Geile schoenen draadje.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Geile schoenen draadje.

Bericht door indobesar » 07 dec 2012, 11:04

///Joost schreef:Iemand bekend/ervaring met de Wolverine 1000 Mile boot?

Afbeelding

Ik vind ze echt supermooi en ze zijn volgens mij ook van erg goede kwaliteit. Ik zoek nog een goede boot voor de winter/slecht weer die jaren mee kan. Deze komt in aanmerking. Minpuntje is wel de leren zool ivm gladheid (rubber hak), maar voor het esthetische wel goed natuurlijk. Ook makkelijk om te verzolen...dat dan weer wel.
Nadeel is het prijskaartje van EUR 400.

Iemand een mening?
Als geld het issue is, waarom dan niet Timberlands:
http://shop.timberland.com/category/ind ... Id=4026604

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 dec 2012, 12:04

Het is geen issue, mits de kwaliteit ook ernaar is. Ik heb inmiddels wat reviews gelezen en het lijkt erop dat deze schoenen niet kapot te krijgen zijn. Zoiets zoek ik.
Met alle respect, Timberlands zijn geen partij mbt kwaliteit en workmanship in vergelijking met Wolverines.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 dec 2012, 12:10

Met die leren zool kan je dus gewoon door de blubber lopen en elke dag weer opnieuw aantrekken zonder dat de zool onder je voeten vandaan rot? Ik vind het een mooie schoen, vooral afwerking lijkt mooi te zijn, maar dat van die leren zool begrijp ik niet.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 dec 2012, 12:24

///Joost schreef:Het is geen issue, mits de kwaliteit ook ernaar is. Ik heb inmiddels wat reviews gelezen en het lijkt erop dat deze schoenen niet kapot te krijgen zijn. Zoiets zoek ik.
Met alle respect, Timberlands zijn geen partij mbt kwaliteit en workmanship in vergelijking met Wolverines.
Vroeger waren Timberlands onverwoestbaar leek het wel. Inmiddels is de kwaliteit aardig ruk ja. Ik heb nu Timberlands die waterafstotend zijn daar lijkt de kwaliteit wat beter voor elkaar. Zijn ook iets duurder dan de gewone.

Leren zool onder een schoen die voor lopen door de blubber gebruikt dient te worden slaat natuurlijk nergens op. Dan kan de afwerking nog zo mooi zijn.

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 dec 2012, 12:31

Petrolhead Tom schreef:
///Joost schreef:Het is geen issue, mits de kwaliteit ook ernaar is. Ik heb inmiddels wat reviews gelezen en het lijkt erop dat deze schoenen niet kapot te krijgen zijn. Zoiets zoek ik.
Vroeger waren Timberlands onverwoestbaar leek het wel. Inmiddels is de kwaliteit aardig ruk ja. Ik heb nu Timberlands die waterafstotend zijn daar lijkt de kwaliteit wat beter voor elkaar. Zijn ook iets duurder dan de gewone.

Leren zool onder een schoen die voor lopen door de blubber gebruikt dient te worden slaat natuurlijk nergens op. Dan kan de afwerking nog zo mooi zijn.
Nou, dat dacht ik dus ook, maar het blijkt echt een zeer goede zool te zijn. Op styleforum.net staat een 156 pagina lange review thread van de 1000 Miles, waarin blijkt dat de leren zool gewoon geen issue is, al zou je dat op het eerste gezicht wel denken.
Om de levensduur nog meer te verlengen zou je voor een paar tientjes er een dunne rubber zool overheen kunnen laten zetten.

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2012, 12:35

Ik vind ze wel heel mooi.

indobesar

Bericht door indobesar » 07 dec 2012, 12:36

Zoals Tom hierboven ook zegt, met leren zolen door blubber/sneeuw lopen is gewoon niet slim, wanr je gaat nog steeds op je smoel. Hoe mooi afgewerkt ze ook zijn.

allen

Bericht door allen » 07 dec 2012, 12:43

Goed, deze schoenen zijn erg prachtig en als je ermee van huis 10 meter naar de auto loopt in winterse omstandigheden doe je gewoon even voorzichtig. Als de schoen bedoeld is om 'echt' te lopen zijn ze gewoon ruk imho. Ik zou er iig niet graag de honden mee uitlaten in dit weer. Afgezien dat ik me nieet kan voorstellen dat ik daarin geen natte voeten krijg binnen een paar uur, zal ik ook wel snel op m'n plaat gaan. :mrgreen:

indobesar

Bericht door indobesar » 07 dec 2012, 12:47

allen schreef:Goed, deze schoenen zijn erg prachtig en als je ermee van huis 10 meter naar de auto loopt in winterse omstandigheden doe je gewoon even voorzichtig. Als de schoen bedoeld is om 'echt' te lopen zijn ze gewoon ruk imho. Ik zou er iig niet graag de honden mee uitlaten in dit weer. Afgezien dat ik me nieet kan voorstellen dat ik daarin geen natte voeten krijg binnen een paar uur, zal ik ook wel snel op m'n plaat gaan. :mrgreen:
Ik wil wel maar kan niet schoenen...analogie voor; Met een X5 het terrein in willen, maar eigenlijk beter een Discovery moeten hebben. Maarja, die afwerking! :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 dec 2012, 16:10

Toen Timberland nog zo iets van exclusiviteit betekende had ik van die bootschoenen............peperduur, maar wat vielen die door de mand.............slechtste schoenen ooit voor mij...........never nooit meer Timberland

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 dec 2012, 16:13

Ruben schreef:Met die leren zool kan je dus gewoon door de blubber lopen en elke dag weer opnieuw aantrekken zonder dat de zool onder je voeten vandaan rot? Ik vind het een mooie schoen, vooral afwerking lijkt mooi te zijn, maar dat van die leren zool begrijp ik niet.

Dat kan wel, Greve is daar een goed voorbeeld van. De schoenen die ik daarvan bezit, hebben een leren zool die 12 jaar (!!!) in looizuur hebben gelegen, daarmede zijn ze volledig waterdicht.

Is de zool versleten dan schoenen opsturen naar Greve, wordt er op de originele leest ( die dus bewaard worden) een nieuw kurkvoetbed aangebracht inclusief een minstens 12 jaar oude nieuw leren zool !!!!

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2012, 17:14

Ja maar de vraag is of je makkelijk uitglijdt !

romo

Bericht door romo » 07 dec 2012, 18:46

Macboy schreef:Ja maar de vraag is of je makkelijk uitglijdt !

De vraag is of je leren zool onder je vandaan rot.....nee dus.........met leren zolen kan je ook gewoon in de regen lopen (wel een goede test of het kwaliteit in theorie of praktijk is)

Uitglijden doe je met rubber profiel zolen over een hondedrol ook, nadeel is dat het dan er onder blijft plakken, een leren zool daarintegen............ :tooth:

indobesar

Bericht door indobesar » 07 dec 2012, 18:49

romo schreef:
Macboy schreef:Ja maar de vraag is of je makkelijk uitglijdt !

De vraag is of je leren zool onder je vandaan rot.....nee dus.........

Uitglijden doe je met rubber profiel zolen over een hondedrol ook, nadeel is dat het dan er onder blijft plakken, een leren zool daarintegen............ :tooth:
Romo, met een leren zool maak je een salto en land je met je snufferd in die drol..... :hungry:

romo

Bericht door romo » 07 dec 2012, 18:50

Neh, je laat een "remspoor" na............. :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 30 dec 2012, 17:54

Afbeelding

Zojuist gekocht ( /nerdmode en gelijk op de foto gezet.. )
Heerlijke schoenen ! Blackstone. Zien eruit als kistjes en lopen als pantoffels.
Dingen zijn helemaal gevuld met hoogpolig schapenwol. Een soort 'UGG's' voor mannen :D
Hier is dat wat beter te zien:
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8509_n.jpg

Individual

Bericht door Individual » 30 dec 2012, 21:26

Mooie schoen. Persoonlijk vind ik het wat minder dat je nog een stukje van dat bont ziet bij de veters als je de schoen dicht hebt. Heb zelf daarom gekozen voor Blackstone G119. Lopen als pantoffels kan ik beamen. Houd ze vaak ook binnenshuis aan omdat ze zo lekker warm zijn.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 30 dec 2012, 21:31

Heb er eergister ook mee in de handen gestaan, maar zijn die schoenen niet veeeeel te warm voor de gemiddelde man?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 30 dec 2012, 21:45

Kun je er een beetje mee autorijden? Ik zit over een maandje te ijsracen in Zweden en dan is het knap koud, en continue schoenen wisselen is ook niet echt handig.

dvh

Bericht door dvh » 30 dec 2012, 21:46

Ik heb spijt dat ik ze afgelopen vakantie@winterberg niet had. Snowboots zijn dan overbodig :-)
Maar ik denk dat wanneer het 10+ graden is buiten, het snel te warm zal zijn. Maar als winterschoen, perfect !

@individual , dat zichtbare wol vind ik dan juist weer cool. Lekker winters.. ofzo :mrgreen:
@Erik, heb er zojuist 50km mee achter de rug. Dat is een kippeneindje. Maar ik merkte weinig/geen verandering tov mijn zomerstappers.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2012, 07:55

Supergave schoenen.

(Klikt internet aan om te kijken waar ze te koop zijn, en wat ze kosten!)

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 31 dec 2012, 10:53

Van de week deze semi-winter stappers gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Redelijk warm gevoerd, niet echt waterdicht, maar als kak de ventilator raakt voor wat betreft het weer, trek ik m'n Han Wag bergschoenen wel aan... ;)

Afbeelding

:mrgreen:

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 31 dec 2012, 14:25

Paskal schreef:Heb er eergister ook mee in de handen gestaan, maar zijn die schoenen niet veeeeel te warm voor de gemiddelde man?
Was ik eerst ook beetje bang voor, maar ik krijg er geen zweetvoeten in ofzo. Door de schapenvacht zijn ze zacht en lekker warm. Had pas standaard sneakers aan en dat voelde gewoon koud.
Loop nu voor de tweede winter op dit paar en dik tevreden. Kwaliteit is echt heel goed, veters worden een beetje schraler nu, maar zien er verder nog fantastisch uit!
Afbeelding

Zelf heb ik vorige week deze van Liers aangeschaft: (fabrieksfoto, iets minder fel)
Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 31 dec 2012, 16:25

Mooi schoensel weer heren :thumbup:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 31 dec 2012, 16:36

morgen off to Berlin. Weer eens op geile schoenen-jacht bij Budapester Schuhe. Iemand anders nog tips?

Plaats reactie