...............
De redenen zal ik niet nogmaals herhalen, die kent iedereen wel zo`n beetje......................
Als een F32 M3 straks €150K moet gaan kosten ( en dat zou zo maar kunnen)..................dan pas ik er ook voor..............
De redenen zal ik niet nogmaals herhalen, die kent iedereen wel zo`n beetje......................
Als een F32 M3 straks €150K moet gaan kosten ( en dat zou zo maar kunnen)..................dan pas ik er ook voor..............
-
Ik snap dat wel romo. Tot dat je er mee rijdt dan komt alles op ze plaats.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De mk1 997 Carrera S waar ik 2 jaar ofzo geleden mee reed was toen al bijna 3 jaar oud en 50000km geloof ik. Ding was nieuw, in alles... gasrespons van onderuit durf ik nu wel eerlijk over te zijn, dat redt 'n M3 never, dan is 'n .35i nog beter bij de les...stuurgevoel prima. En dat is dan nog maar een normale S. Laat staan de echte jongens.
Paar punten waarvoor ik op dat moment voor de M3 sedan koos en nu weer voor 'n sedan:
911:
-relatief onpraktisch
-motorgeluid prachtig, maar de buitenwereld waardeert dat 'minder'(same met de M3)
-looks, aanstootgevender dan de M3, vooral in NL een probleempje
-initieel onderstuur, typerend voor de layout, je moet zo'n ding anders rijden.
Verder niks dan lof, als ik alleen of met z´n 2en was geweest had ie er gestaan....
Nu verder met motorschip F10.
Paar punten waarvoor ik op dat moment voor de M3 sedan koos en nu weer voor 'n sedan:
911:
-relatief onpraktisch
-motorgeluid prachtig, maar de buitenwereld waardeert dat 'minder'(same met de M3)
-looks, aanstootgevender dan de M3, vooral in NL een probleempje
-initieel onderstuur, typerend voor de layout, je moet zo'n ding anders rijden.
Verder niks dan lof, als ik alleen of met z´n 2en was geweest had ie er gestaan....
Nu verder met motorschip F10.

- romo
Dat zijn ook wel mijn punten tegen zo`n Porker.....................maar boven al doet het model me niets, echt helemaal niets....................call me stupid, maar ik vind hem soms echt lelijk.................. 
En ik wil geen auto waar ik in de basis niets mee heb, al was ie de beste van wereld.................

En ik wil geen auto waar ik in de basis niets mee heb, al was ie de beste van wereld.................
- Ravin ///M
Ik heb precies dat ook met de 911, hoewel ik het een geweldige auto vind voel ik geen
aantrekkingskracht als het op eigen bezit aankomt. Cayenne weer wel

- Tristan
Dus meer gericht op status...Ravin ///M schreef:Ik heb precies dat ook met de 911, hoewel ik het een geweldige auto vind voel ik geen

-
- Auto: Fun Damn Mentally

Een Cayenne...
2x zo lomp als 'n F10, maar ja er staat Porsche op.

Als er 1 model in de modellenrange NIET laat zien waar 't merk Porsche voor staat, is 't de Cayenne wel imo....
- Macboy
Ja Romo, wij weten waarom je geen Porsche wil en wij weten ook dat je een Porsche gaat kopen zodra je een paar meter in een GT3 hebt gereden.
< BACK ONTOPIC >
Betreffende de Alpina B5: helemaal geweldig, alleen is het probleem het ontbreken van mistlampen hetgeen afbreuk doet aan het geheel.
Kan iemand hier even de 5-serie mistlampen in shoppen? Dat zal voor diegenen die riepen dat het een te groot gat is wel degelijk verschil maken.

Die 550i uitlaten zijn lelijk trouwens, maar dat riep ik hier eerder al.
< BACK ONTOPIC >
Betreffende de Alpina B5: helemaal geweldig, alleen is het probleem het ontbreken van mistlampen hetgeen afbreuk doet aan het geheel.
Kan iemand hier even de 5-serie mistlampen in shoppen? Dat zal voor diegenen die riepen dat het een te groot gat is wel degelijk verschil maken.
Die 550i uitlaten zijn lelijk trouwens, maar dat riep ik hier eerder al.
- ErikMartijn